Mihin voisin soittaa, kun itsesääli ja masennus hyökkäävät kimppuun?
En haluaisi rasittaa läheisiäni, enkä ruikuttaa tuttaville.
Tai onko teillä hyviä konsteja miten pääsisin ylös tästä montusta?
Älkää sanoko, että monilla on paljon suurempia ongelmia. Tiedän.
Mistä löytäisin kuuntelijan?
18
114
Vastaukset
- meeriamanda
Tälläisen löysin, ikäihmisille suunnattu Auttava puhelin...
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=auttava puhelin&source=web&cd=4&ved=0CFAQFjAD&url=http://www.eriparivanhemmat.net/puhelimet.html&ei=yhg1T-HKJ-KJ4gSpmtCBAg&usg=AFQjCNFxHQY97lzMV2rcV99MSs3JIVmzgg- Ei kuulu mulle
Onko joku tuonne soittanut.
Toivottavasti ovat saaneet apua.
- En sano
vaan kysyn onko se syväkin monttu, missä olet ?
- -
En kyllä tiedä, ketkä kuuntelisivat, jos eivät läheiset ja tuttavat?
En mestaroi, mutta laskepa, kuinka hyvin oletan monen asian kohdallasi olevan? Niinä harvoina kertoina, nuorena nekin, kun pikkuisen masensi idioottimaiset tyttöystävät, paranin aikasti helposti.
Pullo Kossua, hyvä levy soittimeen (surullista ja masentavaa musaa).
Puolessa tunnissa nauroin jo itselleni.
Aikuisena ei ole masentanut mutta jos niin kävisi, kokeilisin samaa reseptiä.
Aikasti turhaa on alkaa soittelemaan kenellekään, joskus kuuntelin jotain Yöradiota jossa pehmeä-ääninen setä jutteli höpöjä soittajille.
Mutta, nuorelta tuntuu aloituksesi, joten koulukuraattorille voi aina jutella,
Sossutädeille älä soita, laittavat helposti vanhempasi poseen ja sinut maaseudulle Korvikeperheeseen.
Vanhuksille on paljon Marttakerhoa, ukkojoogaa, kuoroja ja ilmaista työvoimaa ottavat mielellään vastaan kaikki valtionavulla elävät "hyväntekeväisyysjärjestöt".
Ilmainen työvoima tekee heille hyvää.
Noissa porukoissa voi itkeä, vaikka homma alkaakin pian naurattamaan.
Ja aina sieltä jokunen puhelinnumero irtoaa.
H.- syrjäytyy väkisin
Niinä harvoina kertoina, nuorena nekin, kun pikkuisen masensi idioottimaiset tyttöystävät, paranin aikasti helposti.
Pullo Kossua, hyvä levy soittimeen (surullista ja masentavaa musaa).
Puolessa tunnissa nauroin jo itselleni.
Aikuisena ei ole masentanut mutta jos niin kävisi, kokeilisin samaa reseptiä.<
Minua naurattaa koko ajan,
Minä ihmettelen mistä hyvästä kaupungin sossussa työntekijät palkkansa nostaa.
Kysyn yhdeltä, ei tiedä kuin vähän, kysyn toiselta, hän tietää jotain, mutta ei ole varma.
En edes tarvinnut rahaa enkä avustusta, tietoa vain.
Olen eläkkeellä, työssä ollessani tunsin vastuuta asiakkaista.
- Elämäsi taideteos
Luovuus/ tuhoisuus
Lainaan Tom Lundbergin kolumnista: Vaikeuksiin joutunut yrittäjä keksii ennen vasaran viimeistä kopautusta huikean keino selviytyä. Ongelmat ovatkin kaikkien mahdollisuuksien äiti, jonka rakkaus on ehtymätöntä.
Jos poimit ratkaisut hihasta, toimit rutiinilla.
Jos vedät hatusta, toimit luovasti.
?? ylläölevan perusteella ottaisin kynän ja papperia, alkaisin ongelmien määrittelystä, nimeä millä alueella, esm. keho, terveys, tunteet, koti ja suku, ystävät, talous, työ.. jne.
Kun masentaa, potee aika syvää voimattomuutta eikä saa otetta elämäänsä, olisiko tosta menetelmästä apua?
Lehti oli Ykköset 9.2.2012, jos haluat lukea jutun.- meeriamanda
Olen aina ihmetellyt kuinka teillä terveillä joilla ei kuitenkaan ammattiosaamista, on niin ´hyviä neuvoja´.?
Kun puhutaan ihmisen syvästä masennuksesta ei silloin ole kysymys mistään hetkellisestä alavireestaä
Kun on syvien mustienvyöryjen kautta koonnut apujen kanssa itsensä takaisin ... sanoisin et voi luojani....te kaikkitietävät!
Kirjoittele nyt hyvät ja huonot asiat, kun hätinä weskissä jaksaa käydä jne.
Kävin tämän mustuuden alle 30:senä , laihduin anoreetikon mittoihin koska en muistanut syödä, en voinut syödä... sattui vatsaan.
Älkää alkako viisasteleen kotipsykoneuvoilla, peekele! - ----
meeriamanda kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt kuinka teillä terveillä joilla ei kuitenkaan ammattiosaamista, on niin ´hyviä neuvoja´.?
Kun puhutaan ihmisen syvästä masennuksesta ei silloin ole kysymys mistään hetkellisestä alavireestaä
Kun on syvien mustienvyöryjen kautta koonnut apujen kanssa itsensä takaisin ... sanoisin et voi luojani....te kaikkitietävät!
Kirjoittele nyt hyvät ja huonot asiat, kun hätinä weskissä jaksaa käydä jne.
Kävin tämän mustuuden alle 30:senä , laihduin anoreetikon mittoihin koska en muistanut syödä, en voinut syödä... sattui vatsaan.
Älkää alkako viisasteleen kotipsykoneuvoilla, peekele!Täällähän on asiaan kuin asiaan, sairauteen kuin sairauteen viisastelijoiden neuvo: tartu itseäsi niskasta kiinni ja osta auringonhattua luontaistuotekaupasta.
- meeriamanda
---- kirjoitti:
Täällähän on asiaan kuin asiaan, sairauteen kuin sairauteen viisastelijoiden neuvo: tartu itseäsi niskasta kiinni ja osta auringonhattua luontaistuotekaupasta.
Niin on...huok. Alakuloisuus ja syvämasennus kun kohtaa jotain niin käsittämätöntä et ihminen särkyy ... on niin yksilöllistä ettei siihen yleiskäytännön opit käy.
Ihminen voi mennä sellaiseen shokkiin johon jopa vahvana pidettyä kummastellaan?
Tua musapalstalla on upea kipale, Särkyneestä saviruukusta... en oikein vieläkään kyyneleittä sitä kykene kuuntelemaan.
En toivo kenellekään kokemaani, mut surun ja kiukunkin mieliala valtaa tunneskaalassani , näistä opeista. - turhauttavaa uupua
---- kirjoitti:
Täällähän on asiaan kuin asiaan, sairauteen kuin sairauteen viisastelijoiden neuvo: tartu itseäsi niskasta kiinni ja osta auringonhattua luontaistuotekaupasta.
En sit kyllä yhtään halua viisastella
on omakohtainen kokemus
elämänaikainen,
miten selvitä semmoisista asioista kuin jatkuva kipu, ja aiheuttama viha ja masennus.
siinä samalla kun hoidat pienet lapsesi, oman työn, päälle vielä kotityöt ja raksahommat.
Olen monta kertaa naapurini kanssa jutellut masennuksen aiheuttamasta vihasta ja yhdessä mietitty miten sitäkin oloa voisi purkaa niin että ympäristöön ei se kohdistuisi ja leviäisi. On se niin paha tunne sekin -- menee yli voimien ja pahimmillaan kulkee väkivallan nimellä.
Jos muuttuu raivokkaaksi ihminen, se voi olla esm jonkin lääkkeen tai aineen sivuoire. Voisko siinä tilanteessa lääkäri auttaa? meeriamanda kirjoitti:
Niin on...huok. Alakuloisuus ja syvämasennus kun kohtaa jotain niin käsittämätöntä et ihminen särkyy ... on niin yksilöllistä ettei siihen yleiskäytännön opit käy.
Ihminen voi mennä sellaiseen shokkiin johon jopa vahvana pidettyä kummastellaan?
Tua musapalstalla on upea kipale, Särkyneestä saviruukusta... en oikein vieläkään kyyneleittä sitä kykene kuuntelemaan.
En toivo kenellekään kokemaani, mut surun ja kiukunkin mieliala valtaa tunneskaalassani , näistä opeista.Särkynyt saviruukku on minutkin aina saanut kyyneliin - ja siitä jotain tiedänkin. Itseään ei voi nostaa niskasta, kun kulkee syvissä vesissä.
Auttavasta puhelimesta voisi olla sikäli hyötyä, että sitä kautta voisi kysyjä saada tietoa itselleen sopivasta avusta ja kenties löytää lähistöltään vertaisryhmän tms. Sitä vartenhan Auttava puhelin kai on olemassakin. Yksin ei kannata jäädä, jos tilanne itsestäkin tuntuu hälyttävältä. Monttujen kokoja ei kannata vertailla, oma monttu on kyllä varmasti riittävän suuri avun hakemiseen.- meeriamanda
turhauttavaa uupua kirjoitti:
En sit kyllä yhtään halua viisastella
on omakohtainen kokemus
elämänaikainen,
miten selvitä semmoisista asioista kuin jatkuva kipu, ja aiheuttama viha ja masennus.
siinä samalla kun hoidat pienet lapsesi, oman työn, päälle vielä kotityöt ja raksahommat.
Olen monta kertaa naapurini kanssa jutellut masennuksen aiheuttamasta vihasta ja yhdessä mietitty miten sitäkin oloa voisi purkaa niin että ympäristöön ei se kohdistuisi ja leviäisi. On se niin paha tunne sekin -- menee yli voimien ja pahimmillaan kulkee väkivallan nimellä.
Jos muuttuu raivokkaaksi ihminen, se voi olla esm jonkin lääkkeen tai aineen sivuoire. Voisko siinä tilanteessa lääkäri auttaa?Itsekin jo vikkuuttelit lääkärin apuun, ja sieltä saat varmasti ohjattua apua. Älä pitkitä, naapuri ei ole se tietävin... vaikka hyvää tarkoittaakin.
Mene lääkärin puheille, siitä se alkaa kerä purkautumaan. - Haloo!
meeriamanda kirjoitti:
En toivo kenellekään kokemaani, mut surun ja kiukunkin mieliala valtaa tunneskaalassani , näistä opeista.Neuvo sinä, itse masennuksen kokeneena asiantuntijana, aloittajaa! Äläkä moiti toisia jotka hyvää tarkoittaen yrittävät olla avuksi.
Ei aloittaja kertonut kuinka syvä hänen masennuksensa on ja siksipä neuvotkin ovat varovaisia ja kokeilun arvoisia. - haloota itsellesi
Haloo! kirjoitti:
Neuvo sinä, itse masennuksen kokeneena asiantuntijana, aloittajaa! Äläkä moiti toisia jotka hyvää tarkoittaen yrittävät olla avuksi.
Ei aloittaja kertonut kuinka syvä hänen masennuksensa on ja siksipä neuvotkin ovat varovaisia ja kokeilun arvoisia.Mee venäjälle halkoinesi !
- Haloo!
haloota itsellesi kirjoitti:
Mee venäjälle halkoinesi !
En mene. Mitä minä siellä tekisin?
- masis taas
Jos löytää ihmisen, joka on kokenut jotain edes lähes samaa, ymmärrys syntyy hyvin vähästä. Ei siinä paljon sanoja tarvita.
Joskus se on vanha ystävä vuosien takaa, joskus yllättäen työkaveri, josta ei uskonut moista löytyvän. Kun uskaltaa vain avata suunsa, kirjoittaa tai soittaa.
Vertaistukiryhmät on sitten hyviä kun on päässyt ensimmäisen pahan hetken ohi. Silloin ei nimittäin voimat paljoon riitä. Liian monimutkaisia monet. Ei jaksa etsiä. Ja tulos on tyhjää monesti.
Olen koettanut soittaa mielenterveysseuran palvelevaan. Pari tuntia jaksoin koettaa, olin nukahtanut puhelin sänkyyn.
Suru tai masennus täyttää aina ihmisen kokonaan. Vähättelyjä ei silloin kukaan kaipaa.
Voimia sinulle. - Aika parantaa...
Niin on minullakin aloittaja. Siksi vastaan, tiedän tunteen.
Sellaiset joilla ei ole sama päällä, antavat parhaimmat neuvot, johtuu siitä kun ei ole kokemusta.Tiedän että ei ole muuta kuin aika.
Odottele rauhassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383545On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole322315Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802243Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452111Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561484Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.181445- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69957Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?48945Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37823