Asumisesta naisen kanssa. :D

omanlainen_tallaaja

28

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan selvästi myrkyttänyt aivonsa "naisten"lehdillä. Osa noista viattomammista sopii kyllä ystävääni, jonka mies valittaa kun verhot vaihtuvat pari kertaa viikossa :D

Tämä toisaalta ehkä valottaa miksi exäni kaverit kehuivat minua hyväksi tyttöystäväksi.

• kumma nainen...

Etkö lue naistenlehtiä??

• realismus

Mutta kahvipannu tosiaan on hyvä pestä käytön jälkeen...

• :D No juu, hitusen huumorilla kuitenkin... ;) Mutta kivasti kuvaa liioiteltuna sitä millaista on naisten eläminen ja toisaaltaan sitä että mies haluaa rentoutua ja viihtyä. Sinällään tuo viihtyminen on kyllä varmasti naisenkin mielessä, mutta visuaalisuus on niin paljon olennaisempaa kenties naiselle. Miehelle riittää kunhan nainen näyttää hyvältä, sillä taustalla ei niin väliä. :D Onhan tässä kuitenkin sekin puoli, että mies ei ainakaan minusta niin hyvältä näytäkkään, joten taustalla kenties sittenkin on merkitystä. :D

Ja sitten sellainen pieni pieni yksityiskohta. Jos mies vaihtaa renkaat kaksi kertaa vuodessa. Kerta vaihtoon menee puoli tuntia. Okei, sen voi hyvin ottaa sen päivän askareista pois. Varmasti kompromissejä löytyy jos niitä haluaa löytää. :) Ja uskon jopa niinkin, että jos hitusen suostuttelee, niin varmaan sisustamisen voi saada koskemaan vain 90%:a asunnosta, jolloin moni mies varmasti tyytyisi sanomalla: ihan sama. :D

Emmä noista verhojen vaihdoista jaksais kitistä. Ei vaikuta mun elämään varmaankaan kovinkaan paljoa. Mutta on näille eriäväisyyksille silti kiva naureskella. :D

• kumma nainen... kirjoitti:

Etkö lue naistenlehtiä??

En. Enkä tunne ketään joka lukisi...paitsi eräs miespuolinen ystäväni lukee Cosmopolitania. En nyt laske käsityölehtiä "naisten"lehdiksi tässä kylläkään....tai imagea.

• Sinnulix
        gloriana_demeter kirjoitti:

En. Enkä tunne ketään joka lukisi...paitsi eräs miespuolinen ystäväni lukee Cosmopolitania. En nyt laske käsityölehtiä "naisten"lehdiksi tässä kylläkään....tai imagea.

Mä luen näitä "naisten lehtiä" vain käydessäni kampaajalla ja lääkärissä. Lääkärissä käydessä luen jo kolmatta vuotta samoja, onneksi aikoja on harvakseen, niin osan jo unohtaa.

• suhteessa
        realismus kirjoitti:

Mutta kahvipannu tosiaan on hyvä pestä käytön jälkeen...

Niin. Jossain vaiheessa jokaisen kuuluis oppia että on pidettävä itse huolta itsestään. Siihen kuuluu tietty määrä kotitöitäkin, koska äiti nyt vaan ei jaksa enää.

Mikä pakko on alkaa kimppaan naisen kanssa, jonka elämänasenne ja -tavat eivät miellytä? Ja sitten valitetaan. Kun pitää siivota ja tiskata. Odotas kun tulee lapsiakin vielä...

Omassa suhteessani molempien on hyvä olla. Kumpikin siivoaa, tiskaa, kokkaa ja käy kaupassa. Minä (mies) hoidan auton, hän hoitaa sähkötyöt sisällä. Minä siivoan keittiön, koska se käy silleen _paljon_ helpommin. Jne. Telkkaria emme juuri katso, joten siitä ei tarvitse kiistellä. Koti ei ole kummankaan linna. Muutoksia voi tehdä kunhan kertoo toiselle ensin ettei tule tehdyksi tyhmiä tai päällekkäisiä muutoksia.

Mikä on ongelma? Se ettei kaksi aikuista (?) ihmistä osaa puhua toiveistaan?

