Eihä uskovan tarvitse itsestänsä todistaa,

Mohikaani_27

onko uskossa, vaan minä, me todistamme uskonantajasta Jeesuksesta Kristuksesta. Meidän tulee todistaa, ja todistaminen on yksi sitä osaa elämästämme, että otamme ristin, vastustuksesta huolimatta, sanokoon maailma mitä vaan. Jeesus kärjisti asiaa niin, että " Voi teitä, jos maailma teitä kiittää!" Jeesus jatkaa: " Eikö juuri he ole niitä, jotka vetävät teidät oikeuteen, minun nimeni tähden.?"

* Meitä voidaan kiristää monella tapaa tänäkin aikana, vaikka näennäisesti onkin ns. uskonnon vapaus. Työpaikoilla voidaan harrastaa uskoviin kohdistuvaa painostusta, ei tietenkään sillä nimellä, mutta sen voi piilottaa niin monenlaisten manttelien alle. Voidaan talaudellisesti syrjiä ja painostaa, konsteja on monia. Mutta, " Jokainen joka tahtoo olla Jeesusken todistaja, joutuu vainottavaksi" ! Ja vaikka ei itse olsikaan tunnustava ja äänekäs uskossaan, voidaan perheen äänekkäiden takia joutua vainon kohteeksi, että jos olemme aktiivisa todistajia, voi syyttömät omaisemmekin joutua siitä kärsimään. Siksi Jeesus sanoo. Että " Joka ei "vihaa" omaa perhekuntaansa, ei voi olla minun opetuslapseni."

* Kumpi on siis tärkeämpi, Jeesusko, vaiko perheeni? Siinä on risti raskaimmillaan. Koska rakastamme läheisiämme. Ja jos valinnan paikalle joudumme? Nimenoaan Jeesuksen nimen tähden, muut valinnat ei ole tähän asiaan liittyviä mitenkään.

* Niin tätä vaan, oli alussa mielessäni, että ei meidän tarvitse todistaa kenellekkään sitä, olemmeko uskossa vai emme. Se on Jumalan ja minun välinen asia, joka sinetillä vahvistettu sisimmässäni ja omassatunnossani, ja sitähän ei maailma näe, "se aarre on meissä, saviastioissa, jota maailma ei näe."

* Me vaan todistamme ja kerskamme Herrastamme Jeesuskesta Kristuksesta.

8

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ml213.

"""Kumpi on siis tärkeämpi, Jeesusko, vaiko perheeni? Siinä on risti raskaimmillaan. Koska rakastamme läheisiämme. Ja jos valinnan paikalle joudumme? Nimenoaan Jeesuksen nimen tähden, muut valinnat ei ole tähän asiaan liittyviä mitenkään."""

Oikein ymmärrettynä tuossakaan asiassa ei ole ongelmia tai tule ongelmia. Nimittäin Jeesuksen rakastaminen pitää sisällään läheisien rakastamisen ja huolenpidon ja erikoisesti tässä ajassa,- maksamaan vanhemmilleen hoivavelan takaisin.

No, itse olen kuullut miten "Jeesuksen" rakastaminen on mennyt niin pitkälle, että mies on hyljännyt koko perheensä ja näin on mieltänyt Jeesuksen olevan perhettään edellä. Lähti puolueen tukemana lähetystyöhön ja hylkäsi perheensä Suomeen.

• * Ei varmaan teille nimikritityille tulekkaan, mutta Jeesuksta tunnustaville tulee, Raamattu jo sanoo asian , että jokainen! Mutta ei Jeesusken kieltäjät tietenkään joudukkaan, hehän ovat tavallaan vainoojien kätyreitä ! Nimikristillisyydessään.

• kirjoittelen

Täytyykin saada ymmärrys taivaasta, jotta kykenee soveltamaan Jeesuksen uskoa. Raamatussa sanotaan, että uskotontakin pahempi on ihminen, joka ei pidä perhekuntalaisista huolta. Tuossa onkin soveltamista. On rakastettava perhettä, mutta silti pidettävä Jeesuksen usko kalleimpana.

• Aika nurjaa ajattelua.

Haluat että lähimmäisiä rakastetaan pelkästään Jeesuksen halun takia, eikä muutoin lainkaan.
      Eikös se parannus Raamatun mukaan tarkoita sitä että itselähtöisesti parannutaan eikä farisealais-teatteria näytellen?

• * Pe.kun päättely taas huipussaan. " Haluat että lähimmäisiä rakastetaan pelkästään Jeesuksen halun takia, eikä muutoin lainkaan."?

Kukas noin on sanonut, en minä ainakaan? Mistä sinä saat nuo merkilliset asiayhtymät, jotka ei ilene kirjoituksessani mitenään ? En ole sanonut että "pelkästään" ! Mistä sinä tuon sieppasit ?

• ml213.

Se on kyllä totta, ettei ihminen itse välttämättä tarvitse sanoillaan todistaa uskosta Jeesukseen,- koska vain ja ainoastaan hedelmät ovat todisteena tästä asiasta.

Ihminen voi sanoillaan todistaa ja teoillaan/hedelmillään kieltää koko uskon.

• * Ei nimeomaan uskostaan, vaan Jeesuksesta Kristuksesta. Hänen työstään, uhristaan, verestään, voimastaan, Hänen mimestään, korostaa Hänen ylösnousemus voimaansa, todistaa Hänen tulostaan, todistus pitäisi aina olla Jeesuksen koroittamista, siihen yhtyy myös Pyhä Henki, joka aina koroittaa Jeesusta ja ohjaa syntiset Jeesuksen luo eheytymään ja parannettavaksi.

* "Niin ihmeellinen on Jeesus, ja rakkaus pohjaton ..."

• 11+13

Jeesus oli vain ihminen, ei jumala.

Jeesus ei ole ensimmäinen ylösnousseista, monien pyhien kerrotaan nousseen jo hänen kuolinhetkellään. siis valhe.

Juudas ei ollut kavaltaja, kavallus on omaisuurikos, varkaus.

Jeesus ei ollut Daavidin poika, jeesuksella ei ollut isää.

Sana Herra tulee kreikan sanasta Hera, ja Hera oli Zeuksen puoliso.

Duonysos muutti veden viiniksi jo tuhat vuotta ennen jeesusta, joten tarina on pelkkä kopio.

Jeesus ei ole Daavidin kupeista, Daavidin kupeista oli juutalaisten kuningas Salomo.

"Hän on minun poikani ja minä olen hänen isänsä," sanottiin Salomosta, jae on vain siirretty Jeesukseen. siis valhe.

Elia ruokki kansan viidellä leivällä ja herätti kuolleita paljon ennen Jeesusta, Jeesusjutut pelkiä kopioita.

Essealaiset perustivat uuden liiton paljon ennen Jeesusta, jeesus ei perustanut mitään liittoa, se oli jo olemassa, lisäksi se oli lain puolesta kiivailevien liitto.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      97
      1100
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      742
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      624
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      556
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      500
    6. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      492
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      32
      480
    8. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      451
    9. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      438
    Aihe