Pitäisikö Vaahteraliigassa määritellä joku maaliero, jonka jälkeen ottelu (lue teurastus) keskeytetään. Saattaa taas tulevalla kaudella olla odotettavissa 100-0 nöyryytyksiä kun rosterit ovat niin eriparia keskenään.
Pisterajoitukset pääsarjatasolla
16
240
Vastaukset
- 11+9
Suurimmassa osassa tätä keskustelua on varmaankin valmentajien keskinäinen kunnioitus toisiaan kohtaan. Jossain vaiheessa lukemat ovat riittävän suuret kertomaan täydellisestä dominoinnista kentällä - vaikkei 100-0 lukemia taululle paukutetakaan.
- lersmoloo
No ei pidä. Täysin idiootti koko ajatus, että katsoja tulee katsomaan kun oma joukkue tekee Turkulaisista muhonnosta niin tuomari keskeyttää pelin toisella neljänneksellä.
- 8-4
Kabinetissa SAJL pelinsä peluuttaa jo nyt. Miksi ei kävisi. Jos vaikka joku menee johtoon 14-0 niin silloin voidaan lopettaa. Tuomareille tietysti maksetaan vain osaottelun palkkiot ja loput siirretään UrhoTV tukimaksuun vuodella 2013.
- sunhitonfaijas<3
Joo ja sitten kaikki menee ostamaan makkaraa kiskasta ja nekin rahat seurat antaa URHolle ja sitten junioreiden toimintamaksu menee kans Urholle ja sitten myös kun mun kaveri pitää pientä pimeen viinan putiikkia niin nekin rahat menee urholle ja sitten SAJL riistää meitä kaikkia ja sitten multakin on rahat loppu ja sitten piti lopettaa pelaaminen ku ei ollut rahaa kun kaikki meni URHOLLE ja SAJLlle ja sitten menin Kabinettiin miesstrippariks ja ketäs siellä kabinetissa olikaan? SAJL ja Urhohan ne siellä sopi, että taas riistetään niiltä vähän lisää rahaa ja sitten alkoi taas sama ketju ja sitten kaikilta loppui rahat ja sitten en tienny enään mitä sanoa kun, että EI JUMALAUTA VOI OLLA TOTTA MITEN KAIKESTA VÄÄNNETÄÄN AINA KABINETTI PELIÄ JA ITKETÄÄN SITÄ MITEN URHOON MENEE KAIKKI RAHAT. Jos ei päätökset kelpaa nii mene vaikka Ruotsiin pelaamaan.
- 121212112
sunhitonfaijas<3 kirjoitti:
Joo ja sitten kaikki menee ostamaan makkaraa kiskasta ja nekin rahat seurat antaa URHolle ja sitten junioreiden toimintamaksu menee kans Urholle ja sitten myös kun mun kaveri pitää pientä pimeen viinan putiikkia niin nekin rahat menee urholle ja sitten SAJL riistää meitä kaikkia ja sitten multakin on rahat loppu ja sitten piti lopettaa pelaaminen ku ei ollut rahaa kun kaikki meni URHOLLE ja SAJLlle ja sitten menin Kabinettiin miesstrippariks ja ketäs siellä kabinetissa olikaan? SAJL ja Urhohan ne siellä sopi, että taas riistetään niiltä vähän lisää rahaa ja sitten alkoi taas sama ketju ja sitten kaikilta loppui rahat ja sitten en tienny enään mitä sanoa kun, että EI JUMALAUTA VOI OLLA TOTTA MITEN KAIKESTA VÄÄNNETÄÄN AINA KABINETTI PELIÄ JA ITKETÄÄN SITÄ MITEN URHOON MENEE KAIKKI RAHAT. Jos ei päätökset kelpaa nii mene vaikka Ruotsiin pelaamaan.
Mun käsittääkseni tuosta kahden vuoden urhon diilistä ei ole mitään kysytty joukkueilta vaan se on päätetty kabinetissa tai sitten olen nukkunut kevät ja syyskokouksissa. Mukava sopia kun on liiton herrojen kavereita urholla töissä. ja piiri pieni pyörii taas......
- 5+7
121212112 kirjoitti:
Mun käsittääkseni tuosta kahden vuoden urhon diilistä ei ole mitään kysytty joukkueilta vaan se on päätetty kabinetissa tai sitten olen nukkunut kevät ja syyskokouksissa. Mukava sopia kun on liiton herrojen kavereita urholla töissä. ja piiri pieni pyörii taas......
Mun tietääkseni yhdistyksissä päätöksenteko on jäsenten valitseman hallituksen tehtävä. Eli jos sä et tunne yhdistyksen päätöksentekomenettelyä, niin älä täällä kitise.
- 60000+40000
5+7 kirjoitti:
Mun tietääkseni yhdistyksissä päätöksenteko on jäsenten valitseman hallituksen tehtävä. Eli jos sä et tunne yhdistyksen päätöksentekomenettelyä, niin älä täällä kitise.
Mun tietääkseni taas jos puhutaan tuollaisista summista, tulee ne käyttää syyskokouksen kautta ja lyödä siellä budjettiin. Käsittääkseni joukkueet eivät anna avointa mandaattia hallituksille käyttää joukkueiden rahoja miten haluaa vai? Kumpikohan teistä tässä ei tunne päätöksentekomenettelyä?
Mites muuten, vieläkö liiton puheenjohtajalla on oikeus käyttää "edustusmatkoillaan", eli EFEF ja IFAF reissuillaan liiton luottokorttia rajattomasti kuluihinsa?
Itse en ole enää vuosiin ollut aktiivisesti mukana fudistouhuissa, mutta pitääpä parille tutulle eri joukkueen edustajalle laittaa näistä asioista vinkkiä ja saavat keskenään kevätkokouksessa kysellä asioita. "Toivottavasti" tilintarkastaja osaa tällä kertaa ne paremmin piilottaa numeroviidakkoon kuin viimeksi mukana ollessani ettei ole ihan yhtä räikeän näköistä.
Oletteko muuten koskaan miettineet sitä asiaa että miksi budjetit, tuloslaskelmat ja taseet toimitetaan kiireellisesti vasta pari päivää ennen varsinaista käsittelykokousta joukkueille. No, minä voin kertoa, jos ette ole sitä hoksanneet............. - u r p o
60000+40000 kirjoitti:
Mun tietääkseni taas jos puhutaan tuollaisista summista, tulee ne käyttää syyskokouksen kautta ja lyödä siellä budjettiin. Käsittääkseni joukkueet eivät anna avointa mandaattia hallituksille käyttää joukkueiden rahoja miten haluaa vai? Kumpikohan teistä tässä ei tunne päätöksentekomenettelyä?
Mites muuten, vieläkö liiton puheenjohtajalla on oikeus käyttää "edustusmatkoillaan", eli EFEF ja IFAF reissuillaan liiton luottokorttia rajattomasti kuluihinsa?
Itse en ole enää vuosiin ollut aktiivisesti mukana fudistouhuissa, mutta pitääpä parille tutulle eri joukkueen edustajalle laittaa näistä asioista vinkkiä ja saavat keskenään kevätkokouksessa kysellä asioita. "Toivottavasti" tilintarkastaja osaa tällä kertaa ne paremmin piilottaa numeroviidakkoon kuin viimeksi mukana ollessani ettei ole ihan yhtä räikeän näköistä.
Oletteko muuten koskaan miettineet sitä asiaa että miksi budjetit, tuloslaskelmat ja taseet toimitetaan kiireellisesti vasta pari päivää ennen varsinaista käsittelykokousta joukkueille. No, minä voin kertoa, jos ette ole sitä hoksanneet.............Sä Urpo et oo koskaan ollu missään vastuutehtävissä kunhan teet viestissäsi itsestäsi itseäsi viisaamman. Olisi parempi jättää ne tuloslaskelmat ja taseet sellaisten luettaviksi jotka osaa niitä lukea.
- 3+13
60000+40000 kirjoitti:
Mun tietääkseni taas jos puhutaan tuollaisista summista, tulee ne käyttää syyskokouksen kautta ja lyödä siellä budjettiin. Käsittääkseni joukkueet eivät anna avointa mandaattia hallituksille käyttää joukkueiden rahoja miten haluaa vai? Kumpikohan teistä tässä ei tunne päätöksentekomenettelyä?
Mites muuten, vieläkö liiton puheenjohtajalla on oikeus käyttää "edustusmatkoillaan", eli EFEF ja IFAF reissuillaan liiton luottokorttia rajattomasti kuluihinsa?
Itse en ole enää vuosiin ollut aktiivisesti mukana fudistouhuissa, mutta pitääpä parille tutulle eri joukkueen edustajalle laittaa näistä asioista vinkkiä ja saavat keskenään kevätkokouksessa kysellä asioita. "Toivottavasti" tilintarkastaja osaa tällä kertaa ne paremmin piilottaa numeroviidakkoon kuin viimeksi mukana ollessani ettei ole ihan yhtä räikeän näköistä.
Oletteko muuten koskaan miettineet sitä asiaa että miksi budjetit, tuloslaskelmat ja taseet toimitetaan kiireellisesti vasta pari päivää ennen varsinaista käsittelykokousta joukkueille. No, minä voin kertoa, jos ette ole sitä hoksanneet.............Budjetti on talousarvio, ei hallitusta sitova dokumentti. Eli vastauksena kysymykseesi: Sinä et tunne päätöksentekomenettelyä.
Toi loppu onkin sitte jo niin psykoottista, että en ilman terveydenhuollon peruskoulutusta viitsi lähteä kommentoimaan. - 0+0+9
60000+40000 kirjoitti:
Mun tietääkseni taas jos puhutaan tuollaisista summista, tulee ne käyttää syyskokouksen kautta ja lyödä siellä budjettiin. Käsittääkseni joukkueet eivät anna avointa mandaattia hallituksille käyttää joukkueiden rahoja miten haluaa vai? Kumpikohan teistä tässä ei tunne päätöksentekomenettelyä?
Mites muuten, vieläkö liiton puheenjohtajalla on oikeus käyttää "edustusmatkoillaan", eli EFEF ja IFAF reissuillaan liiton luottokorttia rajattomasti kuluihinsa?
Itse en ole enää vuosiin ollut aktiivisesti mukana fudistouhuissa, mutta pitääpä parille tutulle eri joukkueen edustajalle laittaa näistä asioista vinkkiä ja saavat keskenään kevätkokouksessa kysellä asioita. "Toivottavasti" tilintarkastaja osaa tällä kertaa ne paremmin piilottaa numeroviidakkoon kuin viimeksi mukana ollessani ettei ole ihan yhtä räikeän näköistä.
Oletteko muuten koskaan miettineet sitä asiaa että miksi budjetit, tuloslaskelmat ja taseet toimitetaan kiireellisesti vasta pari päivää ennen varsinaista käsittelykokousta joukkueille. No, minä voin kertoa, jos ette ole sitä hoksanneet.............Kummallinen näkemys "rahojen omistamisesta". Jos seura maksaa SAJL:lle jäsenmaksunsa ja pelaajat lisenssinsä ei maksun jälkeen SAJL:n tilillä olevassa rahassa kyse ole seurojen tai pelaajien rahoista vaan SAJL:n rahoista joiden käyttämisestä SAJL päättää oman päätöksentekomallinsa mukaisesti.
Amatöörimäisiä kommentteja jotka osoittavat täydellisen osaamattomuuden yteisön päätöksentekomalleista. Niin yleistä urheiluseuroissa kun ei ymmärretä että niissä kokouksissa tehdyt päätökset ovat oikeita päätöksiä ja johtavat toimintaan. Omaa vastuuta ja vaikka äänestyskäyttäytymisen seuraamuksia ei tunneta. Häpeä niin... - +1
60000+40000 kirjoitti:
Mun tietääkseni taas jos puhutaan tuollaisista summista, tulee ne käyttää syyskokouksen kautta ja lyödä siellä budjettiin. Käsittääkseni joukkueet eivät anna avointa mandaattia hallituksille käyttää joukkueiden rahoja miten haluaa vai? Kumpikohan teistä tässä ei tunne päätöksentekomenettelyä?
Mites muuten, vieläkö liiton puheenjohtajalla on oikeus käyttää "edustusmatkoillaan", eli EFEF ja IFAF reissuillaan liiton luottokorttia rajattomasti kuluihinsa?
Itse en ole enää vuosiin ollut aktiivisesti mukana fudistouhuissa, mutta pitääpä parille tutulle eri joukkueen edustajalle laittaa näistä asioista vinkkiä ja saavat keskenään kevätkokouksessa kysellä asioita. "Toivottavasti" tilintarkastaja osaa tällä kertaa ne paremmin piilottaa numeroviidakkoon kuin viimeksi mukana ollessani ettei ole ihan yhtä räikeän näköistä.
Oletteko muuten koskaan miettineet sitä asiaa että miksi budjetit, tuloslaskelmat ja taseet toimitetaan kiireellisesti vasta pari päivää ennen varsinaista käsittelykokousta joukkueille. No, minä voin kertoa, jos ette ole sitä hoksanneet.............Sä oot NIIIN pihalla koko jutusta.
Et selvästikään tiedä mm. sitä että maailman liitot niin lentopallossa, koripallossa kuin myös AMERIKKALAISESSA JALKAPALLOSSA maksavat edustajiensa matkat ja kulut.
Et ole mukana fudistouhuissa aktiivisesti; hyvä niin, äläkä ihmeessä enää palaakaan, sun juna meni jo.
- 3+9
Eiköhän sinne 100-0 tilanteessa mene kentälle jo penkiltä vaihtomiestä pelaamaan molemmilta joukkueilta, et se ainakin muuttaa pelin kulkua jo "luonnostaankin". Ei kai mitään pisterajoitusta ole syytä säätää, vaikka kai joissakin lajeissa sellaisia onkin käytössä
- I wanna know
Onko se "kabinetti" joku konkreettinen paikka vai metafora?
- 16
Miten vi**ssa tästä(kin) ketjusta tuli URHOTV-ja-liittoonpersiistä-menkääliittokokoukseen- ketju? Eikö tolle "keskustelulle" voisi tehdä jonkun pysyväisketjun mihin voi purkaa omia patoutumia liiton ja päätöksenteon suuntaan? Olisi helpompi seurata tätä palstaakin kun olisi yksi takuuvarma ketju, jota ei ikinä tarvitsisi avata. Tähän uuteen ketjuun voisivat kaikki jokakodin lakikirjan omistavat yhdityslakimiehet ja muut epäolennaisilla knubeilla knobbailijat kirjoittaa toinen toistaan terävämpiä huomioita siitä, miten LIITON päätöksenteko mättää. Joo tiedän, on se olennaista (ennen kun joku kysyy, että "eikö se siis sun mielestä ole tärkeää??!?), mutta MINUA se ei henkilökohtaisesti kiinnosta. Ai niin, en myöskään aio lopettaa tämän hiekkalaatikon seuraamista - sitäkin joku ehdottaa varmasti.
Tässä ketjussa kyseessä oli alunperin kaiketi jonkinlainen sääntö- / moraalikeskustelu siitä, miten pitäisi (vai pitäisikö) tehdä muutoksia pelisuunnitelmaan kun pelaavat joukkueet ovat valovuoden päässä toisistaan ja assrape näyttää väistämättömältä.- psyko-paatti
Muiden tekemisiä ryhdytään yleensä silloin arvostelemaan, kun oma tekeminen sakkaa. Syyllinen epäonnistumisiin tai huonoon oloon löydetään lähes poikkeuksetta muualta kuin peilistä. Lajiliitto on erinomainen tässä sylkykupin roolissa. Toinen ajatusharha on se, että lajiliiton pitäisi olla se taho, joka pelastaa seuran ahdingosta. Tämä on ns. pohjoimaisen hyvinvointivaltiomallin luoma harha siitä, että joku muu kuin minä itse vastaa minun hyvinvoinnista.
Ja silloin kun hätä on suuri ja ahdistaa, eletään kädestä suuhun. Tuolloin investoinnit tulevaisuuteen taikka jonkin yhteiden hyvän eteen tuntuvat kaukaisilta, absurdeilta ja jopa loukkaavilta muiden tekeminä päätöksinä. Ihmismieli vaan toimii näin hädän hetkellä ja nykyään sosiaalinen media tarjoaa tälle pahalle ololle ulostulokeinon varsinkin silloin kun voi vielä pysyä kasvottomana ja nimettömänä.
- GEEGEEGEE
toisilla käsi liian syvällä persuuksissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473