Halonen: Viro menossa monessa suhteessa Suomen ohi

29

31

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikein.

      Keinotekoinen kaksikielisyys ja siihen kuuluva kaikenlainen pakkoruotsitus on VALTAVA taakka Suomelle ja suomalaisille. Sekä rahallisesti että henkisesti.

      Annamme huimasti "tasoitusta" muille maille, joissa vallitsee kielivapaus.

      • huusianna

        Halone kannattaa pakkoruotsia. Halosen itsensä ansiosta Suomi taantuu ja Viro menee ohi.


    • Kysyn vaan

      Onko Ruotsi jollakin tavalla ollut Suomen kehityksen jarru?
      Ihan taloudellisesti?
      Miten?

      • qwlekj

        Netti fennojen talousvaliokunta on taas kokoontunut!


      • Kysyn vaan
        qwlekj kirjoitti:

        Netti fennojen talousvaliokunta on taas kokoontunut!

        Onko Ruotsi jollakin tavalla ollut Suomen kehityksen jarru?
        Ihan taloudellisesti?
        Miten?


      • Gorba
        qwlekj kirjoitti:

        Netti fennojen talousvaliokunta on taas kokoontunut!

        Ei ole yksin fennojen talousvaliokunta joka ei pidä perättömistä kirjoituksista


      • huusianna

        Ketkä häviävät eniten pakkoruotsin takia?

        Lapset
        - Pakkoruotsi kustannetaan tavallisesti suomalaisten lasten ranskan, saksan, venäjän, espanjan ym. tarpeellisten kielien taidoista, jotka jäävät opiskelematta!

        Kaikkein kielitaidottomampien suomalaisten pakkoruotsi kustannetaan kaikkein tärkeimmän kielen, englannin kielen taidosta joka jäi opiskelematta.

        Itä-suomalaiset
        - Kaksikielisyys on näivettänyt itä-Suomen taloutta jo 90 vuotta ja pakkoruotsi 40 vuotta. Aito kanssakäyminen itärajan yli ja Itä-Suomen taloudellinen kehitys on estetty kaksikielisyyden ja pakkoruotsin takia.

        Yritykset
        - Suomessa on tuettu ruotsinkieltä ja siten tuettu yrityselämää Länsi-Suomessa toimimaan Pohjoismaissa ja Ruotsissa. Mutta se ei ole ollut ilmaista koska se on koko maassa estänyt yrityselämää suuntautumasta suurin markkinoihin (Etelä-Amerikka, Kiina ja Venäjä ym.).


        Selkeimmin pakkoruotsi on estänyt Itä-Suomen yrityselämää luomaan yhteyksiä venäjänkieliseen maailmaan.

        Ei ihme että Itä-Suomessa on maamme köyhimmät paikkakunnat. Nyt olisi Itä-suomella mahdollisuus saada hyöty Venäjän markkinoista jos olisi Venäjän taitoisia ja venäläisen kulttuurin tuntijoita.


      • huusianna
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Onko Ruotsi jollakin tavalla ollut Suomen kehityksen jarru?
        Ihan taloudellisesti?
        Miten?

        Ei Ruotsi vaan ruotsi on ollut.


      • Kysyn vaan
        huusianna kirjoitti:

        Ketkä häviävät eniten pakkoruotsin takia?

        Lapset
        - Pakkoruotsi kustannetaan tavallisesti suomalaisten lasten ranskan, saksan, venäjän, espanjan ym. tarpeellisten kielien taidoista, jotka jäävät opiskelematta!

        Kaikkein kielitaidottomampien suomalaisten pakkoruotsi kustannetaan kaikkein tärkeimmän kielen, englannin kielen taidosta joka jäi opiskelematta.

        Itä-suomalaiset
        - Kaksikielisyys on näivettänyt itä-Suomen taloutta jo 90 vuotta ja pakkoruotsi 40 vuotta. Aito kanssakäyminen itärajan yli ja Itä-Suomen taloudellinen kehitys on estetty kaksikielisyyden ja pakkoruotsin takia.

        Yritykset
        - Suomessa on tuettu ruotsinkieltä ja siten tuettu yrityselämää Länsi-Suomessa toimimaan Pohjoismaissa ja Ruotsissa. Mutta se ei ole ollut ilmaista koska se on koko maassa estänyt yrityselämää suuntautumasta suurin markkinoihin (Etelä-Amerikka, Kiina ja Venäjä ym.).


        Selkeimmin pakkoruotsi on estänyt Itä-Suomen yrityselämää luomaan yhteyksiä venäjänkieliseen maailmaan.

        Ei ihme että Itä-Suomessa on maamme köyhimmät paikkakunnat. Nyt olisi Itä-suomella mahdollisuus saada hyöty Venäjän markkinoista jos olisi Venäjän taitoisia ja venäläisen kulttuurin tuntijoita.

        Eikö puhuttu Ruotsin kuningaskunnan vaikutuksesta Suomen tasavallan talouteen?


      • hahaha
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Eikö puhuttu Ruotsin kuningaskunnan vaikutuksesta Suomen tasavallan talouteen?

        Hehehe... kyllä Suomen itäosien talous on näivettynyt ihan muista syistä kuin pakkoruotsin vuoksi. Kaikella työ yritättäkin selitellä. Vaekka mikäs siinä, jos niin luuletta.


      • kakskielinen
        hahaha kirjoitti:

        Hehehe... kyllä Suomen itäosien talous on näivettynyt ihan muista syistä kuin pakkoruotsin vuoksi. Kaikella työ yritättäkin selitellä. Vaekka mikäs siinä, jos niin luuletta.

        Näivettänyt Itä-Suomen taloutta 90-vuoden ajan? Ruotsinkielikö? No jopas jotakin.
        Minä kun luulin että Itä-Suomella alkoi mennä huonosti kun Neuvostoliitto valtasi siitä puolet - viljavimmat viljelyalueet, toiseksi suurimman kaupungin, tehtaita, kaivoksia jne - ja pisti rajan käytännössä kiinni.
        Mutta nytpä tiedän paremmin! Se olikin ruotsinkielisten syytä! Ei venäläisten ystäviemme!
        Ja toden totta, kun kulkee Lappeenrannan-Imatran alueen kauppakeskuksissa, niin kovin näivettyneeltähän siellä tosiaan näyttää......


      • Koroljov
        huusianna kirjoitti:

        Ketkä häviävät eniten pakkoruotsin takia?

        Lapset
        - Pakkoruotsi kustannetaan tavallisesti suomalaisten lasten ranskan, saksan, venäjän, espanjan ym. tarpeellisten kielien taidoista, jotka jäävät opiskelematta!

        Kaikkein kielitaidottomampien suomalaisten pakkoruotsi kustannetaan kaikkein tärkeimmän kielen, englannin kielen taidosta joka jäi opiskelematta.

        Itä-suomalaiset
        - Kaksikielisyys on näivettänyt itä-Suomen taloutta jo 90 vuotta ja pakkoruotsi 40 vuotta. Aito kanssakäyminen itärajan yli ja Itä-Suomen taloudellinen kehitys on estetty kaksikielisyyden ja pakkoruotsin takia.

        Yritykset
        - Suomessa on tuettu ruotsinkieltä ja siten tuettu yrityselämää Länsi-Suomessa toimimaan Pohjoismaissa ja Ruotsissa. Mutta se ei ole ollut ilmaista koska se on koko maassa estänyt yrityselämää suuntautumasta suurin markkinoihin (Etelä-Amerikka, Kiina ja Venäjä ym.).


        Selkeimmin pakkoruotsi on estänyt Itä-Suomen yrityselämää luomaan yhteyksiä venäjänkieliseen maailmaan.

        Ei ihme että Itä-Suomessa on maamme köyhimmät paikkakunnat. Nyt olisi Itä-suomella mahdollisuus saada hyöty Venäjän markkinoista jos olisi Venäjän taitoisia ja venäläisen kulttuurin tuntijoita.

        "Nyt olisi Itä-suomella mahdollisuus saada hyöty Venäjän markkinoista jos olisi Venäjän taitoisia ja venäläisen kulttuurin tuntijoita."

        Aivan. Suomalaisten on purettava se rautaesirippu, joka vieläkin sekä henkisesti että käytännöllisestä sulkee Suomelta Suomen tärkeimmän naapurimaan.


      • niih ih
        hahaha kirjoitti:

        Hehehe... kyllä Suomen itäosien talous on näivettynyt ihan muista syistä kuin pakkoruotsin vuoksi. Kaikella työ yritättäkin selitellä. Vaekka mikäs siinä, jos niin luuletta.

        Sillä on vaikutusta jos kalastajakyläsi Ahvenanmaa saa suurimman osan tukiaisista typerä loinen.


      • juuri näin
        kakskielinen kirjoitti:

        Näivettänyt Itä-Suomen taloutta 90-vuoden ajan? Ruotsinkielikö? No jopas jotakin.
        Minä kun luulin että Itä-Suomella alkoi mennä huonosti kun Neuvostoliitto valtasi siitä puolet - viljavimmat viljelyalueet, toiseksi suurimman kaupungin, tehtaita, kaivoksia jne - ja pisti rajan käytännössä kiinni.
        Mutta nytpä tiedän paremmin! Se olikin ruotsinkielisten syytä! Ei venäläisten ystäviemme!
        Ja toden totta, kun kulkee Lappeenrannan-Imatran alueen kauppakeskuksissa, niin kovin näivettyneeltähän siellä tosiaan näyttää......

        Itä-Suomi kantoi suurimman osan vastuusta siirtoväen asuttamisessa. Pohjanmaa ja Ahvenanmaa ei mitään Thorsin ja Wallinin valheista huolimatta. Oikein Gustaf Helsteinin johdolla säädettiin laki miten ruotsinkielistä kulttuuria suojella kieltämällä siirtoväen asutus niille alueille.


      • sinn ikkn lät tv kir
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Onko Ruotsi jollakin tavalla ollut Suomen kehityksen jarru?
        Ihan taloudellisesti?
        Miten?

        Tiedät Tapio itsekin vastauksen joten lopeta typerä trollailu arvoisa sukurutsari.


      • Kysyn vaan
        juuri näin kirjoitti:

        Itä-Suomi kantoi suurimman osan vastuusta siirtoväen asuttamisessa. Pohjanmaa ja Ahvenanmaa ei mitään Thorsin ja Wallinin valheista huolimatta. Oikein Gustaf Helsteinin johdolla säädettiin laki miten ruotsinkielistä kulttuuria suojella kieltämällä siirtoväen asutus niille alueille.

        Niin vähän minäkin tiedän. Luulin että tämä tapahtui satoja vuosia sitten. Enkä tosiaan tiennyt että sekä Thors ja Vallin ovatkin niin vanhoja. Oppia ikä kaikki.


      • kahdl knoe koira pel
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Niin vähän minäkin tiedän. Luulin että tämä tapahtui satoja vuosia sitten. Enkä tosiaan tiennyt että sekä Thors ja Vallin ovatkin niin vanhoja. Oppia ikä kaikki.

        Ei mummosi näköjään kalavajassa opettanut laskemaan. 40-luvusta on seitsemänkymmentä vuotta. Pahinta tässä on se että rajattomista hemmotelluista oikeuksista huolimatta inhottavasti suurin osa näistä svekko loisi kakaroista muutti Ruotsiin 60- ja 70-luvulla. Närpiön kuntaankin olisi evakkoja ja muita kulkulaisia ja huutolaisia asutettu niin näyttäisi ilman tukiaisia kuin Kongolta.


      • Kysyn vaan
        kahdl knoe koira pel kirjoitti:

        Ei mummosi näköjään kalavajassa opettanut laskemaan. 40-luvusta on seitsemänkymmentä vuotta. Pahinta tässä on se että rajattomista hemmotelluista oikeuksista huolimatta inhottavasti suurin osa näistä svekko loisi kakaroista muutti Ruotsiin 60- ja 70-luvulla. Närpiön kuntaankin olisi evakkoja ja muita kulkulaisia ja huutolaisia asutettu niin näyttäisi ilman tukiaisia kuin Kongolta.

        Olet oikeassa. Minulla oli ajatukset muissa tapahtumissa.

        Sinulla on muuten ruma kielenkäyttö


      • krug marg
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Olet oikeassa. Minulla oli ajatukset muissa tapahtumissa.

        Sinulla on muuten ruma kielenkäyttö

        Nooh närpiöläisten ja ahvenanmaalaisten röyhkeys kilahtaa välillä nuppiin varsinkin kun alkavat vironruotsalaisista kerskumaan. Heikot kai ne tunteiden antaa hallita itseään.


      • Gorba
        krug marg kirjoitti:

        Nooh närpiöläisten ja ahvenanmaalaisten röyhkeys kilahtaa välillä nuppiin varsinkin kun alkavat vironruotsalaisista kerskumaan. Heikot kai ne tunteiden antaa hallita itseään.

        Millä tavalla närpiöläiset ja ahvenanmaalaiset ovat röyhkeitä?

        En pidä vieläkään perättömistä kirjoituksista


      • jihaappaer lask
        Gorba kirjoitti:

        Millä tavalla närpiöläiset ja ahvenanmaalaiset ovat röyhkeitä?

        En pidä vieläkään perättömistä kirjoituksista

        Vieraile noissa mainituissa Atlantiksissa ja mikäli olet suomenkielinen niin sitten itse näät "empiirisesti". ha ha ha


      • Gorba
        jihaappaer lask kirjoitti:

        Vieraile noissa mainituissa Atlantiksissa ja mikäli olet suomenkielinen niin sitten itse näät "empiirisesti". ha ha ha

        Millä tavalla närpiöläiset ja ahvenanmaalaiset ovat röyhkeitä?


      • Kysyn vaan
        Gorba kirjoitti:

        Millä tavalla närpiöläiset ja ahvenanmaalaiset ovat röyhkeitä?

        Älä välitä Gorba.
        Tämä palsta on täynnä noita munattomia kirjoittajia.
        Syyttävät muita siitä mitä he itse ovat. Siihen tottuu


    • Vabaduse väljak

      Viro on jo luonnostaan keskieurooppalainen maa. Neuvostoliiton miehittämänä se vain "putosi" hetkeksi Euroopan kartalta . Suomesta suorin yhteys Eurooppaan kulkee Viron kautta, ei Ruotsin kautta. Suomessa ollaan monessa asiassa jämähdetty paikoilleen, Virossa mennään koko ajan eteenpäin. Eivät venäjänkielisetkään täysin ilman oikeuksia ole Virossa, kyllä usein näkee venäjänkielisiä tiedotteita ja vastaavia.Taitavat vaaliliputkin olla kahdella kielellä. Mutta ketään ei pakoteta lukemaan entisen valloittajan kieltä. Muuten, sana vapaus tulee viroon ja suomeen..venäjästä.. svoboda-vabadus-vapaus.. Ruotsista ei meille ole vapautta tullut, ja ruotsin kieli se vasta vapaudenvastainen käsite onkin.

      • ghjklöäöm

        Millä elämän alueella Viro on sitten mennyt ohi?


      • ei ole
        ghjklöäöm kirjoitti:

        Millä elämän alueella Viro on sitten mennyt ohi?

        Ei millään.


      • baltrk KIR BATS lätk

        Kyllä Neuvostoliitto toi paljon hyvääkin Viroon. Teollisuutta sun muuta.


      • tietöksn
        ei ole kirjoitti:

        Ei millään.

        Tietääkseni Virossa ei ole aluetta nimeltä Ahvenanmaa joka ottaa enemmän kuin antaa.


      • huusianna
        ghjklöäöm kirjoitti:

        Millä elämän alueella Viro on sitten mennyt ohi?

        Vapauden alueella viro on mennyt ohi ja on mennyt myös tieotekniikan alueella. Kohta on menossa edelle talouden alueilla, työttömyyden ym.


      • nooh nooh
        huusianna kirjoitti:

        Vapauden alueella viro on mennyt ohi ja on mennyt myös tieotekniikan alueella. Kohta on menossa edelle talouden alueilla, työttömyyden ym.

        Skype tuskin on mikään tietotekniikan huippusaavutus verrattuna vaikka GSM:ään.


    • pyrk paks kirj äit t

      Noarootsissa ei ainakaan ole enää kovin montaa svekkoloista asumassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe