MITÄ TEHDÄ?! Muslimi & Kristitty YHDESSÄ? OK vai EI OK?'!

minä se vain

Olisi pikku kysymys, mitä mieltä olette että suomalainen ja kosovolainen on yhdessä?
Olen 18 vuotias tyttö ja olen yhdessä kosovolaisen kanssa (joka on asunut suomessa koko elämän). Perheeni tietää että liikun kosovolaisten kanssa mutta muistuttavat minua koko ajan että " Se jätkä ei astu meidän taloon/ se on muslimi et sä voi sen kanssa olla yhessä jne..

Tämän veli on yhdessä kauniin suomalais tytön kanssa ja heillä on lapsia, elävät täyttä ihanaa elämää, ja olen kertonut äidille siitä mutta ei vieläkään suostu siihen että olemme yhdessä.

Elikkä mitä mieltä te olette siitä että on muslimin kanssa yhdessä?

7

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvon antaja

voin sanoa omasta kokemuksesta että ole varovainen, minä tiedän paljon islamin kulttuurista, vaikka hän saattaakin olla ihana mies ja hurmaava, mutta hän ei välttä mättä näytä aitoja luonteen piirteitä. ja sanon sen älä suostu avioliittoon ihan heti. ota selvää tieto koneesta islamista ajoissa. vaikka he olisivat täällä suomessa asuvia mutta sama oppi heillä on. ole varovainen annan neuvon. äläkä ole sokea vaikka kuinka olisi unelma mies.

• neuvon antaja

mutta minä en voi pakottaa sinua toimimaan näin, mutta voin vain sanoa että heidän kanssaan ei ole leikkimistä. ja jos olet avioliittoon lupautunut niin heidän kulttuurin mukaan mies omistaa naisen, siitä päivästä kun nainen on lupautunut. tiedän että he ovat hurmaavia mutta noin 80-90% varmuudella heillä on taka ajatuksia naisen pään menoksi. mutta tsemppiä sinulle ja onnea

• Donna Clara

Itse olen naimisissa seitsemättä vuotta en Kosovon mutta Albanian albanin kanssa.
      Meillä ei ole lapsia ("vika" minussa) mutta meillä on valtavan hyvä parisuhde.
      Isompia ongelmia ei ole koskaan ollut, pienempiä riitoja ja erimielisyyksiä totta kai. Just tässä yks päivä puhuttiin tästä, ja tajusin taas löytäneeni hyvän miehen!
      Mies ei yritäkään "omistaa" minua, alusta asti tein selväksi että olen itsenäinen, itsepäinen, vahvatahtoinen suomalainen nainen, vaikka ulkomailla asutaankin.
      Mies näyttää ujostlematta rakkautensa. Sanoo aina, että naimisiin mennään vain kerran. Se on loppuelämäksi. Sitoutuu vahvasti liittoon ja on uskollinen.
      Mieheni on ns. muslimi. Ei mitenkään aktiivisesti uskoaan harjoita eikä näytä. Kunnioittaa minun elämänkatsomustani, ja meillä vietetään perinteinen suomalainen Joulu mm.
      Olen tutustunut hänen perheeseensä ja varsin laajaan sukuun Albaniassa, ja se maa ja ne ihmiset vei sydämeni kerta heitolla! Ihania sydämellisiä vieraanvaraisia avoimia! Pitävät huolen perheestä ja suvusta, yhteenkuuluvaisuus on vahva.
      Tunnen myös muita albaaneja, suurin osa täällä asuvista on Kosovosta tulleita. Kulttuuri ja elämänkatsomus eroaa suomalisesta. mutta jos on avoin ja ennakkoluuloton pääsee tutustumaan hienoihin ihmisiin!
      Toki on oltava varovainen, ja tutustuttava ensin toiseen. Sama pätee missä tahansa parisuhteessa, mistä päin maailmaa sitten ollaankin.
      Ennalta ei ketään voi tuomita.
      Kerroin tässä vaan omasta kokemuksesta, ja se on ollut kaikin puolin myönteinen. Hosua ei kannata, mutta ei kannata kuunnella pahoja kieliäkään. Suomalaiset on tunnetusti erittäin rasistista ja ennakkoluuloista kansaa. Tee itse omat havaintosi ja johtopäätöksesi oman kokemuksen pohjalta, ja jos yksi muslimi tai hindu tai mikä lieneekään on paha, se EI leimaa koko kansanosaa!

• 2555555

Muslimin lapsista tulee aina muslimeja. Saattaa ensiksi väittää kovasti ettei hänelle väliä mikä uskonto tulee, mutta kun lapsi syntyy niin alkaa uhkailu.

Oletko valmis muuttumaan itse muslimiksi?

• Donna Clara

Just noita yllä olevia kommentteja tulee.
        Valitse itse. Tutustukaa kunnolla. Âlä esitä muuta kuin olet; suomalainen ja vaadit kunnioitusta ja tasa-arvoista kohtelua.
        Jos mies ei sitä hyväksy, ole varuillasi. Uskonto lapsilla määräytyy äidin uskonnon mukaan. Nämä albanit, sekä Kosovosta että Albaniasta eivät edes ole mitenkään erityisesti uskonnollisia. Näissä maissa islaminusko oli vallalla joskus Turkin vallan alla, josta on(? montako) sataa vuotta. Sen jälkeen Albania oli pitkään kommunistimaa, missä uskonto oli täysin kielletty, myös kristinusko. Kosovo oli osa Jugoslaviaa, joka sekin oli kommunistinen.
        Muslimeita on valtavan paljon eri "asteisia", toiset uskonhaarat hyvinkin tiukkoja, jotkut sallivampia. Monessa maassa tehdään islamin varjolla paljon hirveitä tekoja, jotka itse asiassa on kulttuurisidonnaisia, ei oikeaa islamin uskoa. Niin on myös kristinuskon laita!!!!
        Mutta, kuten sanoin; sinä tunnet miehen, sinä tiedät minkälainen hän on. Âlä hosu, vaikka heillä onkin tapana, että
        seurusteluaika on lyhyt ja perhe perustetaan mahd. pian. Kaiken A ja O on tutustua KUNNOLLA. Kuuntele sisintäsi, jos vähänkin epäröit, odota. Jos mies rakastaa, hän ymmärtää kun puhutte asioista. Minä epäröin pitkään, en ollut sokeasti rakastunut ja rynnännyt liittoon sokeana. Ei MIHINKÄÄN avioliittoon, ei suomalaisenkaan kanssa pidä rynnätä suinpäin! Kyllähän se nähdään joka ikinen päivä ikävinä uutisina lehtien lööpeissä ja myös tällä palstalla!!!!

• Stonel

Voi toimia tai ei.

Itser olen nähnyt läheltä muslimimiehen ja naisen väkivaltaisia liittoja kaksi, toinen päättyi turvakotiin, toinen hakkaamiseen ja raiskaukseen.

Tiedän lukuisia tapauskia kun asiat ovat menneet muutenkin huonosti.

Jos käännyt muslimiksi niin voi toimia kait

Entä jos saatte lapsia, ovatko he kristittyjä vai?

Kosovon albaanit eivät ehkä ole sieltä pahimmasta päästä. Nämä tietämäni tapaukset ovat Irakilaisia.

Fiksuna tyttönä päätät itse

• et silleen

Uskontokunta:
        Lapsen uskonnollinen asema

Lapsen uskonnollinen asema ei lain nojalla automaattisesti määräydy huoltajien uskonnollisen aseman mukaan, vaan lapsen liittyminen uskonnolliseen yhdyskuntaan tai siitä eroaminen perustuu aina erilliseen huoltajien tahdonilmaisuun.

Jos huoltajat eivät pääse sopimukseen, äiti voi vuoden kuluessa lapsen syntymästä yksinkin päättää lapsen liittämisestä yhdyskuntaan. Kuitenkin jos tuomioistuin on päättänyt tehtävien jaosta huoltajien kesken toisin, noudatetaan tuomioistuimen päätöstä.

Suostumus

12 vuotta täyttäneen lapsen uskonnollista asemaa voidaan muuttaa vain lapsen suostumuksella. 15 vuotta täyttänyt lapsi voi huoltajien kirjallisella suostumuksella itse liittyä uskonnolliseen yhdyskuntaan tai erota siitä.

18-vuotias voi itsenäisesti päättää uskonnollisesta asemastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe