Ylessä ihmetellään perussuomalaisten puoluetoimiston työmiehen myllykirjettä
Puolueen johtoon kuuluva työmies Putkonen "tukistaa" Yleisradiota oikein Kekkosen ajan tyyliin. Tyyli on väärä ja madaattikin puuttuu. Luettuani puoluetoimistosta minulle lähetetyn myllykirjeen, hämmästelin kirjeen sisältöä epäuskoisena ja mietin kuka puoluetta oikein johtaa? Hyväksyykö puolueen jäsenistö tällaiset toimintatavat? Kuka on työmiehen esimies, onko hän myllykirjeen lähettämisen hyväksynyt? Toimistotyöntekijä lähetti myllykirjeen minulle. Ilmeisesti Putkonen halusi minuakin "tukistaa". Matti unohtaa yhden oleellisen asian, Urkki oli etulyöntiasemassa. Hänellä ei ollut hiuksia.
Putkonen tuli Perussuomalaisiin kesken eduskuntavaalien ja tuli suoraan keittiön ovesta sisään ja näköjään puolueen johtoon. Hän työskentelee puoluetoimistossa nimikkeellä työmies. Nyt työmiehelle tuli mitta täyteen ja hän rupesi pistämään Yleisradiota järjestykseen oikein Perussuomalaisten nimissä ja suurimman oppositiopuolueen työmiehenä kuten hän itse toteaa. Työmiehen vauhti on ilmeisesti ollut niin hurjaa hänen päästyään kynnyksen yli keittiöön, että siinä "hötäkässä" ovat unohtuneet keskeiset sidosryhmäviestinnän periaatteet. Epäilee Yleisradiota kädettömäksi. Tässä kohtaa minä jäin miettimään millä tavalla organisaation mielikuvan luominen sidosryhmien suuntaan on hallinnassa? Asiat kun voidaan sanoa monella tavalla. Lähtikö työmiehen mopo nyt keulimaan?
Sinänsä on ikävää, että näin kohteliaasti todettuna "epämääräisen" taustan omaavia ihmisiä
pääsee keittiön ovesta sisään hyvin keskeisille paikoille. Työmiehen tultuaan puoluetoimistoon, se oli ensimmäinen kerta jolloin jouduin miettimään omaa tulevaisuuttani puolueessa ja haluanko olla tällaisessa mukana. Tilanne ei enää näyttänyt olevan kenenkään hallinnassa, kun tällaisella tavalla tullaan suoraan sisään, astutaan ylimmälle rappuselle ja kiivetään kaapin päälle.
Putkonen kuuluu selvästi puolueen johtoon, hän on toimintatavoillaan ottanut paikkansa. Tässä kohtaa voi sitten kysyä millä mandaatilla hän oikein toimii? Puolueissa yleensä jäsenistö valitsee ne henkilöt, jotka edustavat puoluetta mediaan. Heitä ovat puheenjohtajisto ja puoluesihteeri. On enemmän kun tarpeen kysyä työmiehen mandaatin perään. Onko hän puolueen jäsenistön demokraattisen kontrollin ulkopuolella?
Sinänsä puolueen organisaatioon kuuluu erilaista henkilökuntaa toimihenkilöinä, mutta heidän suhteen raja näyttää olevan puolueissa yleensä aika selvä, heitä ei näy mediassa, eivätkä he näytä mediaan päin asioivan. Pitäisikö Perussuomalaisissa miettiä missä vaiheessa sitten pitäisi ruveta peräämään sitä mandaattia jos joku rupee ottamaan puolueen edustajana näkyvää roolia median suuntaan.
Arvelen, että puolueelle tulee vielä työmiehestä ongelmia. Käytännössä hänellä ei ole kentän tukea, eikä minkäänlaista mandaattia. Eikä 70-lukulaisen AY-liikkeen toimintatavat istu oikein puolueeseen, jossa jäsenistö elää tätä päivää. Viimeksi hämmästelin työmiehen touhuja puoluekokouksessa, kun hän kävi pöntössä kiukuttelemassa jäsenistölle, jäsenistön esittäessä puoluesihteerille vastaehdokasta. En ollut uskoa korviani kuunnellessani työmiehen puhetta. Minusta se on demokratiaa, kun ehdokkaille tulee kilpailijoita. Istuvalle puoluesihteerille vastaehdokkaaksi tuli Torsti Äärelä.
Nyt otetaan mediasta kuin miehestä mittaa ja tyylilaji on Kekkosen ajan tyyli.
Tarkistin saamani sähköpostin lähettäjätietojen perusteella. Minulle lähetetty myllykirje on tullut puoluetoimistosta. Sen on minulle lähettänyt puoluetoimiston toimistotyöntekijä. En tunne häntä, enkä ole ollut hänen kanssaan missään tekemisissä. On enemmän kun ilmeistä, että työmies on pyytänyt hänet lähettämään tämän kirjeensä minulle. Mitkäköhän ihmettä minä sillä kirjeellä oikein teen? Miksi minulle? Minä olen kyseisen sähköpostiviestin ainoa vastaanottaja. Mitäköhän kirjeellä halutaan minulle oikein sanoa? Tulkitsen niin, että se liittyy tähän minun aikaisempaan blogikirjoitukseeni: "Miksi Saarakkalalla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin media?" Aika erikoista, että joku "välikäsi" lähettelee epämääräisiä kirjeitä minulle. Jos olisi ollut jotain sanottavaa niin ottakoot asianomaiset suoraan yhteyttä. Nyt kuitenkin tämän asian osalta minä olen myllykirjeiden väärä vastaanottaja, kun en kuulu enää puolueeseen. Tähän liittyvissä asioissa minuun ei ole oltu puolueesta päin minkäänlaisessa yhteydessä ennen myllykirjeen lähettämistä.
Lisäyksenä 22.2.2012 klo 19:30
Toimittaja soitti minulle tästä kirjoituksesta. Kertoi, että työmiehen varsin "epämääräinen" asema puolueessa puhuttaa mediaa sisäisesti. Asia ei vaan vielä ole ylittänyt julkisuuskynnystä. Minulla ei tämän kirjoituksen suhteen ole mitään enempää lisättävää tähän aiheeseen.
Putkonen luulee olevansa Kekkonen
Mahtavaa!
4
75
Vastaukset
- Juttu-Ville
Kävin kerran hullujenhuoneella. Siellä ihmisillä oli paljon viisaammat jutut kuin näillä persuilla. Aika jännää.
- veikkaan?
Olet suljetulla?
- Faktaperse
Isä-Timon hovisyöttiläiden öyhötys ärsyttää kenttää kautta maan. Eikä syyttä. Dorkaako?
- kenttä?
Mikä on kenttäsi varaustila?Vai nurmikko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481189Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101119- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733