ärsyttää miehen teot taas

emikkaliina

Mies lähti sitten taas vaihteeksi viikonlopun viettoon kavereiden kanssa. Piti päästä nollaamaan tilanne, minkä siis ymmärrän kun on just menettäny viimeisen elossa olevan vanhempansa. Eikä hänellä ole sisaruksiakaan. Hän oli koko viikon hoitamassa asioita toisessa kaupungissa ja eilen tuli kotiin ja muutaman tunnin istu tietokoneella ja sit läks baariin. Illalla me sitten riideltiin ihan kunnolla kun lapset oli nukkumassa.
Toki ennemmin näin että lähtee muualle ottamaan kun se että tässä kotona ottais mut silti ärsyttää niin paljon. Taas olen yksin lasten kanssa ja ketään ei viitsi pyytää kylään kun lapset on kipeinä.
Mikä ihme siinä on että joka viikonloppu pitää mennä ottamaan ja juomaan enemmän kun pää kestää. Lupas tän viikonlopun jälkeen parantaa tapansa mut näkis vaan.

Tiedän että itekin puhun sit tosi rumasti sille kun se lähtee ja lauon suustani asioita mitä ei ehkä kannattais, varsinkin kaikki kommentit joissa ilmoitan lasten kuullen että hyvä kun lähet ei sua täällä kaivatakkaan. Huomasin kyllä et mies tästä loukkaantu mut mitä sit. Mut toisaalta mun on helpompi ajatella asia noin, ottaa iteltäni kaikki tunteet pelistä pois ni eipä mies pääse teoillaan mua satuttamaan! Kuinka monta mahollisuutta mullakin olis ollu sanoa sille että en halua jatkaa elämää hänen kanssa mutta kun en vaan saa sitä sanottua. Ja nyt vielä kun hänellä ei meidän lisäks oikee ole ketää nii miten ihmeessä mä sen muka jätän! En mitenkää.

Kysyinkin eilen että välittääkö hän ollenkaan minusta enää ja kuulemma välittää ihme vaan että se ei näy missää teoissa tai sanoissa. Mun välittäminen tuskin näkyykään mitenkää kun kaiken joudun teeskentelemään. Tai kai mulla jotaa tunteita sitä miestä kohtaan on kun kerran tää asia näin vaivaa mua. Joskus oli vaan kiva tehä jotaa yhessä joskus. Mut silloinkin kun mies on kotona ni se vaan istuu tietokoneella eikä osallistu mihinkää, valittaa vaan kaikesta ja ihmettelee kun minä olen pahalla tuulella. No miksköhän, hän saa mennä joka viikonloppu kavereitten kanssa ja mun oletetaan olevan kotona lasten kanssa. Ja jos joskus jonnee haluan mennä tai olisin menossa ni siitä nousee hirvee haloo kun hän joutuu olemaan omien lastensa kanssa!

Mun niin tekis mieli vaan ottaa ja lähteä koko tästä paskasta pois. Lapset voisin ottaa mukaan mut välillä tekis kyllä mieli jättää nekin kokonaan matkasta pois!

7

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mitään uutta

Välittää se juopottelusta. Mut sehän ei ole mikään yllätys et naiset rakastaa juoppo miehiä.

• simppeliä

Et nyt itsekään ole hoitanut kunnolla avioliittoasi. Mene ensi tilassa juttelemaan avioliittoneuvojalle, neuvolapsykologille tms. Aloita parannus omasta itsestäsi, niin miehesi joko on pakko parantaa itsekin tapojaan tai ymmärtää hävetä ja lähteä. Tunteettoman leikkiminen lähinnä kertoo hänelle, että olet paska ämmä joka vihaa miestään. Itsekin ymmärrät kuinkas paljon tämä innostaa kotona ajan viettämiseen.
      Toistatteko kumpikin huonoja vaimon ja miehen roolimalleja lapsuuden kokemustenne mukaan? Oliko äitisi pahasuinen, etäinen ja häijy isällresi?
      En usko että torailulktanne saatte kaksin asioita korjattua. Antakaa ulkopuolisten auttaa. Ja mitä sinä tarkoitat, että et pääse ulos kun mies ei katso lapsia. Otat ystävän, sukulaisen tai MLL:n lapsenvahdin kerran-pari viikossa teille ja vain lähdet kyselemättä mitään ukolta. Saat tuuletettua päätäsi ja vähän avarampaa näkökulmaa kauheaan liittoonne.
      Huonossa liitossa ei kannata olla minkään tekosyyn varjolla. Mies alkoholisoituu nytkin, vaikka "pidät huolta" hänestä. Joko yhdessä parannatte liittonne tai eroatte.

• emikkaliina

En ole hoitanu en, tiedän sen. Mut en vaan enää jaksais. Vaikka tiedän että yksin olis niin paljon helpompaa ni se lähteminen on vaan vaikeeta. Ja mikä pahinta olen sortunu pettämiseen. Vaikka vois toisaalta kuvitella että mulla olis huono omatunto asiasta ni ei ole, ainut mikä harmittaa ni pystytää näkemää todella harvoin tämän toisen miehen kanssa. Kai sen avulla toisaalta jaksankin tätä omaa liittoa vielä kattella.

Mä olen joskus ehdottanu tota pariterapiaa mut sain kyllä niin jyrkän vastalauseen siihen että en edes viitsi toistamiseen ottaa puheeksi. Ja mitä tulee noihin lapsenvahteihin niin sukulaiset asuu niin kaukana että lapset on sitten pari kertaa vuodessa siellä viikonloppu hoidossa ja meille ei kuulemma mll:n hoitajia tule. Vaikka olen hyvin perustellu niin tähän taloon niillä ei ole lupa astua jalallakaan oli miehen vastaus.
      Ja joo meillä todellakin mies päättää ja mulla ei pahemmin sananvaltaa ole näihin asioihin vaikka minä olenkin se kuka aina kaiken maksaa. Mut koska en jaksa kuunnella sitä valitusta mikä syntyy jos teen eritavalla kun mies haluaa nii mun on vaa helpompi myötäillä ja raivota sitte yksinäni omaa tyhmyyttäni ja sitä miten helppo mun yli on kävellä!

• Vanha mutta kokenut

Luuletko todella ettei se että olet pettänyt ja haikailet seikkailusi perään vaikuta käyttäytymiseesi kotona ja sitä kautta siihen miten miehesi käyttäytyy?

Olisiko nyt korkea aika nosta kissa pöydälle ja päättää jatkatteko yleensä yhdessä. Tuskin asiat selviävät jos et uskalla olla rehellinen

Nyt onnistutte todella mainiosti provosoimaan esille ne pahimmat puolet molemmissa, se että sitten kaduttaa hetken päästä ei paljon tilannetta paranna.

Todennäköisesti uskottomuutesi paljastuu jossain vaiheessa, joko niin että itse kerrot tai joku muu kertoo miehellesi.

Jaksamista!

• apuvaa

Jos hyvä ystäväsi, josta todella välität, kertoisi liitostaan niin kuin sinä aloittaja, minkä neuvon hänelle antaisit?
      Lue oma tekstisi uudestaan, ja mieti, vaikuttaako tilanteesi hyvältä, toimintasi loogiselta, kannattaako yhtä äijää pelätä niin että oma elämä jää kokonaan elämättä muualla kuin hellan ja nyrkin välissä. Toistan: se ei kuulu miehellesi jos itse hankit lapsenvahdin ja menet. Viikoloppuna ehdit varmaan jo kotiinkin ennen kuin hän edes tulee.
      Jos jonkin perversion takia haluat elää huonossa liitossa, antaa lasten kuunnella huutoanne ja opetella huonoa puolison kohtelua, siitä vaan. Sinuna kyllä kokeilisin jättää avioerohakemuksen heti. Jos miehesi puolisona jotenkin ihmeparantuu tämän johdosta, kiva.
      Tarkoitin että sinä menet pariterapeutille tms juttelemaan, koskapa molemmat olette korvia myöten uponneet huonoon liittoon. Se, että hän jotenkin on tyytyväinen sinun alistettuun asemaasi, ei ole syy jättää hakematta apua itsellesi ja lapsille.

• emikkaliina

Jos mulle joku tulisi kertomaan tällaisesta tilanteesta niin kehottaisin hakemaan apua ja miettimään sitä eroa. Vaikka olenkin sitä eroa miettinyt niin lähteminen on todella vaikeaa.

Jotenkin tuntuu jo pelkkä ajatus siitä että pitäisi ettiä asunto ja miettiä miten tavarat jaetaan ja kaikki se pakkaaminen ni ei oikee innosta. Ja kun jo nyt kärsin yksinäisyydestä ni mitäs sitten kun asun lasten kanssa yksin ni mulla ei ole edes tämän vertaa sitä aikuista juttuseuraa. Siis kun edelleen niitä kavereita ei ole. Senkään takia en nyt niin perusta niistä lastenhoitajista kun ei ole sitten paikkaa minne lähteä kun yksin en hirveesti viihdy missään kahviloissa enkä oikee muutenkaa osaa yksin missään käydä.

• apuvaa

Ongelmasi on siis yksinäisyys. Onhan niitä erilaisia kerhoja aamupäivisin ja iltaisin taaperoikäisten äideille. Siellä tulee huolia purettua ja ystävyyssuhteita syntyy. Minkä ikäiset lapset sinulla on? Lähdet vaan mukaan reilusti elämään, välillä lasten kanssa, välillä yksin. Eikö todella ole ketään, työkavereitakaan? Sitten taidat olla väärällä paikkakunnalla. Jos ei ero jää pelkäksi jahkailuksi, harkitse voisitko palata kotiseudulle edes pariksi vuodeksi, nyt kun lapset ovat pieniä. Tärkeintä olisi nyt ne tukijoukot löytää taas rinnallesi, pelkäämättä mitään. Oma arkuutesi ottaa elämästä ote ja vastuu taitaa nyt näkyä asenteena jossa syytät miestä vaikeuksistasi. Itse jäin yksin kolmen kanssa joista pienin oli vuoden, kun oikeastaan ajoin ilkeän, määräilevän miehen pois. Ja helpotti henkisesti kovasti!
      Käy oikeusaputoimistossa. Riippuen tilanteesta mies saa lähteä lapsiperheen asunnosta asumuserotilanteessa, jos se on yhteinen. Juridisesti siis lapsilla ja äidillä on oikeus pysyä kodissaan ensisijaisesti. Ymmärrämme molemmat että näin on helpoin. Käy itse juttelemassa neuvolassa ainakin, älä häpeile asioitasi. Yksinäisyys, ärtymys ja masennus pilaavat lastenkin lapsuuden, siis marttyyriydestä sinua eivät tule edes lapset kiittämään vartuttuaan.
      Vielä lisään, että viimeinen sääliteltävä tuo kapakoissa viihtyvä miehesi on. Viriilissä iässä olevalle miehelle on monta ottajaa, kun vain päästät menemään. Ehkä joku toinen nainen on luonteeltaan sopivampi hänelle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      90
      2169
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      560
    Aihe