Japanilaiset ovat todellista premiumia

Vähän vikoja

23

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon vikoja
    • Vertailu

      Premium ei tarkoita kaikkein viattominta.
      Sitähän joidenkin on tosi vaikea ymmärtää.

      Ajatteleppa vaikkapa jalkineita, kumisaapas kestää kaikenlaista käyttöä erittäin hyvin, viattomana. Sen sijaan käsin tehty nahkakenkä hajoaa muutaman viikon metsässä kävelyn jälkeen. Silti tuo käsin tehty kenkä on sitä "premiumia" ja kumisaapas sitä luotettavaa peruskauraa.

      • Kysyn vaan

        Kerro nyt nyt mikä autossa on premiumia jos vähävikaisuus ei sitä ole, onko se esim. ulkonäkö? Sehän on makuasia, toinen tykkää, toinen ei.


      • Kysyn vaan kirjoitti:

        Kerro nyt nyt mikä autossa on premiumia jos vähävikaisuus ei sitä ole, onko se esim. ulkonäkö? Sehän on makuasia, toinen tykkää, toinen ei.

        Minusta premiumia voisi olla vaikkapa se, että 6-8 tuntia ajamista yhteen putkeen, eikä kuski ole vielä väsynyt. Auto on hyvin hallinnassa, tuntuma tiehen hyvä, ajoasento hyvä, paikat eivät puudu, meteli on alhaisella tasolla (radiosaaste oman maun mukaan), ...

        Kyllähän jollain perustojollakin siirtyy pieniä matkoja paikasta A paikkaan B. Mutta ajamiseen on sitten muut autot.


      • lääkitys?
        The_Rat kirjoitti:

        Minusta premiumia voisi olla vaikkapa se, että 6-8 tuntia ajamista yhteen putkeen, eikä kuski ole vielä väsynyt. Auto on hyvin hallinnassa, tuntuma tiehen hyvä, ajoasento hyvä, paikat eivät puudu, meteli on alhaisella tasolla (radiosaaste oman maun mukaan), ...

        Kyllähän jollain perustojollakin siirtyy pieniä matkoja paikasta A paikkaan B. Mutta ajamiseen on sitten muut autot.

        Kyllä on tojollakin ajettu toitakymentä tuntia ja ilman mitään tuskaa..
        Millä rotiskolla suhaat?


      • Tässäpä lisää
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Kerro nyt nyt mikä autossa on premiumia jos vähävikaisuus ei sitä ole, onko se esim. ulkonäkö? Sehän on makuasia, toinen tykkää, toinen ei.

        Ensinnäkin auton laatu (yleensä tuotteen laatu) on sen kyky vastata ostajan odotuksia ja tuottaa valmistajalle tulosta. Tällainen on laadukas tuote.

        Laatu on design ja sen toimivuus, hiljaisuus, ominaisuudet, värimaailma viimeistely, materiaalit,..

        Laatua ei ole se, ettei tuotteessa ole minkäänlaista vikaa, sellaista tuotetta kun ei vielä ole tehty. Laatuun kuuluu tietty vähävikaisuus, mutta siihen yltävät käytännössä kaikki Suomessa myytävät automallit.

        Premiumista oli erilline keskustelu täällä, minusta siinä listattiin aika hienosti mitä se on:
        "Premium on (koko-)luokassaan kalliimpi kuin tavis.

        Premium on paremmin muotoiltu, materiaalit ovat keskimäärin parempia ja premiumeihin saa räätälöityä lisävarusteita, joita ei taviksiin saa millään. Premiumeissa moottorivalikoima on etenkin isommassa päässä huomattavasti laajempi.

        Premium tuntuu laadukkaalta, materiaalit ja viimeistely sen tekevät.

        Laatu on sitten eri asia kuin luotettavuus, vaikka luotettavuuskin on premiumeissa yleensä huippuluokkaa. Luotettavuus on eri asia kuin katsastuksen läpäisy.

        Premiumin ymmärtää parhaiten, kun on muutaman kerran omistanut kunnon uuden/uudehkon premium-auton, vaikkapa AMG-mersunm m-sarjan bemarin tai vaikkapa Audin (R)S6:n.

        Premium ei ole halpaa hintaa tai edullisuutta. Premium-autoja on ilo ajaa ja omistaa."


        Selkisikö yhtään?


      • lääkitys? kirjoitti:

        Kyllä on tojollakin ajettu toitakymentä tuntia ja ilman mitään tuskaa..
        Millä rotiskolla suhaat?

        Pidempiä siivuja on tullut vedettyä ainakin Lagunarellulla, golffilla, c-mersulla ja Opeliksilla (Astra). Noista golffi ja mese olivat sellaisia autoja, ettei ajaminen ollut raskasta. Rellu oli turhan lulla, eikä otetta tiehen ollut ihan tarpeeksi. Tuhat kilsaa taisi olal pisin matka tuolla ja sen jälkeen oli kyllä aivan palasina... Astralla ajamisesta on sen verran paljon aikaa, etten enää lähde arpomaan (sillä on kyllä tullut vedettyä pisin päivämatka, joten tuskin se ihan paska oli).

        Tojon vika on omien kokemuksieni mukaan mainitsemastani listasta lähinnä tuntemus tiehen, eli vaatii ylimääräistä tarkkuutta ajoon, ja se väsyttää pidemmän päälle. Hiljainen se kyllä on (siis isommat mallit), ja ajoasennonkin saa ainakin minulle sopivaksi säädettyä.


      • Näin on

        Kumisaappaiden ja käsintehtyjen kävelykenkien vertaaminen on ihan yhtä järkevää kuin puolen miljoonan urheiluauton ja kolmenkymmenen tonnin pakettiauton, aivan eri käyttötarkoitukseen molemmat tehty.

        Kyllä vähävikaisuus on laatua ja premiumi kai on sitäkin eli laatua vai mitä sitten?


      • Näin on
        The_Rat kirjoitti:

        Minusta premiumia voisi olla vaikkapa se, että 6-8 tuntia ajamista yhteen putkeen, eikä kuski ole vielä väsynyt. Auto on hyvin hallinnassa, tuntuma tiehen hyvä, ajoasento hyvä, paikat eivät puudu, meteli on alhaisella tasolla (radiosaaste oman maun mukaan), ...

        Kyllähän jollain perustojollakin siirtyy pieniä matkoja paikasta A paikkaan B. Mutta ajamiseen on sitten muut autot.

        "Minusta premiumia voisi olla vaikkapa se, että 6-8 tuntia ajamista yhteen putkeen, eikä kuski ole vielä väsynyt."

        Kerro mikä on sellainen auto jota voi ajaa kahdeksankin tuntia putkeen eikä sen jälkeen kuskia väsytä ja suoraan sanottuna vituta ajaminen?!


      • Näin on kirjoitti:

        "Minusta premiumia voisi olla vaikkapa se, että 6-8 tuntia ajamista yhteen putkeen, eikä kuski ole vielä väsynyt."

        Kerro mikä on sellainen auto jota voi ajaa kahdeksankin tuntia putkeen eikä sen jälkeen kuskia väsytä ja suoraan sanottuna vituta ajaminen?!

        Tähän mennessä tuhon on yltänyt nykyinen Mersu. Golffilla kuski ei väsynyt, mutta ehkä lievää vitutusta alkoi esiintymään... Rellun Lagunalla kuskikin väsyi, samoin muilla, joilla olen pidempää matkaa kokeillut.

        Nämä siis henkilökohtaisia kokemuksia. Your mileage may vary.


    • jpn jo vuodesta -90

      Tehdäänkö eurooppalaiset autot lyhytikäisiksi tahallaan, jotta käyppa kävisi.
      Kun auto on 10-vuotias, siis tyypillinen suomen teillä liikkuva auto, niin kaikki japsit ovat katsastuksen vähävikaisimmat. Siis ihan käyttökelpoisia vieläkin.
      Mullakin 14 vuotiaat sähköpeilit ja ikkunat (4) pelittää kuin uutena. Ovet ei roiku yhtään ja kone ja laatikko on alkuperäinen.
      Riittä kun muistaa huolehtia öljynvaihdoista, tulpista ja jarrupaloista.
      Eipä ole tarvinnut "good will" takuita kysellä.

      • Euro jo vuodesta 197

        Yksikään mainitsemistasi asioista ei aiheuta hylkäystä katsastuksessa, nuo kaikki toimivat kyllä autossa kuin autossa, yhtä suurella todennäköisyydellä.

        Katsastuksessa hylkäyksen aiheuttaneita perusteita on helppo katsoa tuosta aloituksen linkistä; ohjausnivelet ja tongot, etuakselisto, jousitus ja jarrut. kaikki normaaleja kuluvia osia.

        Kinnerillä ajava taas on "kusessa" aina, ikinä ei saa ajaa hyvää autoa, Mieluummin pieni korjaus silloinn tällöin, kuin kaiken aikainen vitutus, joka paskalla ajettaessa tulee.


      • Tästäkin kommentista
        Euro jo vuodesta 197 kirjoitti:

        Yksikään mainitsemistasi asioista ei aiheuta hylkäystä katsastuksessa, nuo kaikki toimivat kyllä autossa kuin autossa, yhtä suurella todennäköisyydellä.

        Katsastuksessa hylkäyksen aiheuttaneita perusteita on helppo katsoa tuosta aloituksen linkistä; ohjausnivelet ja tongot, etuakselisto, jousitus ja jarrut. kaikki normaaleja kuluvia osia.

        Kinnerillä ajava taas on "kusessa" aina, ikinä ei saa ajaa hyvää autoa, Mieluummin pieni korjaus silloinn tällöin, kuin kaiken aikainen vitutus, joka paskalla ajettaessa tulee.

        näkyy suomalaisen nuorison höyrypäisyys pahimmillaan. Niistä "ihanien" ajo-ominaisuuksien takia kumipuslat ja nivelet kaikkine kananluineen on tehty niin "pehmeiksi" etteivät ne kestä juuri mitään. Eurooppalaisissa muukin tekniikka, pakokaasujen takaisinkierrätykset, ilmamäärän mittaus ym ym on varsinkin tietyissä merkeissä todellinen ongelma, samoin ruoste kun joku kuitenkin kuittaa että japanilaiset ruostuu käsiin.
        Ajo-ominaisuuksista vielä sen verran että kovissa nopeuksissa eurooppalaiset "laatuautot" ovat ehkä tukevamman tuntuisia mutteivat nykyjapanilaiset häviä juuri lainkaan niille saksalaisissa testeissä. Ehkäpä tietonne ja tuntumanne johtuvat siitä ettei teillä persaukisilla palstalle kirjoittajilla ole mitään mahdollisuutta ajaa uudella japsilla puhumattakaan eurooppalaisista. Eiköhän tyypillisen suomalaisen palstalaisen auto ole 10-15 vuotta vanha suolassa uitettu routavaurioiden piloille hakkaama lintta ja sitten puhutaan täällä niinkuin tiedettäisiin oikeasti jotain näistä asioista. Kyllä se v itutus taitaa tulla teille enemmänkin omasta persaukisuudesta, aikaansaamattomuudesta ja kaikesta muustakin surkeudesta mistä tälläkin palstalla saa lukea joka välissä. Luuserien paratiisi totta tosiaan.


      • jokumuu.
        Tästäkin kommentista kirjoitti:

        näkyy suomalaisen nuorison höyrypäisyys pahimmillaan. Niistä "ihanien" ajo-ominaisuuksien takia kumipuslat ja nivelet kaikkine kananluineen on tehty niin "pehmeiksi" etteivät ne kestä juuri mitään. Eurooppalaisissa muukin tekniikka, pakokaasujen takaisinkierrätykset, ilmamäärän mittaus ym ym on varsinkin tietyissä merkeissä todellinen ongelma, samoin ruoste kun joku kuitenkin kuittaa että japanilaiset ruostuu käsiin.
        Ajo-ominaisuuksista vielä sen verran että kovissa nopeuksissa eurooppalaiset "laatuautot" ovat ehkä tukevamman tuntuisia mutteivat nykyjapanilaiset häviä juuri lainkaan niille saksalaisissa testeissä. Ehkäpä tietonne ja tuntumanne johtuvat siitä ettei teillä persaukisilla palstalle kirjoittajilla ole mitään mahdollisuutta ajaa uudella japsilla puhumattakaan eurooppalaisista. Eiköhän tyypillisen suomalaisen palstalaisen auto ole 10-15 vuotta vanha suolassa uitettu routavaurioiden piloille hakkaama lintta ja sitten puhutaan täällä niinkuin tiedettäisiin oikeasti jotain näistä asioista. Kyllä se v itutus taitaa tulla teille enemmänkin omasta persaukisuudesta, aikaansaamattomuudesta ja kaikesta muustakin surkeudesta mistä tälläkin palstalla saa lukea joka välissä. Luuserien paratiisi totta tosiaan.

        Eikös tuo ylenmääräinen katsastustilastojen hehkuttaminen kerro juuri siitä, että syystä tai toisesta koetaan tärkeäksi ettei autoa vaan tarvitse korjata tai korjauttaa? Siksikö, että se maksaa rahaa?

        Kukin tavallaan, mutta minä kyllä mieluummin panostan hyvään kyytiin vaikka sitten joskus pitäisikin joku nivel tai pusla uusia. Ei se nyt auton kokonaiskuluihin nähden niin kallista ole.


      • Mitä väliä
        jokumuu. kirjoitti:

        Eikös tuo ylenmääräinen katsastustilastojen hehkuttaminen kerro juuri siitä, että syystä tai toisesta koetaan tärkeäksi ettei autoa vaan tarvitse korjata tai korjauttaa? Siksikö, että se maksaa rahaa?

        Kukin tavallaan, mutta minä kyllä mieluummin panostan hyvään kyytiin vaikka sitten joskus pitäisikin joku nivel tai pusla uusia. Ei se nyt auton kokonaiskuluihin nähden niin kallista ole.

        huippuluokan ajo-ominaisuuksilla on Suomen liikenteessä jossa mennään 80/100/ korkeintaan pienillä pätkillä jopa 120 km/h. Se on lähinnä turhauttavaa ja usko pois että tiedän mistä puhun (CL500). Onneksi ei tarvitse asua siellä rospuutto-Suomessa. Mutta kuten sanotaan: Elämä on valintoja.
        Anteeksi vaan kova kommentti mutta vastasin jotta saisin vedettyä teitä poikia kuvitelmistanne takaisin maan pinnalle.


      • On väliä
        Mitä väliä kirjoitti:

        huippuluokan ajo-ominaisuuksilla on Suomen liikenteessä jossa mennään 80/100/ korkeintaan pienillä pätkillä jopa 120 km/h. Se on lähinnä turhauttavaa ja usko pois että tiedän mistä puhun (CL500). Onneksi ei tarvitse asua siellä rospuutto-Suomessa. Mutta kuten sanotaan: Elämä on valintoja.
        Anteeksi vaan kova kommentti mutta vastasin jotta saisin vedettyä teitä poikia kuvitelmistanne takaisin maan pinnalle.

        Hyvistä ajo-ominaisuuksista voi nauttia ja nauttiikin jo pienemmissäkin nopeuksissa.

        Jos sinulla oikeasti on kunnossa oleva CL, niin tiedät sen.


      • jokumuu.
        Mitä väliä kirjoitti:

        huippuluokan ajo-ominaisuuksilla on Suomen liikenteessä jossa mennään 80/100/ korkeintaan pienillä pätkillä jopa 120 km/h. Se on lähinnä turhauttavaa ja usko pois että tiedän mistä puhun (CL500). Onneksi ei tarvitse asua siellä rospuutto-Suomessa. Mutta kuten sanotaan: Elämä on valintoja.
        Anteeksi vaan kova kommentti mutta vastasin jotta saisin vedettyä teitä poikia kuvitelmistanne takaisin maan pinnalle.

        Kirjoitin "panostan hyvään kyytiin", sitäkö ei Suomessa voi kokea vai?

        Ylimielinen pojittelu anonyymisti intterwebissä on muuten kevyesti huvittavaa.


      • ei enää jpn:ää

        Minullakin on 13 vuotiaat sähköpeilit ja -ikkunat, pelittää kuin uutena. Ovet ei roiku, kone on timmissä kunnossa ja laatikko toimii edelleen. Ainoana erona jpn:ään, ruoste ei vaivaa ja mukavampi ajaa.


    • dasgDGSDASGAG

      Ei vähävikaisuus oo premiumia.
      Vaan se että se auto on mukava, siinä on varusteita ja sen penkissä istuu mielellään pitempäänkin.
      Ja yleensä jos on rahaa ostaa oikea premiumauto, niin se auto viedään sitten korjaamolle jos katsastusmies kitisee jostain. Ei sillon lasketa pennejä "nyt ei tarvinnu tehdä tota ja tota, jos sitä sais vaikka ketsuppia tällä viikolla sen makaroonin kanssa"

      • noin ja näin

        Hondassa yhdistyy noi kaikki, paitsi ei ole vikoja.


      • aaaaaaaaaaaasssssssa
        noin ja näin kirjoitti:

        Hondassa yhdistyy noi kaikki, paitsi ei ole vikoja.

        Mulla on ollut 2 hondaa. Civic ja accord.
        Kumpikaan ei todellakaan ollut premiumautoja.
        Molemmat oli ihan tavallisia perusautoja, vikoja ei ollut enempää tai vähempää kuin muissakaan.
        Ohjaus oli vähän tunnoton verrattuna esim saksalaisiin.
        Japsiautoiks ihan hyviä, mutta ei mitään premiumia


      • ei valittaa
        aaaaaaaaaaaasssssssa kirjoitti:

        Mulla on ollut 2 hondaa. Civic ja accord.
        Kumpikaan ei todellakaan ollut premiumautoja.
        Molemmat oli ihan tavallisia perusautoja, vikoja ei ollut enempää tai vähempää kuin muissakaan.
        Ohjaus oli vähän tunnoton verrattuna esim saksalaisiin.
        Japsiautoiks ihan hyviä, mutta ei mitään premiumia

        Ei häpeä mersunkyytiä. Ohjauksessa ei mitään vikaa. Nythän valitetaan uuden fokuksen ohjausta ja monen muun sakun.
        Onhan kaikenlaisia tunareita. Minulle on honda, kuin mittahanska käteen!


    • reemiumi

      premium luokaan pääsee minimissään 1500kg omamassalla henkilöautossa, siinä ensimmäinen määre joka vaikuttaa ajoMUKAVUUTEEN merkittävästi ainoastaan massalla saadaan mukava ja pehmeä kyyti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe