Olen eronnut 37-vuotias nainen, miesystäväni 38-vuotias. Asun omassa asunnossa poikani (13 v) kanssa. Olemme seurustelleet vähän reilu 2 vuotta. Seurustelun alkuaikoina oli suuret puheet talon rakentamisesta, yhteenmuuttamisesta ja kaikki tuntui ihanalta.
Miehelläni on kaksi lasta edellisestä liitostaan, 9 v tyttö ja 3 v. poika. Lapset ovat hänelle kaikki kaikessa ja mies yrittääkin nähdä heitä niin paljon kuin mahdollista. Minäkin pidän hänen lapsistaan, nautin yhdessä touhuamisesta, olemme silloin kuin yhtä suurta perhettä ja kaikki tuntuu sellaiselta kuin kuuluukin.
Ongelmamme on tämä: suhteemme ei ole edennyt mihinkään. Me "vain" seurustelemme, asumme omissa kodeissamme, ilman mitään yhteisen tulevaisuuden suunnitelmaa tai suurempaa sitoutumista. Alussa oli suuret puheet yhteisestä kodista. Nyt asiasta puhuminen aiheuttaa aina ison riidan. Hän ei halua muutta yhteen, ei edes luokseni, vaikka mahtuisimme rivitalokotiini jotenkuten kaikkien lasten kanssa ja säästäisimme näin asumismenoissa 700 euroa. Hän asuu kalliisti vuokralla kaukana keskustasta ja meillä on reilu 14 km välimatkaa. Hän ei uskalla sitoutua, pelkää ilmeisesti, että lapset kärsii, jos eroamme tms. Ja vetoaa, kun lapset ovat vielä niin pieniä. Hän ei ole asunut kahta vuotta pidempään kenenkään kanssa. Minulla taas takana pitkä avioliitto.
Nykyinen tilanne ei riitä minulle. En uskalla luottaa toiseen, kun emme voi puhua yhteisestä tulevaisuudesta. Haluaisin asua perheenä, mutta hänellä ei ole mihinkään kiire, eikä anna ymmärtää, että koskaan haluaa asua kanssani. Rakastan häntä, mutta suhteemme kärsii siitä, kun haluamme eri asioita. Ero käy mielessä jatkuvasti, mutta en ole tarpeeksi rohkea.
Pelkään, että suhteemme jatkuu entisenlaisena ja että meidän juna meni jo. Yhteinen tulevaisuus on vain minun haaveeni. Jos hänen pitäisi valita yhteinen elämä vai elämä erikseen, tiedän, että hän valitsee erikseen elämisen. Tuntuu, että hukkaan aikaani???
Menikö meidän juna jo?
6
238
Vastaukset
- senih
Inhottava tilanne sulle, mutta siinä mielessä miesystäväsi tekee oikein, että ajattelee lapsiaan ensisijaisesti. Kun kyse on parisuhteesta, niin koskaan ei ole takeita toisesta. Mielestäni miehelläsi on oikeus harkita perusteellisesti ennen kuin muuttaa yhteen kanssasi ja kenties odottaa lastensakin hiukan kasvavan. Sinullakaan ei pitäisi olla mikään kiire mihinkään, mutta jos tilanne tuntuu hyvin epätyydyttävältä ja et kestä jatkuvaa epävarmuutta ja toisen päätöksenteon odottamista on ehkä parempi erota. Missään nimessä ei kannata alkaa painostamaan miestä taipumaan yhteenmuuton kannalle, jos hän ei itse vaikuta siihen vielä valmiilta.
- sinnasnekkeren
Täysin yhtä mieltä edellisen kanssa!
Naulan kantaan osuit! - mk
- 6776
Miesystäväsi on 38 vuotias, eikä ole asunut pidempää jaksoa kuin 2 vuotta naisen kanssa? Voiko hänellä olla sitoutumiskammo? Ystävälläni hieman samanlainen tilanne, mutta he ovat muuttamassa yhteen naisen ehdotuksesta. Jännittävät nyt, tuleeko siitä mitään.
- vai niin
"Miehelläni on kaksi lasta edellisestä liitostaan, 9 v tyttö ja 3 v. poika." "Miesystäväsi on 38 vuotias, eikä ole asunut pidempää jaksoa kuin 2 vuotta naisen kanssa?" Eiköhän tuohon mahdu enemmänkin kuin pari vuotta yhteiseloa, luetun ymmärtäminen taas hakusessa?
- junan kuski
Junan jarrut on hyytynyt kovassa pakkasessa ja jäänyt väli asemalle. ei saada kuntoon ihan pian joten joudutte selvimään ihan itse vähän aikaa.!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462