Eikö väylällä riitä tilaa

himohiihtäjä

moottorikelkoillek un pitää pilata hiihtolatu.

Moottorikelkkareitti on selvästi merkattu samoin hiihtolatu , että ei pitäisi olla ongelmia ymmärtämisessä. Hiihtoladun vieressä on monessapaikkaa kyltti , että ei saa ajaa moottorikelkoilla.
Jos kelkkailijat eivät itse nauti hiihtämisestä niin suokaa se kuitenkin niille jotka siitä nauttivat.

22

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persekärpänen

      No kerro ihmeessä millä väylällä se sinun hiihtolatu on?

      Ainakaan itse en eilen nähnyt metriäkään latua torniojoella vojakkala röyttä välillä.

    • himohiihtäjä

      et tietenkään nähnyt, kun kaikki oli ajettu kelkoilla pilalle.

    • persekärpänen

      No nyt kyllä puhut aivan puuta heinää.

      Viikko sitten joku oli vetänyt latua torniojoelle ainakin kivirannan kohdalle. Perjantaina sattui taivaalta tulemaan sellaista valkoista ainetta joka taisi sen ladun peittää!

      Toisekseen se latu oli vedetty kelkoilla poljetetulle jäljelle mutkitellen puolelta toiselle niin onko kumma jos sen yli ajetaan??

      Vetäkää ne ladut vähän syrjempään eikä juuri siihen 10metrin kaistaleelle joka on kelkoilla tampattu. Eikä ainakaan torniojoella ole näkynyt ensimmäistäkään kylttiä kuten väität.

      Eli taisitpa nyt puhua itsesi pussiin aika huolellisesti.

    • Hoija-akka
      • himohiihtäjä

        Hoija-akka, hyvä kuva.

        Persekärpänen;
        Ainako joku puhuu itsensä pusiin jos sanoo asiaa?
        Tämähän on jokavuotinen ongelma jäällä.

        Perjantainakin tuli lunta ja aivanvarmasti oli latu ummessa, mutta se oli aukaistu lauantaina.
        Latu on tehty jo muutma viikko sitten. EIlenkin oli hiihtäjiä Tanski- Kirkonmäki alueella ja paikoin täysin kelkoilla pilattu.

        Samoin kiertää latu haparannan puolella joenrantaa pitkin, SIIS JOENRANTAA PITKIN; (ei keskellä jokea).menee Riekkolaan, Hanhikariin sekä Vuonoon.
        PÄtkä Cape-East HAnhikari oli täysin pilattu kelkoilla. Käännyin takaisin HAnhikariin osoittavan viitan kohdalla koska siihenastinen hiihtokin oli olut sellaista puljuamista että ei se ollut mitään mukavaa.

        Kylttejä oli useassa paikassa niissä oli ensinäkin, että kuinka pitkä matka minnekin ja kyseessä hiihtolatu ei kelkalle tarkoitettu.

        Kuulin kylläkin, että latukonetta ei ole viety jäälle, jään heikkouden vuoksi ja, että ladut on vedetty kelkanperässä vedettävällä latukoneella.

        En tiedä pitääkö paikkansa. mutta mielestäni väylällä on kyllä tilaa kelkoille, että ei tarvitse latuja pilata. Käy tarkistaan jos et usko, tai et ole kelkkaasi ajaessa huomannut.


      • pekä
        himohiihtäjä kirjoitti:

        Hoija-akka, hyvä kuva.

        Persekärpänen;
        Ainako joku puhuu itsensä pusiin jos sanoo asiaa?
        Tämähän on jokavuotinen ongelma jäällä.

        Perjantainakin tuli lunta ja aivanvarmasti oli latu ummessa, mutta se oli aukaistu lauantaina.
        Latu on tehty jo muutma viikko sitten. EIlenkin oli hiihtäjiä Tanski- Kirkonmäki alueella ja paikoin täysin kelkoilla pilattu.

        Samoin kiertää latu haparannan puolella joenrantaa pitkin, SIIS JOENRANTAA PITKIN; (ei keskellä jokea).menee Riekkolaan, Hanhikariin sekä Vuonoon.
        PÄtkä Cape-East HAnhikari oli täysin pilattu kelkoilla. Käännyin takaisin HAnhikariin osoittavan viitan kohdalla koska siihenastinen hiihtokin oli olut sellaista puljuamista että ei se ollut mitään mukavaa.

        Kylttejä oli useassa paikassa niissä oli ensinäkin, että kuinka pitkä matka minnekin ja kyseessä hiihtolatu ei kelkalle tarkoitettu.

        Kuulin kylläkin, että latukonetta ei ole viety jäälle, jään heikkouden vuoksi ja, että ladut on vedetty kelkanperässä vedettävällä latukoneella.

        En tiedä pitääkö paikkansa. mutta mielestäni väylällä on kyllä tilaa kelkoille, että ei tarvitse latuja pilata. Käy tarkistaan jos et usko, tai et ole kelkkaasi ajaessa huomannut.

        Hyvä kuva persekärpäsestä...voiskohan persekärpäset vedellä niitä latuja himohuumassa auki.


      • pollepoika440
        himohiihtäjä kirjoitti:

        Hoija-akka, hyvä kuva.

        Persekärpänen;
        Ainako joku puhuu itsensä pusiin jos sanoo asiaa?
        Tämähän on jokavuotinen ongelma jäällä.

        Perjantainakin tuli lunta ja aivanvarmasti oli latu ummessa, mutta se oli aukaistu lauantaina.
        Latu on tehty jo muutma viikko sitten. EIlenkin oli hiihtäjiä Tanski- Kirkonmäki alueella ja paikoin täysin kelkoilla pilattu.

        Samoin kiertää latu haparannan puolella joenrantaa pitkin, SIIS JOENRANTAA PITKIN; (ei keskellä jokea).menee Riekkolaan, Hanhikariin sekä Vuonoon.
        PÄtkä Cape-East HAnhikari oli täysin pilattu kelkoilla. Käännyin takaisin HAnhikariin osoittavan viitan kohdalla koska siihenastinen hiihtokin oli olut sellaista puljuamista että ei se ollut mitään mukavaa.

        Kylttejä oli useassa paikassa niissä oli ensinäkin, että kuinka pitkä matka minnekin ja kyseessä hiihtolatu ei kelkalle tarkoitettu.

        Kuulin kylläkin, että latukonetta ei ole viety jäälle, jään heikkouden vuoksi ja, että ladut on vedetty kelkanperässä vedettävällä latukoneella.

        En tiedä pitääkö paikkansa. mutta mielestäni väylällä on kyllä tilaa kelkoille, että ei tarvitse latuja pilata. Käy tarkistaan jos et usko, tai et ole kelkkaasi ajaessa huomannut.

        Eipä varmaan ollut lauantaina vedetty metriäkään latua tanskinsaari-kirkonmäki välille. Ei näkynyt latua ei lauantaina eikä sunnuntaina. Viime viikonloppuna siinä kyllä sellainen oli vedettynä keskelle ajouraa.

        Muutenkin vähän sama kuin itse jäädyttäisin curling radan keskelle tietä ja sitten alkaisin itkemään kuinka joku ajoi autolla sen pilalle.


    • dementtiahiihtäjä

      Tänä vuonna kun on heikot jäät ja latukoneella ei jäälle tohdi niin ladut on vedetty kelkalla. Laiskahko ladun vetäjä on ajanut ladut hupikelkkailijoiden rälläämälle jäljelle.

      Ylipäätään en käsitä mikä into on hiihtää joella. Tuulee kuin norjassa ja dyyniä ynnämuuta röykkyä on peräjälkeen. Varsinkin luistelu on yhtä räpiköimistä joella.

      Riekkolassa, kokkokankaalla ja puuluodosta löytyy kilometritolkulla sileää lanattua baanaa jota ei ole kelkoilla pilattu.

      • himohiihtäjä

        Reilun kolmen ja viiden kilometrin pyrähdyksiä noissakin mainitsemissasi paikoissa. Eipä ole kovin hääviä pitemmän päälle ja siihen kun vielä lisää olemattomat ja sekavat opasteet niin kyllä kuntohiihtäjän mielenkiintoa jaksetaan koetella.

        Tornion kaupungin nettisivuilta löytyy latukartasto "talviliikuntapaikat"- linkin takaa: http://www.tornio.fi/index.php?p=Liikuntajaulkoilu. Kyseisen kartaston mukaan voisi kuvitella, että latuja ylläpidetään jollain tavoin, jos tällainen kartasto kaupungin sivuille on laitettu hiihtämisestä kiinnostuneille.


    • -jotain rajaa-

      Tarkoin merketut / rajatut alueet pitäisi olla moottorikelkoille.
      Tuollainen turha huviajelu riistäytyy niin helposti, noilta vastuuttomilta tapauksilta, että olisi kaikkien parhaaksi rajata siihen soveltuvat alueet.
      Eihän rallia ja motocrosiakaan ajeta missä halutaan ... hiihäminen on sentään liikuntaa eikä turhaa rälläämistä ja ilmansaastuttamista.

      • pössölohimies

        Kelkkailijoista valtaosa on asiaporukkaa ja ei varmasti aiheuta harmia.Muutamilla harvoilla taitaa olla sitten jorma keskellä otsaa,niinkuin sillä joka veti parin metrin päästä toista sataa,kun istuin pilkillä.Hyvin todennäköisesti samat tyypit käyttäytyvät samoin muussakin liikenteessä.


      • kelkalla pilkille
        pössölohimies kirjoitti:

        Kelkkailijoista valtaosa on asiaporukkaa ja ei varmasti aiheuta harmia.Muutamilla harvoilla taitaa olla sitten jorma keskellä otsaa,niinkuin sillä joka veti parin metrin päästä toista sataa,kun istuin pilkillä.Hyvin todennäköisesti samat tyypit käyttäytyvät samoin muussakin liikenteessä.

        Mulle kävi sama juttu, ei nuo hiihtäjät paljoa kato mistä vetävät.


    • Mistä huomaa

      että ollaan tonion palstalla? No tietysti siitä kun hiihtäjät ja kelkkailijat haukkuvat kilpaa toisiaan. Ja vielä tietenkin näin keväisin ne koiran paskat kuset siellä kaduilla.
      Siinäpä lyhykäisyydessään ne aiheet...

      • ÄO

        Siirretään hiihtäjät ja kelkkailijat arpelaan ,niin älykkyysosamäärä nousee kohisten sekä torniossa ja arpelassa.


      • jurnuttaja
        ÄO kirjoitti:

        Siirretään hiihtäjät ja kelkkailijat arpelaan ,niin älykkyysosamäärä nousee kohisten sekä torniossa ja arpelassa.

        todella hyvin sanottu, mukavaa positiivista ajattelua. Vielä jatkokehityksenä: kun kaikki hiihtäjät ja kelkkailijat on arpelassa, siirretään sieltä vielä kertaalleen pelkästään kaikki hiihtäjät haaparantaan, niin nousee äö sekä suomen että ruotsin puolella..


    • himohiihtäjä

      tänään ladut mahtavassa kunnossa Kannatti vähän purnata

      • kiitos

        Kiitä kelkkailijoita


    • Kyllä ajan kelkalla

      Joo tosiaan oli tänä vuonna niin heikot jäät ettei jäänrailottamis konekaan kehdannut jäälle mennä. Jää oli moninpaikoin jokea niin huono että ne jäljet oli pakko vetää lähelle toisiaan. Ja kelkkareittejä pitäisi tosiaan parantaa varsinkin pohjoiseen päin, toki ruotsissa sitä jälkeä sitten on vaikka muille jakaa.

    • ja siinä lumi lens

      Mutta nyt syntyi idea.

      Mitä jos laitettaisiin hiihtäjät joka toinen vuosi hiihtään ruotsin puolella jokea ja vastaavasti kelkat ajelisi suomenpuolta. Joka talvi vain vaihdettaisiin puolia niin säilyisi sopu. Mahtavaa myös seurata kun kelkanvihaajat lykkivät luistelulla puolenmetrin umpisessa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe