voiko miehen pakottaa muuttamaan tyyliä

pyhä pinnallisuus

olen ehkä vähän (=paljon) tyhmä ja pinnallinen nainen, mutta nättinä ja hyvin laitettuna alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään miesten rento suhtautuminen pukeutumiseen ja ulkonäköön. tällä hetkelläkin tykkään eräästä miehestä, hän on todella mukava, mutta ei voi muuta kuin hävetä hänen tyylitajuttomuuttaan ja pukeutumistaan.

voiko toisen ihmisen pakottaa muuttumaan? tyylillisesti tietenkin vain. vai onko se maailman kauhein loukkaus raahata mies parturille ja vaateostoksille? entäs jos koko suhde lopulta kärjistyisi siihen, laihduttaako mies sen muutaman kilon ja ostaa istuvia vaatteita? en tahdo hänen näyttävän miltään isoisältä roikkokalsareissa ja pömppiksessä!

31

2648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realismus

Pakottaminen on ruma sana, kevyttä kenttäpainostusta sekä suorasanaisesti pukeutumiskoodi johonkin tiettyyn tilaisuuteen. Vihjailuja miehet eivät ymmärrä.

• Avoin keskustelu kaiken a ja o tosiaan.

• 10+18
        omanlainen_tallaaja kirjoitti:

Avoin keskustelu kaiken a ja o tosiaan.

Niiin, no mitäs luulet jos homman tekisi toistenperi,eli sanoisin tyttöystävälle että laihdutappa ensin 10kg,sen jälkeen käyt kampaamon kautta ja vielä vaateostoksilla hakemassa mun silmää miellyttävät vaateet.MItä luulet, minkälainen on olisi vastaanotto.Itse luulisin että vuosisadan riita.
        Joten,ET voi tehdä tuota kenellekään.Jokainen pukeutuu ja on sellainen kun siitä itsestään tuntuu.Voit tietenkin kysyä että tarviiko mies apua vaateiden valinnassa,jos tarvitsee niin ok.Muuten, toinen tulee hyväksyä sellaisena kuin se on.

• miehenkuvotus

Itse en ainakaan ottaisi loukkauksena, jos joku nainen ottaisi asiallisesti puheeksi pukeutumiseni. Tiedän etten ole muotitietoinen tai ymmärrä pukeutumisesta juuri mitään. Pidä ehjiä, siistejä ja puhteita vaatteita. En ole mikään shoppailija, mutta haluaisin pukeutua hieman tyylikkäämmin. Mitään suurta määrää kalliita trendivaatteita en kuitenkaan pystyisi ostamaan, Tällä hetkellä vaatekaapin uusimista rajoittaa myös se, että tavoitteenani on pudottaa n. 10 kiloa painoa. Eli jos ostaisin nyt uusia vaatteita, eivät ne olisi lähellekkään istuvia kun pääsen tavoitteeseeni.

Eli ota vain rohkeasti puheeksi, mutta asiallisesti. Jotkut miehet haluavat muuttaa pukeutumistaan, mutta eivät vain itsekseen osaa. Toisia taas ei saa kirvellääkään vaatekauppaan. Eikös olisi parempi kun saisit tietää miten on asian laita, koska en usko, että tulisit pidemmällä aikavälillä toimeen sellaisen ihmisen kanssa, jota oma pukeutuminen ja ulkonäkö ei kiinnosta pätkääkään.

• ffffffffffffffffffff

shoppailu,olet joku neiti munilla varustettu?

• yksi näkökulma

Se on vähän monimutkainen juttu. Riippuu ihan siitä miehestä. Jos mies on kehityskelpoinen, niin kyllä hän varmaankin suostuu tyylimuutokseen. Esim. parturilla käyntiin ja vaateostoksille. Useille miehille on aivan sama, miltä he näyttävät. Naiselle asia on tärkeämpi. Jos mies on niin juntti, että ei suostu pukeutumaan johonkin trendikkäämpiin vaatteisiin, koska se on hänen mielestään "homojen hommaa", niin se jo mielestäni on hyvä merkki siitä, että mies ei ole vielä tarpeeksi kypsä ja kehityskelpoinen. Kasvakoon silloin vielä muutaman vuoden.

