Selventäisitkö tätä asiaa, Semper?

greeeeen

Semper, näin olet sanonut uskovan ihmisen elämästä löytyvästä synnistä:

>>Kaikki synti, jota
sinä löydät uskovien ihmisten elämässä, on VANHAN ihmisen tekemää. Vanha ihminen on päästetty
ristiltä kolttosiaan tekemään ja lihan tahtoa toteuttamaan.

- Onko syntiä tekevän ihmisen liha ristiinnaulittuna yhdessä Hänen kanssaan?

- Onko päivittäin syntiä tekevän ihmisen liha päivittäin poissa ristiltä?
_______

24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. (Gal. 5:24)
_______

8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

(Room. 8:8)
_______

6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;

7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

(Room. 6:6-7)
_______

Kaksi selkeää kysymystä, joihin toivoisin selkeät vastaukset. Onnistuuko?

53

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossapa onkin

Semperillä selittämistä...............

• sanoo sana.

• älä vaivaudu

Kai sinä jo greeeen tiedät, että semper ei kykene selittämään mitään. Hän ottaa sinulta oppia ja tekee siitä omaa oppia. Jättäisit jo semperin ja jatkaisit matkaa iloiten. Minä en sinun vaivautuisi enää.

• Minä en halua selittää yhtään mitään. Mutta Jumalan sanaa ja evankeliumin totuutta minä kovasti rakastan. Siitä rakkaudesta haluan todistaa. Samalla haluan varoittaa Sanan ja totuuden väärentäjistä.

Totuutta vastustaviin jaarituksiin en näe syytä takertua.

• greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Minä en halua selittää yhtään mitään. Mutta Jumalan sanaa ja evankeliumin totuutta minä kovasti rakastan. Siitä rakkaudesta haluan todistaa. Samalla haluan varoittaa Sanan ja totuuden väärentäjistä.

Todellinen syy vastaamattomuuteesi on se, että ymmärrät itsekin myöntäneesi tuossa tämän tärkeän asian:

Syntiä tekevän ihmisen liha EI OLE ristiinnaulittuna yhdessä Hänen kanssaan!

-> Raamatun mukaan Hänen omiensa liha taas ON ristiinnaulittuna yhdessä Hänen kanssaan!

Täysin selkeää.

• greeeeen

Minä en halua selittää yhtään mitään. Mutta Jumalan sanaa ja evankeliumin totuutta minä kovasti rakastan. Siitä rakkaudesta haluan todistaa. Samalla haluan varoittaa Sanan ja totuuden väärentäjistä.

Päätit sitten, Semper, selitellä asiaa toisaalla. Näin olet juuri siellä kirjoittanut:

>>Paavali vastusti lujasti syntiä. Hän tuomitsi KAIKEN synnin omassa lihassaan. Hän ei antautunut lihan mukaan elämiseen, vaan vaelsi Hengessä ja vei ristille kuolemaan kaiken lihasta nousevan pahan.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Todellinen syy vastaamattomuuteesi on se, että ymmärrät itsekin myöntäneesi tuossa tämän tärkeän asian:

Syntiä tekevän ihmisen liha EI OLE ristiinnaulittuna yhdessä Hänen kanssaan!

-> Raamatun mukaan Hänen omiensa liha taas ON ristiinnaulittuna yhdessä Hänen kanssaan!

Täysin selkeää.

Tämä on se merkittävä ero 'ei nimmarin' ja Semperin sanomien välillä. 'Ei nimmaria' toteaa RAAMATUN MUKAISESTI uskovien (Kristuksen omien) lihan olevan ristiinnaulittuna, kun taas Semperin mukaan sitä lihaan ja siitä nousevaa pahaa vasta viedään joka päivä ristille. Semperin syöttämää opetusta EI löydy Raamatusta!

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Tämä on se merkittävä ero 'ei nimmarin' ja Semperin sanomien välillä. 'Ei nimmaria' toteaa RAAMATUN MUKAISESTI uskovien (Kristuksen omien) lihan olevan ristiinnaulittuna, kun taas Semperin mukaan sitä lihaan ja siitä nousevaa pahaa vasta viedään joka päivä ristille. Semperin syöttämää opetusta EI löydy Raamatusta!

Korjausta:

---- kun taas Semperin mukaan sitä lihaa ja siitä nousevaa pahaa vasta viedään joka päivä ristille. Semperin syöttämää opetusta EI löydy Raamatusta!

• rambom
        greeeeen kirjoitti:

Päätit sitten, Semper, selitellä asiaa toisaalla. Näin olet juuri siellä kirjoittanut:

>>Paavali vastusti lujasti syntiä. Hän tuomitsi KAIKEN synnin omassa lihassaan. Hän ei antautunut lihan mukaan elämiseen, vaan vaelsi Hengessä ja vei ristille kuolemaan kaiken lihasta nousevan pahan.

Hän ei antautunut lihan mukaan elämiseen, vaan vaelsi Hengessä ja vei ristille kuolemaan kaiken lihasta nousevan pahan.

• rambom kirjoitti:

Hän ei antautunut lihan mukaan elämiseen, vaan vaelsi Hengessä ja vei ristille kuolemaan kaiken lihasta nousevan pahan.

Ristillä tarkoitetaan sitä, minkä Jeesus sanoi opetuslapsilleen:

"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä RISTINSÄ ja seuratkoon minua." Luuk.9:23

Ristin ottaminen merkitsee sitä, että kiellämme itsemme ja antaudumme joka päivä Jeesuksen kuolemaan. Meidän on kannettava ristimme uskollisesti ja päivittäin.

Meidän pitää kuolettaa tuolla ristillä kaikki lihan tahto, kaikki se turmeltunut aines, vanhan ihmisen luonto, joka kapinoi Jumalan vanhurskasta ja hyvää tahtoa vastaan.

• rambom

"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä RISTINSÄ ja seuratkoon minua." Luuk.9:23

Ristin ottaminen merkitsee sitä, että kiellämme itsemme ja antaudumme joka päivä Jeesuksen kuolemaan. Meidän on kannettava ristimme uskollisesti ja päivittäin.

Meidän pitää kuolettaa tuolla ristillä kaikki lihan tahto, kaikki se turmeltunut aines, vanhan ihmisen luonto, joka kapinoi Jumalan vanhurskasta ja hyvää tahtoa vastaan.

Niin mutta Savonarola, ei.nimmaria, ja Greeeen saattavat tarkoittaa aivan jotain muuta?
        Heidän pitäisi kertoa siitä.

• greeeeen

Todellinen ristin kantaminen tarkoittaa elämänsä kadottamista KRISTUKSEN JA EVANKELIUMIN TÄHDEN!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10446444

Näin teki Paavali Kristuksen ja evankeliumin tähden:

19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,

20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;

21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;

22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.

23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.

(1. Kor. 9:19-24)
        _______

24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,

(Kol. 1:24)

• Sanan saattaja

Kyllähän asia on näin Semperi yksin olet asiasi kanssa ei sinua kukaan auta.
        Sittenkin olet yksin kun vastaat Jeesuksen edessä mitä teit silloin kun minulla oli nälkä ja jano ja niinedelleen.
        Miksi antaudut synnin vietäväksi ja koko ajan anat lihasi houkutella.
        Et vastusta syntiä itsessäsi Jeesuksen voimalla.
        Sinulla ei ole Pyhää Henkeä joka opastaisi sinua ymmärykseen Raamatun Sanassa.
        Näin on jokaisen, joka ei suotu kasvamaan Hengessä.
        Mutta, joka suostuu Raamatun kautta Jeesuksen kasvuun löytää Raamatun salisuuden.
        Sellaiset eivät löydä salaisuutta eli Pyhän Hengen opastusta jolla on silmät kiinni.
        Sinä Semperi itse väität Raamatun Sanaa vastaan ja yrität koko ajan löytää puolustajija tälle tyhjyydelle yksin jäät sillä yksin myös vastaat saanoista ja teoista Jeesukselle.
        Myönnä että olet erehtynyt käymään sanalla Sanaa vastaan ja saono jo viimein, että toisille kirkastettiin mutta sinulle ei.

Lukihäiriöinen

• Sanan saattaja kirjoitti:

Sittenkin olet yksin kun vastaat Jeesuksen edessä mitä teit silloin kun minulla oli nälkä ja jano ja niinedelleen.
        Mutta, joka suostuu Raamatun kautta Jeesuksen kasvuun löytää Raamatun salisuuden.
        Sellaiset eivät löydä salaisuutta eli Pyhän Hengen opastusta jolla on silmät kiinni.
        Sinä Semperi itse väität Raamatun Sanaa vastaan ja yrität koko ajan löytää puolustajija tälle tyhjyydelle yksin jäät sillä yksin myös vastaat saanoista ja teoista Jeesukselle.
        Myönnä että olet erehtynyt käymään sanalla Sanaa vastaan ja saono jo viimein, että toisille kirkastettiin mutta sinulle ei.

Lukihäiriöinen

Sanan saattaja, sanoit Semperille:
        >>>Sinulla ei ole Pyhää Henkeä joka opastaisi sinua ymmärykseen Raamatun Sanassa.

• Sanan saattaja kirjoitti:

Lukihäiriöinen

Mainostamasi lukihäiriöisyys otettakoon huomioon, mutta silti sinun tulisi opetella suurempaa varovaisuutta toisia arvostellessasi.

Tuollainen tolkuton höpötys minun tyhjyydestäni ja vieläkin pahemmasta ei enää mene pelkän lukihäiriön piikkiin.

Painappas nyt tämä sinne arvoisaan päänuppiisi, parahin sanan satuilija: minua voit sättiä aivan vapaasti, mutta mieti kuka maksaa viulut:), tarkoitan, kuka sinulle maksaa palkan tuosta vaivastasi, jonka olet ominpäin päällesi vetänyt- ja MILLAISEN palkan?

Mieti sitä ihka kunnolla. En ole sinulle vihainen ja naurunkin yritän pidättää. Se näet ei olisi soveliasta, kun näissä aiheissa liikutaan.

Iloisella mielellä toivotan sinullekin iloista illan jatkoa!

SF

• Selvennäppäs sinä greeen-sisko (vai velikö olet?) ensin minulle se, mitä Paavali opettaa Roomalaiskirjeen 7.luvun jakeissa 14-25.

Mikäli selvennys tuottaa vaikeuksia, niin pyydäthhän ei-nimmaria apuun. Olen kiinnostunut saamaan vastauksen teiltä molemmilta.

Saatuani teiltä vastauksen/kunnon selvennyksen edellä mainittuun Paavalin opetukseen minä perehdyn sinun kysymyksiisi.

Sopiihan sinulle vaihtaa tenttijärjestystä vaihteeksi näin päin.
      Ja sitten Room.7.luvun kimppuun, odotan sinun ja ei-nimmarin selvennys- ja tulkitsemistyön perusteellista tulosta. Muista, ei huitaisuja, vaan kunnon selvitys. Kiitos.

• greeeeen

Lopetatko sinä, Semper, jo vidoinkin nuo höpinäsi jonkun apuun pyytämisestä ja muun henkilöihin käyvän, eli siis asiaan käymättömän heittelysi?! Onnistuuko mitenkään?
        _______

Ja mitä sitten ASIAAN TULEE...

Sanomasi raamatunkohta alkaa tästä jakeesta..:

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

...ja sanoo yhdessä kohtaa..:

23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Sanoma jatkuu näin:

1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

(Room. 8:1-4)
        _______

Ymmärrätkö jo vihdoinkin, Semper, että ensin puhutaan tilanteesta, jossa jäsenissä oleva, mielen lakia vastaan sotiva toinen laki PITÄÄ IHMISTÄ VANGITTUNA SYNNIN LAISSA ->

ja sen jälkeen siitä, miten ELÄMÄN HENGEN LAKI KRISTUKSESSA JEESUKSESSA VAPAUTTAA TUOSTA SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA!

Ja mihin tämä johtaa:

5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

(Room. 8:5-9)

Ihminen elää Hengen vallassa, ei lihansa!

• greeeeen kirjoitti:

Lopetatko sinä, Semper, jo vidoinkin nuo höpinäsi jonkun apuun pyytämisestä ja muun henkilöihin käyvän, eli siis asiaan käymättömän heittelysi?! Onnistuuko mitenkään?
        _______

Ja mitä sitten ASIAAN TULEE...

Sanomasi raamatunkohta alkaa tästä jakeesta..:

14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

...ja sanoo yhdessä kohtaa..:

23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

Sanoma jatkuu näin:

1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

(Room. 8:1-4)
        _______

Ymmärrätkö jo vihdoinkin, Semper, että ensin puhutaan tilanteesta, jossa jäsenissä oleva, mielen lakia vastaan sotiva toinen laki PITÄÄ IHMISTÄ VANGITTUNA SYNNIN LAISSA ->

ja sen jälkeen siitä, miten ELÄMÄN HENGEN LAKI KRISTUKSESSA JEESUKSESSA VAPAUTTAA TUOSTA SYNNIN JA KUOLEMAN LAISTA!

Ja mihin tämä johtaa:

5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

(Room. 8:5-9)

Ihminen elää Hengen vallassa, ei lihansa!

Roomalaiskirjeen 7. ja 8. luku ovat Raamatussa peräkkäin, mutta elävässä elämässä molempien sanoma on yhtä aikaa voimassa.

Teet helppohintaisen virhepäätelmän yrittäessäsi kuopata 7.luvun sanoman siirtyessäsi 8.lukuun. Alkujaan Raamatussa ei ole edes ollut jakoa lukuihin. Yrityksesi edustaa ns. hokkuspokkus-tasoa.

Tiedät itse parhaiten oman lihasi verevyyden ja elinvoiman, ei liha ole kadonnut mihinkään - ei ollut Paavalillakaan. Vai katsotko, että lihasi on muuttunut pyhäksi ja puhtaan lumivalkeaksi? Sinun ja ei-nimmarin "huippusaavutuksia" ei muulla tavalla voi käsittää.

Eli, ystävällisesti joudun antamaan vastauksellesi hylkäävän arvosanan. Selityksesi ei läpäise Raamatun totuuden seulaa.

• greeeeen

Roomalaiskirjeen 7. ja 8. luku ovat Raamatussa peräkkäin, mutta elävässä elämässä molempien sanoma on yhtä aikaa voimassa.

Teet helppohintaisen virhepäätelmän yrittäessäsi kuopata 7.luvun sanoman siirtyessäsi 8.lukuun. Alkujaan Raamatussa ei ole edes ollut jakoa lukuihin. Yrityksesi edustaa ns. hokkuspokkus-tasoa.

Tiedät itse parhaiten oman lihasi verevyyden ja elinvoiman, ei liha ole kadonnut mihinkään - ei ollut Paavalillakaan. Vai katsotko, että lihasi on muuttunut pyhäksi ja puhtaan lumivalkeaksi? Sinun ja ei-nimmarin "huippusaavutuksia" ei muulla tavalla voi käsittää.

Eli, ystävällisesti joudun antamaan vastauksellesi hylkäävän arvosanan. Selityksesi ei läpäise Raamatun totuuden seulaa.

Eli sinä, Semper, et siis usko siihen, että Kristuksen yhteyteen päässyt elää Hengen, eikä lihansa vallassa?! Sinun uskovasi jää siis ikuisesti jäsenissään vaikuttavan toisen lain vangiksi!

Onneksi Raamatun mukaan on kuitenkin näin:

(Room. 8:2-4)

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Eli sinä, Semper, et siis usko siihen, että Kristuksen yhteyteen päässyt elää Hengen, eikä lihansa vallassa?! Sinun uskovasi jää siis ikuisesti jäsenissään vaikuttavan toisen lain vangiksi!

Ja nyt on sitten Semperin vuoro vastata tähän ->

Semper sanoo näin:

>>Kaikki synti, jota
        sinä löydät uskovien ihmisten elämässä, on VANHAN ihmisen tekemää. Vanha ihminen on päästetty

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Ja nyt on sitten Semperin vuoro vastata tähän ->

Semper sanoo näin:

>>Kaikki synti, jota

Semperille vielä.

Toivottavasti et ala käymään mitään lapsellista leikkiä, jossa vastaat kysymyksiini vasta sitten, kun minä olen antanut sinun kysymyksiisi sinua miellyttävät vastaukset..!

• greeeeen kirjoitti:

Et taida tietää, mikä on synnin laki. Autan sinua, Jaakob 1:.

1:12 Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
        1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä Hän ketään kiusaa.
        1:14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
        1:15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
        1:16 Älkää eksykö, rakkaat veljeni."

"kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin",
        SIINÄ on synnin laki - se laki, jota Paavali tarkoittaa.

Mutta ota huomioon, Paavalin MIELI, Paavalin TAHTO, ei yhtynyt lihaan eikä sen himoon. Himo EI siis TULLUT raskaaksi. Näin ei myöskään tapahtunut synnytystä, syntiä, josta Jaakob kirjoittaa.

Lihassa ei asu mitään hyvää, se on aina valmis yhtymään himoon ja tulemaan raskaaksi synnin syntymiseen saakka. Mutta Paavali EI antanut lihan hallita. Hän TUOMITSI lihan vaatimuksen ja sen turmeltuneen tahdon. Liha joutui ristille aina, kun se nosti päätään.

Sinun ja ei-nimmarin sitkeässä harhaopissa liha eliminoidaan jollain taikatempulla olemattomiin. Raamatun terve opetus on se, että liha viedään ristille; nimenomaan SE liha, jonka pahuus vaarallisena ja terhakkaana asuu sinussa ja minussa, kaikissa.

• greeeeen

Et taida tietää, mikä on synnin laki. Autan sinua, Jaakob 1:.

1:12 Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
        1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä Hän ketään kiusaa.
        1:14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
        1:15 kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
        1:16 Älkää eksykö, rakkaat veljeni."

"kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin",
        SIINÄ on synnin laki - se laki, jota Paavali tarkoittaa.

Mutta ota huomioon, Paavalin MIELI, Paavalin TAHTO, ei yhtynyt lihaan eikä sen himoon. Himo EI siis TULLUT raskaaksi. Näin ei myöskään tapahtunut synnytystä, syntiä, josta Jaakob kirjoittaa.

Lihassa ei asu mitään hyvää, se on aina valmis yhtymään himoon ja tulemaan raskaaksi synnin syntymiseen saakka. Mutta Paavali EI antanut lihan hallita. Hän TUOMITSI lihan vaatimuksen ja sen turmeltuneen tahdon. Liha joutui ristille aina, kun se nosti päätään.

Sinun ja ei-nimmarin sitkeässä harhaopissa liha eliminoidaan jollain taikatempulla olemattomiin. Raamatun terve opetus on se, että liha viedään ristille; nimenomaan SE liha, jonka pahuus vaarallisena ja terhakkaana asuu sinussa ja minussa, kaikissa.

Semper, synti eilminoidaan Hänen yhteydessään, Häneltä /Hänestä saatavalla voimalla.

10 Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa. Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa teidät.

11 Hänen on valta iankaikkisesti. Aamen.

(1. Piet. 5:10-11)
        _______

13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

(Fil. 4:13)

Et sinä, Semper, pääse mihinkään siitä Raamatun totuudesta, että ihminen on ensin vangittuna synnin lakiin, mutta KRISTUS VAPAUTTAA HÄNET siitä!

(Room. 7:23-24)

->

• syntinen.

Eli kun sinä olet synnitön, sehän tarkoittaa sitä, että sinun ruumiisi ei voi kuolla eikä sairastua?

Room.5:12

Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -

• HUOMAA!

Syntinen, älä puhu synnittömistä. Olen seurannut kirjoituksia ja nähnyt selvästi, että täällä on henkiöitä jotka puhuvat SYNNIN VASTUSTAMISESTA ja VOITTAMISESTA ja sehän on aivan okein puhuttu.

• syntinen.
        HUOMAA! kirjoitti:

Syntinen, älä puhu synnittömistä. Olen seurannut kirjoituksia ja nähnyt selvästi, että täällä on henkiöitä jotka puhuvat SYNNIN VASTUSTAMISESTA ja VOITTAMISESTA ja sehän on aivan okein puhuttu.

Kyllä he kertovat olevansa täysin synnittömiä, eli ovat voittaneet synnin ja tulleet täydelliseksi, saaneet uuden nimen, mikä annetaan voittajalle(ei.nimmaria) jne.. Tällöin heidän ei pitäisi kuolla eikä sairastua Raamatun mukaan, koska syntiä ei ole ja liha on voitettu.
        Semper ja kumppanit puhuvat kilvoittelemisesta ja synnin vastustamisesta ja voittamisesta armon avulla raamatullisesti, toisin kuin nämä synnittömät.

• greeeeen
        syntinen. kirjoitti:

Kyllä he kertovat olevansa täysin synnittömiä, eli ovat voittaneet synnin ja tulleet täydelliseksi, saaneet uuden nimen, mikä annetaan voittajalle(ei.nimmaria) jne.. Tällöin heidän ei pitäisi kuolla eikä sairastua Raamatun mukaan, koska syntiä ei ole ja liha on voitettu.
        Semper ja kumppanit puhuvat kilvoittelemisesta ja synnin vastustamisesta ja voittamisesta armon avulla raamatullisesti, toisin kuin nämä synnittömät.

Syntiselle ->

Näin ’ei nimmaria’/Tänäänkin on aikojen kuluessa täällä todennut (kaikki poiminnat eri viesteistä):

>>Jeesus voitti, sillä Hän ei langennut syntiin, vaikka olikin kiusattu kaikessa. Uskovainen voittaa, sillä uskovainen saa Jeesuksen voiton takia VOIMAN vastustaa syntiä. Jumala antoi ainoan Poikansa esikuvaksi meille. Kun me seuraamme Hänen jälkiään, tulemme näkemään, että Hän on JUMALA.>Vapaudenlapset ovat vapaita kuuliaisuuden kautta, sillä heidän ei tarvitse syntiä tehdä, vaan he saavat tehdä heti parannuksen, kun huomaavat Jumalan Sanan tuntemisen kautta ajatuksissaan synninhoukutusta. Uudestisyntynyt saa VOIMAN vastustaa syntiä.>Synti ei kuulu uskovaisen elämään ja siksi meille on annettu LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN. Me saamme tehdä parannuksen heti, kun huomaamme synninhoukutusta ajatuksissamme ja totisesti Lähde syntiä vastaan on totta, eli parannus on mahdollinen joka hetki. Emme me ole vielä täydelliset, mutta elämmme täydellisyydessä ja siksi saamme voiman vastustaa syntiä.>Uskovaisesta ei voi sanoa, että hän on itsessään saastainen, mutta silti synnitön Jumalan silmissä, vaan uskovaisesta pitää sanoa, että hän on saanut puhdistuksen Jumalan Sanalta ja VOIMAN vastustaa syntiä.>Joka on saanut Jumalta VOIMAN vastustaa syntiä, ei jää synnin paulaan, vaan hylkää synnin heti, kun sen ajatustasolla huomaa. Tästä olen kirjoittanut tälläkin palstalla viiden vuoden ajan täällä käydessäni.

• syntinen.
        greeeeen kirjoitti:

Syntiselle ->

Näin ’ei nimmaria’/Tänäänkin on aikojen kuluessa täällä todennut (kaikki poiminnat eri viesteistä):

>>Jeesus voitti, sillä Hän ei langennut syntiin, vaikka olikin kiusattu kaikessa. Uskovainen voittaa, sillä uskovainen saa Jeesuksen voiton takia VOIMAN vastustaa syntiä. Jumala antoi ainoan Poikansa esikuvaksi meille. Kun me seuraamme Hänen jälkiään, tulemme näkemään, että Hän on JUMALA.>Vapaudenlapset ovat vapaita kuuliaisuuden kautta, sillä heidän ei tarvitse syntiä tehdä, vaan he saavat tehdä heti parannuksen, kun huomaavat Jumalan Sanan tuntemisen kautta ajatuksissaan synninhoukutusta. Uudestisyntynyt saa VOIMAN vastustaa syntiä.>Synti ei kuulu uskovaisen elämään ja siksi meille on annettu LÄHDE SYNTIÄ VASTAAN. Me saamme tehdä parannuksen heti, kun huomaamme synninhoukutusta ajatuksissamme ja totisesti Lähde syntiä vastaan on totta, eli parannus on mahdollinen joka hetki. Emme me ole vielä täydelliset, mutta elämmme täydellisyydessä ja siksi saamme voiman vastustaa syntiä.>Uskovaisesta ei voi sanoa, että hän on itsessään saastainen, mutta silti synnitön Jumalan silmissä, vaan uskovaisesta pitää sanoa, että hän on saanut puhdistuksen Jumalan Sanalta ja VOIMAN vastustaa syntiä.>Joka on saanut Jumalta VOIMAN vastustaa syntiä, ei jää synnin paulaan, vaan hylkää synnin heti, kun sen ajatustasolla huomaa. Tästä olen kirjoittanut tälläkin palstalla viiden vuoden ajan täällä käydessäni.

Jos tuo pitää paikkansa, silloin sinä et voi kuolla etkä sairastua, olet ihan samanlainen kuin Jeesus oli. Mutta se ei pidä Raamatun mukaan paikkaansa, te ette ole vielä voittaneet vaan teidän tulisi kilvoitella. Ensin teidän tulisi uudestisyntyä oikeaan uskoon pois tuosta antikristillisestä saastasta.

• syntinen.
        greeeeen kirjoitti:

Syntiselle ->

"saavat tehdä heti parannuksen, kun huomaavat Jumalan Sanan tuntemisen kautta ajatuksissaan synninhoukutusta"

Aika superihmisiä olette. Onkohan tämä Raamatullista? Ei ole.

• IHANA ASIA
        syntinen. kirjoitti:

MUTTA SEHÄN ON IHANA ASIA JOS RAAMATUN LUPAUKSET OVAT JONKIN KOHDALLA TÄYTTYNEET. Toivottavasti mahdollisimman moni on saanut tulla raamatun lupausten todistajaksi ja kokijaksi.

• syntinen.
        IHANA ASIA kirjoitti:

MUTTA SEHÄN ON IHANA ASIA JOS RAAMATUN LUPAUKSET OVAT JONKIN KOHDALLA TÄYTTYNEET. Toivottavasti mahdollisimman moni on saanut tulla raamatun lupausten todistajaksi ja kokijaksi.

"MUTTA SEHÄN ON IHANA ASIA JOS RAAMATUN LUPAUKSET OVAT JONKIN KOHDALLA TÄYTTYNEET."

Se on ihana asia, mutta se ei ole ihana asia, että otetaan Raamatusta vain se mikä itselle sopii ja jätetään muu huomioimatta sekä sävelletään omaa oppia, millä ei ole Raamatun evankeliumin kanssa mitään tekemistä. Kirouksen saatte semmoisesta touhusta.

• Lainasin textin joka voin liittää tähän kettjun ?? eix juu ???

Jeesus sanoo armon sanan synnistä luopuneille: ”Mene, äläkä tästedes enää syntiä tee!” Joh. 8:11. Hän armahtaa ja vapauttaa parannukseen nöyrtyvän, olkoon kyseessä pienet tai suuret synnit. Jeesuksen veri puhdistaa KAIKESTA synnistä!
      ”Joka tekee syntiä, on synnin orja! … Jonka Poika tekee vapaaksi, se on todellisesti vapaa!” Joh. 8:31-36. Kaikkeista synnistä saa täyden vapauden ottamalla vastaan Jumalan armon Jeesuksen sijaisuhrin ja sovintoveren kautta. Olkoon syntisi miten ruma tahansa, saat sen anteeksi tunnustamalla tekosi synniksi ja tekemällä siitä nöyrästi ja katuen parannuksen! ”Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa.” Snl. 28:13-14.
      Tämä on rakkauden puhetta!

Kyllä On ja tästä luulis syntyvän kaikkille Toivo parempaan joilla on hirvittävä elämä synnin kuorman alla..

• greeeeen

Semper!

Etkö oikeasti kykene antamaan rehellistä vastausta selkeisiin kysymyksiin? Miksi yrität peittää aloituksen asian kaikkeen muuhun?

Eli asia tässä ->

Semper sanoo näin:

>>Kaikki synti, jota

• Pakkomielteinen olet

kun jankkaat samaa asiaa eri ketjuissa
      eikä Semperin vastaus riitä sinulle.

Lueppas nyt oikein ajatuksella nuo
      Semperin kirjoitukset ja varsinkin
      sieltä tuomio-aloituksestasi, joka
      liittyy Hebrealaiskirjeeseen.

• 222-----------------

Sinä et taida huomata eroa greeeenin ja semperin kirjoituksissa? Se on ikävä asia. Niissä on vatava ero. Toinen kirjoittaa Jumalan suuruudesta ja synnistä vallasta pääsemisestä ja toinen Jumalan pienuudesta, jossa ei usko tuota tuloksia.

• 222-----------------
        222----------------- kirjoitti:

Sinä et taida huomata eroa greeeenin ja semperin kirjoituksissa? Se on ikävä asia. Niissä on vatava ero. Toinen kirjoittaa Jumalan suuruudesta ja synnistä vallasta pääsemisestä ja toinen Jumalan pienuudesta, jossa ei usko tuota tuloksia.

VALTAVA ERO. Kirjoitin vatava ero ja korjaan sen nyt.

• 222----------------- kirjoitti:

VALTAVA ERO. Kirjoitin vatava ero ja korjaan sen nyt.

Voisit samantien korjata koko tekstisi.

Ei Semper ole kirjoittanut Jumalan pienuudesta. Eikä green Jumalan suuruudesta, hän on kirjoittanut omasta ja ei-nimmarin synnittömyydestä.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Voisit samantien korjata koko tekstisi.

Ei Semper ole kirjoittanut Jumalan pienuudesta. Eikä green Jumalan suuruudesta, hän on kirjoittanut omasta ja ei-nimmarin synnittömyydestä.

Eipä tuossa sinänsä mitään korjattavaa ole, Jonah, että kyllä ne, jotka väittävät Hänen omiensa joutuvan tekemään elämänsä loppuun saakka syntiä, kirjoittavat 'pienestä ja voimattomasta jumalasta', eivät Hänestä, jolla on valta kaikkeen, ja joka ITSE VARUSTAA, VOIMISTAA JA VAHVISTAA OMANSA.
        _______

10 Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa. Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa teidät.

11 Hänen on valta iankaikkisesti. Aamen.

(1. Piet. 5:10-11)

• Eri asioistahan

he kirjoittavat, mutta asiasta kumpainenkin
      - ainut mikä ei ole totta on se, ettei uskova
      voisi langeta koskaan ja se josmikä on
      synnittömyysoppia.

• harvat valitut

Jeesus sanoo syntiä tekevän olevan orja. Aivan kuin täällä ei kyettäisi uskomaan Jeesuksen puheita. Eipä niistä kovinkaan moni ole täällä edes kirjoittanut. Harvat ja valitut sitä ovat tehneet. Tämä palsta on ollut uskonnollisten ihmisten temmellykenttänä suurimmalta osalta ja on sitä yhäkkin. Eiköhän ihmiset, jotka ovat alusta asti kiintyneet Jeesukseen ole heitä, jotka kertovat täällä, että syntiä ei tarvitse tehdä. Eihän sitä raamatun mukaankaan tarvitse tehdä, eikä edes saa tehdä.

• syntinen..

Sanoessaan ei tarvitse tehdä syntiä idiootit tunnustavat itsensä synnittömiksi siis sellaisiksi jotka voivat olla tekemättä syntiä.
      Kieltävät perisynnin ja luulevat voivansa elämään aikoja ilman syntiä ja savonarola koko ajan.

• vanhurskautuminen

Vain kuoleman kautta tulee vanhurskautumine pois synnistä.

• KYLLÄ ON JÄNNÄ OPPI TUO PERINNÄISOPPI JOKA ON OPITTU KAUAN KAUAN USKOVISTA NUOREMPIIN JA SITTEN ON RUVETTU USKOMAAN ETTÄ IHAN JOO NOIN SE MENEE.. OLEMME KUULLEET ETTÄ IHMINEN VOI NOUSTA KUOLLEISTA,,, ELIKÄ HERÄTÄ UUDESTAAN ELOON UUDESTÍSYNYTTYNÄ.. OOKEJ,, MUTTA ETTÄ LIHA VOI MYÖSKIN HERÄÄ ELOON UUDESTISYNTYNEENÄ KUN SE ON KERRAN KUOLLUT KRISTUXESSA NIINKIUIN PERINNÄISOPETUS MENEE JA SEMPERKIN OPETTAA ON SILKKA FAKIIRIEN TAIKKATEMPPUJA.. JA VÄITÄN ETTÄ SE LIHA JOKA HYPPII EDELLEEN ,,, EI OLE KOSKAAN TULLUT SIIHEN PISTEESEEN ETTÄ OLIS OLLUT RISTIINNAULITTUNA JA KUOLLUT JEESUXESSA..

IHAN ASIA KYSYY GREEN --> Ja nyt on sitten Semperin vuoro vastata tähän ->

Semper sanoo näin:

>>Kaikki synti, jota

• SEMPER ODOTAN SUN VASTAUS !! UUDESTISYNTYKÖ SUN LIHA JOKA PÄIVÄÄ KUN SE ASTUU ALAS RISTILTÄ ???? KUN VÄITÄT ETTÄ LIHASI EI PYSYY RISTILLÄ ?????

• greeeeen

Edelleenkin odotan Semperin vastausta kahteen täysin selkeään kysymykseen, jotka löytyvät mm. tuosta savonarolan yllä olevasta viestistä.

Mikä ihme siinä on, ettei Semper voi vastata, vaan käy mieluummin kiinnin minuun henkilönä ja vie tahallisesti asiaa sivuraiteille..?! Minä olen käynyt ainoastaan Semperin esittämään ASIAAN, en häneen henkilönä!

• ei pelkkä väite
        savonarola kirjoitti:

SEMPER ODOTAN SUN VASTAUS !! UUDESTISYNTYKÖ SUN LIHA JOKA PÄIVÄÄ KUN SE ASTUU ALAS RISTILTÄ ???? KUN VÄITÄT ETTÄ LIHASI EI PYSYY RISTILLÄ ?????

Kyllä semper kirjoittaa varmasti ihan totta siinä, ettei hänen lihansa pysy ristillä. Sitä ei siis vielä ole ristiinnaulittu.

• USKO EI EPÄILE
        ei pelkkä väite kirjoitti:

Kyllä semper kirjoittaa varmasti ihan totta siinä, ettei hänen lihansa pysy ristillä. Sitä ei siis vielä ole ristiinnaulittu.

Semper näyttää huutavan apuun samanmielisiä kavereita. Mitähän hyötyä hän siitä saa? Aivan sama, vaikka kymmenen tuhatta Semperin kanssa samanmielistä tulisi hänen apuunsa väärällä uskolla, ei se Semperiä ja heitä hyödytä, sillä uskovaiset eivät ota heiltä mitään vastaan. Onko Semper menettänyt uskonsa Jonahin tukeen. Eikö se enää hänelle riitä, kun pitää patistaa muista apuuun:)

Ihmiset, joiden liha ei ole ristille naulattu, ovat ihmisiä, joilta uskovaiset eivät ota mitään vastaan. Uskovaiset yrittävät auttaa heitä. Uskovaiset tietävät, että uskovaisten liha ei riehu edestakaisin ristin ja maailman välillä.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Edelleenkin odotan Semperin vastausta kahteen täysin selkeään kysymykseen, jotka löytyvät mm. tuosta savonarolan yllä olevasta viestistä.

Mikä ihme siinä on, ettei Semper voi vastata, vaan käy mieluummin kiinnin minuun henkilönä ja vie tahallisesti asiaa sivuraiteille..?! Minä olen käynyt ainoastaan Semperin esittämään ASIAAN, en häneen henkilönä!

Sen sijaan, että vastaisi hänelle esitettyihin selkeisiin kysymyksiin, näyttää Semper olevan taas kerran ivaamassa meitä toisessa keskusteluketjussa. Se kertoo paljon. Hyvin paljon.

• huokaus pääsee

ootte molemmat ja kaikki riitapukarit syntisiä!! Lopettakaa ja tehkää parannus. Teille nauraa harakatkin. Muka uskovia, huoh

• täälläkin huokastaan

Jos ette USKO, niin hukutte SYNTEIHINNE. Sitäkö sinä huokaus pääsee tahdot. Tahdot, että ihmisiä ei ohjata oikealle tielle.

• tiaknoosi timo

ja saviksen kuulo on huonontunut jatkuvasta hUUUtamisesta niin,että ei osaa enää muuten asioitansa ilmaista--joku mainitsi narsismin...seköhän tuollaista aiheuttaa??
      paha on tauti-paha

• patologiaa

timo on oikeilla linjoilla

• timo taas

timo on joskus ennenkin tiaknoosissaan osunut ihan oikeaan....oliskohan se ollut joskus 70 luvun pualivälissä? enny muista ihan tarkkaan...mutta tua savisxen tapaus on meleko selevä nua xxxx sen palajastaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4824
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3905
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2524
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2291
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2114
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1979
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1928
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1798
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1537
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1461
    Aihe