Kaupungilla on velkaa

kemiläine

Vaan näkyypä tuota olevan omaisuuttakin. Kannattaisi varmaan säätiöidä se vain nykyisen Kemin kaupungin asukkaiden hyväksi. Meidän verorahoillahan ne on maksettu.

8

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+11

      No eikö olisi parempi maksaa sitä velkaa pois ? - tehän sen olette ottaneetkin !

      • kemiläine

        Sitähän maksetaankin, jos olet seurannut. Kun velka on maksettu, jää se omaisuus joka sitten kyllä varmaan kelpaa muillekin, kun on muiden maksamaa.


      • APINA
        kemiläine kirjoitti:

        Sitähän maksetaankin, jos olet seurannut. Kun velka on maksettu, jää se omaisuus joka sitten kyllä varmaan kelpaa muillekin, kun on muiden maksamaa.

        Minulla ei ainakaan ole velkaa,mistään velkapaperista ei löydy nimeäni ja jos löytyy se on väärennös.Kyllä rahaa,elkää muuta uskokakkaan.Katsokaa nyt,piti laittaa tähän mennessä,ja lissää kulluu tulevan hurjasti kuluja 208,000 euron uusi puhelinjärjestelmä,vaikka entinen oli toimiva.Mitään ei kerrottu paljonko se konsulttifirma on netonnut,joka on lobannut kyseisen järjestelmän Kemin kokoomuslaisille.Lisäksi on kävelty valtuuston,sekä terveyslautakunnan yli,kun tätä järjestelmää on salassa hankittu.Että elkää hyvät Kemiläiset uskoko satuja.Olen varma siitäkin,että eliitti on vienyt verokertymiä veroparatiiseihin omille tileilleen.Mitään velkaa ei ole Kemillä,eikä muillakaan kunnilla se on varmaa.


      • Veikkonen
        APINA kirjoitti:

        Minulla ei ainakaan ole velkaa,mistään velkapaperista ei löydy nimeäni ja jos löytyy se on väärennös.Kyllä rahaa,elkää muuta uskokakkaan.Katsokaa nyt,piti laittaa tähän mennessä,ja lissää kulluu tulevan hurjasti kuluja 208,000 euron uusi puhelinjärjestelmä,vaikka entinen oli toimiva.Mitään ei kerrottu paljonko se konsulttifirma on netonnut,joka on lobannut kyseisen järjestelmän Kemin kokoomuslaisille.Lisäksi on kävelty valtuuston,sekä terveyslautakunnan yli,kun tätä järjestelmää on salassa hankittu.Että elkää hyvät Kemiläiset uskoko satuja.Olen varma siitäkin,että eliitti on vienyt verokertymiä veroparatiiseihin omille tileilleen.Mitään velkaa ei ole Kemillä,eikä muillakaan kunnilla se on varmaa.

        Oletko ajatellut, että olet kunatavaaleissa äänestänyt ihmisiä käyttämään valtaa puolestasi. He ovat sitten päättäneet ottaa velkaa hoitaakseen Kemin asiat kuntoon. Velka on maksettava joskus pois ja lainan lyhentämiseen käytetään mm. verovaroja, joita kemiläiset maksavat.


    • Realisx

      Kukahan sitä Kemin omaisuutta muka ostaisi. Kirjanpitoarvo on ihan eri asia kuin käypä arvo. Todellinen arvo Kemin omaisuudella alle kymmenkertainen kirjanpitoarvosta.

      Velka sen sijaan on aina velka korot ja kulut lisäksi.

      • Rikkaasta Kemistä

        No onhan sitä omaisuutta sitten, vaikka olisikin vain yhdeksänkertainen kirjanpitoarvoon verrattuna. Näkeehän sen kaupungilla liikkuessakin, että Kemi on varakas. Rakennukset ja ympäristö on tip-top ja tiet hyvässä kunnossa. Tuulipuisto jauhaa sähköä.


      • kemiläine

        Eli kirjanpitoarvon ollessa 150 M€, todellinen arvo onkin yli miljardin? Eipä paskemmin!


      • yhtns

        Realisx: On sitä Kemin omaisuutta myyty ja ostajiakin on ollut. Jopa Kemin kaupungin viranhaltijakin on ollut mukana yhtiön osakkaana joka näitäkin asuntoja on ostanut.. Ja paljonko Kemi sai rahaa kun Kemin opiskelijasäätiön asuntoja myytiin yhdelle yhtiölle joka nyt vuokraa kyseisiä asuntoja.Ei ole näkynyt tietoja mikä oli Kemin kaupungin saama osuus tuostakin kaupasta. Otapa huviksesi selvää näistä Kemin tekemistä omaisuutensa myynneistä ja ostajien taustoista. Saatat hämmästyä vaikka mitään laitonta ei olisikaan tapahtunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe