Elikkä nyt on paha paikka ja tarvisin neuvoja. Varsinkin jos joku on ollut samassa tilanteessa.
Olen 21-vuotias opiskelijamies ja parisuhteessa vuotta nuoremman naisen kanssa. Tapasin nykyisen tyttöystäväni viime tammikuussa. Ollaan nyt oltu melkein 3 kuukautta yhdessä ja olen hyvin kiintynyt häneen. Olemme avoimia toisillemme. Suhteemme on muutenkin hyvällä mallilla, meillä on paljon samoja kiinnostuksen kohteita, kuten tietokonepelit ja scifi-elokuvat. Käymme aika paljon opiskelijajuhlissa, voisi sanoa että olemme molemmat varsin kovia bilettämään. Asumme eri puolilla kaupunkia.
Asiaan. Viime torstaina olin yliopiston illanistujaisissa, jonne tyttöystävä ei opiskelukiireiltään päässyt tulemaan. Tapasin siellä toisen naisen, jonka kanssa juttelimme niitä näitä. Hän oli selvästi kiinnostunut minusta, ja minäkin tunsin jotakin outoa vetovoimaa häneen. En heti kertonut omasta tilanteestani.
Ilta sujui ihan mukavasti, hengasin muidenkin kanssa. Myöhemmin jatkoilla baarin tanssilattialla kuitenkin hän etsi minut käsiinsä. Aloimme molemmat olla vähän humalassa, ja tanssin hänen kanssaan melko "läheisesti". Tuli todella paska fiilis kun tajusin mitä oli tapahtumassa... Lopulta oli pakko kertoa olevani varattu.
Nainen pettyi silminnähden, kun kerroin rakastavani toista, mutta sanoi ymmärtävänsä. Tanssittiin vielä jonkin aikaa, ja pariin kertaan hän vielä harmitteli tilannetta. Kysyin hänen nimeään ja lupasin lisätä facebookissa kaveriksi. Vähän ajan päästä esittelin naisen miespuoliselle sinkku-kaverilleni
ja jätin heidät kahden. Se ei tietääkseni edennyt mihinkään. Tässä vaiheessa kello oli n. puoli kolme aamuyöllä ja lähdin kotiin, ihan saatanan omituisissa fiiliksissä. En tiennyt mitä ajatella.
Aamulla heti kirjauduttuani koneelle hän kertoi miten iloinen oli siitä, että olin muistanut hänen nimensä ja muistanut lisätä jne. Edelleen, nautin hänen kanssaan juttelusta varmaan enemmän kuin tyttöystäväni kanssa (tuntuu karsealta kirjoittaa tätä). Tyttöystävälle en ole kertonut mitään, mutta aion tänään kun tavataan. Minulla on vieläkin sellainen olo, että haluaisin viettää enemmän aikaa tämän uuden tuttavuuden kanssa. Tajuan kuitenkin, miten väärin on ajatella näin.
Mitenkä tässä tilanteessa tulisi toimia? Sen verran tiedän, että tyttöystäväni ei ota täysin nokkiinsa tämän kerrottuani, koska luonteemme perusteella olemme antaneet toisillemme hiukan vapauksia bilettämisen suhteen. Mutta saattaa vähän huolestua... Viime (unettomana) yönä asiaa mietittyäni tulin siihen tulokseen, että annan ajan kulua, vietän aikaa tyttöystävän kanssa ja katson unohtuuko toinen nainen "vaarattomana" ihastuksena mielestä.
Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita, joskin typerät huomautukset lupaan sivuttaa.
Sähläsin itseni kurjaan jamaan
10
605
Vastaukset
- dfghdgh
Wau :/ No sen verran sanoisin, että ei kannata heittää ainakaan mukavaa tyttöystävää sivuun yhden illan ihastuksen takia. Kyllähän monet ihastuvat parisuhteessa ollessaankin, mutta se tunne menee ohi. Etköhän unohda tuon ihastuksen nopeaankin, kun jatkat vain samaan malliin tyttöystäväsi kanssa.
Varsinkin kun sinulla ja tyttöystävälläsi on todella paljon samoja kiinnostuksenkohteita, niin hän on varmasti arvokas löytö. - ....................
Oot ollu vasta 3kk tyttöystävän kanssa ja jo nyt muut kiinnostaa?? En usko, että teillä on tosirakkautta.. Ehkäpä vaan hyvä ystävyyssuhde..
- exmorsian
Sen verran nuori olet etten suosittele kovin vakavaa seurustelua... Mene vapaana nyt kun sen aika on ja koe uusia asioita ja tutustu uusiin ihmisiin. Ehdit vielä löytää pysyvämmän kumppanin joskus myöhemmin. Itse täytän kohta 27 ja olen ollut 17-vuotiaasta saakka parissa hyvin vakavassa suhteessa. Sinkkuaikaa olen kokenut ehkä n. 3kk... Nyt kaduttaa kun en elänyt vapaana.
- gfydd
Nykyinen suhteesi kuulostaa hieman hataralta, valitan. Jos se homma ei vie jalkoja alta, vaan on ihan mukavaa, niin pidä kaverina. Olet tosiaan niin nuori vielä ettei sinun tarvitse kiirehtiä vakavaan suhteeseen ja jos sinä jo 3 kk:n suhteen jälkeen katselet muualle ja biletätte omilla tahoillanne muutenkin niin miksi pidät kiinni tuosta suhteesta? No joo, onhan siihen syitä, mutta ei tuon suhteen vuoksi kannata uhrautua liikaa. Mutta joo, tutustu siihen tanssilattiatyttöön oikeasti, älä hyppää sen muijan kanssa mihinkään tutustumatta jos oikeasti aiot jotakin. Ette tunne kuin vasta netin ja yhden illan perusteella (ehkä, ellei jotain muutakin ole jo ehtinyt tapahtua). Ikävää ajatella näin tyttöystäväsi kannalta, mutta ei hänenkään aikaa pidä tuhlata jos ei olla tosissaan :)
- ihmemenoo
Todella surullista lukea näitäki vastauksia aloittajalle.
Oikeasta? Ei vie jalkoja alta, hataralla pohjalla koska heppu koki uutuden viehätystä ja luultavasti tykkäsi jonkun suhteen ulkopuolisen naisen huomiosta, heti pitäis olla dumppaamassa nykystä tyttöystävää ja lähtee "nuorta sinkkuelämää" harrastavana vaan ettii uusia mimmejä? Ja entä sitten ku siinä uudessa suhteessa (tai sähellyksessä, mikä lie) tapahtuu sama efekti taas jonku muun kanssa? Ei muuta kun uutta kiertoon!
Mitäpä jos olisikin tälläinen villi ajatus: pitkäkestoinen parisuhde VAATII työtä, eikä se voi missään tapauksessa ikinä olla pelkkää alkuihastustunnelmaa alusta loppuun. Niin paljon kun epäröinkin vetää tähän tutkimustuloksia (ja vielä olla kaivamatta lähdettä esille) on pakko mainita, että mm. aivot tuottavat uuden ihastumisen takia mielihyväaineita jopa vakavassa suhteessa vain n. 2 vuoden (parhaassa tapauksessa) ja halusi kuka tahansa tunnustaa mitä tahansa, niin meidän aivokemiamme VAIKUTTAVAT päätöksiimme.
Tiivistetysti mitä yritän jahdata tässä on se, että mieti oletko IKINÄ valmis työskentelemään kestävän parisuhteen eteen vai alatko tulevaisuudessakin vakavasti katselemaan uusia laitumia aina kun endorfiinia paukkuu systeemiin huomiosta? Uusi ruoho on varmasti aikansa vihreempää siellä aidan toisella puolella, mutta takuulla sekin tulee ilman kastelua nuutumaan.
Tekstin sävy saattaa olla vähän kärkevämpi mitä sen on tarkoitus olla, mutta suoraan sanottuna vituttaa miten helposti ihmiset antavat periksi suhteiden saralla. Pariutuminen kun ei vaan nähdäkseni ole ikinä ollu mikään Fire-And-Forget, että asiat joko menevät putkeen omalla painollaan alusta loppuun kunhan yhteen on päädytty, tai sitten vaihdetaan lapasta.- ihmemenoo
Huoh, kirjotusvirheitä :( Yövuorot o mälsii.
On eri asia työskennellä parisuhteen eteen siinä vaiheessa, kun on jo seurusteltu pitkään, ehkä asuttukin yhdessä ja varsinkin jos on jo lapsia. Sen sijaan jokaisen ihastumisen takia ei ole tarkoituskaan _työskennellä_, ja ihastumisestahan kolmen kuukauden kohdalla on vasta kyse.
Luin itse ensin, että kirjoittaja oli seurustellut jo kolme vuotta, jos siinä tapauksessa olisin kehottanut miettimään kannattaako pitkää parisuhdetta rikkoa satunnaisen biletuttavuuden vuoksi. KUn kyse on vain kolmesta kuukaudesta niin sehän kertoo vain, että kirjoittaja ei ole kovin kovasti ihastunut kun jo uudet naiset vetävät puoleensa.
Tuossa vaiheessa on parempi nauttia vapaudesta.
- tyttöystäväsi
Hyi että, tuli paha olo.
Ettet vain ole, se keneksi sinua luulen... Sunnuntaina nimittäin poikaystäväni kertoi minulle saman tarinan. Hän petti minua toisen tytön kanssa, tismalleen samalla kaavalla kuin yllä on kirjoitettu.
En vain voi tätä ymmärtää. En mitenkään. Rakastan häntä yli kaiken, mutta mielikuvat heistä kahdesta saa sydämeni kahtia.
Tällä hetkellä oloni on tyhjä. Saatanan tyhjä. Voin niin pahoin, etten voi syödä, en juoda, en tehdä mitään. Jopa kehoni reagoi järkytykseen rytmihäiriöillä... Että tiedoksi vaan, rakkaani, voin pahoin... Todella pahoin...
Olen vaan niin rikki.- potkut vaan
Niin, minä ehkä olisin antanut anteeksi tuon että humalassa tanssi jonkun kanssa. Mutta sitä en, että laittoi naisen facebookiin ja piti yhteyttä. Anna lähtöpassit. Ei kannata. Jos ei ole luotettava, niin ei ole luotettava. Itse juuri annoin lähtöpassit 2 vuoden seurustelun jälkeen osittain juuri epäluotettavuuden ja salaisten facebook-ystävättärien vuoksi. Ei se siihen facebookiin jää. Siitä voit olla varma.
- sfaegerfgfthstrhs
Voin varmuudella sanoa, että luulet minua toiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571