Rahan käyttö naiseen

ihme ja kumma

Olen seurustellut vuoden verran kivan naisen kanssa. Asumme erillään mutta vietämme paljon aikaa yhdessä.

Itseäni on alkanut tympimään se, että yleensä kaikessa minä olen maksumies. Ravintolassa, matkoilla, ruoan ostossa, yms.

Nyt kumppanini on lähdössä aikuisen lapsensa kanssa reissuun ja hammaslääkärikäyntiäkin pukkaa. Hän kysyi voisinko avustaa häntä hammaslääkärimaksun kanssa. Vastasin, että tottakai voin lainata, jos hänellä on akuutti rahapula. Mutta hän ehdottikin, että maksaisin hänen hammaslääkärin! Sanoin, että kuullostaa hieman törkeältä pyytää suoraa rahaa. Hän vastasi, että kun hän on naiseni niin varmaankin haluaisin hänellä olevan kaikki hyvin.

Vetäydyin asiasta ja sanoin,. että jos on rahaa reissata niin on oltava rahaa myös tärkeämpiin asioihin.

Vastauksena sain hammasharjan käteeni ja muut kamat sitten keräsin itse.

Mitenkäs muilla? Kuinka paljon mies maksaa naisen menoja?

21

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -indipendent-

Kirjoitan itse naisena ; olen teini-ikäisen tytön yh ja seurustellut parisen vuotta. Mekin asumme erillään, mutta käytännössä olemme yhdessä useampana päivänä viikossa. Kun tytär on isänsä luona ja miehen lapset äidillään, teemme pieniä viikonloppureissuja ym.

Heti kättelyssä tein miehelle selväksi, etten etsi itselleni "elättäjää" enkä lapselleni uutta isää. Kun käymme ulkona syömässä, mies useimmiten maksaa - mutta vastaavasti kun olemme minun kodissani, minä maksan ruuat. Viikonloppureissuilla kumpikin maksaa oman osuutensa. Mies on joskus ehdottanut, että paremmin tienaavana voisi maksaa kyllä minunkin osuuteni, mutta minusta on reilumpaa näin - itsellä mukavampi olo, kun en tunne olevani "käsi ojossa ottamassa".

Olen siis samaa mieltä kanssasi - ei sinun asiasi ole olla naisellesi elättäjänä: jossei hän hanskaa raha-asioitaan niin, että rahat riittävät sekä hammaslääkäriin että reissuun, pitää sitten jostain tinkiä... Nainen haiskahtaa pahemman kerran hyväksikäyttäjältä! Pidä linjasi ja anna naisen olla - älä ainakaan mene ojentamaan "sovinnon kättä" kertomalla, että toki maksat hänen hammaslääkärinsä ym. Jos nainen välittää VAIN sinusta eikä sinun maksukyvystäsi, hän huomaa itsekin oman törppöytensä!

• ihme ja kumma

Kiitos vastauksestasi -indipenden-. Olen ihan samoissa ajatuksissa kanssasi. Muuten kiva nainen mutta hyväksikäyttäjä. Harmittaa, että vuosi on mennyt hukkaan aivan turhaan...tai no tulihan opittua jotain.

• En kattelis

Tuo näyttää jo miehen hyvksikäytöltä. Ota kamas ja etsi itsellesi tasa-arvoisempi suhde.

• Ei tulisi mieleenkään maksattaa miehellä henkilökohtaisia menoja.

• näinnäentämänasian

Millasta porukkaa tänne kirjoitelee, kun lähes ei koskaan kirjoittele sellaiset miehet tai naiset, joille raha ei aiheuta suuria tunne myllerryksiä, vaan raha koetaan "hyvänä renkinä" ja kiva jos sitä on ja ei karvastele mieltä, jos sitä käyttää johonkin muuhunkin kuin itseensä tai lapsiinsa.
      Raha pitäisi asettaa omaan arvoonsa, ei nostaa sitä muiden, tärkeimpien arvojen yläpuolelle. Siitähän on kai kyse.

Ja turha tulla taas kerran kirjoitteleen niitä fraaseja, että hyvä sellaisen puhua, jolla tuohta riittää...

• ihme ja kumma

No eihän se rahan "lahjoittaminen" mikään ongelma olisi...mutta kun joudun siitä itse lasteni kanssa kärsimään.

Onko se oikein, että naisystävä liihottelee ulkomailla mutta minä en sinne voi lapsineni mennä, kun olen naisystävääni sponsoroinut?

• näinnäentämänasian
        ihme ja kumma kirjoitti:

No eihän se rahan "lahjoittaminen" mikään ongelma olisi...mutta kun joudun siitä itse lasteni kanssa kärsimään.

Onko se oikein, että naisystävä liihottelee ulkomailla mutta minä en sinne voi lapsineni mennä, kun olen naisystävääni sponsoroinut?

Tuo on epäoikeudenmukainen asetelma, tiedät sen itsekkin kysymättä, nainen on hyväksikäyttäjä TÄSSÄ tapauksessa. Mutta on niin paljon ihan normaalejakin tilanteita, miksei niistä ´tuoda enemmän esiin?
        Ja tietenkin vastavuoroisuus pitää toimia, sekin lienee aika monelle selvä asia:))

• 3971

Mä oon vasta likemmäs kolmekymppisenä alkanut sietää sitä, että mies haluaa olla se herrasmies, joka maksaa ravintelissa laskun ja kustantaa muita tällaisia juttuja. Ookoo, sanon minä, onhan sen romanttista :) Kunhan mäki saan joskus edes olla maksumiehenä. Omiin menoihini voisin ottaa lainaa mieheltä, mutta mieleenikään ei tulisi pyytää ketään maksamaan mun hammaslääkäriä taikka kampaajaa :D

• näinnäentämänasian

Niin mikset??? voithan nekin kulut maksaa myöhemmin takas, rahalla, tai tavalla tai toisella.

• näinnäentämänasian kirjoitti:

Niin mikset??? voithan nekin kulut maksaa myöhemmin takas, rahalla, tai tavalla tai toisella.

Mikä se "toinen tapa" on?

• kodissahyvätunnelma
        simasuuneiti kirjoitti:

Mikä se "toinen tapa" on?

esimerkiksi voisi tehdä kotitöitä vähän enemmän, painotus sanalla vähän, ja olemalla vaikka hyvällä päällä ja iloisella mielellä eikös näillä "korvaa´jo paljon":)))

• Hyvin menee

Voi voi! Te miehet sit jaksatte itkeä,kuinka nainen teitä käyttää hyväkseen! Oletteko ihan lapasia,kun makselette noin vaan naisenne menoja,mutta sit jaksatte täällä valittaa! Ryhtiä!! Kyllä niitä hyväksikäyttäjiä riittää,jos itse on noin töppö,että kiltisti maksaa kaiken! Höpsöjä olette! Näköjään kaunis nainen iän kaiken voi rokottaa typeriä miehiä!
      Olen itse nainen ja ei tulisi mieleenikään,että mies maksaisi minun menojani! Olen sen verran ylpeä,että itse maksan omat menoni..Mahdollisuuksia on kyllä tarjottu,muutama mioes oikein kehunut,kuinka heillä on rahaa mitä tuhlata..Mutta kun ei mies muuten sytytä ei paksu lompakko ainoastaan houkuta..

• oppeliini

" Heti kun, heti kun joku kustantaa, kyllä ystäviä silloin saa, Hei Hei tämä poika kustantaaaaaa....."

Kuulostaako tutulta?

Voisitkohan käyttää jotain muuta valttiasi ystäviesi hankintaan kuin rahapussiasi ja creditkortejasi?

• pihalle vaan

selvästi se oli hyväksi käyttäjä. oli sun kaa vaan rahan takia. Mullakin oli sellanen nainen joskus ja heivasin sen saman tien. Pyysi minultakin rahaa jos jonkinlaisiin juttuihin vaikka itse tienasi hyvin. Sain selville et mitä se tienas ja sit kattelin vähän aikaa ja totesin et ei kannata.

• ...

Moikka!

Täällä 5 vuotta seurustellut nuori nainen. Asumme vielä rakkaani kanssa erillään, koska opiskelen eri paikkakunnalla, kuin missä mieheni on töissä. Näemme kuitenkin toisiamme 3-5 päivänä viikossa. :-)

Minä (opiskelijana) elän KELAn tuella, eli 470e/kk. Lisäksi joskus teen iltatöitä, jos opinnoilta ehdin/jaksan, ja saan ehkä 200-300e/kk lisää. Eli ei tässä mitään rikkaita kyllä olla.

Mieheni taas on työelämässä jo viidettä vuotta, tienaa 3000e/kk ja säästöjäkin löytyy jo 25.000e.

SILTIKIN - minä en KOSKAAN pyydä häntä maksamaan mitään! Maksan AINA omani - laskuni, ruokani, vuokrani, lääkärikäyntini. En koskaan pyydä tai vaadi miestäni maksamaan yhtikäs mitään, koska se ei ole hänen hommansa! Enkä ikinä edes kehtaisi/tahtoisi, koska en tahdo olla mikään siipeilijä!

Mieheni on kuitenkin niin ymmärtäväinen, että välillä hän tarjoutuu ITSE maksamaan esimerkiksi ruokaostokset tai leffalipun - joskus hän saattaa yllättää minut viikonloppuyllätyksellä kylpylässä tai hän saattaa tankata auton, vaikka olisikin minun vuoroni tankata.

Eli itse näen asian niin, että vaatimalla et todellisuudessa saa mitään - mutta pyytämäTTÄ asioita tapahtuu rakkauden nimissä paljonkin!!

Esim. mieheni kiittää minua tosi usein, koska olen kai ystävällinen, kiltti ja epäitsekäs sekä osaan elää varojeni mukaan. Siksi hän tahtoo sitten välillä yllättää minua pienillä ja joskus isoillakin lahjoilla :-) Ja auttaa usein omasta tahdostaan arjen pyörittämisessä ja ostoksien maksussa.

ELI - kyllä hyvässä parisuhteessa nämä hommat toimivat. Täytyy olla vain se hyvä parisuhde!!

• yks äitee...

Hei!

Nyt huomaan, kun asiaa kovasti ajattelen, kuinka vaikeaa miehelleni on maksaa minun hammaslääkärini. Jotenkin se vain meillä tapahtuu luonnostaan siksi, koska hän on se työssäkäyvä osapuoli ja yhteisestä sopimuksesta minä olen kotona hoitamassa lapsiamme, joten tuloni ovat 1/10 hänen tuloistaan.
      Toivottavasti hän ei koskaan ajattele minun olevan hyväksikäyttäjä tai elätti!
      Ulkomaan matkakin tulossa, sen olemme puoliksi maksaneet, mielelläni hänelle sen olisin tarjonnutkin vaan ei näillä tuloilla pysty... Oletko naisesi kanssa sopinut, että maksat hänen menojaan? Keskustelemalla voisitte löytää asiaan sovun?

• hilperiinah

Kuulostaa mielestäni tosi törkeältä ja olen itse nainen sekä meillä on pienen lapsen yhteishuoltajuus yhdessä ex-mieheni kanssa. Olen uudessa parisuhteessa ollut myös vuoden verran ja asumme uuden kumppanin kanssa erillään. Ei tulisi mieleenkään rahaa häneltä pyytää. Päin vastoin minusta tuntuu, että olen itse enemmän maksunainen.

Minusta on kiva jos mies tarjoutuu joskus maksamaan esim. ravintolalaskun taikka tuo kukkia tai jotain muuta huomaavaista, mutta tuollainen vaatiminen on kyllä ihan hyväksikäyttöä mielestäni. Ei kannata opettaa toista tuollaiseen heti suhteen alusta.

• tapoja on muita

minä maksanu mitään.en hyväksy loisia. rakkaus ei maksamista tartte.

• näin meillä...

Emme asu miehen kanssa yhdessä. Olen työtön mutta saan työmarkkinatukea ja tulen sillä toimeen. Olen miehelleni sanonut, ettei tartte kustantaa minulle mitään sillä jos minulla ei ole rahaa niin silloin se jokin asia jää hankkimatta jne.

Kuitenkin kun molemmat rakastaa lumilautailua niin menemme usein miehen asuntovaunulle tunturin kupeeseen ja mies kustantaa minulle päivälipun rinteeseen. Jos minulta on ruoka loppu, hän kutsuu luokseen syömään. Minä maksan sen takaisin sitten tarjoamalla hänelle aterioita.
      Hän itse haluaa kuulemma hemmotella minua välissä ja sanoo, ettei takaisin tartte maksaa. Kuitenkin korvaan hänelle jollain tapaa aina kaiken.

• Voi ei..

En kehtaisi noin käyttäytyä, hävytöntä.
      Lähtökohta on se, että kumpikin maksaa omat menonsa.
      Jos mies haluaa lahjana osallistua vaikka yhteisen matkan kustannuksiin, se on ok.

• ihme ja kumma

Nyt kun olen hieman saanut etäisyyttä asiaan olen ihmetellyt hänen itsekkyyttään. Sokeasti rakastuneena pienet vastoinkäymiset tai loukkaukset eivät tunnu miltään mutta nyt olen huomannut, että hänellä on aika paljon samanlaisia piirteitä kuin narsistilla.

Narsistisuus on minulle täysin uusi tuttavuus ja siksi en oireita osannut tulkita oikein. Mutta nyt paljon asiaan tutustuneena tuntuu, että lähtöni oli oikea ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe