Näin sanoo Semper..:
>>Kuitenkin uskovat (noin 99,99 % heistä) joskus tekevät sellaisen rikkeen, jota hyvällä voi nimittää synniksi, ihan tahalliseksi.
Menetetty sovitus?
46
145
Vastaukset
- greeeeen
Edelleenkin odotan Semperiltä vastausta myös näihin selkeisiin kysymyksiin:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10461842#comment-53735267* En oo Semperi, mutta saat vastauksen.
" * "< > 26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, >" ?
* Pari sanaa tästä Raamatun kohdasta.
* Tämä on kirjoitettu Hebrealaisille. Ei koske pakana kristittyjä. Mistäkö tiedän ? Tiedän siitä, että jos uskova lankee, hän voi nousta ja saada uuden armon, onhan tämä todistettu niin tuhansien kohdalla. Daavid lankesi tahalliseen syntiin, Pietari lankes tahalliseen syntiin, jopa Aabraham lankesi tahalliseen syntiin, Loot lankesi, syntinen nainen lanksesi tahalliseen syntiin, ja monet muut Raamatun henkilöt tekivät tahallaan syntiä ja saivat uuden amrmon.
* Jos vanhurskas lankee, hän nousee jälleen. Johannes sanoo, " Jos joku syntiä tekeekin, hänellä on Puollustaja Jeesus Kristus. Ja Hän on varsinkin uskovien Vapahtaja.
* Apostoli, joka on kirjoittanut Hebrelaiskirjeen, lultavasti Paavali viimeisten tutkimusten mukaan.
* Tuo Sana on tarkoitettu juutalaisuudesta kääntyneille ja Jeesukseen uskoville.
* Heille kun oli vaikeaa erota Synägoogasta, koska se oli peruuttamatonta, jos tunnusti Jeesuksen, otti kasteen, ei ollut paluuta Synägoogaan. Nyt he kuitenkin vielä kasteenkin jälkeen halusivat palata lakiuskonnon alaisuuteen ja Synägoogaan takasin. Ja koska siellä oltiin tosi pahoaja niille, jotka olivat sieltä kerran lähteneet, he halusivat palata armonalaisuuteen ja Jeesukseen uskovaksi uudestaan, mutta apostolit ei antaneet palata, koska halpana pitivät Jeesuksen veren. Ja tällä teolla he polkivat Jeesuksen veren jalkoihinsa, eikä heille enää ollut uhria synnin edestä. Ja tekivät synnin, PH:n pilkan, jota ei saa anteeksi.
* Tavalliset lihan heikkoudessa tekemämme synnit annetaan anteeksi, mutta PH:n pilkkaa ei. Daavidin ja Saulin synnin eroavaisuus oli juuri tämä. Saul teki syntiä Jumalan Henkeä vastaan, Daavidin synti oli lihassa tehty, siksi sai anteeksi, ja lujat Daavidin armot. Niinpä nytkin, kaikki muut synnit saa anteeksi, PH:n pilkkaa ei saa.
* Ja Jumala voi palauttaa vanhurskauden kahdesti, jopa kolmasti ihmiselle.
* Ja, Jumala voi armahtaa kenet armahtaa, ja paaduttaa kenet paaduttaa. Jumalalla on siis rajaton valta ihmisen armahtamiseen nähden. Jopa yli sen, mitä on kirjoitettu.- asia ei ole noin
Mohikaani_27 kirjoitti:
* En oo Semperi, mutta saat vastauksen.
" * "< > 26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, >" ?
* Pari sanaa tästä Raamatun kohdasta.
* Tämä on kirjoitettu Hebrealaisille. Ei koske pakana kristittyjä. Mistäkö tiedän ? Tiedän siitä, että jos uskova lankee, hän voi nousta ja saada uuden armon, onhan tämä todistettu niin tuhansien kohdalla. Daavid lankesi tahalliseen syntiin, Pietari lankes tahalliseen syntiin, jopa Aabraham lankesi tahalliseen syntiin, Loot lankesi, syntinen nainen lanksesi tahalliseen syntiin, ja monet muut Raamatun henkilöt tekivät tahallaan syntiä ja saivat uuden amrmon.
* Jos vanhurskas lankee, hän nousee jälleen. Johannes sanoo, " Jos joku syntiä tekeekin, hänellä on Puollustaja Jeesus Kristus. Ja Hän on varsinkin uskovien Vapahtaja.
* Apostoli, joka on kirjoittanut Hebrelaiskirjeen, lultavasti Paavali viimeisten tutkimusten mukaan.
* Tuo Sana on tarkoitettu juutalaisuudesta kääntyneille ja Jeesukseen uskoville.
* Heille kun oli vaikeaa erota Synägoogasta, koska se oli peruuttamatonta, jos tunnusti Jeesuksen, otti kasteen, ei ollut paluuta Synägoogaan. Nyt he kuitenkin vielä kasteenkin jälkeen halusivat palata lakiuskonnon alaisuuteen ja Synägoogaan takasin. Ja koska siellä oltiin tosi pahoaja niille, jotka olivat sieltä kerran lähteneet, he halusivat palata armonalaisuuteen ja Jeesukseen uskovaksi uudestaan, mutta apostolit ei antaneet palata, koska halpana pitivät Jeesuksen veren. Ja tällä teolla he polkivat Jeesuksen veren jalkoihinsa, eikä heille enää ollut uhria synnin edestä. Ja tekivät synnin, PH:n pilkan, jota ei saa anteeksi.
* Tavalliset lihan heikkoudessa tekemämme synnit annetaan anteeksi, mutta PH:n pilkkaa ei. Daavidin ja Saulin synnin eroavaisuus oli juuri tämä. Saul teki syntiä Jumalan Henkeä vastaan, Daavidin synti oli lihassa tehty, siksi sai anteeksi, ja lujat Daavidin armot. Niinpä nytkin, kaikki muut synnit saa anteeksi, PH:n pilkkaa ei saa.
* Ja Jumala voi palauttaa vanhurskauden kahdesti, jopa kolmasti ihmiselle.
* Ja, Jumala voi armahtaa kenet armahtaa, ja paaduttaa kenet paaduttaa. Jumalalla on siis rajaton valta ihmisen armahtamiseen nähden. Jopa yli sen, mitä on kirjoitettu.Tuo on joko mohikaanin itsensä keksimä, tai sen porukan, jossa pyörii. Ei raamattu puhu mitään tuollaista mitä mohikaani selittelee.
- Juuri noin !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* En oo Semperi, mutta saat vastauksen.
" * "< > 26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, >" ?
* Pari sanaa tästä Raamatun kohdasta.
* Tämä on kirjoitettu Hebrealaisille. Ei koske pakana kristittyjä. Mistäkö tiedän ? Tiedän siitä, että jos uskova lankee, hän voi nousta ja saada uuden armon, onhan tämä todistettu niin tuhansien kohdalla. Daavid lankesi tahalliseen syntiin, Pietari lankes tahalliseen syntiin, jopa Aabraham lankesi tahalliseen syntiin, Loot lankesi, syntinen nainen lanksesi tahalliseen syntiin, ja monet muut Raamatun henkilöt tekivät tahallaan syntiä ja saivat uuden amrmon.
* Jos vanhurskas lankee, hän nousee jälleen. Johannes sanoo, " Jos joku syntiä tekeekin, hänellä on Puollustaja Jeesus Kristus. Ja Hän on varsinkin uskovien Vapahtaja.
* Apostoli, joka on kirjoittanut Hebrelaiskirjeen, lultavasti Paavali viimeisten tutkimusten mukaan.
* Tuo Sana on tarkoitettu juutalaisuudesta kääntyneille ja Jeesukseen uskoville.
* Heille kun oli vaikeaa erota Synägoogasta, koska se oli peruuttamatonta, jos tunnusti Jeesuksen, otti kasteen, ei ollut paluuta Synägoogaan. Nyt he kuitenkin vielä kasteenkin jälkeen halusivat palata lakiuskonnon alaisuuteen ja Synägoogaan takasin. Ja koska siellä oltiin tosi pahoaja niille, jotka olivat sieltä kerran lähteneet, he halusivat palata armonalaisuuteen ja Jeesukseen uskovaksi uudestaan, mutta apostolit ei antaneet palata, koska halpana pitivät Jeesuksen veren. Ja tällä teolla he polkivat Jeesuksen veren jalkoihinsa, eikä heille enää ollut uhria synnin edestä. Ja tekivät synnin, PH:n pilkan, jota ei saa anteeksi.
* Tavalliset lihan heikkoudessa tekemämme synnit annetaan anteeksi, mutta PH:n pilkkaa ei. Daavidin ja Saulin synnin eroavaisuus oli juuri tämä. Saul teki syntiä Jumalan Henkeä vastaan, Daavidin synti oli lihassa tehty, siksi sai anteeksi, ja lujat Daavidin armot. Niinpä nytkin, kaikki muut synnit saa anteeksi, PH:n pilkkaa ei saa.
* Ja Jumala voi palauttaa vanhurskauden kahdesti, jopa kolmasti ihmiselle.
* Ja, Jumala voi armahtaa kenet armahtaa, ja paaduttaa kenet paaduttaa. Jumalalla on siis rajaton valta ihmisen armahtamiseen nähden. Jopa yli sen, mitä on kirjoitettu.Totta kirjoitat, Mohikaani !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* En oo Semperi, mutta saat vastauksen.
" * "< > 26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, >" ?
* Pari sanaa tästä Raamatun kohdasta.
* Tämä on kirjoitettu Hebrealaisille. Ei koske pakana kristittyjä. Mistäkö tiedän ? Tiedän siitä, että jos uskova lankee, hän voi nousta ja saada uuden armon, onhan tämä todistettu niin tuhansien kohdalla. Daavid lankesi tahalliseen syntiin, Pietari lankes tahalliseen syntiin, jopa Aabraham lankesi tahalliseen syntiin, Loot lankesi, syntinen nainen lanksesi tahalliseen syntiin, ja monet muut Raamatun henkilöt tekivät tahallaan syntiä ja saivat uuden amrmon.
* Jos vanhurskas lankee, hän nousee jälleen. Johannes sanoo, " Jos joku syntiä tekeekin, hänellä on Puollustaja Jeesus Kristus. Ja Hän on varsinkin uskovien Vapahtaja.
* Apostoli, joka on kirjoittanut Hebrelaiskirjeen, lultavasti Paavali viimeisten tutkimusten mukaan.
* Tuo Sana on tarkoitettu juutalaisuudesta kääntyneille ja Jeesukseen uskoville.
* Heille kun oli vaikeaa erota Synägoogasta, koska se oli peruuttamatonta, jos tunnusti Jeesuksen, otti kasteen, ei ollut paluuta Synägoogaan. Nyt he kuitenkin vielä kasteenkin jälkeen halusivat palata lakiuskonnon alaisuuteen ja Synägoogaan takasin. Ja koska siellä oltiin tosi pahoaja niille, jotka olivat sieltä kerran lähteneet, he halusivat palata armonalaisuuteen ja Jeesukseen uskovaksi uudestaan, mutta apostolit ei antaneet palata, koska halpana pitivät Jeesuksen veren. Ja tällä teolla he polkivat Jeesuksen veren jalkoihinsa, eikä heille enää ollut uhria synnin edestä. Ja tekivät synnin, PH:n pilkan, jota ei saa anteeksi.
* Tavalliset lihan heikkoudessa tekemämme synnit annetaan anteeksi, mutta PH:n pilkkaa ei. Daavidin ja Saulin synnin eroavaisuus oli juuri tämä. Saul teki syntiä Jumalan Henkeä vastaan, Daavidin synti oli lihassa tehty, siksi sai anteeksi, ja lujat Daavidin armot. Niinpä nytkin, kaikki muut synnit saa anteeksi, PH:n pilkkaa ei saa.
* Ja Jumala voi palauttaa vanhurskauden kahdesti, jopa kolmasti ihmiselle.
* Ja, Jumala voi armahtaa kenet armahtaa, ja paaduttaa kenet paaduttaa. Jumalalla on siis rajaton valta ihmisen armahtamiseen nähden. Jopa yli sen, mitä on kirjoitettu.Otat hebrealaiskirjeen kohdan minun nähdäkseni liian kevyesti:
>>Tämä on kirjoitettu Hebrealaisille. Ei koske pakana kristittyjä.<
En olisi ollenkaan varma tuosta tulkinnasta. Pidän sitä vääränä, jos asia sanotaan koruttoman suoraan. Hebrealaiskirje on meille kaikille voimassa. Emme voi poimia jakeita periaatteella: 'otan, en ota, otan jne'.Mohikaani_27 kirjoitti:
* En oo Semperi, mutta saat vastauksen.
" * "< > 26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, >" ?
* Pari sanaa tästä Raamatun kohdasta.
* Tämä on kirjoitettu Hebrealaisille. Ei koske pakana kristittyjä. Mistäkö tiedän ? Tiedän siitä, että jos uskova lankee, hän voi nousta ja saada uuden armon, onhan tämä todistettu niin tuhansien kohdalla. Daavid lankesi tahalliseen syntiin, Pietari lankes tahalliseen syntiin, jopa Aabraham lankesi tahalliseen syntiin, Loot lankesi, syntinen nainen lanksesi tahalliseen syntiin, ja monet muut Raamatun henkilöt tekivät tahallaan syntiä ja saivat uuden amrmon.
* Jos vanhurskas lankee, hän nousee jälleen. Johannes sanoo, " Jos joku syntiä tekeekin, hänellä on Puollustaja Jeesus Kristus. Ja Hän on varsinkin uskovien Vapahtaja.
* Apostoli, joka on kirjoittanut Hebrelaiskirjeen, lultavasti Paavali viimeisten tutkimusten mukaan.
* Tuo Sana on tarkoitettu juutalaisuudesta kääntyneille ja Jeesukseen uskoville.
* Heille kun oli vaikeaa erota Synägoogasta, koska se oli peruuttamatonta, jos tunnusti Jeesuksen, otti kasteen, ei ollut paluuta Synägoogaan. Nyt he kuitenkin vielä kasteenkin jälkeen halusivat palata lakiuskonnon alaisuuteen ja Synägoogaan takasin. Ja koska siellä oltiin tosi pahoaja niille, jotka olivat sieltä kerran lähteneet, he halusivat palata armonalaisuuteen ja Jeesukseen uskovaksi uudestaan, mutta apostolit ei antaneet palata, koska halpana pitivät Jeesuksen veren. Ja tällä teolla he polkivat Jeesuksen veren jalkoihinsa, eikä heille enää ollut uhria synnin edestä. Ja tekivät synnin, PH:n pilkan, jota ei saa anteeksi.
* Tavalliset lihan heikkoudessa tekemämme synnit annetaan anteeksi, mutta PH:n pilkkaa ei. Daavidin ja Saulin synnin eroavaisuus oli juuri tämä. Saul teki syntiä Jumalan Henkeä vastaan, Daavidin synti oli lihassa tehty, siksi sai anteeksi, ja lujat Daavidin armot. Niinpä nytkin, kaikki muut synnit saa anteeksi, PH:n pilkkaa ei saa.
* Ja Jumala voi palauttaa vanhurskauden kahdesti, jopa kolmasti ihmiselle.
* Ja, Jumala voi armahtaa kenet armahtaa, ja paaduttaa kenet paaduttaa. Jumalalla on siis rajaton valta ihmisen armahtamiseen nähden. Jopa yli sen, mitä on kirjoitettu.Heprealaiskirje hyvin todennäköisesti ei ole apostoli Paavalin kirjoittama, vaan leeviläiseen pappissukuun kuuluneen Joosef-Barnabaan kirjoittama!
Apostolien teot 4
36 "Niinpä Joosef, jota apostolit kutsuivat Barnabaaksi-se on käännettynä: - k e h o i t t a j a - leeviläinen, syntyisin Kyprosta,"
Heprealaiskirjeen sisältöhän on tunnetusti pelkkää kehoitusta, joten pidän sitä "Barnabaan", alias leeviläisen Johannes Barnabaan kirjoittamana. [Apt.4:36]Mohikaani_27 kirjoitti:
* En oo Semperi, mutta saat vastauksen.
" * "< > 26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, >" ?
* Pari sanaa tästä Raamatun kohdasta.
* Tämä on kirjoitettu Hebrealaisille. Ei koske pakana kristittyjä. Mistäkö tiedän ? Tiedän siitä, että jos uskova lankee, hän voi nousta ja saada uuden armon, onhan tämä todistettu niin tuhansien kohdalla. Daavid lankesi tahalliseen syntiin, Pietari lankes tahalliseen syntiin, jopa Aabraham lankesi tahalliseen syntiin, Loot lankesi, syntinen nainen lanksesi tahalliseen syntiin, ja monet muut Raamatun henkilöt tekivät tahallaan syntiä ja saivat uuden amrmon.
* Jos vanhurskas lankee, hän nousee jälleen. Johannes sanoo, " Jos joku syntiä tekeekin, hänellä on Puollustaja Jeesus Kristus. Ja Hän on varsinkin uskovien Vapahtaja.
* Apostoli, joka on kirjoittanut Hebrelaiskirjeen, lultavasti Paavali viimeisten tutkimusten mukaan.
* Tuo Sana on tarkoitettu juutalaisuudesta kääntyneille ja Jeesukseen uskoville.
* Heille kun oli vaikeaa erota Synägoogasta, koska se oli peruuttamatonta, jos tunnusti Jeesuksen, otti kasteen, ei ollut paluuta Synägoogaan. Nyt he kuitenkin vielä kasteenkin jälkeen halusivat palata lakiuskonnon alaisuuteen ja Synägoogaan takasin. Ja koska siellä oltiin tosi pahoaja niille, jotka olivat sieltä kerran lähteneet, he halusivat palata armonalaisuuteen ja Jeesukseen uskovaksi uudestaan, mutta apostolit ei antaneet palata, koska halpana pitivät Jeesuksen veren. Ja tällä teolla he polkivat Jeesuksen veren jalkoihinsa, eikä heille enää ollut uhria synnin edestä. Ja tekivät synnin, PH:n pilkan, jota ei saa anteeksi.
* Tavalliset lihan heikkoudessa tekemämme synnit annetaan anteeksi, mutta PH:n pilkkaa ei. Daavidin ja Saulin synnin eroavaisuus oli juuri tämä. Saul teki syntiä Jumalan Henkeä vastaan, Daavidin synti oli lihassa tehty, siksi sai anteeksi, ja lujat Daavidin armot. Niinpä nytkin, kaikki muut synnit saa anteeksi, PH:n pilkkaa ei saa.
* Ja Jumala voi palauttaa vanhurskauden kahdesti, jopa kolmasti ihmiselle.
* Ja, Jumala voi armahtaa kenet armahtaa, ja paaduttaa kenet paaduttaa. Jumalalla on siis rajaton valta ihmisen armahtamiseen nähden. Jopa yli sen, mitä on kirjoitettu.Oikeassa olet Mohikaani, kun sanot: Ja Jumala voi palauttaa vanhurskauden kahdesti, jopa kolmasti ihmiselle.
Ja tuo on kerrottu muunmuassa Jobin kirjassa.
Job 33:26 Hän [ihminen] rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
Job 33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
Job 33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'.
Job 33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.Semper.Fidelis kirjoitti:
Otat hebrealaiskirjeen kohdan minun nähdäkseni liian kevyesti:
>>Tämä on kirjoitettu Hebrealaisille. Ei koske pakana kristittyjä.<
En olisi ollenkaan varma tuosta tulkinnasta. Pidän sitä vääränä, jos asia sanotaan koruttoman suoraan. Hebrealaiskirje on meille kaikille voimassa. Emme voi poimia jakeita periaatteella: 'otan, en ota, otan jne'.HYVIN VASTATTU SEMPER... No nyt lähti vauva mun sylistä nin voin taas kirjoittaa molemilla käsillä.. No nyt paljastin osa salaisuuden mix välillä kirjoitan huutavilla kirjaimella : )
Mutta takaisin mohikaanin epäraamattullisilla periaatteilla millä hän pyri karkuun Raamatusta kokonaan !! Monesti lukee kirje Galattilaisille Kirje Korinttilaisille Roomalaisille ,,, non niin ei jää meille sitten paljon mitään kirjoitettuna.. En uskonut ihan noin vakava sun hengen tilassa olevasi Rakas Mohikaani ???? Oletko tehnyt tietoinen synti ja menettämässä kokonaan kaikki ja nyt sä yrität sitten pyyhkiä Raamatusta sua koskettavia Jakeet? Että voit jatkaa synnin tiellä tietoisesti ??savonarola kirjoitti:
HYVIN VASTATTU SEMPER... No nyt lähti vauva mun sylistä nin voin taas kirjoittaa molemilla käsillä.. No nyt paljastin osa salaisuuden mix välillä kirjoitan huutavilla kirjaimella : )
Mutta takaisin mohikaanin epäraamattullisilla periaatteilla millä hän pyri karkuun Raamatusta kokonaan !! Monesti lukee kirje Galattilaisille Kirje Korinttilaisille Roomalaisille ,,, non niin ei jää meille sitten paljon mitään kirjoitettuna.. En uskonut ihan noin vakava sun hengen tilassa olevasi Rakas Mohikaani ???? Oletko tehnyt tietoinen synti ja menettämässä kokonaan kaikki ja nyt sä yrität sitten pyyhkiä Raamatusta sua koskettavia Jakeet? Että voit jatkaa synnin tiellä tietoisesti ??* Rakkat veljet, Semper/Savonarola. Miten Te selitätte sen, että luopiot voi kuitenkin uudistua? Vai eikö voikkaan, Teidän mielestä? Enkä ota ollenkaan liian kevyesti, vaan kirjoitan Raamatun Hengessä ja Sanan valossa. Miten Te selitätte sen, että Daavidille joka teki tahallisen tosi ison kaksinkertaisen synnin, ja sai armon, ja hänelle palautettiin kuninkuus takaisin, = uskovalle sama, että Jumala voi palauttaa uskovalle vanhurskauden takaiksin, jonka menetti lankeemuksessa? En siis puhu omiani, vaan perustelen asiani Raamatulla.
* Olen kuullut tunnettujen helluntaisaarnaajien ymmärtävän asian samalla tavalla.
* Jo sekin, että kirje oli osoitettu Hebrealaisille, ei pakana kristityille, Korinttin ja Efeson ja Kolossalisille, ym. ei eroteta juutalaisia erikseen, vaan kaikille. Hebrealaiskirje on nimenomaan Hebrean juutalaisille. Ja kun katsellaan asiayhteyksiä, esm. Galatian seurakuntalaisten toimiin, kun he tahtoivat palata lainalaisuuteen uudestaan, hekin olivat juutalaisia.
* Pietari saarnasi juutalais krstityille ja sanoi, Ottakaa kaste, että syntinne pyyhittäisiin pois. Tämän hän sanoi Juutalaisille uskoville. Paavali ei koskaan saarnatessaan myös pakanoille käskenyt ketään kasteelle, ennen kuin saisivat syntinsä anteeksi. Juutalaisia piti apostolien käsitellä " kovakouraisestikkin", koska vetivät yhtenään takaisinpäin lainalaisuuteen. Ja kaste oli se ratkaiseva tekijä juutalaislle, oli lopullisesti erottava synägoogasta, enää kasteen jälkeen ei ollut mahdollista luovia ja liu-utella lain ja armon välillä. Kyllä tausta tietoja voi tutkia kun luemme Raamattua, Te ette näköjään ole ajatelleet asiaa muuta kuin yksinkertaisella omalla ymmärryksellä. Jumala antaa viisautta soimaamatta, kun sitä anoo Häneltä.
* Silloin oli tuoreessa muistissa Jerusalemin tapahtumat, ristiin naulitseminen , ylösnouseminen. Jeesuksen taivaaseen astuminen. Se oli kuohuvaa ja hengellispoliittisesti herkkää aikaa, jolloin tunteet kävi kuumana. Ja siihen vielä sekin, että pakanat sai saman kohtelun jotka tulivat uskoon Jeesukseen, kuin juutalaisetkin. Voimme kyllä käsittää, miksi Paavali kirjoitti vain Hebrelais-juutalaisille.saamme ja pitää olla yksinkertaisia uskossamme Jumalaan, mutta voimme Raamatullista viisautta ja harkintaa opetella Pyhän Hengen osallisuudessa.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Rakkat veljet, Semper/Savonarola. Miten Te selitätte sen, että luopiot voi kuitenkin uudistua? Vai eikö voikkaan, Teidän mielestä? Enkä ota ollenkaan liian kevyesti, vaan kirjoitan Raamatun Hengessä ja Sanan valossa. Miten Te selitätte sen, että Daavidille joka teki tahallisen tosi ison kaksinkertaisen synnin, ja sai armon, ja hänelle palautettiin kuninkuus takaisin, = uskovalle sama, että Jumala voi palauttaa uskovalle vanhurskauden takaiksin, jonka menetti lankeemuksessa? En siis puhu omiani, vaan perustelen asiani Raamatulla.
* Olen kuullut tunnettujen helluntaisaarnaajien ymmärtävän asian samalla tavalla.
* Jo sekin, että kirje oli osoitettu Hebrealaisille, ei pakana kristityille, Korinttin ja Efeson ja Kolossalisille, ym. ei eroteta juutalaisia erikseen, vaan kaikille. Hebrealaiskirje on nimenomaan Hebrean juutalaisille. Ja kun katsellaan asiayhteyksiä, esm. Galatian seurakuntalaisten toimiin, kun he tahtoivat palata lainalaisuuteen uudestaan, hekin olivat juutalaisia.
* Pietari saarnasi juutalais krstityille ja sanoi, Ottakaa kaste, että syntinne pyyhittäisiin pois. Tämän hän sanoi Juutalaisille uskoville. Paavali ei koskaan saarnatessaan myös pakanoille käskenyt ketään kasteelle, ennen kuin saisivat syntinsä anteeksi. Juutalaisia piti apostolien käsitellä " kovakouraisestikkin", koska vetivät yhtenään takaisinpäin lainalaisuuteen. Ja kaste oli se ratkaiseva tekijä juutalaislle, oli lopullisesti erottava synägoogasta, enää kasteen jälkeen ei ollut mahdollista luovia ja liu-utella lain ja armon välillä. Kyllä tausta tietoja voi tutkia kun luemme Raamattua, Te ette näköjään ole ajatelleet asiaa muuta kuin yksinkertaisella omalla ymmärryksellä. Jumala antaa viisautta soimaamatta, kun sitä anoo Häneltä.
* Silloin oli tuoreessa muistissa Jerusalemin tapahtumat, ristiin naulitseminen , ylösnouseminen. Jeesuksen taivaaseen astuminen. Se oli kuohuvaa ja hengellispoliittisesti herkkää aikaa, jolloin tunteet kävi kuumana. Ja siihen vielä sekin, että pakanat sai saman kohtelun jotka tulivat uskoon Jeesukseen, kuin juutalaisetkin. Voimme kyllä käsittää, miksi Paavali kirjoitti vain Hebrelais-juutalaisille.saamme ja pitää olla yksinkertaisia uskossamme Jumalaan, mutta voimme Raamatullista viisautta ja harkintaa opetella Pyhän Hengen osallisuudessa.ET NÄKÖJÄÄN YMMÄRTÄÄ ETTÄ RAAMATTU ON KIRJOITETTU OIKEALLE JUUTALAISILLE... ELIKÄ ME..... JOTKA OLEMME UUDESTISYNTYNEET...
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Rakkat veljet, Semper/Savonarola. Miten Te selitätte sen, että luopiot voi kuitenkin uudistua? Vai eikö voikkaan, Teidän mielestä? Enkä ota ollenkaan liian kevyesti, vaan kirjoitan Raamatun Hengessä ja Sanan valossa. Miten Te selitätte sen, että Daavidille joka teki tahallisen tosi ison kaksinkertaisen synnin, ja sai armon, ja hänelle palautettiin kuninkuus takaisin, = uskovalle sama, että Jumala voi palauttaa uskovalle vanhurskauden takaiksin, jonka menetti lankeemuksessa? En siis puhu omiani, vaan perustelen asiani Raamatulla.
* Olen kuullut tunnettujen helluntaisaarnaajien ymmärtävän asian samalla tavalla.
* Jo sekin, että kirje oli osoitettu Hebrealaisille, ei pakana kristityille, Korinttin ja Efeson ja Kolossalisille, ym. ei eroteta juutalaisia erikseen, vaan kaikille. Hebrealaiskirje on nimenomaan Hebrean juutalaisille. Ja kun katsellaan asiayhteyksiä, esm. Galatian seurakuntalaisten toimiin, kun he tahtoivat palata lainalaisuuteen uudestaan, hekin olivat juutalaisia.
* Pietari saarnasi juutalais krstityille ja sanoi, Ottakaa kaste, että syntinne pyyhittäisiin pois. Tämän hän sanoi Juutalaisille uskoville. Paavali ei koskaan saarnatessaan myös pakanoille käskenyt ketään kasteelle, ennen kuin saisivat syntinsä anteeksi. Juutalaisia piti apostolien käsitellä " kovakouraisestikkin", koska vetivät yhtenään takaisinpäin lainalaisuuteen. Ja kaste oli se ratkaiseva tekijä juutalaislle, oli lopullisesti erottava synägoogasta, enää kasteen jälkeen ei ollut mahdollista luovia ja liu-utella lain ja armon välillä. Kyllä tausta tietoja voi tutkia kun luemme Raamattua, Te ette näköjään ole ajatelleet asiaa muuta kuin yksinkertaisella omalla ymmärryksellä. Jumala antaa viisautta soimaamatta, kun sitä anoo Häneltä.
* Silloin oli tuoreessa muistissa Jerusalemin tapahtumat, ristiin naulitseminen , ylösnouseminen. Jeesuksen taivaaseen astuminen. Se oli kuohuvaa ja hengellispoliittisesti herkkää aikaa, jolloin tunteet kävi kuumana. Ja siihen vielä sekin, että pakanat sai saman kohtelun jotka tulivat uskoon Jeesukseen, kuin juutalaisetkin. Voimme kyllä käsittää, miksi Paavali kirjoitti vain Hebrelais-juutalaisille.saamme ja pitää olla yksinkertaisia uskossamme Jumalaan, mutta voimme Raamatullista viisautta ja harkintaa opetella Pyhän Hengen osallisuudessa.>>Miten Te selitätte sen, että luopiot voi kuitenkin uudistua?
- Näin sanoo Pyhä Sana
JUMALAN SIELU EI MIELISTY SELLASIIN, JOTKA EIVÄT TEE MITÄ HÄN NEUVOO. Varsinkin, jos ihminen on saanut vanhurskautua ja sen jälkeen vielä vetäytyy pois, ei Jumala mielisty häneen. Jumala vihaa pettämistä.
Heprealaiskirje 10
38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.- TOSI ON!
Se, että jos ihminen on vanhurkautettu ja sen jälkeen palaa syntiin, joka on vastakohta vanhurskaudelle, on Jumalan mielestä niin kamala asia, että se katsotaan Jumalan pilkaksi. He, jotka eivät vielä ole vanhurskautettu eivät ole noin vakavassa asemassa.
TOSI ON! kirjoitti:
Se, että jos ihminen on vanhurkautettu ja sen jälkeen palaa syntiin, joka on vastakohta vanhurskaudelle, on Jumalan mielestä niin kamala asia, että se katsotaan Jumalan pilkaksi. He, jotka eivät vielä ole vanhurskautettu eivät ole noin vakavassa asemassa.
ON HIENOA KUN USKALTAA KOHDATA TOTUUDEN,, JA OTTAA RAAMATTU NIINKUIN ON KIRJOITETTU EIKÄ YRITÄ KARKUUN LIHAAN JA SYNNIIN....
savonarola kirjoitti:
ON HIENOA KUN USKALTAA KOHDATA TOTUUDEN,, JA OTTAA RAAMATTU NIINKUIN ON KIRJOITETTU EIKÄ YRITÄ KARKUUN LIHAAN JA SYNNIIN....
* Et nyt Savis ymmärrä. Myönnä se ! Jumala voi palauttaa vanhurskauden kahdesti, jopa kolmasti. Jos vanhurskas lankee, hän nousee jälleen. Ja jos joku syntiä tekeekin, hänellä on puollustaja Jeesus Kristus. Tässä muutamia Sanan mukaisia, niin kuin on kirjoitettu totuuksia syntiin langenneen armahtamisesta. Älä Savis mene edemmäsksi kuin on Kirjoitettu!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Et nyt Savis ymmärrä. Myönnä se ! Jumala voi palauttaa vanhurskauden kahdesti, jopa kolmasti. Jos vanhurskas lankee, hän nousee jälleen. Ja jos joku syntiä tekeekin, hänellä on puollustaja Jeesus Kristus. Tässä muutamia Sanan mukaisia, niin kuin on kirjoitettu totuuksia syntiin langenneen armahtamisesta. Älä Savis mene edemmäsksi kuin on Kirjoitettu!
* Savonarola, " Jeesus, Hän on VARSINKIN uskovien VAPAHTAJA, niin kuin on Kirjoitettu!
Nyt on greeen-sisarella sellainen kestolevy päällä, että itseäsi sinä manaat levylläsi entistä syvemmälle harhauskon suohon.
Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena. Silti olen yleisen mittapuun mukaan, niin itse katson, erittäin jyrkkä 'pyhitysmies' ja siksi haluan olla se viimeinen henkilö lepsuilemaan suhteessa syntiin.
Mutta nyt siis greeen/nimmari vetää nyt pyhitysjousen kireimpään ääriasentoon, eli siihen, että yksikin tietoinen rikkomus "tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren". Vallan hirmuisen tuomion ja ihan kertalaakista vetää näin greeen/nimmari toisinajattelijoiden päälle ja aivan varmasti myös itsensä päälle.
En katso tarpeelliseksi ottaa Raamatun paikkoja todistamaan Jumalan armollisuutta vilpittömästi katuvaa syntistä kohtaan.
Mutta sen toistan ties monennenko kerran, että synnissä eläminen
ja synnin tietoinen harrastaminen vie sille paikalle, josta ei paluuta välttämättä ole - edes 'loputtomaan' armoon vetoamalla.
Synti on aina, -olkoon vaikka pienikin rikkomus-, aina vakava asia. Tietoisen synnin harrastaja ei tule menestymään Jumalan edessä.- totta sanoit
totta. Tietoisen synnin tekijä menettää Jumalan siunauksen ja mahdollisesti myös saamansa armolahjat ja muut Jumalan antamat kyvyt. Ja näin ollen on ainakin lähestulkoon kyvytön puolustautumaan syntiä ja pahaa vastaan. Ja tulee alttiiksi syntiin lankeemuksella, mahdollisesti syväänkin syntiin uppoamiselle.
- Valehteleeko raamatt
Mutta voisitko Semper sitten vastata siihen, että miksi raamattu sitten sanoo, että jos teemme tahallista syntiä ei ole enään mitään uhria syntiemme edestä???
Valehteleeko raamatt kirjoitti:
Mutta voisitko Semper sitten vastata siihen, että miksi raamattu sitten sanoo, että jos teemme tahallista syntiä ei ole enään mitään uhria syntiemme edestä???
Vastaan, että on erotettava kokonaan nämä kaksi (2) asiaa:
1)
tehdä tietoisesti yksittäinen synti ja päättää vilpittömästi samantien, että haluan välittömästi nousta ja tehdä parannuksen tuosta synnistä.
2)
tehdä tietoista syntiä ja JATKAA siinä ilman kokosydämistä parannusta. Se merkitsee jäämistä tuon synnin alle orjuuteen.
Ei pitäisi olla vaikeaa kyetä erottamaan nuo kaksi olosuhdetta.Semper.Fidelis kirjoitti:
Vastaan, että on erotettava kokonaan nämä kaksi (2) asiaa:
1)
tehdä tietoisesti yksittäinen synti ja päättää vilpittömästi samantien, että haluan välittömästi nousta ja tehdä parannuksen tuosta synnistä.
2)
tehdä tietoista syntiä ja JATKAA siinä ilman kokosydämistä parannusta. Se merkitsee jäämistä tuon synnin alle orjuuteen.
Ei pitäisi olla vaikeaa kyetä erottamaan nuo kaksi olosuhdetta.On sanomattakin selvää, että em. ykköskohdan mukaista prosessia ei voi käyttää keppihevosena synnin tekemiseen. Itseämme voimme yrittää pettää, mutta Jumalan suuntaan petos ei onnistu.
- synnistä parannuksee
totta sanoit kirjoitti:
totta. Tietoisen synnin tekijä menettää Jumalan siunauksen ja mahdollisesti myös saamansa armolahjat ja muut Jumalan antamat kyvyt. Ja näin ollen on ainakin lähestulkoon kyvytön puolustautumaan syntiä ja pahaa vastaan. Ja tulee alttiiksi syntiin lankeemuksella, mahdollisesti syväänkin syntiin uppoamiselle.
Onko ihminen tiedostamattoman synnin tekijä monta vuotta, tai jopa vuosikymmeniä. Tuollasita täällä muutamat väittävät ja näin pilkkaavat Pyhää Henkeä. Pyhä Henki nostaa kaiken synnin valoon, mutta kaikilleko se ei tapahdukaan????
- greeeeen
Semper, miksi ihmeessä et voinut TAASKAAN vastata ilman henkilööni käyviä typeriä kommentteja ja arveluja?! Jos et ole vieläkään sattunut huomaamaan, en vastaa niihin.
_______
Ja mitä ASIAAN tulee ->
Raamattu sanoo selkeästi..:
"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat."
...ja sinä sanot nyt:
Siinä sitaatissa, jonka otit aiemmasta viestistäni, en halunnut kokonaan poissulkea mahdollisuutta, etteikö uskova voisi elää ilman tietoista ja tahallista syntiä. Pidän sitä mahdollisuutta kuitenkin lähes teoreettisena.
Eli onko ihmisen mahdollisuus säilyttää syntiensä edestä annettu uhri vain teoreettinen, vain miten selität asian, Semper?! - langennut armahdettu
Semper.Fidelis kirjoitti:
Vastaan, että on erotettava kokonaan nämä kaksi (2) asiaa:
1)
tehdä tietoisesti yksittäinen synti ja päättää vilpittömästi samantien, että haluan välittömästi nousta ja tehdä parannuksen tuosta synnistä.
2)
tehdä tietoista syntiä ja JATKAA siinä ilman kokosydämistä parannusta. Se merkitsee jäämistä tuon synnin alle orjuuteen.
Ei pitäisi olla vaikeaa kyetä erottamaan nuo kaksi olosuhdetta.Jos tahallisen synnin teossa on menty "liian pitkälle", häviää ihmiseltä
tarve tehdä parannus, katua syntejään ja halu antaa elämänsä täysin
Jeesukselle. Uskonelämä ei siis enää onnistu ja tulee paatumus. Halu
parannuksen tekoon ja kuuliaisen uskonelämän uudistuminen on selvä
merkki armosta...näin on minulle opetettu ja koen Hengen sisälläni
siitä todistavan (ei uskottelua). Syntiin tulee suhtautua vakavasti, mutta
saamastamme armosta todistaa meille Pyhä Henki ja halu kuuliaiseen
Jeesuksen seuraamiseen.
Raamattu Kansalle sanoo: "Jos me tahallamme jatkamme synnin tekemistä päästyämme tuntemaan totuuden, ei ole enää uhria meidän syntiemme tähden." Heb.10:26.
Sovitus siis pysyy voimassa niille, jotka vilpittömästi luopuvat synnistä eivätkä tahallaan jatka synnissä. Syntielämää harrastaville tilanne ei ole yhtä valoisa. Se täytyy jokaisen vilpittömän uskovan myöntää.
On hämmästyttävää, että greeen&co niin määrätietoisesti jatkaa epäraamatullista kampanjaansa synnittömyysoppiin ankkuroituen. Minulla on ollut ilo ja kunnia päästä kampanjan ykkösmaalitauluksi, vaikka onhan myös Jonah saanut osansa tästä etuoikeudesta.
Pidän erikoisena, jos esim. nimimerkit Teapot tai Psalmi50.15 eivät tule ottamaan kantaa näin pitkään jatkuneeseen keskusteluun.
Joku palstan helluntailaisista on leimannut koko aiheen riitelyksi. Siitähän tässä EI ole kysymys. Kysymys on aivan keskeisestä perusteesta pelastuksemme evankeliumin kannalta.- Sanan saattaja
Apuako huutelet Semperi oletko jäänyt yksin. Voi kuinka vaikeaa onkaan kampailla Jumalan Sanaa vastaan tiedätkö lainkaan mikä seuraus on sellaiselle, joka panettelee ja rienaa Jumalaa et sinä Geeeeeniä ja Ei nimaria rienaa sinä rienaat suoraan Jumalaa.
Selainen on tuleva niitosi olemaan, että ei sinua kukaan pysty auttamaan vaikka kuinka apua pyydät olet yksin.
Yksin sinä myskin pahoista sanoistasi vastaat ei kukaan sinua auta.
Turhaan on Jumalaa vastaan käydä määrätyn aikaa sinä saat tehdä niin ja loput kärsit yksinäisyydessä kipujesi kanssa joita ei kukaan maanpäällä voi auttaa.
Sinä et usko mutta tiedän sen olevan täyttä totta koska Raamattu sen todistaa.
Lukihäiriöinen Sanan saattaja kirjoitti:
Apuako huutelet Semperi oletko jäänyt yksin. Voi kuinka vaikeaa onkaan kampailla Jumalan Sanaa vastaan tiedätkö lainkaan mikä seuraus on sellaiselle, joka panettelee ja rienaa Jumalaa et sinä Geeeeeniä ja Ei nimaria rienaa sinä rienaat suoraan Jumalaa.
Selainen on tuleva niitosi olemaan, että ei sinua kukaan pysty auttamaan vaikka kuinka apua pyydät olet yksin.
Yksin sinä myskin pahoista sanoistasi vastaat ei kukaan sinua auta.
Turhaan on Jumalaa vastaan käydä määrätyn aikaa sinä saat tehdä niin ja loput kärsit yksinäisyydessä kipujesi kanssa joita ei kukaan maanpäällä voi auttaa.
Sinä et usko mutta tiedän sen olevan täyttä totta koska Raamattu sen todistaa.
LukihäiriöinenMinulla ei olisi mitään sitä vastaan, että olisin yksin puolustamassa Jumalan sanaa. Jos se olisi Jumalan tahto, niin teen sen oikein mielelläni. Mutta ilman muuta olen iloinen siitä, etten ole yksin.
Sinulla 'Sanan saattaja' on väärät jauhot pussissa ja höpsit omia korvasyyhyjäsi. Sanon tämän rakkaudella sinun parhaaksesi, koska tunnen erityistä myötätuntoa sinua kohtaan sen takia, että olet voinut ymmärtää aivan väärin minun uskoni perusteet.
Kuten jo toisaalla kirjoitin tekisit viisaasti, jos olisit varovaisempi noiden hirrrmuisten tuomioittesi jakelemisessa meikäläiselle. En toki suosittele ketään muutakaan tuomitsemaan.
Parasta olisi, jos kohdistaisit tuomiosi omaan itseesi ja panisit samalla jäitä hattuun itsetutkistelun merkeissä. Muista tämä:
1.Korinttolaiskirje 11:31
"Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;"Semper.Fidelis kirjoitti:
Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että olisin yksin puolustamassa Jumalan sanaa. Jos se olisi Jumalan tahto, niin teen sen oikein mielelläni. Mutta ilman muuta olen iloinen siitä, etten ole yksin.
Sinulla 'Sanan saattaja' on väärät jauhot pussissa ja höpsit omia korvasyyhyjäsi. Sanon tämän rakkaudella sinun parhaaksesi, koska tunnen erityistä myötätuntoa sinua kohtaan sen takia, että olet voinut ymmärtää aivan väärin minun uskoni perusteet.
Kuten jo toisaalla kirjoitin tekisit viisaasti, jos olisit varovaisempi noiden hirrrmuisten tuomioittesi jakelemisessa meikäläiselle. En toki suosittele ketään muutakaan tuomitsemaan.
Parasta olisi, jos kohdistaisit tuomiosi omaan itseesi ja panisit samalla jäitä hattuun itsetutkistelun merkeissä. Muista tämä:
1.Korinttolaiskirje 11:31
"Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;"mINÄKIN OLEN TÄÄLLÄ PUOLUSTAMASSA JUMALAN SANA SEMPER !! NYT OLLAAN KAX JOLLA ON ERI NÄKEMYS RAAMATTUN TOTUUDESTA JA VOIN SANOA SIHEN LOHDUTUXEXI JONKA LAUSUIT ----> Syntielämää harrastaville tilanne ei ole yhtä valoisa. Se täytyy jokaisen vilpittömän uskovan myöntää.
JEESUS ON VAPAHTAJA JA HÄNELLÄ ON IHAN HELPPO VAPAHTAA KETÄ VAAN JOKA JA KUN USKOO HÄNEEN ....- greeeeen
Mitä muutakaan uskovan tahallinen synnin tekeminen sitten on, kuin tahallaan jatkettua synnin tekemistä, Semper?!
Siinä olet oikeassa, että riitelystä tässä ei ole kyse. Vielä kun sinä jättäisit kaiken tuon henkilööni käyvän kommentoinnin... - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Mitä muutakaan uskovan tahallinen synnin tekeminen sitten on, kuin tahallaan jatkettua synnin tekemistä, Semper?!
Siinä olet oikeassa, että riitelystä tässä ei ole kyse. Vielä kun sinä jättäisit kaiken tuon henkilööni käyvän kommentoinnin...Semper ei ilmeisesti kykene vastaamaan enää yhtään mihinkään ASIAAN, vaan jatkaa mieluummin henkilöiden kommentointia siellä ja täällä... Kertoo paljon.
- Minäkin odotan
ja kaipaan Psalmi50:15 ja Teapotin kirjoituksia palstalle !
- antakaa kunnia
Minä en käsitä sitä, että on ihmisiä, jotka kertovat olleensa kauan uskossa ja silti tekevänsä joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja töin. Minusta se ei ole ollenkaan mitään muuta kuin vain Jumalan pilkkaamista. Tuollaiset ihmiset tekevät Jumalasta puheillaan täysin mitätömän ja heikon.Heistä saa kuvan, että uskovaiset ovat pysähtyneessä tilassa. Tilassa, joka ei vie eteenpäin kuten raamattu sen sijaan väittää.
Olen heidän puolellaan, jotka korottavat Jeesusta ja kertovat Jumalan voimasta.Olen sinun puolellasi, vaikka et sitä ehkä haluaisikaan.
En ole yhdessäkään lauseessa suosinut synnin tekemistä.
Jumala on voimallinen varjelemaan meidät synnin vallalta.
Kysymys ei ole Jumalan voiman, vaan uskomme riittävyydestä.
Onko meillä uskoa ja kestäväisyyttä tehdä Jumalan tahto AINA.
Minä ainakin haluan olla se, jolla on tuo usko ja kestäväisyys.- parannusta tehtävä
mutta se on tosiasia tänä päivänä että uskovat ovat pysähtyneessä tilanteessa jokaisessa uskon osa-alueessa. Useammilla siis on ainakin yksi uskon osa-alue, joka ei ole niin kuin pitäisi. Ei ainoastaan synnin tekemisessä tai synnissä muutoinkaan vaan myös rukouksessa, Raamatun tuntemisessa, Jumalan kanssa läsnäolemisessa, armolahjojen käytössä jne.
Kukin tietää varmasti omalla kohdalla mikä se osa-alue on, jossa on parantamisen varaa. Jos sinä uskovainen lukija tunnet että uskonelämäsi on taantunut tai "jurraa" paikallaan, TEE PARANNUS. Vaella koko sydämestäsi uskon viitoittamaa tietä Jumalan Hengen johdatuksessa. Sinua tarvitaan uskon taisteluissa! parannusta tehtävä kirjoitti:
mutta se on tosiasia tänä päivänä että uskovat ovat pysähtyneessä tilanteessa jokaisessa uskon osa-alueessa. Useammilla siis on ainakin yksi uskon osa-alue, joka ei ole niin kuin pitäisi. Ei ainoastaan synnin tekemisessä tai synnissä muutoinkaan vaan myös rukouksessa, Raamatun tuntemisessa, Jumalan kanssa läsnäolemisessa, armolahjojen käytössä jne.
Kukin tietää varmasti omalla kohdalla mikä se osa-alue on, jossa on parantamisen varaa. Jos sinä uskovainen lukija tunnet että uskonelämäsi on taantunut tai "jurraa" paikallaan, TEE PARANNUS. Vaella koko sydämestäsi uskon viitoittamaa tietä Jumalan Hengen johdatuksessa. Sinua tarvitaan uskon taisteluissa!HYVÄ !!! Tiedämme myöskin Raamatusta että ihmisen sisällä puhtaus tuo armolahjoja häneen !! Koska puhdas ja Pyhä tahtoo Jumala käyttää...
savonarola kirjoitti:
HYVÄ !!! Tiedämme myöskin Raamatusta että ihmisen sisällä puhtaus tuo armolahjoja häneen !! Koska puhdas ja Pyhä tahtoo Jumala käyttää...
* Kyllä, olen aivan samaa mieltä. Ja Jumala voi puhdistaa ihmisen synnistä vaikka olisi tahallaan tehnyt syntiä. Miten muuten Savis selität sen, että luopiot VOI UUDISTUA, ja saada kaiken vanhurskauden takaisin? Jeesus sanoo, että kaikki muut synnit annetaan anteeksi, vain syntiä Pyhää Henkeä vastaan ei anneta anteeksi. Usko Jeesusta, ellet muuten usko Raamattuun !
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kyllä, olen aivan samaa mieltä. Ja Jumala voi puhdistaa ihmisen synnistä vaikka olisi tahallaan tehnyt syntiä. Miten muuten Savis selität sen, että luopiot VOI UUDISTUA, ja saada kaiken vanhurskauden takaisin? Jeesus sanoo, että kaikki muut synnit annetaan anteeksi, vain syntiä Pyhää Henkeä vastaan ei anneta anteeksi. Usko Jeesusta, ellet muuten usko Raamattuun !
AJATTELEN NÄIN NIINKUIN KOEN ETTÄ PYHÄ HENKI ONNÄYTTÄNYT JA OPETTANUT MINUA.. JOS JÄÄT JA UHMAAT JUMALA TEKEMÄLLÄ TIETOISESTI SYNTIÄ,, SAMALLA VIISIN KUN TEET SYNTIÄ JA PILKKAAT PYHÄ HENKEÄ JA VASTAAN NIIN SYNNIN MITTA TÄYTTYY JA NIIN OLET SIINÄ TILASSA ETTÄ EI OLE PALUUTA ENÄÄ,,,, KOSKA JUMALA EI SALLI ITSEÄS PILKKATTAVAXI LOPUTTOMIIN ..
SEMPER RAKAS : ) ET VARMAAN USKO ETTÄ RAKASTAN SUA ?? NOOO SANON NYT TÄMÄN SULLE ,,, SÄ KIRJOITAT --->
Jumala on voimallinen varjelemaan meidät synnin vallalta.
EI HÄN VARJELEE MEITÄ VAAN HÄN PÄÄSTÄ MEIDÄT SYNNISTÄ,,, ELIKÄ HÄN VAPAUTTAA MEIDÄT SYNNIN VALLASTA JA ORJUUDESTA...
Room. 6:14
Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
Room. 6:16
Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
Room. 6:17
Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
Room. 6:20
Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
Room. 6:23
Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.- Puerta del Sol
En ole kristinuskovainen, mutta mielestäni kukaan meistä ei ole synnitön.
Jos uskovaiset olisivat synnittömiä niin maailma ja kirkot olisivat erilaisia, mutta koska olemme "viallisia" maailma on tällainen.
En pysty elämään päivää, että ei tulisi negatiivisia ajatuksia, mutta pystyn kuitenkin toimimaan ja puhumaan rakentavasti ja hyveellisesti.
Välillä, kun puhun ihmisille tulee pilkkaavia ajatuksia muita kohtaan, mutta pidän ne sisälläni. Ilmeisesti minussa on jotain vialla onko muilla samanlaisia kokemuksia ?
Joku kysyy onko tukka leikattu hyvin. Mielessäni kelaan että onpa ruma, mutta sanon kuitenkin ihan hyvä. Ettei toiselle tulisi paha mieli.
Elän aika ulkokullatusti, en sano toisille pahoin, pyrin olematta loukkamaatta ja teot hyviä ja auttavaisia. Mutta kysyisikin, ovatko negatiiviset ajatuksetkin jo syntiä ? Vai pelkästään väärät teot ? Koska tekoni ovat varmasti ainakin hyvää keskitasoa ellei parempaakin.Ei siinä ole mitään ristiriita vaikka sanot --> En ole kristinuskovainen, mutta mielestäni kukaan meistä ei ole synnitön.
Jos uskovaiset olisivat synnittömiä niin maailma ja kirkot olisivat erilaisia, mutta koska olemme "viallisia" maailma on tällainen.
Kuules ,,,Raamattu kertoo että on pieni se joukko joka pääsee perille.. harvat jotka löytävät . ei ole joka miehen >Usko.. Ei kaikki joka sanovat herra ja herra peri iankaikkisuus kertoo Raamattu meille,, niin siinä on sitten se totuus joka vahvistaa että olet oikealla jäljillä mixi ei kaikkista voi sanoa olevan synnittömiä jotka sanovat olevansa uskossa.. Toiset eivät edes halua olla synnittömiä,, vaan pelkkää sitä tapahtuvan heille,,, niin naurettavan hullunkurista se on tä perinnäisoppi,, joka ohjaa ihmiset pois Pyhityselämästä ja Jumalan mahdollisuuxista saatanan ja synnin syliin..
- KTS (Ei kirj.)
Stop tykkänään! Mitäs siinä kohdassa oikein tarkalleen ottaen sanotaan:
"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. "
Jatkaa voisi vaikkapa että..."KUNNES jälleen käännymme totuuden tuntoon" mutta itsestäänselvyytenä sitä ei ole tuohon lisätty. - muttititit
Entäs jos uskova menettää uskonsa joka on lyhyehkön aikaa kestänyt mutta saa sen myöhemmin takaisin eikä siinä välissä ole tapahtunut mitään suurempia syntejä. Ei ole alkanut irstailemaan tai juopottelemaan tai väkivaltaisiin touhuihin on vaan ainoastaan elänyt muutaman vuoden siinä uskossa että ei ole Jumalaa.
- nouhätä
noupaha
* " Vai onko Semperillä jokin muu selitys asialle?" On asialle Raamatullinen selitys. Ei koske pakana kristittyjä, ja jos koskee, vain siinä tapauksessa, että on tehnyt Pyhän Hengen pilkan.
- KTS (Ei kirj.)
Tässä viitataan tuon ajan juutalaiseen, joka ensin tulee Jeesuksen seuraajaksi mutta palaa sitten vanhaan lakiliittoon israelfanittajaksi.
- dddtyyy
Mutta onko uskonsa menettäminen syntiä? Eikö se ole enemmän heikkoutta, uskon voi saada takaisin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224824- 203905
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082524- 272291
- 342114
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371928
- 151798
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191537- 121461