AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / Kokemuksia Honda CR-V:stä

Kokemuksia Honda CR-V:stä

97 Vastausta 18 104 Lukukertaa
Haluaisin kuulla todellisia (aikuisten oikeesti) kokemuksia Honda CR-V:stä, esim. ajettavuus, kulutus, mahdollinen ruostuminen, yleisimmät viat, sisätilat, ilmastointi, huoltojen hinnat, takuun kattavuus, jne. Ja mielipiteitä huolenpitosopimuksesta, kannattaako ottaa. Ja toivoisin tasokkaampaa keskustelua kuin tuolla "lelumaasturi " osiossa.
No minulla on vuoden 2008 Honda CR-V 2.0 manuaali, jonka ostin 1v ikäisenä ja mittarissa oli 30 000km. Mutta kyllä on miellytävä ajaa, varsinkin talvella, kun löytyy parkkipaikkoja ihan tarpeeksi... :)
Mutta muuten auto ei heilu akossa, kuten ne ´isot maasturit´. Takuu on hyvin kattava, eli kattaa kaikki tehtaan jäljiltä jääneet virheet. Esim. minulla meni takuun piikkiin kuskin peilinlämmitin ja radio, joka ei muistanut muistiin laitettuja radiokanavia. Sain myös uuden astinlaudan, koska edellisällä laudalla ei pysynyt hopea väri. Kaikista kummallisin juttu oli manuaalivaihteiston 3 vaihde, joka ei halunnut mennä joskus päälle. Piti käyttää oikein voimaa, jotta saisi #. vaihteen silmään. Mutta vian selvittäminenkään ei ollut näin helppoa. Kävin 2 Honda- jälleenmyyjän luona Turussa. Kävin kertomassa Vehossa autoni ongelman ja siellä sanottiin, että koita ajaa vielä ja jos vika toistuu monia kertoja, niin tule takaisin. Sen jälkeen ajoin muutamia päiviä ja vika toistui moneen otteeseen. Sen jälkeen Veho tarkisti CR-V:ni eikä löytänyt vikaa. Seuraavaksi ajattelin mennä Magneettiin, jolla on vähemmän kokemusta Hondan kanssa, mutta aina kannattaa kokeilla. Lopuksi sain Magneetin mekaanikon koeajamaan autoni, eikä hänkään huomannut sen tapaista vikaa. Lopuksi menin taas sanomaan Vehoon, että olisiko mahdollista vaihtaa mahdolliset osat siellä vaihteistossa. Sain Vehon suosumaan siihen ja sen jälkeen meni autoni takuukorjaukseen. Vajaan 2 päivän jälkeen hain autoni. Kyseistä vaihteistovikaa ei ole esiintynyt nyt noin 3 vuoden aikana kertaakaan. Ja kyllä on hyvä vetoauto. Vetää 1500kg painavaa asuntovaunua ilman mitään mopitteita. Kyllä suosittelen.
Kiitokset 2008 CR-V EXE ja Eet-wart asiallisista kommenteista. Kiitos!
Onpas siinä ollut paljon vikoja!!??
Voin suositella myös omasta puolestani....jämäkkä peli kaikin puolin. Itselläni 2.0i bensa - automaatilla.

Jos nyt jotain negatiivista haluaa nostaa esiin, niin soppaa palaa kaupunki-/taajama-ajossa melko lailla reippaasti. Sellaiset 12-13l/100 km lukemat ovat ihan tavallisia. Maantiellä meneekin jo sitten melko köykäisesti.

Toinen ongelmakohta on melko kehno näkyvyys esim taskuparkkia tehdessä....tosi vaikea arvioida missä se takakulma oikeastaan onkaan. Eli mulla ei ole parkkitutkaa...:-) Kannattaa panosta ko vempaimeen kun autoa hankkii!
Kyllä, olet oikeasas. Parkkitutkat ovat ko. auton kohdalla hyvin tärkeä varuste. Itselläni executive mallissa on pysäköintitutkat, mutta kun ne huutaa varsinkin talvella hoosiannaa, koska lumivalleja on joka puolella. Talvella käytänkin peruutuskameraa... :) Mutta minun 2.0 manuaali cervin kulutus kaupungissa on sellaiset 10l pintaa. Kesällä kulutus laskee noin 9,5 l /100km. Vaunun kanssa ajettaessa kulutus on sellaiset 15 l /100km. Mutta onhan korotettu farmari-auto. Mukavuudesta täytyy joskus maksaa. Olen täysin varma siitä, että seuraavana ostan myös Honda CR-V:n.
höpö höpö
Itselläni 2010 2-litranen bensa. Nyt ajettu 40 tkm. Kaikki ok. Hieman äänekäs, mutta radiota isommalle. :-) kulutus sekalaisessa kaupunkiajossa 8-10 l/100km. Jarrut hetken vinkuivat, mutta pajalla saivat ainakin hetkeksi kuntoon. Parkkitutkat hieman häiriintyvät irtolumesta, mutta se ei taida olla merkstä riippuvaa.
Nyt kuitenkin odottaa pääsyä korjamolle etupuskurin vaihtoon..... Kaveri tuli vasemmalta Golfilla eteen jä heps. Golf jouduttiin hakemaan hinausautolla, CR-V jatkaa kolhitun näköisenä eteenpäin......
Tyytyväinen olen, varsinkin talvella sekä kesien kalareissuilla.
Itselläni 2008 2.2 dieseli, mittarissa 135tkm, joista itse ajanut 15tkm. Yhdyn edelliseen kirjoittajaan, että hieman on äänekäs, rengas melu ainakin nastarengailla asfaltilla on aika voimakas ja jonkinverran on esiintynyt jarrujen vinkunaa keleistä riippuen, voi johtua myös takana olevista aika loppuun kuluneista paloista, sekä levyistä. Kulutus maantiellä 6,5 litran paikkeilla, maantie+kaupunki pyörii 8 litran kieppeillä ja näin talvipakkasilla, kärryä+kelkkaa vedettäessä lyhyellä matkalla menee n.10 litraa sataselle. Todella tyytyväinen olen ollut erityisesti kärryä vedettäessä ja uskon että kesällä nousee venetraileri luiskasta huomattavasti paremmin kuin 1.9 tdi golffilla. Itselläni on navigaattori ja peruutuskamera, joka on aivan loistava mm. kärryä perään laitettaessa, kun auton pystyyn peruuttamaan kerralla kohdalleen. Itselläni tuli tuossa syksyllä C5 sitikka perään ja sitikka meni lunastuskuntoon, mutta honda jatkoi matkaa puskuri hieman läjässä.

Näitä kovasti peloteltuja dieselhiukkassuodatin ongelmia ei ole vielä ainakaan esiintynyt. Sellainen pieni negatiivinen asia että öljyä joutuin hieman lisäämään n. 12tkm vaihdon jälkeen n 0,5 litraa, eli hieman ilmeisesti syö...
Pitää rehellisyyden nimissä kertoa omasta bensa Honda CR-V -08. kokemuksestani. Citymaasturiksi huono maavara ja huono nelivetojärjestelmä. Etupyörät sutaisi reilusti liukkaallta tai venerampilta lähtiessä ennenkuin takapyörät tulivat mukaan. Nelivetoa ei voi hallita / lukita tms. millään kytkimellä. Hinaukseen ja maastoon turhan pitkä ykkösvaihde. Eli vetohommiin ja huonoille teille on tarjolla parempiakin citymaasturi vaihtoehtoja samassa hintaluokassa. Jos ei noita ominaisuuksia tarvitse on se aivan hyvä vähän korkeampi auto.
Tilat ja laatu oli ok. Ulkonäkökin miellytti. Maantiellä ja kesäisessä kaupungissa oli hyvä ajettava. Bensaa vei todella paljon.
Vaihdoin kuitenkin omani pois, koska vedän raskasta venettä ja ajelen usein ryttyistä mökkitietä. Siihen käyttöön se ei sopinut.
Kyllä täytyy myöntää, ettei toi Hondan nelivetojärjestelmä ole mikään Euroopan parasta antia, mutta jos haluaa/tarvitsee parempaa pitoa, kannattaisi kääntyä Subarun puoleen.
olen honda mies mutta subaru on järkipeli ja varmasti neliveto boxer moottorilla on yli vetoa suorituskykyä näkyyhän tuo hinnassakin
Crossover muttei maasturi!Maasturissa oltava alennusvaihteet joita Hondassa ei ole!Itse ajoin samantyylisen"maasturin"kanssa huonoa tietä ja kytkimellä piti luistattaa koska auto yksinkertaisesti kulki liian lujaa.Toisaalta siinä oli kiinteä neliveto joka toimi eikä kärynnyt paksussa lumessakaan.Aika onnettomia laillisia kuormia näillä"rimpuloilla"saa vetää vielä neliveto?
Itsellä muutaman viikon ikäinen Bensa automaatti Nordic. Bensaa menee aika reippaasti. Tuhannen kilsan kohdalla keskikulutus 10 litran päällä. Tehoa voisi kiihdytyksissä olla enemmän mutta kyllä tuolla pärjää. Automaattilaatikko toimii todella pehmeästi ja tyylikkäästi. Olin kahden vaiheilla automaatin ja manuaalin välillä(koe ajoin manuaalin) ja onneksi kuitenkin päädyin automaattiin. Tuosta huolenpitosopimuksesta voi olla montaa mieltä. Mutta jos auton meinaa pitää esim 5-6 vuotta niin sopimus maksaa itsensä takaisin jo pienemmän vian sattuessa kun tehdastakuu on mennyt umpeen. Äänieristys voisi olla parempi ainakin kun ajaa Nokian seiskoilla. Pitävät aikamoista melua. Etupenkki vähän lyhyt joten voi olla pidemmille vaikea löytää hyvää asentoa. Hyvä ja jämäkkä auto tähän asti. Märkää lunta kun tuli parisenkymmentä senttiä niin kävin hankalalla sivutiellä kokeilemassa nelivetoa ennen aurausta. Ei voinut muuta kuin iloisesti hymyillä .
On niin tutun kuuloisia kokemuksia.
C-RV -08 A bensa vuoden kokemuksella plussan puolella mennään mm. uskomattomat tilat takana matkustaville, tavaratila ok toistaiseksi ollut riittävä, ulkomitat kuin tallia varten tehdyt.
Mainostaja yliampuu nelivedon erinomaisuutta, en lähtis pahoihin paikkoihin.
Tuo janoisuus vaan ihmetyttää tässä kulma-ajossa, vaikka tallista aina lähtee, niin 12 litraa ylittyy helposti. Tankkausta huutaa ennen kuin 400 km täyttyy, ei oikeasti tätä päivää. Pitkällä matkalla sitten putoaa 8 pintaan.
Kulutusta saa huomattavasti alenemaan, jos malttaa lähdöt ottamaan noin 2000 kierroksen paikkeilla ja "kiihdytyksessä" pitämään moottorin kierrokset liki paikoillansa. Hitaasti kiihtyyy, mutta etenee kuitenkin, nyt malttamattomana tulee painettua pedaalia hiukan reilummin ja kulutuksessa näkyy.
Toivottavasti uudessa CR-V:ssä (joka tulee myyntiin tänä syksynä) on vähän nykyaikaisempi kulutus.
Hyvä on!

Vuoden -08 diesel CR-V, jolla ajettu vajaat 90 tuhatta ilman yhtään isompaa vikaa. Ainoat viat, joita autossa on ollut ovat:
- Xenonin palaminen. Vaihdatin molemmat samalla kertaa, maksoi noin 200e
- Tuulilasien heikko kestävyys, nastat ja kiveniskemät rikkovat tuulilasin todella helposti. Tuulilasivakuutus on ihan ehdoton, ilman sitä maksaisi vajaat 1500e uusi lasi. Joka talvi on täytynyt vaihtaa lasi kiveniskemistä lähteneiden lohkeamien takia (150e omavastuu).

Muuten täysin ongelmaton auto. Erittäin hyvät tavara- ja takatilat. OK ajettavuus, riittävä maavara ja neliveto minun käyttöön. Vähän muovisempi sisältä kuin edellinen audi, myös vähän meluisampi. Polttoainetankki voisi olla isompi, ajotietokoneen keskikulutus on ollut koko ajan 6,8 - 7,2 litran välillä.

Yleisesti ottaen erittäin huoleton ja helppo auto, ei mikään porsche tai range rover, mutta hintaansa nähden erittäin laadukas auto. Seuraavakin auto voisi olla ihan hyvin CR-V, mutta tällä ajaa vielä monta vuotta, joten vaihtoehtojen miettiminen ei ole ajankohtaista.
Meillä kokemusta vuoden verran D at:sta. kulutus on todellakin ollut ed. kirjoittajan lukemissa mikä on todella kohtuullinen painavalle autolle.
Tuulilasi meiltäkin rikki,mutta menee niiden typerien piikkiin ketkä vaihtaa kaistaa kovin lähelle eteen-ei siis mitenkään merkkikohtaista.
Pidän kovin outona tuota nelivetojärjestelmän arvostelua,ollaa oltu aivan tyytyväisiä ja kestää hyvin vertailun meidän muihin kulkineisiin(A5 3,0 tdi q ja hiace 4 wd),suuremman rengaskoon ja maavaran johdosta menee siitä mihin ed. jää kiinni.
Sitten liukkaalla perinteinen at tasoittaa liikkeelle lähdössä tilanteen.
Mukava piirre myös että moottoritila pysyy ihmeen puhtaana,no vastaavasti lakaluukun seutu kerää järkyttävästi likaa joka tippuu sitten luukkua aukaistessa niskaan.
A 5, tee niin kuin tein, eli kävin Veholta hakemassa noin 7 euron kumilistan, joka asennetaan takaluukun reunaan. Se tekee semmoisen rännin jolloin (kura)vesi valuu reunoille, ei tule enään niskaan.
Ja vielä. Se välihylly tavaratilassa oikeasti turha. Mutta saahan sen pois.
-07 mallilla ajeltu noin 132 tkm.
Vikoja:
Takaluukku ruostui - korjattiin takuuseen. Tuntuu olevan tyyppivika.
Pysäköintianturit hapettuvat - ei enää takuuta. Vaihdettu eteen 2011 ja nyt tuntuu olevan vuorossa taka-anturit. Kalliihkoja osia.
Xenonien korkeudensäätöjärjestelmän auton takaosassa oleva tunnistin hapettunut - vaihdettu.
Ilmastointijärjestelmän kompressorin kytkin vaihdettu - tuli liikaa välystä.
Etujarrulevyt vaihdettu 120 tkm huollossa.

Hyvä auto ajaa. Erityisesti pidän executive mallin vakioetäisyyden säädöstä. Pitäisi olla vakiona nykyautoissa. Estää tehokkaasti peräänajot, ei väsy kaasujalka, ei houkuta turhiin ohituksiin. Nahkapenkeistä en pidä - kylmät talvella ja hikiset kesällä, mutta autoa ei saanut ilman nahkasisustusta, kun halusin tuon etäisyystutkasysteemin. Mulla bensamalli, niin ei ole noita hiukkassuodattimen ongelmia, kuten noissa dieseliversioissa tuntuu olevan.

Jos ei tule suurempia ongelmia, niin ajelen tuolla autolla vielä vuosia, kun nykyhommissa tulee niin vähän kilometrejä vuodessa. Edellisessä hommassa tuli sotkettua 30 tkm vuodessa kokousmatkoja - nyt ne hoidellaan pääasiassa Lync- kokouksina - näppärää. Ja työmatkat kuljen lähijunilla - turha istua pääkaupunkiseudun autoruuhkissa.
Noin 30 vuotta vältin tietoisesti nahkaistuimia, uskoin väittämään "talvella kylmät, kesällä hiostavat". -08 CR-V Hondassa tuli nahkaistuimet ja kyllä pelotti, nyt vuoden kokemuksella mieli muuttunut täysin. Jos housut on jalassa ei hiosta sen enempää kuin kangas, istuumaan mennessä liukuu istuimelle niiiin nätisti, ei hankaa vastaan, ei tarvitse sovitella. Talvella auttaa lämpimästä tallista lähtö ja onhan penkinlämmitin, joten talvella nahka ei sen enempää kylmäkään, että semmoista, joten tältäkin vain hyvää Hondasta
Meillä juuri hajosi CRV:n moottori oltuaan öljynvaihdossa Veholla. Pahoittelivat kovasti. CRV:tä oli koko iän vaivannut hiukassuodatin (diesel) ongelma, mikä korjattiin takuun piikkiin muutamaan otteeseen. Moottori oli kuulemma kuin uusi, mutta laukesi nyt 120000 km kohdalla tyystin. Kyseessä oli vuoden 2007 malli.

Samaan aikaan korjaamolla oli toinenkin CRV, sama vuosi, sama ongelma. Eli taidanpa jättää Hondan väliin jatkossa... Uusi Honda on muuten aika samankaltainen kuin muutaman vuoden vanha, ehkä kompaktimpi.
Tiedätkö minkä vuoksi kone hajosi / tai mikä siitä laukesi?

Miten hajoaminen alkoi oireilla tai tuli ilmi?

Johtuiko siis nimenomaisesti mainitsemastasi öljynvaihdosta?
Hontamiäs jo vuodesta 1999. Hankimme tuliterän Honda CRV:n lähes 14 vuotta sitten. Kyllä arvellutti, kun kysessä oli japanilainen "muoviauto". Hinta ja neliveto-ominaisuudet kuitenkin ratkaisivat asian Hondan eduksi.

Vaikka seuraavaksi luettelen, mitä on jouduttu laittamaan, olen ollut valintaan tyytyväinen. Erityisesti, kun ko autosta löytyy hyvin yksityiskohtainen manuaali netistä.

Pakoputken takapöntön tiiviste on uusittu 3 kertaa vuotojen takia. Muutoin olen yllättynyt, että alkuperäinen putki katalysaattoreineen on kestänyt jo näin pitkään. Tosin pakosarjan ruostuttavat ominaisuudet ja sitä kautta sen päällä olevan lämpösuojan irtoaminen on ollut pieni puute moottoritilassa.

Nykyisissä malleissa neliveto on kehittynyt sellaiseksi, että se on päällä automaattisesti kun lähdet liikkeelle- ja lopettaa sen kun huomaa ettei tarvita. Vanhemmassa mallissa vasta kun etuveto alkaa sutia. Vanhassa mallissa heikkoutena on ollut juriseva ääni, joka johtuu todennäköisesti siitä, että perän yhteydessä oleva automatiikka kondensoi jonkin verran vettä sisälle. Alussa pesetin ja vaihdatin ko nesteet parin vuoden välein, mutta nykyisellään harvemmin. Ääni toki kuuluu kun neliveto kytkeytyy päälle, mutta se toimii kuitenkin ihan hyvin.

Jos huollat auton itse (tai viet huoltoon niin tiedät mistä hinta muodostuu), on seuraavia huomion arvoisia asioita
- öljyn suodattimen vaihtaminen olisi helpompaa jos olet saanut gynegologin koulutuksen. On tosi hankalassa paikassa, kävit siihen käsiksi sitten ylähäältä tai alhaalta
- jakopään hihnan vaihtamiseen edellä mainittu koulutus on myös eduksi. Tila on aika ahdas koneen ja rungon välissä. Onneksi sitä ei tarvitse tehdä kovin usein. Kuten muissakin autoissa - tarvitset kiilapyörän irroittamiseen erikoistyökaluja. Vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla- ei ole kovin kallis setti.
- pienten lamppujen vaihtaminen on samanlaista näpräämistä kuin monessa muussakin merkissä- erityisesti etupään suunta- ja seisonta-valot.
- moottorin jäähdytysnesteiden vaihtaminen oma taiteenlajinsa - erityisesti kun lohkolämmitin oli asennettu poistoreikään.
- muut huollot ovat olleet kohtuu helppoja.

Vikoja:
- ohjaustehostimen muovinen öljysäiliö on pykinyt ja alkoi vuotaa vuosi sitten-vaihtoon.
- nelivetojärjestelmän äänekkyys, mutta vain kun menee päälle
- ruostuu takalokasuojan takakulmista - tosin hyvällä korroosio suojalla estettävissä.
- vetonivelten suojakumit on tullut vaihdettua kertaalleen - kestivät n 10 vuotta. Toinen vetonivel myös vaihdettu samalla - oli siis liian kauan suojakumi rikki. Vetoakselin irroittaminen vetonivelestä voi olla aika urakka akselin sisäisen lukkorenkaan vuoksi.
- etupään alapallonivelet vaativat prässäyksen - ei onnistu ilman kunnon välineitä (kerran vaihdettu ylä- ja alapään pallonivelet toiselle puolelle ja kaikki kallistuksen vakaajan "koiranluut"- muoviset nivelpesät ei tahdo kestää. Niissä heikkoutena ruuvin sisäinen kuusiokolo - ei kannata yrittää vaan halkaista mutteri. Tarvikkeena edulliset ja muutoin helppo vaihtaa.

Muuta:
- bensaa menee n 10-11 l/100km, joskus päässyt n 7 l, kun ajanut nätisti
- 120 km nopeudessa kierrokset lähellä 4000r/min- melkoinen kierroskone.
- neliveto on kuitenkin aina neliveto ja siitä on ollut useasti hyötyä
- alkuperäiset jarrulevyt ja palat - ihmeen kestävät olleet (ajettu jo 320tkm)

Alkuepäisystä huolimatta auto on osoittautunut kestävämmäksi ja luotettavammaksi kuin odotin. Kannattaa muistaa, että kaikki autot ovat kuitenkin yksilöitä, kuten ihmisetkin. Tämä Honda on palvellut hyvin ja hinta-laatusuhde on ollut sen elinkaaren aikana erittäin hyvä (kun tekee remontit ja huollot itse). VEHO kyllä osaa imeä veret nahastasi - mutta vaihtoehtojakin on siis olemassa.
Terve tuosta yläpallonivelestä onko tietoo saisko pelkkiä yläpallonieveliä metsästettyy jostain kun on lukkorikalla irrotettavissa pesästä. Tullu huomattua että tarvikkeena ostettuna ylä.... kestää vain2v
Mikähän on Honda CR-V:n kaupunki/maantiekulutus (dsl) uudemmissa vuosimalleissa (2010-) ?
Minun CRV diesel 2011 keskimääräinen kulutus on 6,5 l n. 5000 km tänä talvena, maantieajoa on suurin osa, asun kaupungissa.Mielestäni 2011 malli on huomattavasi parenpi kuin 2009. Molemmista kokemusta n.55000 km. Kulutuskin desin pari pienenpi 2011 mallissa. Hyvä auto ei vikoja
Puhutaanko autoista joilla ajettu alle 100000 km.ei vikoja.Kaverillani on ja ei kuluta juurikaan bensaa ja huollotkin melkein ilmaisia!Ajakaa vaikkapa 250000km puhutaan tämänjälkeen vioista!Autoliikket myyvät vain testivoittajia eivät kuluta mitään.Eipä tietenkään tyhjäkäynnillä kuluta ja autotallissa seistessä.
Laatupeli crv.Menin rukalle talvella.Olin ajanut sinne 800km-dieselilläni.Parkkipaikalle saavutuani avasin sivuikkunan ja tapojeni mukaan annoin auton käydä pariminuuttia.Ihmettelin autoni outoa ääntä?Sammutin koneen ja kuinka ollakkaan crv:n kävi viereisessä parkkiruudussa jakoketju hakkasi ilosesti ilmesisesti kotelon reunaan ääni ei ainakaan ollut terve moottorinääni.Kiinnostus lakkasi k.o autoon.Parhaalla autolla en koskaan ole ajanut enkä aja koska sitä ei ole vielä valmistettu.
Hei,

Hommasin pari kk sitten CR-V 2011 diesel automaatin. Nyt parintonnin ajojen jälkeen pääosin kaupunkiajossa kulutus 7-7.5L/100km, maantiellä menee litraa-kahta pienemmällä.
Vauhdin kasvaessa kulutus nousee "jyrkästi" eli ei mikään ilmanvastusihme.
80kmh nopeudessa mennään vitosella alkavilla luvuilla, sasessa kutosessa ja moottoritiellä korkeeta kutosta. Kaupungissa menee sitten seiskan puolelle.
Selityskin löytyy kun katsoo wärkin omapainoa….melkein 1800kg….

t:tyytyväinen Hondisti
Hondan CRV:ssä jarrut vikisee, jopa kuorossa, naapuri nauraa vikisevälle uudelle Hondallesi, joka maksoi - paljon. Hondan miinukset : Sivutuulialttius ja ÄÄNEKKÄÄT JARRUT.
Minulla ollut n.7 vuotta CRV. ensin bensa n. 2 vuotta ja nyt 08 diesel n 5 vuotta.
Voin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen valintaan. Toki kuten joku edellä mainitsi mm. takaluukun ruostuminen on ongelma, mutta se on ongelmana kaikissa tasaperäautoissa merkkiin katsomatta. Ja myös porrasperissä jos vetää paljon kärryä/vaunua. Syynä on se, että EU kielsi ns. kunnon (myrkky) maalien käytön, ja siirryttiin vesiohenteisiin maaleihin.
Kulutus dieselissä on n. 7 L (seka-ajoilla). Maantieajon olen päässyt 5.7 L (n 1000 km mittauksella) jopa talvirenkailla. Toki myös talvinopeuksilla.
Kulutus pysyy keskimäärin maantieajossa max 100 km/h siinä 6L:n paikkeilla, mutta moottoritienoepuksilla (120>) n. 7 L. Joten kokoon nähden kohtuullinen.

Uskallan suositella
Uusi 2013 CR-V 2.0 bensa-automaatti vie matka-ajossa (Lappiin ja takaisin) 7..7.5l/100km (talvinopeuksilla 80km/h ja 100km/h) ja yhdistetty keskikulutus 4000km ajolla on ollut 8.0l/100km. Matka-ajoa Econ-moodissa ei ole vielä tullut kokeiltua.

Aiempi CR-V oli 2006 vuoden Exe ja tämä on kyllä toiseen potenssiin parempi, vaikka on "vain" Lifestyle Business. Vanhalla pienin kulutus mitattiin kesäisellä lomamatkalla 8.5l/100km ja keskikulutus oli luokkaa 10.5l/100km.

Jarrut ei vikise, vaihdelaatikko toimii automaatilla hyvin ja lisäterästystä saa ohitustilanteessa sekventiaalivaihtimilla. Kun kaikki (valot, ilmastointi, pyyhkimet, vaihteet) toimii automaatilla, voi keskittyä vain olennaiseen eli ajamiseen.
Vanhemmasta CR-V:stä (2006 Exe) vielä: polttimoita menee kulutustavarana. H1:t piti vaihtaa 4-5 kertaa vuodessa. Uudessa on bi-xenonit ja LED-päivävalot, joten polttimoiden kulutus lienee vähenee.

Vanhassa "neliveto" pelasti monesta paikasta, vaikka menikin päälle vasta kun etupyörät löivät tyhjää. Ne kerrat, kun jäin kunnolla kiinni oli auto pohjallaan hangen päällä ja kaikki renkaat pyöri ilmassa tyhjää. Siinä ei Subarunkaan neliveto olisi auttanut - ei ainakaan Xtrailin. Uudessa neliveto on päällä sähköisesti ohjattuna heti lähdössä ja kun pitoa löytyy putoaa takapään veto pois.

Vanhaan uusittiin jarrut ja jarrulevyt sekä toinen takasatula. Etulevyt automaattiin maksoi moninkertaisesti vastaavaan manuaaliin verrattuna. Muuta korjattavaa ei neljään vuoteen mahtunut normaalien huoltojen lisäksi.

Vanhassa oli nahkaverhoilu, uudessa alcantara/nahka ja jostain syystä pidän tästä enemmän. Äänentoisto on hyvä, malutaso kohtuullinen. Ajettavuus on erinomainen ja ainakin itse nautin tästä autosta täysillä.
Itsellä ihan samanlainen peli eli 2013 CR-V 2.0 bensa-automaatti Executive-varusteilla.

Kulutus samaa luokkaa kesänopeuksilla Autobahnilla (asun Saksassa) ja ECON-moodilla ajelen aina. Laiskahan se hiukan sillä on, mutta ei ole kiire minnekään.

Helppo käyttää, kun vielä avaimiakaan ei tarvitse räplätä (Smart Entry) ja muut toimiikin automaattisesti. Toki Hondassa on mm. Navissa ym. hiukan oma logiikka verrattuna ed. saksalaiseen autooni, mutta kyllä tuon oppii.
Itsellä oli 07 diesel crv ja en kyllä keksi muuta hyvää, kun tilat. Kulutti ihan sikana myös matka-ajossa ja palaneen haju usein kun pysähtyi. Huomattavsti levottomampi ajaa kun esim rav4. Ajoin vajaan vuoden ja vaihdoin pois.
Ostin uuden honda cr-v 1kk sitten ajettu 700 km ja jarrut narisee jarrua päästettäessä lähtiessä liikkeelle autossa on automaatti vaihteisto .MISTÄ NEUVOJA KORJAAMISEEN? Maahantuoja vastaa kuuluu asiaan.
Sain minäkin uutena jarrut natisemaan, kun hiljakseen laski auki tyhjäkäynnillä. Normaaliajossa tätä ei ilmene. Ei ole mikään vika.
vm. 2007 2.0 bensa manuaali. Kulutus talvinopeuksilla maantiellä n. 7.5l / 100km ja kesänopeuksilla n. 7.7l - 8.2l / 100 km. Riippuu vähän onko nopeus100 km/h vai lähempänä 120 km/h. Minun sekalainen ajo näyttää n. 8.7l / 100km. Näyttää automaatilla olevan jonkin verran isommat kulutukset bensakoneissa. Manuaalilla näyttää olevan varsin siedettävät lukemat, ainakin minun mielestä.

Autossa hyvää erinomaiset tilat perhekäyttöön sekä toimintavarmuus ja helppous talvikeleissä (neliveto + perinteinen lohkolämmitin). Neliveto pelaa varsin mallikkaasti jo tässä "pyöräkämmässä" korimallissa, VSA:n avustamanakin. Vaihtakaa ne peräöljyt huolto-ohjelman mukaisesti, niin pelaa nelivetojärjestelmä oikein ja mahdolliset murheetkin pysynevät loitolla kauemmin. Sähköisiä osia siinä kun ei ole mitä mennä rikki.
Minulla oli 2008 diesel crv neljä vuotta. Jatkuvaa harmia sen regereroinnin kanssa. Kärysi kuin syttyisi palamaan. Moottoriöljy lisääntyi. Tehtiin takuuseen suutinten vaihtoa ja jotain päivityksiä. Jarrut huonot. Ravistivat ja vikisivät. Melu, etenkin rengasmelu valtava. Poltti lamppuja. Kyllästyin ja vaihdoin pois. En edes harkitse hondaa enää.
On paljon kurjia kokemuksia. Jos tuosta keskustelupalstan autolistasta katsoo järjestyksessä keskusteluja, niin... ei taida löytyä viatonta automerkkiä/-mallia. Jos huonosti käy, niin saattaa vaihtamalla ojasta allikkoon joutua.
Onneksi minulle kun -08 CR-V bensa on ollut lähes huoleton.
joo eipä oo uudemmat cr-v hyviä mutta ainoa oikea cr-v 2006 vuosimallin on vielä maasturin näköinen ei liian coupemainen . ja vikoja ei kyllä ole ollut nyt mittarissa 140tkm tuntuu kuin olis sisään vasta ajettu .2.0i ainoa miinus tulee kun moottori vois olla hieman tehokkaampi miksi ei ole keksitty bensa turboa 2,4i ois ollut riittävä no se varmaan oisi syönyt yli 10 bensaa
honda cr-v vm 2001-2005 kokemusta on! ajettavuus 05 hyvää ja vakautta on ajamisessa konekin 2,0i noin 150 hevosvoiman tietämillä ehkä enemmänkin. kulutus noin 9litraa 100km keskikulutus. hondissa ei ole kyllä pahemmin vikoja jos muuten on säännöllisesti huollettu merkkihuollossa. sisätilat monipuoliset tilaa on riittävästi ja korkeutta autossa on myös kiitettävästi. ilmastointi on automaattinen ja tehokas. huolto autotalo hartikaisella 100-1000 riippuu mitä korjaat ilmastointihuolto 100e jakohihna 800e töineen ja niin edelleen! takuu kattaa esim jos ajat auton liikkeestä pihalle ja se hajoiais jota ei kuitenkaan koskaan tapahdu kun honda on kyseessä niin takuu toimii, takuusta on eritelty tarkemmin takuu vihkosessa jonka sisältöä en nyt muista. huolenpitosopimuksesta kannattaa jutella myyjän kanssa kannattaako ottaa vai jättää, osta honda cr-v jos tarvitset citymaasturia tai normaaliin maastoajuun niin kyllä pääsee hyvin. jos kaipaat autoa jolla kahlata suosittelen vakaasti toyota lan cruiser 3,0 d4d luxury 4wd tutullani tälläinen mutta hinta ihan järkyttävä käytetty 2007 malli 40 tonnin ylä puolella hondan saat vm riippuen 2001 noin 11000e ja 05 noin 17000 kieppeillä jos ajettu 140tkm,uudenkin saat huippuvarusteineen alle 50tuhatta mutta se on uusi land cruiser vanha. happy with honda!! powered by honda!
Autona ollut nyt rapiat neljä vuotta Honda CR-V 2007 CDi 2.2. Ostin käytettynä, noin 35 tkm mittarissa. Nyt ajettu 230 tkm.
Takuu pelannut hyvin. Takaluukku maalattu kahteen kertaan takuun piikkiin, ongelmana ainakin se, että takaluukun kahvan alla oleva tiiviste, joka ajan myötä "valuu" paikaltaan ja kahva päsee elämään sen verran, että kuluttaa maalinpinnan puhki. Honda onkin jatkanut luukuun takuuaikaa, eli yleinen ongelma.
Sitten tämä hiukkasloukku / regerointiongelma. Ensimmäinen suodatin + katalysaattori meni takuuseen 150 tkm:n kohdalla, olisikin ollut kallis juttu maksaa itse. Hupaisaa oli se, että ko remontin aikana käytössä olleeseen laina-autoon (saman ikäinen CR-V) tuli sama hiukkassuodatinongelma. Kuukausi sitten (227 tkm) hiukkasloukkuvalo syttyi taas. Tällä kertaa regenerointi auttoi ja ohjelma päivitettiin, takuuseen edelleen kaikki.
Takuuseen uusittiin myös ilmastoinnista jokin ohjauskomponentti, DUAL-valo syttyi palamaan eikä ilmastointi sen jälkeen toiminut.
Mitähän vielä... viime talven aikana oli joitakin moottorin käyntihäiriötä, viittasivat turboon. Ne kuitenkin poistuivat itsestään, vikakoodeista toki löytyivät myöhemmin.
Aika korkea melutaso ohjaamossa, varsinkin takapää pitää kovaa ääntä. Yritin vaimentaa butyylimatolla mutta ei suurta vaikutusta.
Rengasvalinta vaikuttaa auton ajettavuuteen kohtuu paljon niinkuin yleensäkin. Itse olen kyllä tyytynyt huokeampiin renkaisiin, ja tinkinyt samalla ajomukavuudesta.
Keskikulutus ollut koko ajan noin 6.5-6.7 litraa.
Takapään metelöidessä kannattaa tarkistaa takapyörän laakerit. Ollut näissä jonkinmoinen vaiva, kun niitä mennyt pienillä kilometreillä. Helppo vaihtaa varsinkin kun vaihtaa koko "napapaketin". Ottaa vaikka irti ja kun kerran pyöräyttää käsin niin huomaa kyllä kunnon. Pienikin kahnutus tuntuu käsissä ja pitää myös ääntä maantiellä.
Minulla on CR-V 2013 malli bensakoneella ajettu 7800km, auto tuntuu hyvältä,mutta nyt kun lämpötila laski alle 10 asteen,johan alkoi taulussa vilkkua akun kuva. Ohjekirjan mukaan akku on alilatauksessa,autolla on ajettu syksynaikaan eninmäkseen pitkää ajoa .Akun amppeerimäärä 60,tästä akkuongelmasta on kaikellaista viestiä,millaista "kopistelua"pitäisi antaa huollolle kun takuutakin on vielä2,5 vuotta?
Asiallista keskustelua odottelen
Odottele se 2,5v,kiltisti jo viat löytyvät kun autonomistaja maksaa laskun.Käynyt minulle.Ollaan liiankilttejä autonomistajia tai yksinkertaisesti nykyautoliikkeissä ei päteviä autonkorjaajia.Nyrkki pöytään ja mitä ihmettä huoltohallissa teette?
Ellei huolto pelaa toivomallasi tavalla.Vaihda autonmerkkiä.Minulla on vastaava ongelma ja jollen parempaa palvelua saa vaihdan ensin huoltoliikkeen ja tämänjälkeen nakkaan auton pois.Eivät huoltoliikkeetkään mitään ylimielisiä voi olla.Asiakasta kuunneltava hyvin herkällä korvalla ja otettava heidän toiveensa nöyrästi huomioon.Automerkin ollessa mikä hyvänsä.
Hei omistan CR-V 2009 ja viimeaikaisten sateiden aikana olen huomannut että auton takaluukun jarruvalosta tiputtaa vettä kontin sisälle. Onko kukaan muu törmännyt moiseen ongelmaan, ja onko vika mahdollisesti luukun tiivisteissä vai jossain muualla?
Onko tuossa 09 CR-V:ssä "takaspoileri" asennettu sinne lasin yläpuolelle katon jatkeeksi? Jos on, niin siinä keskellä on ruuvi pellistä läpi, joka vois vuotaa jos on tiiviste pettänyt.
Olen hankkimassa uutta crv:tä , xeon valot löyttyy vain kallimmista malleista. Miten pärjäilee vakiovaloilla joissa käsiittäkseni H1 poltin. Onnistuuko H1polttimen vaihto , vai onko se korjaamon hommia, niinkuin monessan autossa on.
Pari vuotta kokemusta -10 d at:stä, huippulaadukas auto omassa luokassaan. Kulutus aina luokkaa 7l,perinteinen automaatti vaihtaa huippuhyvin ja viisi vaihdetta riittää hyvin.Xenon valot aivan ehdottomat. Ainoat viat ovat olleet takaluukun kahvan tiiviste ja ajoittainen jarrujen kitinä.
Vm. 1998 c-rv 450.000km. Alkuperäistä mm. akku, iskarit, pakoputki jne. Hyvin porskuttaa vaikka huonoilla sorateillä paljon ajettu. Meni eilen katsastuksesta läpi ilman etukäteistarkistuksia.
Minulla CRV 2004 , aj. 215000. Tähän mennessä ei minkäänlaista vikaa, pientäkään. Jarrupalat vaihdettu kerran. Iskarit, pakoputket ym. alkuperäisiä. Polttimoita kuluu ajovaloissa. Maalipinta ja alusta täysin ruosteettomat, tosin uutena täyssuojaus Suomessa. Maalipintaan ei tunnu kivetkään pystyvän, muilla enemmän kivenhakkaumia jo 1 vuotiaissa pikkuautoissa. Ehkä korkeus ja helmasuojat + astinlaudat auttavat. Bensaa kuluu talvella pätkäajossa yli 10 mutta kesällä 8.5 (autom.). Peräkärryä vetää vakaasti mutta painavempia en vetäisi automaatilla. Mökkitiellä menee auraamattomallakin kelillä kun pitää vauhtia. Näissä hankiajoissa ratkaisee taito enemmän kuin auto. CRV ei ole mikään maasturi. Liukkailla pito on erinomainen, ei tarvitsisi nelivetoakaan. Mutta mihin vaihtaisi kun auto jo kohta 10 v, uudemmat kun kuulostavat paljon huonommilta.
Honda Crv -02 manu, Eleg. oli mittarissa 288 t. kun myin pois.
Meni aika paljon kulutus osaa 3 x laakerit, etujarrulevyt,kytkin, virtalukko ymm. mutt oli työauto.Eikä tullut säälittyä paljon.Koira vielä mukana.
Yht. veto auto ok, huollot / osat kalliit merkkiliikkeessä.

Nyt autom.Crv -07 exet. tein just 120.tkm huollon ( ajettu 115 tkm. ) olen ajanut 10 tkm.ollu pari kuukautta alla. Ok juttu
Navin päivitys sikahinta. Ostin irto Garminin ( oli vastaava edellisessäkin )

-Nyt pakkasilla -20 / -25 C Sähköiset peilit ei oikein toimi. Huolto opasti, vie
sulamaan. ; ) Varmaan sähkökikkeiten tyyppijuttuja merkistä riipumatta.

-Tarkoitus ajella 200 tkm..................

-j.s Huollon ja tarvikkeiden hintoja kannattaa hiukan kysyä..............!
Mitä laakereita meni,jarrulevyt menee nykyisin kaikista noilla kilsoilla,kytkin hiukan ihmetyttää, kuluiko levy loppuun tai painelaakeri vai mitä ja virtalukko?
minka laista työtä autolla teit ja mitä sillä koiralla?
Kysyn kun ostin tuossa syksyllä -06 crv ajettu jo 250tkm tuntuu vielä jämäkältä kärryltä,käsijarru osat on kai vaihdettu kengät ja vaijerit ,turbolle on kans jotaki tehty,mitä lie muuta ei oo tietoa mulla.
Aika melunen tuntus oleva 406 sen jälkeen,ei tarvinnu pösöön kytkintä eikä mitään laakeria vaihella, jarrulevyt eteen 300tkm ajettuna käsijarru kengät, ei virtalukkoa syyläri ,laturi ,koiranluut ,raidetangon päät.
Onko tuo seuraava -07 yhtä iso melunen onko tullu äänieristyksiä laiteltua lisää.
-Virtalukko haitat hajos, eli avain ei toiminut ollenkaan.
Hinurilla korjaamoon. Merkkihuoltoon, koska tarttee koodata. Lukkoseppä ei pysty koodaa.
-Kytkin tuli määränpäähän ku kärryä tuli vedettyä isolla taakalla ja pahoissa paikkoissa.
-Pyörien laakerit kolmesta, rupes pitää ääntä.
-Yleensä huoltanu heti ku tulee jotakii esiin.
-Juu ja mulla meni vanhasta jäähd.kompuarakin. Uusittiin ja meni taas vajaan vuoden sisällä. Tää meni sitten takuuseen töineen / osineen.
-07 sulan tien aikaan on melunen, ny´ talvikelissä ei paha.Voi olla renkaistakii kiinni. En ole ajatellu lisäeristyksiä.
-Mutt Ok / Pirun siisti yksilö sattu ja just huolto ja leima............
-Koira on ny peräpoksissa.
Mulla 2011, uutena ostettu 68 000 km ajettu ja ei mitään vikoja ollut. Bensa automaatti ja kolmas Honda. Kaupat tehty uudesta lifestyle automaatista. Ei voi kuin kehuu Hondia yleisesti. Edellinen type-s Honda ja ei siinäkään mitään vikoja. Huolenpito sopimus kannattaa ehdottomasti ottaa ( saa parempaa palveluu ).
-Ok, kiitti vinkistä.
Uutena ostettu 68000 km ajettu ? Taisivat sinua huijata, onko Hondamiehet nuin typeriä
Ymmärrys hoi, äly älä jätä. Uutena ostettu 2011 ja katopa viestin päivöystä.ei kannata olla näsäviisas, jos ei kantti kestä :)
Kiitoksia honda Exe vastauksista,kysynkin heti perään,kun olen aina noilla vanhoilla katiskoilla ajellut,eikä oo ollu tuota automaatti ilmastointia aikasemmissa kotteroissa,että
miten sitä talvella, pidetäänkö päällä koko ajan vai kui.
Suosittelen että kui, taikka ehkä sittenkin päällä tai jotain siis talvella kesällä ei.
No sitämieltä oon aina ollu et,kui ´päi vaa ,eli lycka till?!
Loppupäätelmä siis, että omalla vastuulla ja tuuriin luottaenHondiksen voi hankkia. Eli siis etsin Subarua
Itselläni crv-diesel 2007 345000 km ajettu, hiukkassuodatin poistettu, samalla
lastutettu koneen ohjelma teho nyt 163 hv ja vääntö 405 nm, auto nyt tosi hieno
perävaunun veturi, lastutus ei vaikuta kulutukseen koska koneen koko tehoa
tarvitaan harvoin, takajarrut kuluu ja ääntelee koska kura vesi ym pääsee
tekemään tuhojaan, PS halpa remontti,
Kuulostaa hyvältä,itselläni on sama ikäinen crv- diesel takajarrulevyt vaihdettu
koska kuluvat . alustan niveliä ei ole tarvinnut vaihtaa vaikka on ajettu 320000 ??
edellinen auto V- 70 niveliä piti vaihtaa vähän väliä, alkoi ottaa päähän, kaveri ehdotti
hondaa ensin epäilin, nyt olen tyytyväinen valinttaani. takkaa tulevat tien äänet
saa hiljennettyä pienillä äänieristys maton ja alustamassan yhdistelillä,jotka asennetaan tavaratilaan, maksaa noin 100 e ja aikaa mennee 2.0 H, PS kiva auto
talvella suosittelen kaikille joilla on tarve autolla halvalla nelivetoisella autolla.
Varmatoiminen,melkoinen melumylly jolla ei viitteis pitkiä matkoja ajella.
Automaattina ja bensakoneella syö todella paljon suorituskykyyn nähden.
Lämmin talviautona.2,5 vuotta ajelin ja 35tkm.
Meillä CR-V vuodelt 2011 automaattinen iha kivast ajelee
Onks keltään hajonnu kompuraa 2007 exuc.

mitä kustantaa..........
tonnin luokkaa.hondan jälkitakuu saattaa kattaa.näin itsellä vuosi sitten.kysy ihmeessä merkkihuollosta.
Magneettikytkin hajoaa useimmiten ilmastoinnista. Näin ainakin itselläni. joten en usjo että kompura on menny. Meni merkkihuollossa täysin maahantuojan laskuun korjaaminen.kannattaa kysellä veholta. On sellaisessa paikassa että ruostuu helposti..
Minulla on CRV ja viimeistä kertaa, ainut "auto" joka jättää välille. Tälläkin hetkellä se on Oulussa Wetterin korjaamolla maannut 3 viikkoa kun takavetoakselia ei löydy ennen kuin 17.7. Helvettiin koko romu, moneskohan kerta se oli jäädä taas välille ja aina eri vika. Varaosat ovat kiven alla ja hyvin hinnoiteltuja. Älä ihmeessä osta CRV riesaksesi, ja tässä en edes maininnut tuota hiukkassuodatin ongelmaa.
Hondahan on mopedi merkki!
Olen hommaamassa täällä ulkomailla verovapaasti mallia CRV EXL AWD. Vm. 2014, 2.4 litran bensakone. Hinnaksi tulisi n. 24000 e. Mitä neuvotte, kannattaako ostaa?
ja ettei kenellekkään jää epäselväksi, kyseessä tietysti tuliterä auto.
No jaa. Itse en ostaisi. Soppaa kuluu aivan mielettömästi, yli 10 litran kulutuksella ajat sekalaisessa ajossa.

Vaikka ensi alkuun se ei varmaan sinua haittaa, niin pidemmän päälle alkaa varmasti harmittamaan. Ota suosiolla diesel-koneella, niin varmistat pienemmän kulutuksen ja paremman jälleenmyyntiarvon.
Ehkä tuo huolesi pätee Suomessa missä auton tärkein ominaisuus tuntuu olevan alhainen polttoaineen kulutus. Varmaan sopulisuomalaiset ryntäisivät ostamaan Honda CRV:tä jossa olisi 1.0 moottori mutta taatusti pieni kulutus. Huippunopeus 100 km/h ja kiihtyvyys nollasta sataan yksi tunti alamäessä. Jo nyt tämä 1.6 diesel tuntuu suositulta. Isossa maailmassa tuollaiset nuhapumput ovat vain naurun aihe.
Ja onhan omassa tulevassa Hondassani myös se Econ-nappi.

Haluan sanoa että bensan kulutuksella ei ole väliä sillä mikään auto ei kulje ilmaiseksi. Joka haluaa säästää bensakuluissa olkoon ilman autoa.
No joo.

Oletetaan että valinnoillasi voit vaikuttaa bensankulutukseen. Toinen auto kulkee 11 ltr / 100 km, toinen 7 ltr/ 100 km. Tämä jälkimmäinen siis kuluttaa 4 litraa sadalla vähemmän.

Bensa maksaa 1.7 e/l, eli 100 000 km ajolla säästösi on 6800 euroa. Ihan pieni ei kuitenkaan ole tuo säästö, vaikka moni sanoo ettei ole mitään merkitystä bensan kulutuksella.

Vaikka säästö olisi vain 2 litraa sadalla, niin tuolla ajolla säästö on 3400 euroa. Ei sekään ihan mikään pieni raha ole. Tuo ajosuorite tulee helposti viidessä vuodessa.
... jatkan vielä sen verran että itselläni tippui auton vaihdon yhteydessä kulutus 9.5 ltr -> 6 ltr sadalla. Siis 3.5 litraa sadalla säästö.

Vaikka en käytännössä laske koko ajan kuinka paljon tulee säästöä, niin perstuntumalla bensamenot pieneni aika kivasti. Rahaa säästyy sitten johonkin muuhun, eikö? Ja huoltoasemalla asiointi väheni kummasti.
On se vähän petturuutta lähetellä niitä rahoja japaniin ja ostella japanilaisia autoja. Erittäin hyviä eurooppalaisia vaihtoehtoja on tarjolla. Mikä siinä on että niin ehdoin tahdoin halutaan ajaa eurooppalainen työntekijä työttömyyteen ja perheet ahdinkoon?
Honda, toyota, nissan. Tehtaat englannissa ja yaris tehdään ranskassa.
Suzuki unkarissa.
Nämä maat lienevät euroopassa????????????
Jep, kyllähän nämä Euroopassa tehdään ja eurooppalaisella varustelulla.
Vielä kulutuksesta - omasta mielestäni polttoainekulutus jota tuoa 2.4 CRV
edustaa, ei ole oikein edes tätä päivää - saati tulevaisuutta.
Kyllä keskikulutus uudessa autossa oltava diesel/bensa max 4,5 - 5,5 /100,
että autosta jotain saa 6-10v. kuluttua.
Pari vuotta tuli pyöriteltyä vm.2010 bensakoneella. Varustetaso oli se kattavin, joten autossa oli likimain kaikki mitä tarvii olla. Ajoasento oli mitä mahtavin ja penkissä jaksoi istua pitkänkin matkan.
Miinuksena kyllä se älytön kulutus, täydessä matkatavaralastissa 8-9l/100km. Kulutus lopulta ajoi vaihtamaan toiseen autoon. Kovalla tuulella tottakai ajettavuus vähän kärsi, mutta missä korkeassa autossa ei..
Luulen että jossain vaiheessa vielä toisen Cervun ostan, jos vaikka saisivat kulutuksen maltillisemmaksi. Mielenkiinnolla ootan myös loppuvuodesta tulevaa uutta HR-V:tä.
Vai 8-9 l kulutus on iso, heh heh. Ja sen takia vaihdetaan auto?? Kuten joku sanoi Honda CR-V 0.5 on oikea auto suomalaisille.

t. Honda CR-V 2.0 Executive
Ostatteko uuden Honda CRV:n jonka moottori on 0,5 litrainen? Jos sillä ajaa max 50 km/h moottoritielläkin niin kulutus on vain litran satasella!!!
Hei pihi suomalainen, kyllä sinun pitää ostaa uusi CRV 0.5!!!
Siinä on myös muuta täysin uutta tekniikkaa, ei mikään bensarosvo 4x4 eikä edes 2x4 vaan 1x4 eli vain yksi pyörä vetää.
Onko CRV 2,2 Dieselissä vm 2007 ketju vai hihna? Huoltokirjasta ei löydy mitään merkintää asiasta
Etuveto Skoda parjäs maastossa paremmin ku cr-v...mutta on se hyvännäköinen ja kuuleman mukaan ihan hyvää laatua.
Iteslläni CRV en ole sitä mieltänyt maasturiksi. City maasturit ovat tarkoitettu mieluimmin asfalltti teille, kuin maastoon. Muuten uudemmat crv.t ovat käytännöllisiä autoja. Hyvät tilat ajaakin kohtuullisen hyvä, hinta laatusuhde kohdallaan. En kadu valintaani.
Niin kuka on koskaan väittänyt että CRV olisi maasturi? CRV on citymaasturi mutta myös nykyään asioista todella tietävät sanovat että se on tila-auto! Mitäs siihen sanotte?
Pian kerron teille totuuden kun saan alle uuden CRV:ni.
Itsellä 2011 diesel-automaatti ja ihan hienosti menee, ajoa noin 50tkm vuodessa. Myös Subaru Forester oli valinnassa mukana mutta kuljettajan istuimen pitkittäisisäätö loppui kesken 185 cm pitkälle kuljettajalle, ratti vaan jäi niin syliin.
CRV diesel vm 2006 aj.558tkm. Hyvin pelaa. Ostin uutena.
Korjauksia:
-kytkin 400tkm
-virtalukko 300tkm ja 500tkm
-oikea takapyörän laakeri 150tkm (muut alkuperäisiä)
-etuiskarit 400tkm (takana alkup)
-ahdin lakkoilee ajoittain

Edelleen hyvä metsästys- ja hevoskuljetusauto.
Tahtoo nuo kaikki nyky-ajan ns. maasturit olla niitä lelumaastureita, menevät kyllä nelivedolla paremmin kuin kaksivetoiset mutta ns. oikeita maastureita ne eivät enää ole. Kunnon maastoautossa on maavaraa enemmän kuin laki sallii ja isot karkeakuvioiset renkaat, lukot kummassakin päässä ja vinssikin hyvä olla, vahvat puskurit ettei pajut pysäytä sekä pohjan rakenne sellainen ettei kannot ja kivet vaurioita siellä mitään. Nykypäivän katit eivät kestä kovia kolhuja samoin kuten nyky-autiojen pohjan suojat yms. Eli ainostaan oitse rakentamalla saa hyvän maasturin esim toyota hiluxista tms.
Honda CRV ei ole maastoauto, eikä niillä metsäteillä ajellakkaan, kuin pakosta.Hyvä auto kunhan pysyy sileällä tiellä mieluimmin asfaltilla. Muutoin auto on tilava, udessa hyvät ajo-ominaisuudetkin, ei hassumpi kokonaisuus.
Samoin nämä muutkin "maasturit", asfaltille ja soralle tarkoitettu mutta ei maastoon vaikka itse kylläkin hondan crv:lä ajan aika pahojakin metsätaipaleita, teitä jotka aikoinaan tehty puun kuljetuksia varten ja aika vesottuneita ja monttuisia ja savisia mutta kyllä menee paremmin kuin normaali henkilö-auto ja maavarakin suurempi, kaipaan kylläkin juuri silloin esim lada nivaa joka kevyt ja hyvin maastokelpoinen ja toinen olisi suzukin pikku maasturi. Miksiköhän ei enää tehdä sellaista tieliikenteeseen käypästä maasturia joka olisi hyvä myös maastossa, siis pohjakin sellainen että siellä olevat putket yms suojassa ja moottorille kunnon pohjapanssari eikä mitään muovirimpulalevyjä suojana..no juuri nämä edellä mainitut avolavat on hieman sinne päin ja joskus ollutkin neliveto nissan kingcab, sellaisen ehkä ostaisin jos olisi rahaa ja kova tarve.
Honda crv on city maasturi, ja siihen tarkoitukseen erittäin hyvä. Samaan pakettiin on vaikea saada henkilöauton ajo-ominaisuuksia, ja maasturin maasto-ominaisuuksia. Tietenkin saa jos on valmis maksamaan.
Crv:stä puuttuu alennusvaihteet ykkösvaihde on liiaksi nopea huonoilla teillä, joten pysyn mieluimmin asfaltilla, menen vain pakosta huonoille teille.
Moi hondamiehet
Mistä sais Honda CR V 2001 manualivaihteinen 2,0 l vasen etu vetoakseli vaikka käytetty.

Alkuperänen mksaa veholla liikaaaaa.Honda
 /   /  /  /  / Kokemuksia Honda CR-V:stä

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta