Miksi naisia on vaikea kunnioittaa?

brutalissimus

Miehet käyttävät usein naisia arvioidessaan arviointikriteerejä, jotka sopivat paremmin miehiin. Riidat hoidetaan kasvokkain, avoimella ja suoralla sanailulla, ja se on sitten siinä. Asiat riitelevät, kantoja perustellaan logiikalla. Toisia kohdellaan reilusti. Parhaimmillaan näin, ainakin ihanteet ovat tuossa suunnassa.

Jos naisia arvostellaan näillä perusteilla, moni heistä ei tietenkään pärjää kovin hyvin. Naisille on ominaisempaa mutkan kautta iskeminen, itsensä suojelu sosiaalisilta seurauksilta. Reiluus ei ole monille naisille ominaista, vaan he käyttäytyvät, ehkä vaistomaisesti, niin huonosti kuin heidän "annetaan" käyttäytyä.

Monilla naisilla ei ole myöskään kovin hyvää halua tai kykyä hillitä niitä reaktioita, joihin tunteet heidät yllyttävät. Siinä joitakin mieleen tulleita juttuja.

Arvioikaa naisia naisina, älkää miehinä. Muuten halveksunta ja ylimielisyys tulevat lähes väistämättä.

13

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pd68

Mikä sua estää halveksimasta naisen käytöstä silloin kun se on halveksittavaa - kuten mutkan kautta iskemistä, valehtelua tai itsensä suojelua sosiaalisilta seurauksilta? Noin toimiminenhan on juuri sitä, että "annat" heidän käyttäytyä niin huonosti kuin heitä huvittaa.

• ap

En tarkoittanutkaan, etten niin tekisi. Mutta ei pidä laittaa ensinkään liikaa ja vääränlaisia odotuksia naisille.

• Cobra'
        ap kirjoitti:

En tarkoittanutkaan, etten niin tekisi. Mutta ei pidä laittaa ensinkään liikaa ja vääränlaisia odotuksia naisille.

Että naisille ikäänkuin oma lapsen karsina ja miehet erikseen.

• ap kirjoitti:

Yhdellekään ihmiselle ei pitäisi asettaa odotuksia, jotka eivät perustu muuhun kui henkilön sukupuoleen/ihonväriin/seksuaalisuuteen/ikään.

• Jorma Ionesco

Tästä pitäisi siis päätellä että mies haluaa naisen joka on kuin mies, eli ehkä aloittaja haluaakin toisen miehen eikä naista alkuunkaan? Kuulostaa vähän homolta valittaa että naiset eivät ole samanlaisia kuin miehet.

Tottahan se on että naiset ovat usein jotenkin lapsellisempia joissain asioissa, mutta vastaavasti miehet on aika retardeja monissa muissa asioissa. Mies ja nainen tasapainottaa toisiaan ja tuo parhaimmillaan parhaita puolia toisistaan esille. Kyllähän sen huomaa miten mieskin tulee jollain tapaa viisaammaksi mm. sosiaalisesti heti kun saa naisen itselleen. Pelkässä miesporukassa kun se ihailtu rehellisyys on aikamoista omassa ulosteessa rypemistä ja turhaa pullistelua.

Ja niin edelleen. Peukuttakaa miinusta jos huvittaa. Ei kiinnosta.

• h13t

Olen samaa mieltä, että miehet ja naiset ovat molemmat kamalimmillaan ihan hirveitä. Eivätkä miehetkään ole reiluja lainkaan kaikille molempien sukupuolten edustajille, vaan valikoinniksi menee. Hyvän veljen edesottamuksia salaillaan viimeiseen asti, naisia pyritään nolaamaan jne.

• ap

Ei se nyt heti homoa ole, jos sanoo naisista jotain kriittistä. Voi olla, että olet itsekin sanonut.

• 14

Itse olen nainen ja tottunut riitelemään asioista asioina. Kohdalleni on osunut miehiä, jotka riitelevät epäreilusti käyttäen valehtelua ja henkilökohtaisuuksiin menoa hyvänään...

• Kunnian mies

Ei kait kukaan Mies kunnioita toisen miehen nussimaa huoraa.

• .....

Näin voi kirjoittaa vain kokematon runkkari.

• Ken elää, se näkee

Fiksumpaa on arvioida naisia ja miehiä ihmisinä - mahdollisen kunnioituksen ja halveksunnan perusteet ovat silloin reilut kaikille.

Sinulla näkyy olevan jokin texwillermäisen idealistinen käsitys miesten ristiriidoista. Et ole näköjään vielä joutunut sellaisiin tilanteisiin, joissa joutuisit selvittelemään asioita selkäänpuukottavan, omaa nahkaansa viimeiseen saakka suojelevan miehen kanssa. Minä olen vuosien varrella törmännyt semmoisiin henkilökohtaisella tasolla, mutta etenkin työelämässä. Jotkut jopa menevät niin pitkälle, että pitävät jotakuta naista ihmiskilpenään ja kuriirinaan, jotta itse näyttävät puhtoisilta ja se nainen saa syyt niskoilleen. Jotkut sitten vain juonivat ja luikertelevat ihan omina itsenään. Ei se sukupuolesta ole kiinni, vaan yksilöstä.

• ap

Yritin sanoa tuossa, että "parhaimmillaan näin", eli miehissäkin on moneen lähtöön. Kaverini käyttäytyvät kyllä Texwillermäisen reilusti ja suorasti; tällaisia naisia on vaikea matkan varrelta muistaa. Naispuoliset kaverinikin tekevät sukupuolensa mukaisia kikkoja aika usein.

Aloituksessa jäi tarkoituksella sanomatta naisten positiivisista puolista, keskityn nytkin vain siihen, että ihmisinä arviointi jättää huomiotta liikaa sukupuoleen perustuvia tapoja toimia.

• Ken elää, se näkee
        ap kirjoitti:

Yritin sanoa tuossa, että "parhaimmillaan näin", eli miehissäkin on moneen lähtöön. Kaverini käyttäytyvät kyllä Texwillermäisen reilusti ja suorasti; tällaisia naisia on vaikea matkan varrelta muistaa. Naispuoliset kaverinikin tekevät sukupuolensa mukaisia kikkoja aika usein.

Aloituksessa jäi tarkoituksella sanomatta naisten positiivisista puolista, keskityn nytkin vain siihen, että ihmisinä arviointi jättää huomiotta liikaa sukupuoleen perustuvia tapoja toimia.

Noh, kun lähtöasetelma on se, että verrataan miesten parhaita ja naisten huonoimpia puolia, ja siltä perustalta sitten haetaan keskustelua kunnioituksesta, minun lienee parasta pysyä poissa. Olen nimittäin oppinut jo pienenä katsomaan ihmisiä yksilöinä ja kaikenlainen yleistäminen (naiset, miehet, homot, ulkomaalaiset, nuoret jne.) saa minut näkemään punaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe