Kun presidenttinä oli Kekkonen..

Mennyttäkö kaikki ?

"60-70-luvulla oli kaikki paremmin vai oliko? Mutta ainakin siltä se tuntui,
- silloin kouluja rakennetaan,nyt puretaan,
- Silloin työpaikkoja lisättiin ja töihin vaan mentiin- nyt koulutuksien ja koulutuksien kautta satoihin työpaikka haastettupaikkojen jälkeen EHKÄ voi saada työtä. Ja työpaikat viedään ulkomaille
- Silloin rakennettiin omia taloja kun oli varaa, voitiin mökitkin rakentaa- nykyisin etsitään rahaa jopa Vuokra asuntoihin!
- Silloin oltiin baari tappeluiden jälkeen kavereita- nykyisin puukolla mahaan ja vankilaan
- Silloin Poliisit olivat töissä ja pystyivät isompiin rikoksiin puuttumaan- nykyisin yli 500 työtöntä poliisia ja pienemmästäkin rikkeestä poliisit joutuvat tuhlaamaan työaikaa
- Silloin vanhemmat eivät tienneet moneen tuntii missä lapsi juoksi kavereiden kanssa- nykyisin suurinpiirtein GSP laitteet kaulaan ja tunninvälein soitto kotiin!
- Silloin ovet pystytiin pitämään "auki"(kahvasta painamalla ulko-ovi auka) - Nykyisin ei edes tavan lukkoon laittaminen välttämättä riitä! vaan tuplana on turvallista

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma lukunsa

      on tiestö, miten ihmeessä se on päästetty rapistumaan.

    • tässä vain osa

      Juu, työhön mentiin esim. Ruotsiin - satojatuhansia. Oli voi- ja viljavuoria. Peltoja pantiin pakettiin. Maaseudulla elettiin kurjuudessa.

      • Kurjuudessa ?

        voi ja viljavuorien päällä istuttiin ? ja Ruotsista tuli kruunuja !


      • Pari vuotta
        Kurjuudessa ? kirjoitti:

        voi ja viljavuorien päällä istuttiin ? ja Ruotsista tuli kruunuja !

        Ruotsissa ja tultiin Suomeen lomaileen tuliterällä Volvolla, täällä Mosse oli myydyin auto.


      • Kuka tuli kuka ei
        Pari vuotta kirjoitti:

        Ruotsissa ja tultiin Suomeen lomaileen tuliterällä Volvolla, täällä Mosse oli myydyin auto.

        Kaikki Kekkosen karkottamat ei palanneet edes lomailemaan.


    • Tatti Maneli

      Juu, ja poliitikot saivat käydä huorissa sekä valehdella ihan rauhassa kun Kekkonen näytti mallia. Ei etelän metia häirinnyt kun elettiin sensuurimaa Finsovlandissa.

      • Tuosta voisi

        häkki heilahtaa.


    • tietoa ja tuskaa

      Juu, ja ennen oli vaan kuppaa ja tippuria; ei ollu klamydiaa, hiviä yms. - mutta nyt on!

    • skirppu kommari

      Juu, hvyin meni, tässä muistikuvia nuoruudestani:

      - Suomen sisäpolitiikasta päättivät Kekkonen ja Neuvostoliiton kommunistinen puolue
      - Poliisi sai pidättää vaikka syyttömiä ja pitää kaksi viikkoa syyttä pidätettynä
      - Kahden työssäkäyvän perheessä palkka riitti juuri ja juuri vuokraan, makaroniin ja perunoihin koko kuukaudeksi, lihaa oli varaa ostaa noin kerran viikossa, hedelmiä harvemmin
      - 21 tuuman mustavalko tv maksoi kolmen kuukauden nettopalkan
      - Suomen myydyin "auto" oli Lada 1200 sl, se maksoi noin kahden vuoden duunarin netopalkan
      - Monien tavaroiden tuonti oli kiellettyä poliittisista syistä (neuvostoliitto olisi muka suuttunut)
      - Ulkomaille ei saanut viedä valuuttaa, se piti salakuljettaa jos nyt rahaa sattui olemaan
      - Ulkomailla matkailivat vain harvat, normaali valkokaulustyöläisillä oli varaa korkeintaan yhteen matkaan mallorkalle johon oli säästetty rahaa jopa kymmenen vuotta
      - lehdistön sensuuri oli voimissaan, myöskään tällainen nettikeskustelu ei olisi ollut poliittisista syistä mahdollista (Neuvostoliitto kielsi kaiken)

    • oikaisuja v

      Muutamia korjauksia

      - silloin rakennettiin homekoulut jotka nyt vasta ymmärretään purkaa
      - silloin töissä oli kaiken maailman lusmuilijoita joille piti maksaa täysi palkka vaikka lintsasivat duunista jotka työkavereiden piti tehdä, nyt nämä samat lusmuiljat eivät sa töitä
      - silloin rakennettiin omia hometaloja jota nyt yritetään kaupata, talot rakennettiin niin huonosti että ovat pääosin purkukuntoisia, rakentaminen tehtiin kaiken lisäksi talkoilla veroja kiertäen.
      - silloin baaritappelut päättyivät lähes aina kuolemaan, henkirikoksia tehtiin silloin 50% enemmän kuin nykyään
      - silloin poliisit selvittivät rikokset paremmin koska syyttömiä pantiin linnaan tarvittaessa jotta luvut saatiin kaunisteltua
      - silloin lapset siavat tukkapöllyä jos tulivat kotiintuloajan jälkeen, nyt saavat tekstarin "tule jo kotiin kultamussukka"
      - silloin ei normaali kodeissa ollut mitään varastettavaa, joten ovia pystyi pitämään lukitsematta, nyt joka huushollissa on tietokoneet, 50" taulutv:t, dts musiikkisysteemit ja älypuhelimet sekä viinikellarissa vuosikertaviinit jotka oudosti kiinnostavat muitakin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe