DOddiin, nyt kun olijonkun aikaa sitten ne valinnaisaine-valinnat, olin aivan tuskissani. Olisin voinut otaa saman tien kaikki valinnat, mutta ei. Vain muutaman. Ja nyt vasta tajusin kuinka suuren virheen tein valintoja ottaessani. Käsityöt, kaikki kuvataiteet, liikunta, tietokoneet, ilmaisutaito.... kaikki ovat lähellä sydäntäni tavalla tai toisella. Otin kuvaamataidon, luovan käsityön ja musiikin, koska ne olivat tavallaan isestäänselvyyksiä minulle. Nyt tajuan että en opi mitään uutta, ainakaan kuvaamataidon ja musiikin puolella, sillä olen monta vuotta soittanut piano ja laulannut, ja minulla ka kavereillani on pieni harrastebändi joten musiikki olisi muutenkin lähellä kokoajan, ilman että koulussa kertaisi perusteita. Olen kauan lukenut taiteiden historiaa ja opiskellut erillaisia tekniikoita, ja kun katson kuvaamataidossa tehtyjä töitä... Odotin palojon enemmän.
Nyt vasta tajusin oikeasti kuinka hyödyttömiä kaikki valinnat olivat. Haluaisin oppia saksaa, noh, pitää kai mennä jollekkin erilliselle kurssille. Englanin keskustelukin olisi pitänyt ottaa, ja se toinen myös. Ruotdiakin pitäisi osata, suoraan sanottuna ainoa lause mitä ruotsiksi vieläkään osaan on "Ja älskar dig". ATKT on omasta mielestäni aika turha, sillä koulun koneet alkavat jo oikeasti jäädä niin vanhoiksi että niillä opituilla tiedoilla ei tee mitään.
Harmittaa kun ei voinut valita lukuaineita .__. Vaihdan varmaan nuo pois, ja otan jotain oikeasti hyödyllistä. Ja kympit tuleen noista aineista jotka olen valinnut, olen aina saanut numerotoikkarien annosta lähtien.
Onko kellään kokemuksia valinnaisten vaihdosta näin jälkeenpäin, kun valinnat on jo tehty? Toivottavasti se ei ole mikään mahdoton tehtävä...
.__. Haluaisin oppia...
bgre4
2
122
Vastaukset
- valehtelijaliararörg
ei ruotsii pidä osata älä saatana valehtele!
- sdfrrea3t34
Voi helvetti, ota iisimmin hei. Jos haluat oppia niin sitten vaihdat, mutta yleensä ihmiset keskittyy siihen mikä kiinnostaa. Joten ota niitä mikä kiinnostaa.
Missä sä oot koulussa? Itse ainakin pystyin vaihtamaan peruskoulussa ja pystyn nyt lukiossakin.
(Kirjotit muuten tuon ainoan osaamasi ruotsinkielen lauseen väärin, ellei se sitten ollut inhimillinen virhe.) ((Tykkään nussia pilkkuja))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602