Tässä laskelma, jonka perusteella osa kansasta saa aiheetta liittoon kuulumattomien rahoja.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10454022
LIITTOJEN JÄSENET SYÖ PÖYDÄSSÄSI
35
201
Vastaukset
- sillä lailla
No nyt löytyi YTK:llekin vastustaja!
Tiedäthän, että ammattiliittoon voi kuulua kuulumatta työttömyyskassaan? Monella ammattiliitolla ei edes ole omaa työttömyyskassaa.- K.S.
"No nyt löytyi YTK:llekin vastustaja!"
Ei kukaan vastusta liittoja tai YTK:ta, vaan vastustus on sitä systeemiä vastaan, että heihin kuulumattomat jotuvat rahoittamaan heihin kuuluvien korvauksia.
- spedelius
Se höpinä oli tarkoitettu teille jotka ette ymmärrä mistään mitään:)))))
- YTK:lainen
Niin äkkiä tuon helmitaululla tarkistin, tosiaan AY-läiset syäöät YTK:laisille kuuluvia varoja, törkeätä kieroilua.
- kalervo kullanuppu
sinun maksamia työttömyysvakuutusmaksua ei varasteta-Mahdollistavat peruspäivärahojen maksun työttömyyden uhatessa!. Myös kalervo kullanupulle, kun kalervo kullanupun TYÖNANTAJA joutuu taloudellisessa tilanteessaan vähentämään työvoimantarvettaan "
Kalervo kullanuppu kun työnantajasi joutuu taloudellisessa tilanteessaan vähentämään työvoimantarvettaan- lain säätäjä on sen luonut kalervo kullannupulle työttömyysturvan.
se on kalervon kullanupun napopäältä kuulemma pois, jos tuo työtön saa yhteiskunnan käden ojennuksen, perustoimeen tulon, jolla maksaa kalervon kullanupun yhteiskunnassa elämisestä aiheutuneet kulut, koska ei pysty katsomaan kauniita ja rohkeita!.- kalervo kullanuppu
sinun maksamia työttömyysvakuutusmaksua ei varasteta-Kalervo kullanuppu kun työnantajasi joutuu taloudellisessa tilanteessaan vähentämään työvoimantarvettaan- lain säätäjä on sen luonut kalervo kullannupulle työttömyysturvan.
SE EI OLE MIELESTÄNI TYHMYYTTÄ!. - Äly hoi, älä jätä
"työttömyysvakuutusmaksua ei varasteta-Mahdollistavat peruspäivärahojen maksun työttömyyden uhatessa!."
Ei asia ole noin. Peruspäiväraha kustannetaan verovaroin, ansiosidonnainen kustannetaan työttömyysvakuutusmaksuilla.
Jos kaikki maksavat työttömyysvakuutusmaksua, mutta vain kassajäsenet saavat sillä kustannettua korvausta, niin se on varastamista.
Opettele perusasiat. - neljäs-nainen
Äly hoi, älä jätä kirjoitti:
"työttömyysvakuutusmaksua ei varasteta-Mahdollistavat peruspäivärahojen maksun työttömyyden uhatessa!."
Ei asia ole noin. Peruspäiväraha kustannetaan verovaroin, ansiosidonnainen kustannetaan työttömyysvakuutusmaksuilla.
Jos kaikki maksavat työttömyysvakuutusmaksua, mutta vain kassajäsenet saavat sillä kustannettua korvausta, niin se on varastamista.
Opettele perusasiat.Silloin kun tiedän ottavani jotain joka kuuluu toiselle niin se on varastamista, ei se, että olen kassan jäsen ja saan ansiosidonnaistatyöttömyyspäivärahaa ja kassaan kuulumaton ei saa ei ole varastamista, se käytäntö perustuu lakiin!
Laki voi olla epäoikeudenmukainen ja se pitää korjata se on perusasia joka on syytä osata, varsinkin kun haluaa muutosta.
Kassanjäsenenä jos minua syytetään varkaaksi kun käytän oikeuttani liittyä ammattiliittoon ja työtömyyskassaan en tasan kuuntele mitään syytöksiä sellaisesta asiasta johon minulla ei ole osaa eikä arpaa!
Kukaan yksittäinen ammattiliiton tai kassanjäsen ei voi muuttaa mitään, ei yhtään mitään, sekin on perusasia, joka on hyvä muistaa kun heittellee näitä syytöksiä varkauksista.
Yksikään ammattiliitto ei voi yksin saada lakimuutosta aikaan se tehdään AINOASTAAN, yhdessä yhteistyöllä!
- turha joukko
Ammattiliitot korottavat kaikkien työntekijöiden maksuja, sekä pienentävät palkkoja. Yritykset maksaisivat enemmän ilman liittoja.
- kr599dfghjklöä
Tota ei kukaan hoopo usko, naurettavaa. Työnantajathan on tosiaan oikeita laupiaita samarialaisia.
- kalervo kullanuppu
Onneksi kalervo kullanuppu saa ainakin taloudellista turvaa peruspäivärahalla
- Ahne AY
Ahneet liiton henkilöt vievät leivän tduunarin lapsen suusta.
- 25% esitetty alennus
Ahneet liiton henkilöt vievät leivän tduunarin lapsen suusta., valistuneet ja oikeuden mukaiset EK-jäsen yritykset vie tällä hetkelläkin koko perheen leivän
- Suurloinen
Jäsenenä olen siis osa liittoa (loispummi siis)
No tämä pummi on tehny töitä jo muutaman vuosikymmenen maksanu loisjärjestön loismaksun. Nähnyt lamaa ja kurjempia aikoja kuin nyt. Mutta me loiset olemme pitäneet huolta ansioturvasta koko työhistoriani ajan. Ansioilla on sitten ostettu talot autot härpäkkeet ja hilavitkuttimet. Ja ennenkaikkea lomailtu ammattiliiton lomatuella 29€ vrk. Hienoissa hotelleissa joka onkin loisimisesta jalointa.
Liiton lakimies käytti verottajaa korkeimmassa oikeudessa ja otti selkävoiton niimpä loisin vielä valtiolta liikaa maksettuja veroja muutamia tuhansia.
Koska tämä loisena olo tuotti mielihyvää aloin kadehtimaan pääomaloisia. Tuli siis sama kateuden ja katkeruuden tunne kuin teilla ay väkeä kohtaan. Ryhdyin siis sijoittamaan ylijääneitä loisimalla saatua varallisuutta. Koska en voinut vaikuttaa tähän kapitalistiseen loisjärjestelmään hyökkäsin sisään systeemiin. Nyt siis loisin teidän työntuloksen sijoituksieni kautta ja loisena olo tuntuu ihan kivalta kokeilkaa itse.
Onko tämä työntekoa kuvaava termi "loisiminen" vanhakin?
No se ja sama. Suosittelen kuitenkin kaikille palkansaajille loisimista koska siinä on tulevaisuutta. Tosin voittehan pärjäillä ominavuin yhteiskunnalta saatujen tukien avulla niin kauan kun me loiset niitä pystymme/ viitsimme puolustaa.- käyppä kurkkaamassa
Joulupostia hallitukselle ja muuta luettavaa kokonaan uusituilta sivuilta:
http://www.saunalahti.fi/kvarkki/oikeutta/ - 145145
käyppä kurkkaamassa kirjoitti:
Joulupostia hallitukselle ja muuta luettavaa kokonaan uusituilta sivuilta:
http://www.saunalahti.fi/kvarkki/oikeutta/LOPETA JO... VAI MILLAISTA POSTIA OLET VIIME AIKOINA SAANUT VAIKKAPA EDUSKUNNASTA, VAI ONKO HEKIN LAKANNEET VASTAAMASTA...
- Meitä on monta!!!
145145 kirjoitti:
LOPETA JO... VAI MILLAISTA POSTIA OLET VIIME AIKOINA SAANUT VAIKKAPA EDUSKUNNASTA, VAI ONKO HEKIN LAKANNEET VASTAAMASTA...
Kenelle tuo viesti oli tarkoitettu? Ei ainakaan minulle, kun en sitä kirjoittanut, vaikka minä myös olen mainostanut noita erinomaisia sivuja.
Joku käy kuumana. Totuus sattuu!
Sattuuko sydämeen, AY-liike?
Vaivaako omatunto, kun noin vihaksi pistää? - yksi ei ole monta
Meitä on monta!!! kirjoitti:
Kenelle tuo viesti oli tarkoitettu? Ei ainakaan minulle, kun en sitä kirjoittanut, vaikka minä myös olen mainostanut noita erinomaisia sivuja.
Joku käy kuumana. Totuus sattuu!
Sattuuko sydämeen, AY-liike?
Vaivaako omatunto, kun noin vihaksi pistää?Eikö mies omilla sivuillaan totea maksavista jäsenistä näin "ryöstettävä muuttui (maksavana jäsenenä) ryöstäjäksi
- K.S.
145145 kirjoitti:
LOPETA JO... VAI MILLAISTA POSTIA OLET VIIME AIKOINA SAANUT VAIKKAPA EDUSKUNNASTA, VAI ONKO HEKIN LAKANNEET VASTAAMASTA...
"LOPETA JO... VAI MILLAISTA POSTIA OLET VIIME AIKOINA SAANUT VAIKKAPA EDUSKUNNASTA, VAI ONKO HEKIN LAKANNEET VASTAAMASTA... "
Esimerkiksi tällaista palautetta eduskunnasta liittyen saldomenetelmään:
"Hei,
kiitos yhteydenotosta. Ehdottamasi ratkaisumalli on kiinnostava, sillä en ole aiemmin vastaavasta ideasta kuullut. Vallitsevan järjestelmän kyseenalaistaminen sekä tarkastelu ikään kuin laatikon ulkopuolelta, haastaa omaakin ajattelua. ........."
- Dyynari
Tulkaa vaan samaan pöytään ei tarvi syödä tämän ketjun aloittajan pohjaanpalanutta kauravelliä .
Parasittiko se siellä inisee - Suurloinen
Ei tuossa linkissä ole mitään uutta tai uutiskynnyksen ylittävää. Olen varsin hyvin perillä järjestelmästä. Enkä ole hakeutumassa työttömäksi. Tavoitteet on elätää itseni palkansaajana tulevaisuudessakin. Siksi ei ytk mainonta pure.
Hauskoja ansiosidonnaispäivä vaan ytk.n jäsenille.- käyppä kurkkaamassa
Miten voit jättäytyä työttömyysturvan ULKOPUOLELLE ilman omaa työttömyyskassan jäsenyyttä?.
käy kuten eräällr http://keskustelu.suomi24.fi/node/10905558
- vastuuttomat
Liitoissa on työssä vain rosvot ja ryövärit.
- Bolse
Syötiin tässä juuri liiton toimitsijoiden kanssa hyvä päivällinen ensiluokkaisessa ravintolassa. Minä tarjosin sen heille hyvin tehdystä työstä. Viereiseen baarin meni rasvapurilaiselle joku ytk:n asiakas. Hänellä ei valitettavasti ollut rahaa sen parempaan ateriaan koska oli tehnyt itse omat työsopimuksensa työnantajansa vaatimuksien mukaisesti. Kyllä meitä hiukan säälitti ja oli pakko ottaa kolmannet konjakit myötätunnon vuoksi.
- hmmmm3
Katsoitteko touhua maireasti, kaviaaria suupielistänne pyyhkien?
Hahaha... perustyöläiset ovat moukkia. Onneksi te olette aina ajaneet duunarin etua ja täysin vilpittömästi. Teistä on korvaamaton hyöty, joka on nähtävissä ihan jokapäiväisessä arjessa.
Nälkäiset lapseni toivottavat Teille Jumalsankareille iloista kevättä! - neljäs-nainen
Mitä järkeä on syyttää ammattiliittoja siitä, että maailma muuttuu, se ei asioita paranna, ei ammattiliittojen jäsenten osalta, ei työttömyyskassan jäseniltä eikä niiden osalta jotka luulivat, olettivat olevansa samassa asemassa kuin työttömyyskassojen jäsenet!
Voisitte tulla ammattiliittojen toimintaan mukaan ja muuttaa yhdessä niitä epäkohtia työttömyysturvassa ja työelämässä joita on paljon muitakin kuin ansiosidonnaisen maksuperustee!
Niin kauan kun duunarit syyttelelvät toisiaan mikään ei m u u t u! Yhteiskunta ja työelämä tulevat aina vain kovemmiksi ja epäoikeudenmukaisemmiksi, se on yhtä varmaa kuin auringon nousu!- Bravenheartti
Näin on Ei hajanaisella huutokaupoilla mitään saa aikaiseksi. Ja epäkohtiin on helpompi puuttua sisältäpäin.
- Huijarit kuriin
Liitot ja niissä toimivat ovat huijareita.
- vätykset !!
Huijarit kuriin kirjoitti:
Luuserit, turpa tukkoon !!!
- saa rahaa
Huijarit kuriin kirjoitti:
Hei, miksi et mene töihin ??
- Baskeriville
Kyllähän tosiasia on niin, että jos joku jonkun toisen pöydästä syö, niin ne on ensisijaisesti YTK ja siitä palkkansa saavat, sekä YTK:laiset työttömyyskorvausten nostajat.
Ilman ammattiliittoja ei koko ansiosidonnaista työttömyysturvaa olisi olemassakaan, eikä näin ollen siis koko YTK:ta eikä YTK:n jäseniäkään. Lisäksi, YTK:n jäsenet siipeilevät ammattiliittojen neuvottelemien ja valvomien työehtosopimusten ehdoista ja eduista. Eivät osallistu työehtosopimustoiminnan kustannusten kattamiseen, eivätkä lakkoihin, jos tilanteet lakkoilua vaativat.
Eikös se olisi reilua, että ammattiliittojen työehtosopimusten ehdot ja edut koskisivat vain ammattiliittojen jäseniä? - Baskeriville
Eli tämän viestin linkin takana olevan tekstin keskeinen ajatus on se, että koko ansiosidonnaista työttömyysturvaa ei pitäisi olla olemassakaan, vaan sen sijaan olisi parempi jos saisi 155 €uroa kuussa enemmän.
Siinä mielessä olen kirjoittajan kanssa ehkä jotensakin samoilla linjoilla, että minusta tuo työttömyyskassatouhu pitäisi ottaa liitoilta ja myös YTK:lta ja muiltakin yksityisiltä työttömyyskassoilta pois ja pyörittää se koko sirkus valtion kautta. Sellainen systeemi, että kaikki palkansaajat olisivat automaattisesti tuon ansiosidonnaisen piirissä, halusivat tai eivät. Onhan sosiaaliturvan ja eläkejärjestelmänkin piirissä pakko olla, niin miksei myös työttömyysturvan? - neljäs-nainen
Samaa mieltä ylläolevan nimierkin kanssa!
- 1/2
Samaa mieltä.
On tasan kaksi oikeudenmukaista järjestelmää:
1. Vakuutusmaksujen keräys ja korvausten maksaminen on kokonaan valtion vastuulla.
2. Koko työttömyysturva yksityistetään firmoille ja/tai liitolle. Jokainen saa liittyä mihin tahtoo ja korvauksen saa sieltä minne maksaa. Vapaa kilpailu voimaan, jolloin ihmiset liittyy sinne mistä saavat parhaat tarjoukset. Vähän samaan tapaan kuin vapaaehtoiset vakuutukset.
Millään mittapuulla ei voi olla oikein, että vakuutusmaksujen keräys on valtion vastuulla ja ne kerätään kaikilta, mutta korvausten maksamien on yksityistetty liitoille ja kassoille, ja niitä jaetaan vain omille jäsenille.
- Kiitos linkistä!
Huomasin tuon linkin muutama päivä sitten ja merkkasin kirjanmerkkeihin sen puheenvuoron, mutta en lukenut sitä kunnolla. Vähän vilkaisin vain. Nyt äsken vasta luin sen kunnolla. Se alkoi näyttää jotenkin tutulta, kun olin lukenut sitä jonkin matkaa. Huomasin, että ei hitto, sehän on mun oma laskelma jonka olin jo unohtanut.
Laskelma on nyt lisätty kvarkki-sivuille:
http://www.saunalahti.fi/kvarkki/oikeutta/poyta.htm
Kiitos hyvästä linkistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472