Te, joiden kumppanilla on eksiä ystävinä, minkälaisia ongelmia on tullut ja miten olette niistä selvinneet? Olisin todella kiitollinen jos kertoisitte.
Eräs kumppanini eksä, joka kuitenkin on hänen ystävänsä, on käyttäytynyt seurustelumme alkuajoista asti täysin kohtuuttomasti ja näkee sadan metrin päähän että hän haluaa kumppanini takaisin. Poikaystäväni on puhunut hänen kanssaan asiasta, ja nykyään hänen käytöksensä luultavasti pysyykin aisoissa - paisti humalassa. Silloin tämä nainen on mieheni kimpussa tavoilla mikä ei mielestäni todellakaan ole soveliasta suhdettamme kohtaan, ja se sattuu minua todella paljon. Silti kumppanini käy hänen kanssaan baareissa, ja minua ahdistaa se todella paljon. Silloinkin kun olen itse paikalla niin olen joutunut todistamaan tätä vierestä, hän siis tekee sitä jopa minun silmieni alla, niin entäs sitten kun en ole paikalla?
Kumppaniini kyllä luotan, mutta sattuu kun hänelle on tärkeämpää tämän eksän kanssa baareissa käyminen kuin minä. Tuntuu että mieheni ei välitä siitä miten paljon minuun sattuu. Olemme keskustelleet asiasta monta kertaa, ja mies sanoo että ei luovu ystävästään ja pistää lähentely-yritykset yms humalan piikkiin. Minusta humala ei todellakaan oikeuta tuollaista käytöstä, se ei ole mikään syy eikä oikeutus! Mitä teen jos tämä ei lopu? En tiedä miten jaksan tätä.. Erota en halua enkä pysty, olen muuten hänen kanssaan onnellinen, mutta tuo eksä aiheuttaa jatkuvasti ahdistusta, vihaa ja päänvaivaa.
Ongelmat kumppanin eksistä
6
185
Vastaukset
- takiainen täälläkin
Itselläni vähän sama ongelma, en ymmärrä että miten exä voi olla tärkeämpi kuin oma kumppani? Poikaystäväni siis paasaa aina kuinka he olivat exänsä kanssa kavereita jo monen vuoden takaa ja tämän jälkeen seurustelivat hetken, kunnes mies tajusi ettei halua seurustella tämän naisen kanssa ja laittoi poikki. Nainen lähettelee hänelle rakkaudentunnustuksia, postailee facebookin seinälle kaikkea vihjailevaa ja vakoilee sieltä minne mieheni on menossa kavereidensa kanssa jotta voi ilmaantua samaan paikkaan ym. sekä tietysti mesessäkin tulee aina höpisemään eli ihan avoimesti näyttää että haluaa miehen takaisin ja mitä tämä jätkä tekee? Ei mitään. Hän on kyllä sanonut tuolle naiselle ettei halua enää mitään seurustelusuhdetta eikä häntä kiinnosta mutta tämä akka se vain jatkaa.
Tuntuu todella pahalta että poikaystävälleni on tärkeämpää tuollaisen hänestä selvästi kiinnostuneen lemmenkipeän exän "ystävyys" (johon tämä nainen ei selvästi ole edes valmis) kuin oma tyttöystävä :(. Mielestäni olisi armollisempaa tuolle riivaajallekin pistää ne välit kokonaan jäihin tai ainakin siihen asti että tunteet viilenevät koska ei tuosta tule mitään. Asiaa ei myöskään helpota että poikaystävälläni on tämän naisen kanssa paljon enemmän yhteistä kuin mitä meillä on ja tämän takia tuo nainen sitten selittää että he ovat sielunkumppaneita ym. Minulle mies sanoi jättämisen syyksi nimenomaan kyllästymisen koska he olivat liian samanlaisia mutta silti.. - Barhau
Helpottavaa kuulla että jollain muullakin on sama tilanne. Tietenkin todella harmi että sinulla on, mutta tiedät varmaan mitä tarkoitan. Että en ole ainoa. Kauanko olette olleet yhdessä ja millaisia riitoja ja ongelmia teillä on ollut tästä aiheesta? Jos et halua kertoa täällä, niin olisi kiva jutella esim. sähköpostin kautta tms.. kaipaisin todella ihmistä joka on/on ollut samassa tilanteessa:/
- takiainen täälläkin
Emme ole olleet kauaa vielä yhdessä ja sen takia tuo exä häiritseekin koska pelkään että hän jossain välissä pääseekin väliimme :/. Tunnen itseni jotenkin riittämättömäksi koska tuo jätkä usein käy samoilla keikoilla kuin exänsä ja harrastaa paljon urheilua kuten exänsä jne. he siis törmäävät usein ja viettävät aikaa sitten yhdessä. Tuntuu että minun kanssani vain "hengaillaan" mutta tuo exä sitten tarjoaa sitä henkistä yhteenkuuluvuutta ym. mitä minä en voi tarjota. En oikein osaa järkevämmin selittää..
Olen muutamaan kertaan jo sanonut että tuo exä häiritsee ja mies on myöntänyt että jos tilanne olisi päinvastainen niin hän kyllä olisi mustis. Siltikään hän ei näe että näin päin tilanne loukkaa minua erittäin paljon. Hän vain kuittaa sen olankohautuksella tyyliin "no olen mä sille sanonu ettei se kiinnosta, ite se tota touhua on päättäny jatkaa". Kun sitten sanon että eikö olisi parempi pistää välit poikki koska nainen ei selvästikään ole valmis mihinkään ystävyyteen ja yrittää haitata tuoretta juttuamme niin vastaus on aina "no en mä halua heittää romukoppaan sitä monen vuoden ystävyyttä". Mitä ystävyyttä se enää on, kun tuo nainen sanoo rakastavansa poikaystävääni? En usko että ne välit palautuvat enää ennalleen, vielä vähemmän jos tuo jätkä ei ota etäisyyttä häneen.
Huoh :/. Miten itse olet sinnitellyt tuossa tilanteessa sitten? Ja kauan olette olleet yhdessä?
- Barhau
Samaa on sekin, että kumppanini eksä selittelee tuota että he olisivat sielunkumppaneita..
- 4
Jos exät tunkee väliin niin aiankaan ite en viitsisi suhdetta jatkaa elämääni pilata.
Näin vain on. Sanot miehellesi, ettei ole enää tekemisissä exänsä kanssa. Ei siinä sen ihmeempiä.
Miksi ylipäätään pitäisi kaveerata jonkun exän kanssa ellei ole yhteisiä lapsia tms..?!
Itse en kaveeraa yhdenkään exäni kanssa ja samaa vaadin myös kumppaniltani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550