• realismus

Hyvä kirjoitus - juuri noin minäkin ajattelen kääntäen asumisesta miehen kanssa :)

• Arvasin että löytyisi useampakin, jotka vaieten kärsii. :D Tai kenties ei edes niin kovin vaietenkaan. :D

• Sisäsiisti

Noinhan se on, tuosta näkee heti miten kaukana miesten enemmistö voi olla sivistyneestä elämisen tavasta. Mitä varten pitäisi päästä syömään kumipitsaa ja hk plöötä. Kaljapurkki haisee vielä tyhjänäkin ulos asti, naapurit luulevat vaikka mitä. Ja katsoa pyssykuvia ääni päällä.
      Jossakin mediamainoksessa sanotaan, etta nopeaa ja mukavaa on asiointi. LIikaa varmaan katsottu humpuukimainoksia myps, kun wc:ssäkin pyrkivät matkimaan, eli kuten kioskissakin, seisaaltaan siis. Ei tuu kuuloonkaan meillä. Siksipä mies enimmältään on ulkoistunut autotalliin.

Houkuttelen kätköoluella, kun on tarvis siirtää mööpeleitä.

• En itse lukeudu noihin kumipizzan syöjiin, mutta ehdottomasti ruokailupaikkana toimii kuitenkin sohva... :D Ja aika rennosti otan kun yskin asun. En kyl ole aivan varma että mihin asti haluaisin sulauttaa omat tapani naisen tapoihin. Kyllä mun mielestä sittenkin pitää löytyä hitusen kompromissia kaikessa.

• mustispeppers

Mä oon kai outo... ei jaksa kiinnostaa riitelyt, osaa vaihtaa renkaat kuin öljytkin autoon. Verhot vaihtuu ikkunoissa, n. 3 vuoden välein, sisustus on ja pysyy. Siivous... Sen sais kyllä mies hoitaa tai ainaskin imuroinnin, mä voisin sitten vain pestä lattiat :) Tiskata ei tartte, mulla on kone ja osaan täyttää sitä, samoin pyykkikonetta. Silittämisestä tykkään, eli miehen ei tarttis vaivautua. Mun tietsikka on makkarissa ja useinmiten aina päällä, eli olen tottunut sen hurinaan. Yhtenä kesänä systeri ukkoineen oli kylässä, meni yöunet. Ne ravas vuorotellen kusella ja aamuviideltä se ukko alko kaivella mun kaappeja, siis etsi ruokaa. Niin joo ja ne sormustimet, niistä saa jouda kaffia, jotka tykkää.

• mustispeppers

"Yhtenä kesänä systeri ukkoineen oli kylässä, meni yöunet. Ne ravas vuorotellen kusella ja aamuviideltä se ukko alko kaivella mun kaappeja, siis etsi ruokaa."

Tästä oppineena, varon kutsumasta vieraita kotiin :P

• Kyllähän mun mielestä kumppanuuteen kuuluu molemmin puoleinen hyvinvointi ja että kotona viihtyisi. Se tarkoittaisi aika paljon vapaata aktiivisuutta, ettei toinen odota että tekisi nyt se toinen tuon homman. Imurointi ei todellakaan ole paha asia, mutta noin yleisesti tiskikoneen voi hyvinkin mieskin täyttää toisinaan tai se kumpaa nyt kulloinkin sattuu häiritsemään asia tai jos haluaa helpottaa toisen taakkaa. Ainoa asia josta kieltäydyn ja jota en harrasta kuin harvoin on silittäminen. Mun mielestä se on turhaa. :D Jotenkin näin fundeeraan. Jos nyt näyttää että joku on todellakin rypyssä niin sitten voin vaivautua silittämään mutta suurimmaksi osaksi jätän tuon askareen turhana toteuttamatta.

Niin ja noi renkaiden vaihdot... Yleensä se on miehelle helpompi homma johtuen fyysistä eroistakin, joten miksipä ei mies sitä duunais, mutta jos nainen haluaa tehdä niin hyvä niinkin. Itse pidän vapaudesta enkä kaavamaisesta toteuttamisesta.

• jhklö
        omanlainen_tallaaja kirjoitti:

Kyllähän mun mielestä kumppanuuteen kuuluu molemmin puoleinen hyvinvointi ja että kotona viihtyisi. Se tarkoittaisi aika paljon vapaata aktiivisuutta, ettei toinen odota että tekisi nyt se toinen tuon homman. Imurointi ei todellakaan ole paha asia, mutta noin yleisesti tiskikoneen voi hyvinkin mieskin täyttää toisinaan tai se kumpaa nyt kulloinkin sattuu häiritsemään asia tai jos haluaa helpottaa toisen taakkaa. Ainoa asia josta kieltäydyn ja jota en harrasta kuin harvoin on silittäminen. Mun mielestä se on turhaa. :D Jotenkin näin fundeeraan. Jos nyt näyttää että joku on todellakin rypyssä niin sitten voin vaivautua silittämään mutta suurimmaksi osaksi jätän tuon askareen turhana toteuttamatta.

Niin ja noi renkaiden vaihdot... Yleensä se on miehelle helpompi homma johtuen fyysistä eroistakin, joten miksipä ei mies sitä duunais, mutta jos nainen haluaa tehdä niin hyvä niinkin. Itse pidän vapaudesta enkä kaavamaisesta toteuttamisesta.

"Imurointi ei todellakaan ole paha asia, mutta noin yleisesti tiskikoneen voi hyvinkin mieskin täyttää toisinaan tai se kumpaa nyt kulloinkin sattuu häiritsemään asia tai jos haluaa helpottaa toisen taakkaa."

Siinäpä se ongelma onkin ku miehiä kiinnostaa se tiskikoneen täyttö vasta silloin kun kaapista ei löydy enää yhtään puhdasta kippoa ja tiskipöytä on jo hautautunut hirveän tiskivuoren alle. Miehiä pieni, vähän suurempi tai aivan järkyttävä kaaos/paskaisuus ei häiritse niin helpolla kuin naisia ja senpä vuoksi niaset sitten päätyy useammin hoitamaan sen siivoamisen. Tai sitten koittaa saada välillä miehen hoitamaan sen asian, mikä on vissiin sitten sitä nalkutusta.

• mustispeppers
        jhklö kirjoitti:

"Imurointi ei todellakaan ole paha asia, mutta noin yleisesti tiskikoneen voi hyvinkin mieskin täyttää toisinaan tai se kumpaa nyt kulloinkin sattuu häiritsemään asia tai jos haluaa helpottaa toisen taakkaa."

Siinäpä se ongelma onkin ku miehiä kiinnostaa se tiskikoneen täyttö vasta silloin kun kaapista ei löydy enää yhtään puhdasta kippoa ja tiskipöytä on jo hautautunut hirveän tiskivuoren alle. Miehiä pieni, vähän suurempi tai aivan järkyttävä kaaos/paskaisuus ei häiritse niin helpolla kuin naisia ja senpä vuoksi niaset sitten päätyy useammin hoitamaan sen siivoamisen. Tai sitten koittaa saada välillä miehen hoitamaan sen asian, mikä on vissiin sitten sitä nalkutusta.

Mä oon vissiin syntynyt väärään kroppaan, kun yleensä pesen astiat, kun ne kaapista loppuvat :)) En ole kauheen nöpönnuuka minkään asian suhteen, kunhan itsellä on hyvä olla, eikä ahdistu suhteessa, niin se on ihan ok. Mä oon vissiin liian "miesmäinen" miesten makuun, vaikka tykkäänkin tyttiksien jutuista. On mulla pinkki kännykkä, pinkit luistimet, pinkit talvikengät, pinkki inskapumppu, yms. yms. Mun yks frendi ei voi sietää sitä, että ukko jynssää vessan, hänen on pestävä se uudelleen, kun ukko ei pese tarpeeksi hyvin. Joo, no ihmiset on kai erilaisia, mulle on tärkeitä, että se vessa joskus tulis pestyä.

• jhklö
        mustispeppers kirjoitti:

Mä oon vissiin syntynyt väärään kroppaan, kun yleensä pesen astiat, kun ne kaapista loppuvat :)) En ole kauheen nöpönnuuka minkään asian suhteen, kunhan itsellä on hyvä olla, eikä ahdistu suhteessa, niin se on ihan ok. Mä oon vissiin liian "miesmäinen" miesten makuun, vaikka tykkäänkin tyttiksien jutuista. On mulla pinkki kännykkä, pinkit luistimet, pinkit talvikengät, pinkki inskapumppu, yms. yms. Mun yks frendi ei voi sietää sitä, että ukko jynssää vessan, hänen on pestävä se uudelleen, kun ukko ei pese tarpeeksi hyvin. Joo, no ihmiset on kai erilaisia, mulle on tärkeitä, että se vessa joskus tulis pestyä.

Mulla on kämppis nainen, joka on aivan tajuton porsas. Meinaa oikeesti välillä mennä hermot sen kanssa. Rasittava ku kämppä on yhenlainen läävä koko ajan. Valehtelematta sillä on lähes aina kaikki astiat tiskaamatta ja tiskaa niitä vaan sitä mukaan kun astioita tarvitsee. Ei varmaan ikinä oo käyttäny luutua, pöytää ei saa koskaan pyyhittyä. Aina vaan valittaa miten sotkusta on, muttei saa ikinä mitään tehtyä asian eteen.

• mustispeppers
        jhklö kirjoitti:

Mulla on kämppis nainen, joka on aivan tajuton porsas. Meinaa oikeesti välillä mennä hermot sen kanssa. Rasittava ku kämppä on yhenlainen läävä koko ajan. Valehtelematta sillä on lähes aina kaikki astiat tiskaamatta ja tiskaa niitä vaan sitä mukaan kun astioita tarvitsee. Ei varmaan ikinä oo käyttäny luutua, pöytää ei saa koskaan pyyhittyä. Aina vaan valittaa miten sotkusta on, muttei saa ikinä mitään tehtyä asian eteen.

En mä suinkaan ihan tuollainen ole :DD Mulla on kai sitten vähän astioita, kun ne melkein kaikki mahtuu tiskikoneeseen, siis kaffimukit. Harvemmin syön työpäivinä kotona, eli lautasiakaan ei silleen kulu. Enkä tykkää koriste-esineistä, kamoilla pitää olla jokin tarkoitus.

• jhklö kirjoitti:

No se on kyllä totta, että mies kestää sitä sotkua paremmin, mutta mihin sen rajan sitten vetää, kun ei voi nainenkaan olettaa, että miehestä tulee nainen kun se muuttaa naisen kanssa asumaan.

Joskin on miehellekin mentävä jakeluun tuo ero naisen siisteystasosta ja kenties joskus voi koittaa tsempata ja pistää tiskikoneen pyörimään vaikkei siellä ole kuin yksi kahvikuppi ja kenties lautanen kaverina. :D

Mutta... Koska toi naisen vouhottaminen "pesän" siisteydestä on aivan sfääreissä suhteessa miehiin nähden, niin mitään ääripäitä ei millään voi saattaa samalle tasolle kodin aktiiviteeteissa ja siis joko nainen jättää nalkuttamisen pois tai valitsee miesehdokkaansa paremmin jotta se kodin ja arjen elämä jollakin tavalla olisi yhteensovitettavissa parin kesken.

Siksipä se tutustuminen oikeaan minään on paljon tärkeämpää kuin joku treffitoiminta tai CV.

• jhklö kirjoitti:

Heh. Joskus itselläkin tuota samaa oiretta, mutta kun asun yksin, niin elän kuin tahdon. :)

• Niin totta

"Pikkuhiljaa tuntuu siltä kuin asuisit jossain v***n sisustusohjelmassa. "

TÄSSÄ vaiheessa repesin. XD

Samaa voi muuten sanoa naisten deittialusta, parinvalinnasta, parisuhteilusta ylipäätään.

Olo on kuin tosiaan vittu olisi jossain reality-tv:n jaksossa jossa jotenkin kusetetaan jotain, jostain omituisesta discovery channelin sosiaalisesta kokeesta, sinkkuelämää sarjan jaksosta tai kuin eläisi jossain cosmon sivuilla.

Ainut päätelmäni on ollut nykynaisista se että heidän naisen maailmansa ei koostu reaalimaailman asioista vaan näistä naisten, muoti, lifestyle, parisuhde yms. lehtien, nettisivujen, televisio-ohjelmien ideoista ja elämästä jota sitten eletään kuin virtuaalisessa kammiossa ikään.

Ihan sama kuin mies alkaisi kuvitella elävänsä jossain peli, penkkiurheilu tai auton tuunaus maailmassa.
      Mieleen tulee se Veikkauksen mainos jossa tyyppi aina tuuletteli keskellä katua ja kuvitteli olevansa.

Sisustamisessa ei mielestäni ole mitään pahaa yms. mutta ei jumalauta jos ihminen ei osaa vähän vetää jotain rajaa johonkin. Sen lisäksi miehen pitää näprätä siinä mukana ja sen lisäksi tehdä vielä miestenkin hommat jotta nainen on tyytyväinen.

Osa miehistä on kyllä loistavasti emansipoitu munattomiksi.

Aivan mahtavaa olla sinkku näitä lukiessa.

FREEDOOOOOOM!!!

• Niin totta

Kasvattakaa munat siis miehet. henkiset munat.

Minulla on myös yksi sääntö: En treffaile sinkkuelämää, BB:Tä tai cosmoja seuraavia mimmejä paitsi seksi yms. kevyenä seurana.

Parisuhteeseen ei sielullisista ameeboista ei ole.

• Tuo deittialku on mulle paha kompastuskivi ja en kykene mitenkään taipumaan tuohon. Ja muutenkin toi parinvalinta ja parisuhteilu... Siis eikö olekkin niin, että ainakin osalla naisista on mielessä joku kuva siitä että kun olen parisuhteessa, niin sitten parisuhteilu on parien välistä kestittelyä ja jotain muodollisuuksia.

Itse vedän tuollaisen ajatelman jälkeen syvään henkeä ja mietin hetken maailman menoa. Eikö sittenkin olennaisempaa olisi tulla toimeen keskenään ja noin. Noi kestittelyt ja muodollisuudet on jotenkin niin turhia. Kaipa se jatkuva somistaminenkin on pitkälle muodollisuutta?

Mutta siis vain jotkut naiset. Ei mua varten.

• webiilimorsio
      • Onpa kivan näköinen kämppä. Vähän liikaa kamaa mutta kuitenkin.

• gloriana_demeter kirjoitti:

Onpa kivan näköinen kämppä. Vähän liikaa kamaa mutta kuitenkin.

Joo-o. :D Itellä kans toi liiallinen kama neliöihin nähden saa aikaan melkoisia ongelmia. Ei olis mitään ongelmaa, jos lopettaisin urheilun, mutta mutta... Varusteet vie tilaa.

• kiiiki

Kuka juo pesemättömästä kahvipannusta kahvia?
      Aika oksettavaa, sehän homehtuu siihen.

Mutta tuohan on juuri sitä vähä-älyisten yleistämistä. Kun ei haluta ajatella kuin sillä yhdellä tavalla, yleisestään siis naiset juuri tälläisiksi.

Harmi, ettei noista mitkään muut osuneet kohdalleni, kuin että se kahvipannu pestään jos sitä käytetään (en todellakaan halua haistella sen hajua, kun en muutenkaan pidä kahvista) ja toiseksi, tietokonetta ei todellakaan laiteta makuuhuoneeseen.

Kuka edes laittaa tietokoneen makuhuoneeseen? Eikö parempi paikka olisi juuri olohuone, ajatellen KUMMANKIN parasta?

Siivoaminen, kotityöt ja kaikki MUUTKIN kuuluvat tasapuolisesti kummallekin. Kyllä minä mielelläni auton renkaat vaihdan, miksi en? Ja ruohon leikkaamisestakin tulee aika hyvä kuntoilu.

Kyllä mielummin ne renkaat vaihdan, kuin että joutuisin aina olemaan se, joka siivoaa.

Jos olet likainen, suoraansanottuna paskanen ihminen, niin ehkä kannattaa asua yksin siellä homeessa ja pölyssä. En ole himosiivooja, mutta ajatus siitä, että vessakin on täynnä kusitippoja on aika yököttävä.

Onko se niin vaikea pyyhkiä sen jälkeen jos on roiskunut? Näemmä miehet haluavat tässä yhteiskunnassa olla lapsia. "Äiti hoitaa."

• realismus

Ei kahvipannu nyt sentään homehtua ehdi päivittäisessä käytössä, mutta kahvin rasvat pinttyvät siihen ja antavat sivumaun tuoreellekin kahville. Kahvin rasvaisuuden vuoksi myöskään ei suositella veden lisäämistä kahvinkeittimeen pannulla vaan käytettäväksi erillistä puhdasta kaadinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe