Miten saadaan shetlanninponi ravaaman? Mikä on puolipidäte? HELP !!
APUA !!!!
8
144
Vastaukset
- lhfgd
pohkeita, pohkeita ja raippaa jos ei lähde:D se voi olla vain laiska tai sillä saattaa olla kipuja jossain ,minkä vuoksi se ei suostu ravaamaan..Puolipidäte on pieni "nykäisy" ohjista ja heti myötäys, niin ettei hevonen pysähdy vaan vähän jarrutaa. Puolipidätteellä valmistellaan laukan nostot, pysähtymiset, jarrutukset jne.
- Tähti-Tuuletar
Niin kuin ylempänä sanottiin, annat ponille pohkeita, eli aivan samalla tavalla, kuin tavallinenkin hevonen ravaa.:) Ja raippa on yleensä hyvä apuväline, ja vaikka alussa tuntuu, ettei uskalla käyttää raippaa ja ajattelee, että hevosta/ponia sattuu, ei sitä satu, vaan se on vähän samantyylinen apuväline kuin pohkeetkin, laiskemmalle ponille taikka hevoselle vain.
Puolipidäte on pieni veto ohjista, joka saa hevosen _melkein_ pysähtymään, muttei kuitenkaan. Tätä käytetään esimerkiksi, kun ollaan nostamassa laukkaa.:) - _katherine_
Puolipidätteen ei ole tarkoitus olla mikään nykäisy eikä sen kuulu hidastaa hevosta!
Puolipidäte kuuluisi tehdä istunnalla. Puolipidätteen aikana hevonen kokoaa itseään parin askeleen ajaksi juuri ennen jonkin tehtävän (kulman ratsastus, siirtyminen, kääntyminen...) suoritusta, jotta hevonen voisi suoriutua tehtävästä.- assi
ooksää joku hitsin ammattilaine
- hebbailjia
assi kirjoitti:
ooksää joku hitsin ammattilaine
hitsin ammattilainen? ehkä ei kannata isomilleen ja kokeneemmille puhuun tolla sävyllä ku ne yrittää auttaa toisia! itse vittä vaille ammattilainen ja täysin samaa mieltä!! ei oo tarkotus nykii ohjista vaan käyttää istuntaa ja maksimissaan puolipidätteessä voi puristaa nyrkkinsä kiinni mutta vain pariksi sekunniksi!!
- Pulipidäte
Pidäte tehdää niin että kyynerpäitä VÄHÄSEN taaksepäin n.2sek. ja heti myötäys. Puolipidäte tehdään vain puristamalla kättä nyrkkiin 1 sek. (edellyttää ohjastuntumaa)
- cho-
Puolipidäte tehdään istunnalla, pohkeilla ja ohjilla. Istut tukevasti satulaan, pidät pohkeet tiukasti kyljissä (tavallaan kuin antaisit jopa pohjetta eli merkin lisätä vauhtia) mutta samalla pidät ohjat sen verran tiukkana(tuntumalla) että hevonen/poni ei lisää vauhtiaan. Et missään nimessä nykäise!
Shettiksen saa samalla tavalla raviin kuin muutkin hevoset tai ponit eli pohkeilla. Jos poni on "yhteistyö haluton" tai "laiska" pieni raipan näpäytys pohkeen taakse tehostaa eteenpäin käskyä. Jos ponisi on taas kouluttamaton suosittelen ratsuttajan hankkimista tai valmennuskursseja.- cho-
ja sen verran tuosta puolipidätteestä unohdin kirjoittaa että todellakin myötäys heti puolipidätteen jälkeen, kuten aikaisemmissakin kirjoituksiisa käy ilmi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483