Tuo painoasia on sitten jo hieman henkilökohtaisempi. Ehkä useampi mies suostuu siihenkin. Se on kuitenkin paljon arempi asia. Jos jolle kulle naiselle sanoisi, että "hei, viitsitkö laihduttaa 3 kg, niin kyllä siinä tulisi ennemmin avokämmenestä ja kolmen viikon murjotus kaupan päälle. Riippuu siis miehestäkin. Mutta jos ei pukeutuminen kiinnosta, niin silloin ulkonäkö on todennäköisesti hänelle sen verran yhdentekevä asia, että varmaan suostuu laihdutukseenkin.

Enemmän mua kuitenkin huolestuttaa, jos mies ei itse tajua sitä, että mikä hänelle sopii tai että parturilla pitää käydä. Jos mun kohdalle sattuisi joku juntti tuulipuvussa ja pitkässä rasvaletissä, niin kieltämättä melko toivottomalta vaikuttaa jo heti alkutekijäisiksi. Kyllä miehen pitää sen verran osata huolta pitää, että parturissa käy ja pitää hiukset siistinä. Ainahan sitä mielellään haluaisi rinnalleen sellaisen tyylikkään aikuisen miehen eikä mitään pikkupoikaa kasvatettavaksi. Toisaalta se voi olla myös mahdollisuus, koska silloin miehestään voi räätälöidä juuri itselleen sopivan. Ja ainahan kotona voi olla rennommissa vaatteissa, mutta jos ulos lähtee, niin pitäisi näyttää ihmiseltä.

• karvakorva

Ihmisestä ei ihan kypsää aikuista vielä tee, että hän pukeutuu nätisti.

• 7+20
        karvakorva kirjoitti:

Ihmisestä ei ihan kypsää aikuista vielä tee, että hän pukeutuu nätisti.

Ehkä ei, mutta asenteellisuus pukeutumista kohtaan ja yleinen ymmärrys näyttää siistiltä jo vähän tekeekin. Se on vähän kuin yrittäisi saada murrosikäistä poikaa pukeutumaan siististi. Eihän se onnistu, eikä sellaista kukaan kaipaa riippakivekseen.

• joojoo

"koska silloin miehestään voi räätälöidä juuri itselleen sopivan" , mitä ? siis eihän tällaisia naisia ole olemassa? eihän ? no on niitä valitettavasti.

• "Trendikkyys"

Itse en ole koskaan ymmärtänyt muodin tai trendikkyyden päälle, enkä välitä ymmärtääkään. Valitsen siistejä ja aikaa kestäviä vaatteita viis veisaten siitä, että onko kyseessä sattumalta trendikäs vaate. Jos ostan nyt nimittäin kunnollisen vaatteen, tulisi sen kelvata 5 vuoden päästäkin. Jos ei, kyseessä oli täydellisen epäonnistunut ostos. Valitsenkin yleensä "turvallisia" vaatteita siinä mielessä, että arvelen niiden kelpaavan useamman vuoden ajan. Jos jokin vaatetyyli on juuri ilmestynyt, hylkään sen ainakin siihen saakka, kunnes olen varma, että tyyli pysyy muodissa pidempään. Sellaisiin vaatteisiin, jotka kelpaavat vain vuoden ajan, on idioottimaista rahan haaskausta. Toki, käytän yleensä vaatteita ja kenkiä, kunnes ne hajoavat. Turha vaatteita on vaihdella, jos ne kerran on kunnossa. Tästä huolimatta, ei minulle vaatteista hirveästi ole huomauteltu.

Enkä itse ole vaihtanut hiustyyliäni yli 15 vuoteen, enkä viitsi vaihtaakaan mielestäni nykyinen hiustyylini on aivan siisti. Miksi vaihtaa tyyliä, jos kukaan ei koskaan ole edes huomauttanut hiuksista? Enkä käytä mitään tököttejäkään, enkä näe niissä mitään järkeäkään, niillä vain tuhoaa hiuksensa pitkällä tähtäimellä. Pesun ja kampauksen pitäisi riittää. Jos hiuksista alkaa tulemaan huomautuksia, ajan pääni kaljuksi. Silloin ei ainakaan ole ongelmia hiusten kanssa, kun hiuksia ei ole.

En sano, että muoti on "homojen hommaa", se on pikemminkin idioottien hommaa. Muoti on markkinamiesten luoma ilmiö, johon typerykset tarttuu.

• niin_niin
        joojoo kirjoitti:

"koska silloin miehestään voi räätälöidä juuri itselleen sopivan" , mitä ? siis eihän tällaisia naisia ole olemassa? eihän ? no on niitä valitettavasti.

Kuin myös vastaavanlaisia miehiä. Mutta sehän ei kuulu tähän....

• rietas puuseppä
        "Trendikkyys" kirjoitti:

Itse en ole koskaan ymmärtänyt muodin tai trendikkyyden päälle, enkä välitä ymmärtääkään. Valitsen siistejä ja aikaa kestäviä vaatteita viis veisaten siitä, että onko kyseessä sattumalta trendikäs vaate. Jos ostan nyt nimittäin kunnollisen vaatteen, tulisi sen kelvata 5 vuoden päästäkin. Jos ei, kyseessä oli täydellisen epäonnistunut ostos. Valitsenkin yleensä "turvallisia" vaatteita siinä mielessä, että arvelen niiden kelpaavan useamman vuoden ajan. Jos jokin vaatetyyli on juuri ilmestynyt, hylkään sen ainakin siihen saakka, kunnes olen varma, että tyyli pysyy muodissa pidempään. Sellaisiin vaatteisiin, jotka kelpaavat vain vuoden ajan, on idioottimaista rahan haaskausta. Toki, käytän yleensä vaatteita ja kenkiä, kunnes ne hajoavat. Turha vaatteita on vaihdella, jos ne kerran on kunnossa. Tästä huolimatta, ei minulle vaatteista hirveästi ole huomauteltu.

Enkä itse ole vaihtanut hiustyyliäni yli 15 vuoteen, enkä viitsi vaihtaakaan mielestäni nykyinen hiustyylini on aivan siisti. Miksi vaihtaa tyyliä, jos kukaan ei koskaan ole edes huomauttanut hiuksista? Enkä käytä mitään tököttejäkään, enkä näe niissä mitään järkeäkään, niillä vain tuhoaa hiuksensa pitkällä tähtäimellä. Pesun ja kampauksen pitäisi riittää. Jos hiuksista alkaa tulemaan huomautuksia, ajan pääni kaljuksi. Silloin ei ainakaan ole ongelmia hiusten kanssa, kun hiuksia ei ole.

En sano, että muoti on "homojen hommaa", se on pikemminkin idioottien hommaa. Muoti on markkinamiesten luoma ilmiö, johon typerykset tarttuu.

Allekirjoitan viimeisen kaneetin sanasta sanaan. Juuri näinhän se on. Oikeasti, jos miettii vaikka nyt muotia olevia Onepiece-haalareita: joku roikkuva college-haalari ja maksaa melkein 200 euroa. Eikö tuo ole melko idioottimaista rahan tuhlausta? Tai se että pitää ostaa uusi paita/housut/kengät ym. ym. vain koska vanhoja on käyttänyt "jo" pari kuukautta ja vaikka ne ovat ehjöt ja puhtaat? Idioottien hommaa.

• 19+20

Ja se on muuten hienoa nähdä, että joku nuoruusiässään tyylistään huolta kantamaton poikaressu oppii pukeutumaan ja pitämään itseään kuin aikuinen mies. Sitä sanotaan, ettei ulkonäöllä ole merkitystä, mutta kyllä sillä vain hyvin paljon on. Se on nimenomaan se ensivaikutelma. Sitä ei kannata turhaan pilata, ellei sitten omaa jotain 200 m säteelle säteilevää suurta karismaa.

• eikä hävetä yhtään

Rasvatukkani sojottaa sinne tänne, kampani on viisi piikkinen. Ylläni kellastunut villapipo, t-paita jossa ruoantähteitä, fleecetakki josta on vetoketju rikki, kalsarit joista perse kulunut puhki, valkoiset tennissukat, työhousut (ehjin ja siistein vaatekappaleeni) ja lättänöiksi poljetut talvilenkkarit (ne paremmat kenkäni koska edellisissä oli jo niin monta reikää, että oli heitettävä roskiin).

Pesukoneeseen heitän vasta kun alkavat tuntua päällä epämiellyttävän likaisilta. Parturoinnin suoritan itse, silloin kun siltä tuntuu. Loppuviikosta sänki on muuttunut jo parraksi.

• 7+8

Mielestäni ketään ei voi pakottaa pukeutumaan trendikkäästi, onhan jokaisella oikeus itse valita oma tyylinsä. Sen sijaan itse odotan, että ihminen pukeutuu asiallisesti ja tilanteeseen sopivalla tavalla. Asialliseen pukeutumiseen kuuluu mielestäni se, että vaatteet ovat ensinnäkin puhtaat, ehjät, ei pieneksi jääneet ja sen näköiset että vaatteet eivät ole tolkuttoman kärsineen näköisiä. Toinen asia on se, että kesäksi ja talveksi on hyvä olla eri vaatteita. En kertakaikkisesti voi sietää sitä tyyliä, että ihminen kulkee samoissa lenkkareissa ja samassa yleispätevässä kansitakissa kesät ja talvet joka ikisessä paikassa, jalassa on ne samat vähän liian lyhyet farkut aina ja paria paitaa kierrätetään. Mielestäni tämä ei enää ole asiallista pukeutumista.

• Rottweil

Ei ketään voi pakottaa, kannustaa toki voi. Kuitenkin kumppani pitäisi pystyä hyväksymään omana itsenään mukanlukien pukeutumistottumukset.

• Heh. No jos itseeni tuota koittaisin sovittaa, että hirttäiskö ohimosuoni kiinne... Tuota... Hiustyyli ei oikeastaan mua kiinnosta, joten samapa tuo, vaikka joku mun puolesta sanelisikin, että mitä haluaa katsella, kunhan se ei ole mikään perhana metroseksuaali tai trendihomo-look, joka naisella mielessä on.

Muutamasta kilosta voisin kyllä luopuakin, mutta rennolla otteella, enkä tuotakaan ihan otsarypyssä suostuisi tekemään. Vaatteissa kuuntelisin toki ehdotuksia, mutta edelleenkään en suostuisi trendihomoksi. Ja sitten niinkin, että mitä maksaa ja kuka maksaa.

Sitten se toinen puoli. Selkeästi olette eri paria. Sä olet pinnallinen ja mies haluaa ennemmin vähemmän stressata asioista. Mikset alun perinkin alkanu saalistaa miestä joka ois enemmän sun oloinen ja joka viettää peilin edessä tunteja? Enkä ymmärrä miksi häpeät sitä? Vai onko oikeasti sit niin paha? Kaikessahan on aina joku roti oltava. No joka tapauksessa kun asia kerran vaivaa noinkin pahasti, niin onhan sun varmaan asiasta käytävä keskustelua, mutta en oikein tiedä miten mahtaa reagoida. Kenties suhde loppuu siihen.

• saletistisiistii

Hei! En minäkään ole mikään trendihomo, mutta metroseksuaali olen! Olen mies omalla persoonallisuudella, pukeudun kuitenkin tilanteiden mukaan, koska pidän luonnossa liikkumisesta, liikunnasta yleensäkin niin välttämättä en juurikaan poikkea muista miehistä, mutta välillä kun lähden esim bilettämään tai shoppailemaan, on ihan kiva pukeutua omaa persoonallisuutta korostaen, silloin kun on hiukset päässäni, värjäilen ja värjäytän niitä, nyt on todella lyhyet oman väriset, oon ruumiini rakenteelta melko siro (hoikka) mieheksi, ei ylipainoa= Alipainoinen 37vuotiaaksi..Mutta oon todella tyytyväinen vartalooni. Tykkään pitää ihoni sileänä, sheivata melko usein koska karvat kasvaa takaisin...Pukeudun mieluusti tyylikkään trendikkäästi, kuitenkin miesten vaatteisiin, minusta vaatteiden pitää istua mieluusti suosin sellaisia vaatteita että ne suorastaan nuolevat vartaloani...Käytän meikkejä ja meikkaan..En nyt mitään huora meikkiä, vaan siististi korostaen ulkonäköäni..Seksuaalisesti oon bi mutta diggaan ja pidän enempi kuitenkin naisista huom! Naisten kauneudesta, pukeutumisesta siitä ulospäin näkyvästä ulos annista..Uskokaa tai älkää "Tavis" miehet ei tarttee ruikuttaa missään ettei sais naista, mulla saletisti natsaa aina...mut omasta valinnasta olenkin ns. Iki sinkku, en sitoudu mieluusti kehenkään...Koska nautin omasta vapaudestani olla juuri sellainen kuin haluan olla!

• Just sayin

Jos nainen on todella hyvin pukeutunut, niin itseäni ei haittaisi käydä vaateostoksilla sellaisen naisen kanssa. Näyttäisin sitten sellaiselta mieheltä, joka ansaitsee tyylikkään ja kauniin naisen. Mutta koti-oloissa tai yksin liikkuessani haluan kuitenkin pukeutua niin kuin lystää :) Mutta muuten voisin ottaa joitain vinkkejä vastaan. Hiustyyli-vinkkien kanssa on tosin vähän niin ja näin enkä parrastani luovu..
      Ellei nainen näytä mulle ovea, mutta sitten on varmaan arvojärjestykset sellaisella pahasti sekaisin.

Ja en kyllä tykkäisi siitä, jos mun pitäisi rehkiä näyttämään fyysisesti joltakin. Mielelläni pidän itteni kunnossa, mutta siinäkin tulee raja vastaan, että mikä on sen naisen mielipide miltä pitäisi näyttää. Yksi asia on se, että nainen haluaa tietynnäköisen miehen, ok - jos siihen pyyntöön suostuu, niin mikä estää sitä naista muuttamasta mieltään että vielä voisi olla lihaksikkaampi ja vielä voisi olla hartevampi jne. Siitä saattaisi tulla loputon kierre. En minäkään lähtisi vouhottamaan toisen urheilullisuuden tai painon perään.

• projekti2v.

Itse olen miespuoliselle työkaverille ihan suoraan ehdottanut hiustyyliin ja pukeutumiseen muutosta. Lähinnä siksi, että hänen puoleltaan on tullut viestitystä, että hän ei hallitse noita asioita - ja ei tosiaan hallitsekaan. Pohjimmiltaan ei edes välitä tai ymmärrä niiden päälle, vaikka itse kuolaa naisten perään, jotka pitävät huolta ulkonäöstään. Ehkä sanomattakin selvää, että kyseisellä henkilöllä ei ole flaksi naisten kanssa käynyt, kun ulkoisella olemuksellaan jo viestittää olevansa kylähullu. Lähinnä tavoitteena on ollut nostaa hänen ulkoinen olemuksensa ns. normaalin/ tavallisen tasolle. Kyse ei siten ole ollut siitä, että hänet saisi trendikkäämmäksi.

Hänelle on mm. saanut lävitse sen, että lahkeet eivät saa olla liian lyhyet. Pari uutta takkia olen saanut hänet ostamaan (ihmetteli kun itselläni on eri säälle erilainen takki, duh). Pitkän taistelun jälkeen sain hänet leikkaamaan hiuksensa lyhyemmiksi, jolloin ne näyttävät siistimmiltä. Erittäin vastahakoinen hän on kuitenkin sen suhteen, että hiuksille pitäisi tehdä jotain aamulla. Ei tunnu menevän perille edes se, että hiusten pitäisi olla puhtaat ja ne pitäisi pestä heti, kun alkavat rasvoittua. Etenkin jos käyttää jotain tököttiä niin pitää pestä useammin. Mutta ei niin ei. Siistit hiukset menevät rasvaisina hukkaan. Jos ei syvällisemmin ymmärrä hygienian ja asiallisuuden päälle niin sitä miestä joutuu näissä asioissa varmasti käskyttämään joka kerta.

Satsaamisen arvoista toisen muuttaminen on vain silloin, jos mies käsittää, mistä siitä ulkonäöstään huolehtimisesta on kyse. Vähimmäistasolla se on muiden huomioonottamista ja siitä eteenpäin oman persoonallisuuden viestittämistä, itsetunnon kohottamista ja itsensä markkinointia. Hyvä olisi, jos mies osaisi itse soveltaa muutamien vinkkien jälkeen oppimaansa, muuten kyseessä on ikuinen työnsarka. Ehkä ensin kannattaa kokeilla varovaisesti, miten mies suhtautuisi muuttamiseen. Esim. näyttämällä jotain kuvaa ja sanomalla, että toi sopis sulle tosi hyvin. Reaktiosta riippuen keinoja voi koventaa. Mahdollisesti sellainen reaktio, jossa viitataan homouteen voi olla viesti siitä, että tarvitaan järeämpiä keinoja eli arvostelua nykyisestä tyylistä (esim. mitä se viestittää muille, työkaverini on juuri tällainen "en mä nyt mikään homo halua olla"). Jos reaktio on taas epävarma niin pitää markkinoida ja kehua vähän enemmän.

Tämän kokemuksen jälkeen olen sitä mieltä, etten itselleni ainakaan kovinkaan mieluusti ota miestä, jota joutuu patistamaan ulkonäön suhteen. Kuuluu normaaliin ihmisen arkeen pitää huolta hygieniastaan, olla siisti ja kyllä se on ihan normaalia pyrkiä ostamaan itselleen sopivanoloisia vaatteita, jotka ennemminkin imartelee kuin huonontaa ulkonäköä.

• vxcvxcvxcv

Menet tietenkin miehen kanssa kauppaan ja katselet mielestäsi hienoja vaatteita. Sitten pyydät häntä kokeilemaan sitä ja sopivan löydyttyä kehut sen maasta taivaaseen ja kerrot kuinka seksikkäältä hän näyttää siinä.

Miten nainen ei tiedä tällaista peruskikkaa ?

Entä jos mies haluaisi pakottaa sinua muuttumaan vähemmän pinnalliseksi? Entä jos ensimmäinen harjoitus tässä projektissa olisi sietää ihmisten erilaisia olemuksia? Tai entä jos hän raahaisi sinut kirjastoon Dostojevskin teoksia lainaamaan? Jos suhtaudut ajatukseen positiivisesti niin ehkäpä sinullakin olisi oikeus toivoa muutoskykyä toiselta.

• yreatadyaedryadr

Älä pakota vaan palkitse hänet seksillä. Raahaat parturille ja annat sitten suuseksiä, kunnes mies ehdollistaa tämän kuin Pablovin koirat.

• neiti minä

Sama ongelma oli erään muuten lupaavan deitin kanssa, mutta en vaan kestänyt sitä että vain vähän päälle 30 vuotias mies pukeutui niinkuin 50 vuotias. En vaadi miesten pukeutuvan muodin mukaan tai kalliisti, mutta täysin nuorelle kropalle vääränmalliset citymarketista ruokaostoksilta ohimennen ostetut farkut ja sellaiset vanhojen papparaisten käyttämät kengät (mustaa nahkaa joissa rypytystä etusaumassa javetoketju sivulla, yöööök) on vaan sellainen yhdistelmä jota en kestä. En pidä itseäni edes pinnallisena, miessuhteissa en etsi koulutettua ja hyvätuloista miestä jne, mutta kyllä se ulkoinen olemus silti jonkinverran merkkaa varsinkin ensivaikutelman tekemisessä. Ja olen varma että valtaosa naisista ajattelee ihan samoin.

Monet miehet ei vain tunnu ymmärtävän sitä kuinka huomattavasti paremmin heillä kävisi flaksi naistenkin kanssa, jos edes vähän viitsisivät panostaa pukeutumiseen. Marssisivat johonkin nuorekkaaseen vaateliikkeeseen ja pyytäisivät myyjältä apua vaatteiden kanssa jos ei naisnäkökulmaa ole saatavilla. Ei tarvisi olla kuin yhdet hyvät farkut ja pari sopivaa paitaa, tyylikkäät kengät ja takki. Niillä pääsisi hyvään alkuun.

Ulkonäkö ei tietenkään ole suhteessa tärkein, mutta junttimainen ja pukeutuminen ja ulkonäkö ei vain sytytä seksuaalista kiinnostusta, vaikka olisi kuinka herttainen luonne. Ei mahda mitään jätkät. Mut onneksi voitte itse vaikuttaa asiaan jos naisilta huomiota haluatte saada.

• jaska jokunen

Tämä neuvosi kuulostaa mukavan helpolta ja järkeenkäyvältä, mutta sitten kun on tehnyt edellämainitut toimenpiteet ja mikään ei ole muuttunut niin herää kysymys mitä sitten? Sen jälkeen kansalaisopiston kurssille treenaamaan esiintymistaitoa? Salille kehittämään lihaksia jotta ne muodikkaat vaatteet istuisivat vielä paremmin?

Osaatko naisena kuvitella miltä tuntuu siinä vaiheessa kun on yrittänyt kaikkensa ja huomaa että mikään ei ole muuttunut. Ei mikään. Istut siinä trendikkäissä farkuissasi yksin ihan kuten ennenkin, paitsi että olo tuntuu entistäkin toivottomammalta kun sekin konsti on kokeiltu.

• neiti minä
        jaska jokunen kirjoitti:

Tämä neuvosi kuulostaa mukavan helpolta ja järkeenkäyvältä, mutta sitten kun on tehnyt edellämainitut toimenpiteet ja mikään ei ole muuttunut niin herää kysymys mitä sitten? Sen jälkeen kansalaisopiston kurssille treenaamaan esiintymistaitoa? Salille kehittämään lihaksia jotta ne muodikkaat vaatteet istuisivat vielä paremmin?

Osaatko naisena kuvitella miltä tuntuu siinä vaiheessa kun on yrittänyt kaikkensa ja huomaa että mikään ei ole muuttunut. Ei mikään. Istut siinä trendikkäissä farkuissasi yksin ihan kuten ennenkin, paitsi että olo tuntuu entistäkin toivottomammalta kun sekin konsti on kokeiltu.

En tietenkään osaa sanoa miksi juuri sulla ei naisten kanssa onni suosi, kun en tunne sinua. Eihän sekään tietenkään onnea ja autuutta tuo että pukeutuu hyvin, siinä on vain sitten yksi kompastuskivi vähemmän.

Tuskin kannattaa pelkästään naisten takia lähteä esiintymiskurssille tai salille, jos ei ne jutut muuten kiinnosta. Se menee jo epätoivon puolelle, ja epätoivoisuus nyt ei vain yleensä ole paras apu ihmissuhteissa, sen kai jotenkin vaistoaa ihmisestä.

Sua kehoittaisin vain keskittymään hetkeksi aikaa vain itseesi eikä siihen ajatukseen et "pakko löytää jostain nainen". Harrastat sellaisia asioita joista pidät ja jotka saavat sun olon itsevarmemmaksi. Äläkä unohda kuitenkaan itsestäkään huolehtimista, sillä sitten kun se kiinnostunut nainen kävelee vastaan, näyttäydyt eduksesi :) Tsemppiä!

• Tyttönen_82

Komppaan edellistä kirjoittajaa (neiti minä). Joidenkin miesten naisettomuus johtuu ihan suoraan pukeutumisesta, ja se on oikeasti todella sääli. Meidän koulussa on näitä nuoria miehiä jonkun verran. Kasvoista ihan tavallisia, osa jopa söpöjä, hiuksetkin on ihan ok, normaalivartaloisia jne mutta ne vaatteet. Syksyn alusta kevään loppuun tallustetaan samoissa vaatteissa. Jostain marketista on napattu perussiniset farkut, jotka on kiskottu liian ylös, lahkeista ovat liian lyhyet, ja samat lenkkarit aina jalassa. Samalla reissulla on napattu pari paitaa mukaan, ja joku yleispätevä kansitakki jota sitten myöskin käytetään ympäri vuoden. Sen tietää heti, että naiset hylkäävät nämä miehet suoralta kädeltä kun pukeutuminen on mitä on.

Itse ihmettelen, että miten tuollaiseen tilanteeseen on ylipäätään jouduttu. Kyllä mulle on opetettu kotona, että sekä eri vuodenajoille että eri tilanteisiin on omat vaatteet. Tämä on ainakin minun käsitys asiallisesti pukeutumisesta. Trendikkyys ja muodikkuus on sitten omat juttunsa. Ihmettelen myös, kun osa näistä nuorista miehistä on kotoisin pk-seudulta, niin pakkohan heidänkin on huomata että suurin osa miehistä pukeutuu ihan eri tavalla. Ilmeisesti heitä ei sitten vaan kiinnosta. Harmi siinä mielessä, koska nuhjaantuneissa lenkkareissa lampsiminen ei anna hyvää kuvaa missään muualla kuin korkeintaan lenkkipolulla.

• Keisarin uudet...

Huonosti pukeutunut ja homssuisen näköinen mies, ei kiitos. Seurustelin sellaisen kanssa vähän aikaa, mutta kun miestä ei saanut edes parturiin niin katsoin että on toivoton tapaus. Sääli, mukava mies, mutta jotain rajaa. En olisi vaatinut merkkivaatteita, mut istuvia ja ikään sopivia.

• Malliesimerkki____

Kun lukioaikoina ihastuin nykyiseen poikaystävääni, hän oli ulkonäöllisesti kaukana siitä, mitä hän on tänä päivänä.

Hän on pitkä, ja tuolloin käytti aivan liian pieniä / lyhyitä, tyylittömiä vaatteita. Menimme kuitenkin yhdessä shoppailemaan (hänellä oli rahaa sentään!) ja ei tarvinnut paljoa ohjeistaa niin jo löytyi istuvampia, tyylikkäitä vaatteita. En halunnut mitään homoa tai erikoista, ihan vain miehinen, istuva ja perustyylikäs tyyli. Sen sijaan, että olisin väkisin pakottanut sovittamaan vaatteita joista hän ei pitänyt, tyydyin vaan karsimaan huonot valinnat pois. Lopulta löytyikin vaatteita joista molemmat pidimme. Pikkuhiljaa, parin vuoden aikana oli näitä hyviä vaatteita jo enemmän kuin huonoja. Hän omasi jo ennestään sitä paitsi hyviä vaatteita, mitä ei vain ollut pitänyt (hänen mukaansa oli turhaa näyttää hyvältä kouluun!?). Ajan kanssa, kun oli helpompi olla rehellinen, karsittiin myös niitä karseita pieniä vaatteita pois hänen vaatekaapista.

Salillakin alkoi käymään, kun vain totesin, että näyttäisi hyvältä jos treenaisi (hän oli ikäänkuin hiomaton timantti tuolloin, massaa kyllä, muttei rasvattomia lihaksia). Nyt on käyty pari vuotta salilla, painoa 15kg lihasmassaa lisää. Täydellinen kroppa...

Laserissakin on tämä poikaystäväni käynyt, eli ihan eri näköinen tänä päivänä. Ja pitkät hiukset leikattu lyhyeksi!

Eli huhhuh, aikamoisen muodonmuutoksen kokenut.
      Ei voi olla kuin kiitollinen. Varmasti rakastaisin vaikkei olisi noita asioita tehnyt. Mutta silti, nykyään hän on silmissäni komeampi kuin Brad Pitt, uskokaa tai älkää. Vaan ei olisi siitä alkuperäisestä voinut kuvitella? Eivät vanhat luokkalaisetkaan häneksi tunnista kun kadulla törmäävät.

En toisaalta ikinä odottanut noita asioita häneltä, ja uskonkin että olen onnekas kun hän niin paljon hyvään suuntaan muttunut. Tuskin monelta mieheltä onnistuu, mutta näemmä se on tosiaan mahdollista!

• Olen oppinut...

Älä ala muuttamaan ketään. Minulla on ollut kaksi miestä, joille aikanaan opetin tyyliä, pukeutumista, hiusmallia ym. sillä seurauksella, että muutkin naiset alkoivat kiinnostua kyseisistä miehistä. Heistä tuli siis todella tyylikkäitä ja muut naiset veivät miehet minulta. Itse tein suuren työn kyseisten miesten hyväksi, mutta muut korjasivat potin.

Mies on hyväksyttävä siis sellaisenaan ja jos ei ole hyvä omana itsenään niin jätän rauhaan heti. Myöskään minua ei aleta kovin paljon muuttamaan. Tiedän miehiä, jotka ostelevat jo seurusteluvaiheessa seksikkäitä yöasuja. Sellaisia miehiä pidän pahimpina kaikista. Just he ovat seksin perässä juoksijoita ja niitähän riittää. Hyi hitto, jos pitäisi laittaa joku pitsinen hiostava nailonyöpaita päälle...

• joopati joo

Tuota, voiko mies pakottaa sinut vaihtamaan tyyliäsi. Esim. raahata kampaajalle ja vaateostoksille ? Jos vastasit kyllä, niin ehkä voisi toimia toisinpäinkin. Mutta en jaksa uskoa että vastaisit kyllä. Entä jos sinulla olisi ylimääräistä, voiko sinulle edes sanoa siitä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe