Ruotsin valtakunnallinen koe 2012

eeoo

Oisko kellää tietoo mimmone oli tän vuoden ruotsin valtakunnallinen koe?:D

31

1057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku Myy

      joo, ois kiva kuulla millainen oli?:)

    • tidpank

      helvetin vaikea aikapankki!!!

      • pakkolakko

        Kukaan ei saa syyllistää itseään jos pakkoruotsi ei maistu. Vika on pakkoruotsissa. Pakkoruotsia vaivaa sen tarpeettomuus ja pakollisuus.

        Suomessa yritetään osoittaa että pakkoruotsin opiskelijaa vaivaisi motivaation puute tai motivaation puute olisi oma yksilön vika. Näin ei kuitenkaan ole. Vika on ruotsinkielessä ja sen haitallisuudessa, turhudessa ja pakollisuudessa.


    • ysiolenmä

      totta, olis kiva kuulla

    • hjelp...

      Joo, mitä kysymyksii siin oli? Tietääkö kukaan?

    • sdfghm

      b ruottin kysymyksiä kiitoos :)

    • tidssspank

      Siinä oli kysymyksiä jostain hemmetin aikapankista ja

      • ???

        aikapankista?? Mitä kysymyksiä?


    • sdfghm

      ookei kiitoos =) oliko muita mitä pitäis osaa ? Ja millanen oli kulttuuritieto kyssät ?
      Mitä siitä aikapankista piti tietää ??

    • hei!

      varmasti joku on tehny ton ruotsin valtakunnalliseen kokeen 2012(siis ysi luokkien b-ruotsin) ja vois olla niin ystävällinen että kertoisi mitä kysymyksiä kokeessa oli ja mimmoinen oli se kielioppi tehtävä? Ja vois kertoo kans siit kuullunymmärtämisestä?

    • älskarsvenska

      Voi olisi ihanaa jos joku viitsisi tulla kertomaan mitä siinä kysyttiin :-) meillä se nimittäin vaikuttaa aivan suunnattoman paljon todistuksen numeroon.

    • :)

      meilläkin vaikuttaa tosi paljon numeroon, joten olis kiva jos tietäis ees jotain mitä siinä kysytään... joku kiva vois kertoo et mitä kulttuurikysymyksii siinä oli ja mitä ne aiheet oli mistä piti kirjottaa vähän pidempiä tekstejä? :D

    • ei osaa

      Eikö joku ihana ihminen vois vähän auttaa.

      • helbo

        Aikapankista, 2kirjoitelmaa joku fbviesti ainaki


      • svenskaa
        helbo kirjoitti:

        Aikapankista, 2kirjoitelmaa joku fbviesti ainaki

        kiitos!:)millainen oli rakenne ja sanasto tehtävä?


      • helbo
        svenskaa kirjoitti:

        kiitos!:)millainen oli rakenne ja sanasto tehtävä?

        Jotain perus perfekti ja pkp joku luetun ymmärtäminen jostain saaresta


      • svenskaa
        helbo kirjoitti:

        Jotain perus perfekti ja pkp joku luetun ymmärtäminen jostain saaresta

        Oli siinä varmaa jotain muutakin ku perfektistä? Kysyttiiks siinä numeroita, kuukausia, adjektiivien taivutusta, verbien taivutusta yms..??


    • 14+3

      Oli tehtävä, jossa oli aukkoja ja niihn piti täydentää oikeat sanat. Sanoja en sen tarkemmin muista, mutta yks oli ainakin kevät :D Kulttuuri osiossa piti tietää norjan ja islannin pääkaupungit muuta en siitäkään muista :D sitte oli kaks- kolme luetunymmärtämistä, yhen aiheena oli ainakin aikapankki. Kaks lyhyttä kirjotelmaa, maksimi sanamäärä 45 sanaa. Toinen kirjotelma oli siitä että oot luokkaretkellä ja teet siitä facebook päivityksen jossa kerrot kenen kanssa olet mitä ootte tehnyt ja mitä ikävöit kotoa ja miksi. Toisessa kirjotelmassa teit oman ilmotuksen aikapankkii ja kerroit mitä olisit valmis tekemään ja milloin sekä mitä haluat vastapalvelukseksi. Eiköhän siinä ainakin aluks oo tietoa :D

      • ruotsinopiskelija

        kiitos paljon, tästä oli apua!:)


      • ruotsinopiskelija

        Muuten vielä yks kysymys; pitikö ne molemmat kirjotelmat tehhä vai vaan toinen niistä?


    • :)

      Sydämmellisesti kiitos... oot ihana :D

    • :D

      Kiitos paljon tästä tiedosta meinaa meill on huomenna se koe:)

    • help

      Ei kellään sydämmellisellä henkilöllä sattus olee tietoo mitä enkun valtakunnalisissa kysyttiin? mikä oli aineen aihe ja mitä kulttuuriosiossa oli ?

    • AQSWDEFRGTH

      Kiitos kauheesti =)

    • eodghfuoshdkjo

      ööö mikä on aikapankki? xd

    • kihihi

      tuleeks siihe kokeesee konditionaali lauseit :D

    • asdfahdifuhdf

      Hei tiiäks kukaan ett mitä siihen kuunteluun tulis? :D

    • Oppilas12

      Mitkä ovat tärkeimmät sanat jotka kannattaa muistaa?
      Ja minkälainen aikapankki tehtävä oli?

    • juuettätuota

      yllöös päin

    • English exam

      Meillä oli jo englannin valtakunnallinen. Se ei ollut niin vaikea. siinä kysyttiin jotain olympialaisiin liittyvää, missä ne alko mitä erilaisia lajeja jne. se oli siis se kuullunymmärtämis osio, sit reagoinnissa oli amerikkalainen vaihto-oppilas ja se kysy kysymyksiä ja piti vastaa niihin kohtealiaasti esim. What are finnish people like ja sitten oli myös 2 adjectives that can describe Finnish. Essee kohdassa piti kirjoittaa esim. millainen olet 10 vuoden päästä tai esim. tarvitaanko kieliä google-kääntäjä aikakaudella MUISTAKAA KIELET KIRJOITETAAN ISOLLA :D. Kulttuuri tuntemus tehtävässä muistakaa että maple leaf kuuluu kanadaan

    • maijasla

      millanen tän vuoden valtakunnallinen oli?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe