Wallin trygg med Niinistö som överbefälhavare.

hblnotis

Wallin vänter sig ett fortsatt stöd för Finlands tvåspråkighet av Niinistö.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • folkets president ?

      Wallin och Niinistö känner varann sedan länge,där blir det knappast några större problem.

      • Niinkö tosiaan!

        Ihanko surujohtaja on tehnyt itseään tykö suomalaispäättäjille!

        Voi mikä yllätys.....


    • Mitä uutta?

      Eiköhän Wallin odota KAKILTA maamme päättäjiltä "tukea kaksikielisyydelle" !

      Muutenhan suuri sururaha ja valtava epädemokraattinen painostus on mennyt hukkaan.

      Taas surusveko puhuu kaksikielisyydestä, kun tarkoittaa vain ruotsinkielen tukemista!

      • Virhe?

        Piti lukea KAIKILTA, mutta tässä yhteyddessä kirjoitusvirhe on erittäin anteeksiannettava, jopa luonnollinen.


      • strandpojken
        Virhe? kirjoitti:

        Piti lukea KAIKILTA, mutta tässä yhteyddessä kirjoitusvirhe on erittäin anteeksiannettava, jopa luonnollinen.

        Man kan väl anta att Niinistö också är finlandssvenskarnas president eller hur ?


    • RKP ja suomenruotsalaiset pitivät vuosikymmeniä virallista kaksikielisyyttä itsestään selvyytetnä. Sitä ei missään yhteydessä mainittu - ei yksi eikä erikseen. Sitten Suomalaisuuden Liitto otti asian esille ja alkoi kertoa kansalle, millaisesta järjettömyydestä, tuhlauksesta ja epäpohjoismaisuudesta on kysymys.
      Vuosi sitten Taloustutkimus Oy:n tutkimus osoitti, että suurin osa (48 %) oli viralliseen yksikielisyyteen siirtymisen kannalla, 41 % kannatti nykytilan jatkamista ja 11 % miettii vielä.

      Nyt RKP toistaa kaikissa yhteyksissä yhä rapautuvaa kaksikielisyyttä ja uskoo esimerkiksi uuden presidentin kannattavan sitä ihan aidosti. Silloin on hyvä katsoa Sauli Niinistön äänestystä eduskunnassa vuonna 1991 - hän oli kielivapauden kannalla.

    • soviet oli ikuinen!

      Viime aikoina tosiaan on alkanut liturgia muistuttaa Neuvostoliiton viimeisiä aikoja, Sielläkin "sosialismi oli elinvoimainen", se vain "tarvitsi hieman säätöä",,
      Me silloisessa Neuvostoliitossa töitä tehneet tiesimme, että "systeemi pitäisi räjäyttää ja rakentaa alusta lähtien uusiksi".. Ja niinhän siinä kävikin.
      Samoin Suomen nykymuotoinen todellisuudesta irtautunut kulissikaksikielisyys tulisi räjäyttää taivaan tuuliin ja rakentaa maan kielipolitiikka vastaamaan länsieurooppalaisia arvoja, nykyisten apartheid-E-Afrikan arvojen sijasta.

      • väljare

        Wallin visade vägen vem vi skulle rösta på.


    • Suomi yksikieliseksi

      Kaksikielinen Suomi on virhepäätelmä. Pakollinen ruotsi johtaa virkamiesruotsiin. Ja nämä yhdessä niinsanottuun kaksikieliseen Suomeen. Poistamalla pakollisen ruotsin, niin virkamiesruotsi häipyy automaattisesti, koska suomenkielisiä ei voi jättää työmarkkinoiden ulkopuolelle haettaessa valtion ja kunnan virkoja. Ja tästä ei ole pitkä matka virallisesti yksikieliseen Suomeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe