Kääk -Rakastuin proffaan!

MissNinety

Nyt siinä sitten vaan kävi niin että rakastuin proffaani. Mies on mua 25 v vanhempi mutta aivan upea!! Ollaan oltu luentojen jälkeen käytävällä ja muutamissa opiskelujutuissa yhdessä (samaan aikaan samassa paikassa, ei muuta) ja juteltu tosi paljon. Hän on todellinen herrasmies eikä ole tehnyt mitään aloitteita.

Oon huomannu että se huomaa mut aina kun istun luentosalissa ja hymyilee, katsoo pitkään tms. Sillä tavalla että ei kuitenkaan flirttaa. Itse hakeudun nykyään usein eteen istumaan.

Viimeisimmällä kerralla lähdettiin osaston juhlasta porukassa jatkoille ja istuin koko illan proffani kanssa. Lopulta kahdestaan. Mitään ei tapahtunut, mutta uskoakseni molemmat tiesi missä mennään.

Onhan tää ihan sairasta touhua. Tuskin ainakaan se tekee mitään aloitetta. Voisinko siis itse tehdä? Onhan tää salamyhkäisyys tavallaan kivaa mutta haluasin tietää enemmän missä mennään.

Ihan tyhmä kysymys, mutta onko opettajilla jokin sääntö ettei ne saa olla oppilaiden kanssa? Joutuisiko siitä pulaan tuossa asemassa?

Kukaan kavereistani ei tiedä asiasta. Kukaan ei edes aavistele, joten ei ole ketään jonka kanssa voisin asiasta jutella. Tää tunne vaan on niin valtavan iso enkä voi sille mitään.

14

726

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alphonse D

Olen itse Helsingin yliopistolla lehtorina ja minulle kävi vastaava tapaus joku vuosi sitten, ihastuin nuoreen opiskelijaan, n. 20 vuottta nuorempaan.
      On hyvin epätodennäköistä, että proffa tekisi aloitetta, koska siitä voi tulla hänelle suuria ongelmia, jos hän on tulkinnut asian väärin, jolloin opiskelija voi syyttää proffaa seksuaalisesta ahdistelusta tms. Vaikka proffan ja sinun välinen suhde on jo luottamuksellinen, ja tietää missä menään, hän ei silti todennäköisesti uskalla tehdä aloitetta, koska jos se menee pieleen, hän tietää, ettet ehkä voi enää tulla luennolle ja hän on siten vaikeuttanut opintojasi.
      Helsingin yliopistolla ei kuitenkaan ole mitään ohjesääntöä siitä, etteikö opettajien ja opiskelijoiden välillä voisi olla suhdetta. Eli siinä ei ole ongelmaa.
      Jos kuitenkin suhde vakiintuu, niin hän ei voi enää ottaa vastaan tenttejä sinulta, vaan silloin jonkun muun on korjattava sinun tenttisi.
      Eli summa summarum, jos olet varma asiasta ja haluat jatkaa, sinun on todennäköisesti tehtävä aloite.
      Ehdota vaikka jotain "tukiopetusta" tai tapaamista opintoasioiden puitteissa työajan ulkopuolella. Sitten on tietenkin tiedekuntayhdistysten bileet jne. Ota selvää missä yo:n menoissa hän käy.
      (omassa tapauksessani asia eteni siten, että pyysin viimeisellä oppintunnilla kevään lopuksi koko luokan baariin, ja viimeisenä jäljellä oli vain tämä tyttö ja minä, eli tässä oli lievä aloite omalta taholtani).

• fiorettis

Samoilla linjoilla edellisen kanssa: varovainen kannataa olla. Etene hitaasti mutta varmasti.

Ei noi yliopistoopetkaan mitään puusilmiä ole!

• MissNinety

Tuosta aloitteen tekemisestä, miten kannattaisi. Opettajia ja heidän menojaan on aika vaikeeta tarkkailla. Ja miten kannattaisi lähetyä? Kirjoitanko nimettömän kirjeen vai jatkanko silmäpeliä?

*ihan rikki*

• Alphonse D

Silmäpeli ei välttämättä johda mihinkään enempään, jos ajattelet, että molemmat jo tietävät missä mennään. Voit kuitenkin opinto-oppaan perusteella ottaa selvää hänen aikatauluistaan ja olla "sattumalla" jossain oikeassa paikassa. Voit kirjoittaa kirjeen - miksi nimettömän jos molemmat jo tietävät missä mennään ja hän silloin heti arvaa kenestä on kyse? - mutta sen vaikutus riippuu henkilöstä ja hänen luonteestaan. Kirje antaa lukijalle aina aikaa miettiä asiaa ja se voi johtaa siihen, että hän rationalisoi tilanteen ja ei uskalla siltikään edetä. Tilanne jossa juttelette jossain pitkään, vaikka oluen tms.äärellä rennosti, voi helpommin johtaa siihen, että astutte asiassa seuraavalle asteelle.

• Miss Ninety

Tuntuu vaan niin epätoivoselta yrittää metsästää tapaamista, koska en tiedä hänen aikataulujaan eikä mulla ole juuri nyt hänen kurssejaan meneillään. Hengailisinko sitten kuppilassa 24/7 tai laitoksella. Voiis vilahdukselta nähdä mutta ei jutella.

Mutta sitt jos pääsisi juttelemaan niiin mistä kannattaisi jutella? Mun on ehkä turhaa yrittää mitään kauhean vaikeeta tai väkinäistä alkaa selvittämään? Mikä olisi ns varma aihe?

Help!

• Alphonse D

Keksi joku tekaistu kysymys tai problematiikka hänen alaltaan, joka jotenkin on liittyvinään opintoihisi tai joka kiinnostaisi sinua. Sen perusteella voit sitten mennä vastaanotolle. Varma aihe on varmaan joku hänen erikoisalaansa liittyvä.
      Miehet pitävät siitä, että saavat kertoa asioista jotka he osaavat hyvin. Saavat päteä.

Kyllä hän varmaan ymmärtää mistä on kyse. Johdattele keskustelu sitten johonkin muuhun. Voit sitten sanoa, että olisi mukava jatkaa keskustelua pidempään vaikka joskus toisten, esim. työajan ulkopuolella. Ei tarvi tehdä sitä niin vakavalla tavalla, vaan sellaisen heittona, johon tarttua.

• Mimmu Satanen

Kuinkahan yleisiä nämä opettaja-oppilas suhteet on?

• RoosaTyttö

Miten tällaisessa voisi edetä?

*samassa tilanteessa*

• 346

Hyi teitä naisia kun ette ikäisiänne ahdistele vaan vanhoja kurttunaamaäijiä!

• Duh huh

Kuulostaa ihan TaiK:lta jossa sukurutsaus oli yksi pakollinen oppiaine.

• Kauan sitten

Tuolla aiemmin on jo selitetty että aloitteen pitää tulla opiskelijan puolelta. Pelkkä flirttailu eivät riitä, koska jos opettaja tekee aloitteen, se voidaan tulkita ahdisteluksi. Varaudu myös siihen, että proffa häkeltyy ja kieltäytyy, koska hän ei tiedä, onko tuollainen suhde jossain kielletty. Jos näin käy, älä pakene paikalta, vaan anna puhelinnumero siltä varalta, että hän haluaa miettiä. Se parantaa onnistumisen mahdollisuutta huomattavasti. Olisi myös kohteliasta kysyä, onko hän jo suhteessa, ja kunnioittaa sitä.

• pankaa tytöt

Oulussa onnistuu. Kuumia opettajia.

• pökkääjä

Niin, kyllä kyllä, mutta ovatko vapaita ihan oikeasti? Suuri kysymys yhä vailla vastausta...

• Halusin vaan sanoa

Anna mennä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      90
      2169
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      560
    Aihe