Älkää olko piruja toisillenne, sillä:

Özal

Jeesus kehotti ihmisiä rakastamaan toisiaan ja rakastamaan Jumalaa yli kaiken.

Raamatun tekstit ovat peräisin kovin erilaiselta ajalta ja erilaisesta kulttuurista.Tulkina eri ajalle joustaa.

Raamattu ei ole "hakuteos" tai "sääntökirja", vaan enemmänkin kokoelma erilaisia pohdiskeluja, tekstejä ja artikkeleja.
´Joista kuka vain voi oppia elämäänsä ohjeita.

23

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • su

      Yhdyn TÄYDELLISESTI Özalin mielipiteeseen Jumalasta ja raamatusta.

    • teu.

      Aloittajalle :
      Sulle olisi riittävä ,sitten Koraani kun siinä on sanoja (kuvineen ) korkeintaan
      saman verran kuin vanhassa aapisessa .vuoden -52 ,, jos sinulle riittää
      ihmisten sanomat sanat .

      Raamattu on kirjoitettu aina , Pyhän Hengen apuna ollessa . Joten ötsal
      sinun pitää paljon ruokkia tuota su . ennenkuin hän jaksaa seurata sinua .
      Se on vlitettavasti silleen , että et voi täydellisesti yhtya aloittajaan , koska
      hän ei kovin seikkaperäisesti , mitään kertonut .

      Nimittäin , kyllä Jeesus käski Rakastamaan lähimmäisiä , mutta ei luvannut
      kuin snan leipää sillä tiedolla , Ruumiin ravintoa jokaisen piti silti , tehdä ja
      kasvattaa kuin JUMALA oli sen sanonut aadamille .

      Tiesittekö , että se kirous jossa sanottiin , otsasi hiessä sinun on leipasi
      raadannankautta saatava sydäksesi , SIIS , Se kirous muuttui vedenpaisu-
      muksessa , sen jälkeen maa ei kasvanut ylenpattisesti ohdakkeita eikä
      rikka ruohoja .

      Tänään on 4. Paastonajan sunnuntai : aihe on LEIPÄ..

      • Lusteri Pattinen

        Oletko Teuta oikeasti pölö? Jos et, niin lue aloitus uudelleen. Se sinullekin opettava viesti, amen-


      • kuuno kokkeli

        Älä tuo koraaniasi tänne esikoisten palstalle, meillä on jeesus.. rakastava.


      • teu.
        Lusteri Pattinen kirjoitti:

        Oletko Teuta oikeasti pölö? Jos et, niin lue aloitus uudelleen. Se sinullekin opettava viesti, amen-

        Jos olet mitä mieltä haluut , lue viestini toisen kerran , ellet
        nae siin siinä samoija asioita kuin avauksessa , tai korjatuja ,
        tai krjaavia , mene ja osta silmä voiteita ,.


      • teu.
        kuuno kokkeli kirjoitti:

        Älä tuo koraaniasi tänne esikoisten palstalle, meillä on jeesus.. rakastava.

        On ko sinulla tietoa ketä hän Rakastaa , ellei älä ole epä itsekäs.


    • absolut soromnoo

      Kuulepan nyt rakastelija, Jumala vihaa syntiä. Tämä palsta ei ole ateismin agnostikkojen eikä teosofien evankelioimista varten perustettu lestadiolaisten haukkumispalsta.

      Tilanne on se, että ne joita lestadiolaisuus ja lestadiolaisen vakaumuksen kunnioittaminen ei kiinnosta, ne lähtevät pois täältä,
      silloin asia on kunnossa.

      Pirun vasikoiden on turha kerjätä rakkautta, ellei katumusta ja parannusta tule, niin se on menoa. Täällä on palstoja ateisteille ja agnostikoille, ja teosofit perustakoot oman palstansa, tänne ei tarvitse tulla kristittyjä pilkkaamaan ja ilvehtimään.

      • özal

        Helvetinhevosmies taitaa saada viiimeisessä viestissä "brutaaliusorgasmin", niin rivoa on Jeesus pelastaa,, nimim. kielenkäyttö, Taivas varjele noilta.
        Jumala ei vihaa, Jumala rakastaa.


    • teuta

      Älä pilkkaa kristittyjä , ei kenekään tärvitse olla täällä pilkattavana ,
      olen samaa mieltä soromoonoo sanasta , jos mikään ei ei auta.
      sitten he voivat keskustella keskenään tyhjässä lopetan kirjoittamisen .
      örvelön ,ozal , su, ynnämuitten pilkkaajien takia , palstassa

      • Teutalle.

        Siinä on siunaus, älä komppaa perkelettä, vaan hyvyyttä, jollet erota pirua ja Jumalan sanaa toisistaan, saati sitten hyväksyt rivon kirjoittamisen, olet heikoilla jäillä.


      • vcm,delo

        kristittyjä ei tarvitse pilkata, riittää kun tietää että heidän joukossa on Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä pilkkaavia rikollisia väärän todistuksen antajia.

        toisaalta...

        he hoitavat itsensä pilkkaamiset itse, uskotunnustuksillaankin!!

        tässä yksi kristitty uskoo olevansa Jumala...:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10124790#comment-51558840
        kalle.
        28.9.2011 17:33
        No kuinka se saarnavirka voi olla , naisella , sehän on Jumalan
        lakia vastaan , kuka voi olla naisena papin tai saarnaajan vi -
        rassa kerro .

        ...ja pilkkaa Jumalaa törkeällä Jumalan pilkkaamis valheellaan!
        luciferi ei ole kieltänyt omiaan suuria uskomasta!!!!


      • su
        Teutalle. kirjoitti:

        Siinä on siunaus, älä komppaa perkelettä, vaan hyvyyttä, jollet erota pirua ja Jumalan sanaa toisistaan, saati sitten hyväksyt rivon kirjoittamisen, olet heikoilla jäillä.

        teuta, miten alennut puolustamaan tuollaista tekstiä, mitä hevosmies kirjoittaa raamatun lauseitensa väliin ja perään Jeesuskiitosta.

        Jos hevosmiestä sanotaan kristityksi, niin minua ´voitte sitten sanoa kristikunnan ylipapiksi. Eli en ole ylipappi, mutta ei hevosmieskään ole kristitty. Hän on sen tuhonnut omilla rumilla pilkkasanoillaan. Hän on enää tyhjäntoimittaja antikristillisyydessään.

        ps. minua voitte haukkua tekemisistäni, mutta en ole sanonutkaan olevani pyhäapostoli.


      • teuta
        su kirjoitti:

        teuta, miten alennut puolustamaan tuollaista tekstiä, mitä hevosmies kirjoittaa raamatun lauseitensa väliin ja perään Jeesuskiitosta.

        Jos hevosmiestä sanotaan kristityksi, niin minua ´voitte sitten sanoa kristikunnan ylipapiksi. Eli en ole ylipappi, mutta ei hevosmieskään ole kristitty. Hän on sen tuhonnut omilla rumilla pilkkasanoillaan. Hän on enää tyhjäntoimittaja antikristillisyydessään.

        ps. minua voitte haukkua tekemisistäni, mutta en ole sanonutkaan olevani pyhäapostoli.

        Katsos , minä tunnen hänet minulla ei ole ollut sainun keromiasi
        vastutuksia , me olemme tulleet hyvin toimeen , ja hän on Kristitty mies
        ja meidän vaimotkin tulee toimeen ethä vain aluksi mennyt liian kanssa
        hyvän säännon ohi , minäkin olisin voinut suuttua .

        kun kyseessä oli vain kiittämätön oma uskovainen jolla taatusti ehdotettiin
        aluksi kauniisti miten edetään , ei vaan kelvannut , vaan aika pian alko
        mahdoton sanasota , minä olen sivulta kattellu ja kuunnellut , joskus olen
        sanonut että pahaa ei voi lääkitä pahalla , tehkää parannus. .


    • teu.

      Raamattu on peräisin Jumalan sanasta , sen oikeaksi tuntien
      voi Jumalan lapsi saada , oikeita Jumalan sana tekstiä itselle.
      Niin että ei tarvitse mitään kulttuuria joka ei sovikaan Jumalan
      sanaan , Tulkki on tarpeen jos , en tunne kieltä ei muten ,

      Jeesus kyllä kehoitti ihmisiä Rakastamaan toisiaan ..Mutta se
      ei tarkoita sitä että se ohittaisi rakastamaan ohi Jumalan yli kaiken
      että voisi unhottaa synnin tunnon Rakkauden varjolla.

      Sanot että;" Raamattu ei ole hakuteos , tai sääntö kirja , vaan
      enemmän kokoelma erilaisia pohdiskeluja tekstiä ja artikkeleja ."

      Minusta RAAMATTU ON JUURI HAKUTEOS , JOSTA LÖYDETÄÄN JA
      SÄÄNTÖKIRJA JOSTA SAADAAN jUMALAN SANAN OHJEITA JOTKA
      EI KYLLÄ OLE ARTIKKELIN NIMILLÄ . VAAN NE OHJEET JOTKA SIELTÄ LÖYTYY OVAT USKON OPPI , JA ELÄMEN OPPI jEESUKSEN /JUMALAN
      SANASSA , KAIKEN lainen maailman kirjain siitä pois. uskotko .

      Olin Nebalin illassa terveisiä , siellä alkaa olla 2 miljoonaa kristittyä .

      • v.d.wet

        Jumalaa ja Jeesusta pilkkaavilla luciferilaisilla on katekismus:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        "Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

        katekismuksessa Luder/Lutheri tekee itse itsestään luciferilaisille epäjumalan ja kieltää palvelemasta muita jumalia, siis Jumalaa ja Jeesustakin! Tätä käskyä ei ole raamatussa vaan luciferilaisuuden käsikirjassa jota kutsutaan katekismukseksi:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        epäjumalan käsky rikollisille palvelijoilleen:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)


      • kalle.
        v.d.wet kirjoitti:

        Jumalaa ja Jeesusta pilkkaavilla luciferilaisilla on katekismus:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        "Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

        katekismuksessa Luder/Lutheri tekee itse itsestään luciferilaisille epäjumalan ja kieltää palvelemasta muita jumalia, siis Jumalaa ja Jeesustakin! Tätä käskyä ei ole raamatussa vaan luciferilaisuuden käsikirjassa jota kutsutaan katekismukseksi:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        epäjumalan käsky rikollisille palvelijoilleen:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

        ENSINNÄ MINULLAKIN ON KATEKISMUS , ENKÄ OLE PILKKAAVA
        JUMALAN /JEESUKSEN KUNNIAA : VAAN SEN TEKEE ÖRVELÖ JOKOA
        ON LUSIFERILÄINEN .

        TOISEKSI örvelö PILKKAA KATEKISMUSTA JA SYYTTÄÄ LUTHERIA SIITÄ
        hän on nälvinyt jo yli 4, vuotta , katekismusta ,,erään häirikkö kirjeen
        löytyminen ,1,8.-1521 ewi sitä ollut kirjoitettu katekismukseen törppö.

        Mitä tulee tuohon lainaukseesi , älä tee sellaista , koska sinulla
        ei ole tietoa mihin se sopii ja mihin ei , teet sen ilkeyttäsi. häivy.


      • v.d.e,ew
        kalle. kirjoitti:

        ENSINNÄ MINULLAKIN ON KATEKISMUS , ENKÄ OLE PILKKAAVA
        JUMALAN /JEESUKSEN KUNNIAA : VAAN SEN TEKEE ÖRVELÖ JOKOA
        ON LUSIFERILÄINEN .

        TOISEKSI örvelö PILKKAA KATEKISMUSTA JA SYYTTÄÄ LUTHERIA SIITÄ
        hän on nälvinyt jo yli 4, vuotta , katekismusta ,,erään häirikkö kirjeen
        löytyminen ,1,8.-1521 ewi sitä ollut kirjoitettu katekismukseen törppö.

        Mitä tulee tuohon lainaukseesi , älä tee sellaista , koska sinulla
        ei ole tietoa mihin se sopii ja mihin ei , teet sen ilkeyttäsi. häivy.

        Olen kuullu puhuttavan sellaisista, jotka uskovat olevansa Napoleonia MUTTA lestadiolaisten palstalla olen oppinut tuntemaan virituaalisesti luciferilaisen joka uskoo Jumalaa pilkaten olevansa Jumala ja Jeesus!

        teuta SUURUUDEN HULLUUTTA VALEHTELIJANA:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10124790#comment-51558840
        kalle.
        28.9.2011 17:33
        No kuinka se saarnavirka voi olla , naisella , sehän on Jumalan
        lakia vastaan , kuka voi olla naisena papin tai saarnaajan vi -
        rassa kerro .

        Tässä tekstit jossa teuta syyttää Jeesusta Paavalin RIKOLLISISTA teoista:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10300746
        Fered.
        11.12.2011 18:24
        " ...ja samaksi olemme samaa seurakuntaa"

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10460285
        MATTI
        17.2.2012 21:05
        ....SIKSI JEESUS PERUSTI SEURAKUNNAN , JOHON KELPASI KAIKKI
        JA SIKSI SITÄ IHMETELLÄÄN TÄNÄÄN TÄÄLLÄ ,, TÄSTÄ ON KAIKKI KIINNI-- "

        Tässä faktaa Paavalin teoista joita teuta ei muka tunne:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        mm. tämän kristillisen kristittyn Paavali tapatti:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos


    • Lusteri Pattinen

      Vaikka Teuta tuntisit kiinankeisarin, niin älä pirua komppaa. Oikean elävänuskon tuntee rakkaudesta ja lähimmäisen kunnioittamisesta. Vaikka mielipide on eri kuin itsellä, niin arvostelussa ei saa mennä persoonaan leimaamalla erimieltä olevaa piruksi ym ateistiksi. Se jos mikä on saat,anan työtä.

    • ville.

      Klaus Järvinen sanoi aina kommpi .
      Mita sana komppaa terkoittaa ,tai pitäisi tarkoittaa.
      En tunne kiinan keisaria , olen joskus nähyt tv.ssä
      En tunne lusteri pattista , enkä pastori luttista,

      • ,vl.ek

        Et myöskää tunne Jumalaa ja Jeesusta mutta luciferin ja monta sen epäjumalista tunnet saatanallisen hyvin itse luciferilaisena valehtelijana Jumalaa ja Jeesusta sekä Pyhää Henkeä pilkkaavana lestadiolaisena sontaluukku ateisitipiruna!


    • kalle.

      Kiitos ei sitä olisi tarvinnut noin säntillisesti sanoa !

    • ,,,,,

      ,

    • jugers juffazero

      juuri näin,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe