"60-70-luvulla oli kaikki paremmin vai oliko? Mutta ainakin siltä se tuntui,
- silloin kouluja rakennetaan,nyt puretaan,
- Silloin työpaikkoja lisättiin ja töihin vaan mentiin- nyt koulutuksien ja koulutuksien kautta satoihin työpaikka haastettupaikkojen jälkeen EHKÄ voi saada työtä. Ja työpaikat viedään ulkomaille
- Silloin rakennettiin omia taloja kun oli varaa, voitiin mökitkin rakentaa- nykyisin etsitään rahaa jopa Vuokra asuntoihin!
- Silloin oltiin baari tappeluiden jälkeen kavereita- nykyisin puukolla mahaan ja vankilaan
- Silloin Poliisit olivat töissä ja pystyivät isompiin rikoksiin puuttumaan- nykyisin yli 500 työtöntä poliisia ja pienemmästäkin rikkeestä poliisit joutuvat tuhlaamaan työaikaa
- Silloin vanhemmat eivät tienneet moneen tuntii missä lapsi juoksi kavereiden kanssa- nykyisin suurinpiirtein GSP laitteet kaulaan ja tunninvälein soitto kotiin!
- Silloin ovet pystytiin pitämään "auki"(kahvasta painamalla ulko-ovi auka) - Nykyisin ei edes tavan lukkoon laittaminen välttämättä riitä! vaan tuplana on turvallista
Kun presidenttinä oli Kekkonen..
10
<50
Vastaukset
- Oma lukunsa
on tiestö, miten ihmeessä se on päästetty rapistumaan.
- tässä vain osa
Juu, työhön mentiin esim. Ruotsiin - satojatuhansia. Oli voi- ja viljavuoria. Peltoja pantiin pakettiin. Maaseudulla elettiin kurjuudessa.
- Kurjuudessa ?
voi ja viljavuorien päällä istuttiin ? ja Ruotsista tuli kruunuja !
- Pari vuotta
Kurjuudessa ? kirjoitti:
voi ja viljavuorien päällä istuttiin ? ja Ruotsista tuli kruunuja !
Ruotsissa ja tultiin Suomeen lomaileen tuliterällä Volvolla, täällä Mosse oli myydyin auto.
- Kuka tuli kuka ei
Pari vuotta kirjoitti:
Ruotsissa ja tultiin Suomeen lomaileen tuliterällä Volvolla, täällä Mosse oli myydyin auto.
Kaikki Kekkosen karkottamat ei palanneet edes lomailemaan.
- Tatti Maneli
Juu, ja poliitikot saivat käydä huorissa sekä valehdella ihan rauhassa kun Kekkonen näytti mallia. Ei etelän metia häirinnyt kun elettiin sensuurimaa Finsovlandissa.
- Tuosta voisi
häkki heilahtaa.
- tietoa ja tuskaa
Juu, ja ennen oli vaan kuppaa ja tippuria; ei ollu klamydiaa, hiviä yms. - mutta nyt on!
- skirppu kommari
Juu, hvyin meni, tässä muistikuvia nuoruudestani:
- Suomen sisäpolitiikasta päättivät Kekkonen ja Neuvostoliiton kommunistinen puolue
- Poliisi sai pidättää vaikka syyttömiä ja pitää kaksi viikkoa syyttä pidätettynä
- Kahden työssäkäyvän perheessä palkka riitti juuri ja juuri vuokraan, makaroniin ja perunoihin koko kuukaudeksi, lihaa oli varaa ostaa noin kerran viikossa, hedelmiä harvemmin
- 21 tuuman mustavalko tv maksoi kolmen kuukauden nettopalkan
- Suomen myydyin "auto" oli Lada 1200 sl, se maksoi noin kahden vuoden duunarin netopalkan
- Monien tavaroiden tuonti oli kiellettyä poliittisista syistä (neuvostoliitto olisi muka suuttunut)
- Ulkomaille ei saanut viedä valuuttaa, se piti salakuljettaa jos nyt rahaa sattui olemaan
- Ulkomailla matkailivat vain harvat, normaali valkokaulustyöläisillä oli varaa korkeintaan yhteen matkaan mallorkalle johon oli säästetty rahaa jopa kymmenen vuotta
- lehdistön sensuuri oli voimissaan, myöskään tällainen nettikeskustelu ei olisi ollut poliittisista syistä mahdollista (Neuvostoliitto kielsi kaiken) - oikaisuja v
Muutamia korjauksia
- silloin rakennettiin homekoulut jotka nyt vasta ymmärretään purkaa
- silloin töissä oli kaiken maailman lusmuilijoita joille piti maksaa täysi palkka vaikka lintsasivat duunista jotka työkavereiden piti tehdä, nyt nämä samat lusmuiljat eivät sa töitä
- silloin rakennettiin omia hometaloja jota nyt yritetään kaupata, talot rakennettiin niin huonosti että ovat pääosin purkukuntoisia, rakentaminen tehtiin kaiken lisäksi talkoilla veroja kiertäen.
- silloin baaritappelut päättyivät lähes aina kuolemaan, henkirikoksia tehtiin silloin 50% enemmän kuin nykyään
- silloin poliisit selvittivät rikokset paremmin koska syyttömiä pantiin linnaan tarvittaessa jotta luvut saatiin kaunisteltua
- silloin lapset siavat tukkapöllyä jos tulivat kotiintuloajan jälkeen, nyt saavat tekstarin "tule jo kotiin kultamussukka"
- silloin ei normaali kodeissa ollut mitään varastettavaa, joten ovia pystyi pitämään lukitsematta, nyt joka huushollissa on tietokoneet, 50" taulutv:t, dts musiikkisysteemit ja älypuhelimet sekä viinikellarissa vuosikertaviinit jotka oudosti kiinnostavat muitakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191170
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 77697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 88653
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet107477