Yhteinen työmatka

Siivelläeläjävaimo

Kuljemme aviomieheni kanssa samalla autolla töihin joka päivä, yhtä matkaa koska työpaikkamme sijaitsevat lähes vierekkäin ja työajat ovat samat. Auto on mieheni omistama. Tähän asti kaikki mennyt hyvin...

Nyt on mieheni alkanut valittamaan, että minun tulisi alkaa maksaa hänelle siitä, että pääsen hänen kyydissään töihin joka päivä. Kuulemma, jos en maksa matkustamisesta, pitää minun hankkia oma auto. Hän saa polttoaineet autoonsa työsuhde-etuna, eli hänen työnantajansa maksaa ne. Ainoa kulu, mikä hänelle jää, on auton vakuutus ym. maksut. Auto on maksettu kerralla, siitä ei ole lainaa, ja sen on maksanut hänen lähisukulaisensa. mies on siis saanut auton lahjaksi.

tilanne nyt vaan on se, että minulla ei ole varaa hankkia itselleni autoa, ja minun kk-tuloni ovat noin 1500€ pienemmät kuin miehelläni (jolla on osakkeita ja vuokratuloja)..Minä maksan yksin kaiken sisustukseen, puutarhaan sekä lemmikeihin liittyvän sekä kodinhoidon tarvikkeet, se on ollut alusta asti selvää (toki kaikki kodin ruokakustannukset menevät yhteisestä eli molempien pussista).

Jotenkin pidän tätä hieman kohtuuttomana, että minun olisi hankittava työmatkalle oma auto tai maksettava miehelleni hänen autonsa käytöstä (käyn sillä välillä myös kaupassa yhteisillä ostoksilla). Kun vetosin tähän, että miehellä on paljon isommat tulot kuin minulla, hän vaan sanoi, että kaikki osakkeista ja vuokrista tulevat tulot ovat hänen omaa käyttörahaansa, eikä hän ole valmis sitä uhraamaan yhteiseen elämään.

Haluaisin kommenttia, olenko mielestänne siivelläeläjä, jos mieheni joutuu maksamaan auton vakuutusmaksut yksin ja minä käytän autoa silti joskus? (mm. työmatkat lasketaan auton käytöksi, koska istun kyydissä). En ole niin peeaa, etteikö minulla olisi varaa vähän siitä maksaakin; enemmän tässä hiertää miehen käytös, mielestäni se on aviomiehelle aika itsekästä. Ihan yhtä hyvin minä voisin alkaa vaatia häneltä maksua jokapäiväisestä ruoasta ja siivous/pyykkäys ym. huoltopalveluista, ja esim. siitä että pihamme pysyy siistinä ja lemmikkimme hengissä, koska hän ei näihin asioihin osallistu koskaan?

16

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissansilmä

No esitä hänelle selvästi mikä menee suoraan sinun pussista yhteisten asioiden hoitoon. Eihän tosiasioita voi kiistää. Jos hän ei ole valmis tasapuoliseen jakoon, sehän on todella kummallista. Et todellakaan ole siivelläeläjä.

Tämähän on suutuuttava asia, mistä kerroit. Jos kuitenkin haluat, että asian ottamisesta keskusteluun välillänne olisi hyötyä, älä esitä asiaa suuttuneen vaan ihan puolueettomasti, asia asiana. Sitten, jos mies ei suostu ymmärtämään, mistä puhut, on aihetta ilmaista suuttumus.

Voi olla, että mies ei vain ole tullut ajatelleeksi, mikä kaikki menee sinun piikkiisi. Jos hän on fiksu, hän ymmärtää keskustelujenne jälkeen, että automaksujen pyytäminen on asiatonta. Jos hän ei ymmärrä, hän ei ole fiksu.

• 1

Et ole siivelläeläjä.
      Hullua alkaa pilaamaan tasapainoinen (?) suhde noinkin mitättömällä asialla.
      Ilmeisesti teidän elämässänne ei ole suurempia sattunut koska tuollaisista jaksatte kinastella.

• Tee näin

Mene bussipysäkille seisomaan seuraavalla kerralla samaan aikaan kun mies lähtee töihin. Toivottavasti tajuaa oman tyhmyytensä. Anna kauppalappu sille käteen kun lähtee että töistä tullessaan voi tulla kaupan kautta ja varmaan kerkiää aloittaa sen ruan laiton ennen kuin sä kotiudut töistä.

• Uskomatonta!

Mistä näitä pikkumaisia nappuloita oikein sikiää...

Meillä mies isompituloisena maksaa autot, polttoaineet, vakuutukset, renkaat, huollot. Eipä ole ikinä käynyt mielessä, että siivestäisin. Mehän ollaan perhe, eikä mitään kämppiksiä.

• ...........

olisko suhde enää tasapainossa, itsellä oli samanlainen tilanne enne eroamme, sillä ero tuli kun mies oli pitänyt salaista naista jo vuosia ja varmaan haluskin erota, mutta laitto minut kärsimään et jättäsin, juuri tuolla tyylillä... kiero oli.

• .....

Huhhuh... Aikamoinen aviomies sulla. En kattelisi tuollaista hetkeäkään!!

Avioliittoa kutsutaan syystäkin avioliitoksi.. YHDESSÄ ELETÄÄN JA TOISTA AUTETAAN!!

Heitä tuollainen mies hus helvettiin.

• mk

Jos on noin pihi mies niin ei voi mitään ja älä missään nimessä maksa mitää jos kuvaamasi asiat ovat oikein ja kun mies saa vielä bensat työn puolesta niin on kohtuutonta maksattaa sinilla jotain. Snaoppa miheelesi että jos teillä ero tulee ja ei ole aviohtoa niin hän joutuu maksamaan tasinko rikkaampana sinulle että silleen. Laittakaapa yhteiset menot makstaan suhteessa tulouhin että silleen. Itse vaan tankkaan autoni jos naiseni on menossa johonkin ettei tartte bensoihin rahojaan laittaa kun saan siit ätyösuhde-etuna muutaman sentin alennusta litralta että silleen.

• oppeliini

Ei ole lainkaan rehellistä touhua mieheltäsi vaatia sinua maksamaan auton istuimen käytostä. Eihän hän itsekkään maksa!

On luonnollista että jaatte auton tyomatkoilla, varsinkin kun matka on sama.

Miehellä ei ole oikein kuviot hallussa. Voit halutessasi kysäistä hänen tyonantajaltaan että onko se hänen puolestaan OK että sinä istut etupenkillä miehen tyomatkoilla. Voit jopa tarjoutua hyvittämään tyonantajalle pienen osan polttoainekustannuksista (jonka hän mitä todennäkoisimmin kieltäytyy ottamasta)
      Jos tyonantaja antaa sille luvan, mies ei voi vaatia sinulta toista korvausta auton käytostä jonka hän jo saa tyonantajaltaan.

Noin yksinkertaista sen asian hoitaminen pois päiväjärjestyksestä on.

• Tuli vaan mieleen

Vai olisko salaa joku toinen kyydittävä ja miestä ärsyttää kun vaimo on aina mukana ettei voi ottaa toista kyytiin tai ajella vapaasti minne haluaa?

Ainahan vieraisiin menevä mies keksii vaikka mitä älyttömyyksiä...

• Vanha mutta kokenut

Meillä pelaa tasaarvo! Puolet palkastani siirrän vaimon tilille ja toisen puolen hän aikaansaavana naisena ottaa itse suoraan lompakosta. Jos olen kiltisti voin saada hiukan taskurahaa!

No leikki sikseen! Meillä on aina ollut yhteinen talous, minulla suuremmat tulot joten olen keskittynyt siihen että tuon rahaa yhteiseen talouteen jonka vaimo hoitaa molempien mielestä hienosti.
      Yhden kerran kolmenkymmenen vuoden aikana on keskusteltu rahasta, tilapäinen vajaus joka ratkaistiin vähentämällä menoja ja lisäämällä tuloja.

Mitä helskutin rakkautta se on jos aletaan vaatia toiselta maksua siitä että saa istua kyydissä autossa. Eihän ne autokulut siitä miksikään muutu jos on kaksi kyydissä.

Kerro miehellesi että olet pistänyt seurustelupalstalle ilmoituksen ja että hänen hommaansa miehenäsi ei ole hakijoista puutetta!

• Mistä näitä sikiää

No on siinä taas suomalainen mies parhaimmillaan.

Mikä on mennyt suomimiehessä nin pahasti vitu*alleen kun pitää avioliitossakin alkaa kitistä maksuista?

Meillä mies hakee mukisematta töistä pitkänkin matkan päästä, ajattele, uhraa jopa omaa vapaa-aikaansa, bensaa säästämättä jotta väsynyt vaimo pääsee kotiin huilaamaan! Hän on työssä myös. Eikä koskaan ole valittanut.

Ei voi sanoa muuta kuin että oletpa taasen itsellesi melkoisen "helmen" löytänyt.

• Lisäys edelliseen

PS. Noin yleensä käy kun nai porvarinulikan. Ne tajua mitään oikeasta elämästä ja toisten kanssa elämisestä.

• autoileva mies

Mjulkvistin vaimona ei ole helppoa olla. Olet mielestäni vain yksinkertaisesti tyhmä kun elät tuollaisessa parisuhteessa missä toinen on rikkaampi, mutta äärimmäisen ahne. Tuskin ahneus on hänen ainoa ongelmansa edes.

• ei ole työmatkoja

Jää vuorotteluvapaalle.

• hetki aikaa aamulla

Miehesi haluaa jonkun kivemman naisen kyytiinsä, miten naapurin rouva menee töihin?

• Älä alistu !

Heitä mäkeen mokoma ökyilijä !
      Auto on yhteinen avioliiton kautta.

Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, niin selventävät hänelle, että kaikki, mitä omistatte on yhteistä.
      Myös hänen tulee osallistua kaikkeen kodissa tapahtuvaan , kuten sisustukseen ja ruuanlaittoon.
      Kuten monet täällä jo uumoilevat, tuollaisen takana taitaa olla muutakin kuin pohjaton ahneus.

Ahneuskaan ei ole mikään kaunis piirre liitossa.
      Pane suhde poikki, jään vain miettimään,mitähän muuta joudut antamaan periksi pyrkyrille.
      Luu kurkkuun: aja ajokortti, ja ajatte vuorotellen sillä koslalla,jos kerran on siitä kiinni, että hän yksin maksaa... tai puolittakaa vakuutusmaksut.
      Itse heittäisin mokoman pellolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe