Varokaa Ryanairia!

En tasan lennä

Suomen Lentäjäliiton puheenjohtaja Sami Simonen ei pidä halpalentoyhtiö Ryanairin lentokoneilla lentämistä turvallisena. Simonen kommentoi MTV3:n uutisille ruotsalaismedialle nimettömänä pysyneen lentäjän väitteitä.

– Ryanairin lähtökohta on se, että kaikki vedetään niin tiukille kuin mahdollista. On ihan selvää, että kun miehistö mitoitetaan alemmas kuin laki sallii, niin ei se turvallista ole, Simonen painottaa.

Suomessakin lentävä irlantilainen halpalentoyhtiö Ryanair on tunnettu edullisista lentolipuistaan. Simosen mielestä Ryanairin pääjohtajan Michael O'Leyryn toiminnassa näkyy linjaus "jokainen työntekijä on liian kallis".

– Lentäjien sopimukset Ryanairin kanssa ovat järkyttäviä. Itse olen nähnyt sopimuksen, jossa Ryanairilla on oikeus irtisanoa työntekijä, jos hän on yli 5 päivää sairaslomalla. Sehän tarkoittaa sitä, että lentäjät joutuvat lentämään sairaina, Simonen kertoo.

Simosen omiin korviin on kiirinyt tarinoita Ryanairin lentäjistä, jotka ovat joutuneet lentämään esimerkiksi korvatulehduksessa.

– Korvatulehduksessa lentävä pilotti ei ole kovin fiksu veto, Simonen painottaa.

Suomen Lentäjäliitto kerää yhdessä muiden eurooppalaisten lentäjäliittojen kanssa näyttöä Ryanairin toiminnan laittomuuksista. Simosen mukaan ongelmallista on se, että Ryanairilla on apunaan liuta lakimiehiä, jotka etsivät uusia porsaanreikiä, millä oikeuttaa säästötoimenpiteet.

MTV3:n uutiset yritti tavoittaa Ryanairia kommentoimaan yhtiötä koskevia väitteitä. Ryanair ei vastannut yhteydenottoon.

Raju purkaus Ryanairin lentäjiltä: Suuronnettomuus on hyvin lähellä

5

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raikuliman

taas asialla finnairin paska propakandaa suoltava homostuertti . RYANAIRIN koneet on paljon uudempia kuin kälyisen vinnairin museovempulat.

• ropakantaa joo

^ Eihän siinä koneista edes puhuttukaan vaan henkilöstön kireälle vetämisestä. Raikuliman voisi opetella kirjoittamisen lisäksi myös lukemaan. Ja paska ja homo ei tosiaankaan liity mitenkään rähän threadiin.

• Vapaa valinta

No onhan niitä muitakin lentoyhtiöitä kuin Finnair. Vaikkapa Norwegian.com.

• citten

Säästötoimista olen ollut tietoinen, mutta en näin rajuista rikkeistä. Onko ihan faktaa?

Olen lentänyt Ryanairilla useasti ja olen ollut tyytyväinen palveluntasoon ja aina on ollut lennot ajoissa jne. Mitään valittamista en keksi. Jos jotain täytyy väkisin hakea, niin kylmä kone - mutta se voi olla muillakin koneilla ongelmana?

Mielelläni lukisin lisää aiheesta.

• ryan OOOKKKK

Finnair'in lakkoilijat kunniaan! Malev'in kohtalo odottaa Finskiä? Sairaslomilla kikkailu kunniaan.... Kyllä matkailijat maksavat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37