murenevat hampaat

hampaaton kohta

Ongelmani on hampaat mureree palasina pois olin 18 kun ensimmäisestä hampaasta lähti puolet pois siis lohkesi , näin hampaani on murentunut pois useampi nytkin 4 hammasta puolikkaita nyt halkes takahampaasta puolet kun söin ja hampaan alla juuri näkyy ja myöhemmin se tummuu .. syön normaalisti mutta en ymmärrä miksi näin heikot hampaat ? olen vasta 30 ja tämä ongelma alkanut kun olin 18

10

5872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hymy hävettää

      hei!

      SAMA täällä! olen 25v nainen ja minulla alkoin 20vuotiaana hampaista lähtemään paloja. kävin lääkärillä ja sanoi että pesemällä ne pysyy! - eipä ole muutosta tapahtunut...

      Mutta mitä näille hampaille voi tehdä? Implatit/kruunu maksaavat ihan hirveesti ja tekarit näin nuorena?? Minulla on lohennut tai siis lähtenyt paloja kahesta takahampaasta ja lohennyt ienrajasta

      Mitä tälle voi tehdä...? Hävettää nykyään, kun en uskalla hymyillä tai saatika näyttää hampaitani. Pesen päivittäin hampaani sähköhammasharjalla...

    • hamas

      kannattaa kiinniittää ruokavalioon huomio myös.fluoritabletit päivittäin,hammaslangan käyttö illoin,pois mehut,limsat,siiderit imelät happojuomat.maitotuotteita kannatta säännöllisesti käyttää,sekä monipuolista ruokaa.hampaat saadaan kuntoon jos käytte akuutista päivystyssoiton kautta vastaanotolla ja uudet hoitoajat saatte aivan varmasti jos haluatte oikeasti hoitaa suunne.ja jos hampaisto alkaa ,urenemaan nii äkkiä hammaslääkäriin ja hoitosuunnitelma.elämäntavat vaikuttavat ihmisissä hampaistoon ,ihoon ja koko kroppaan ,mielestä puhumattakaan.pois röölit yn saasteet

    • Aloittaja.

      Hammaslääkärikammoa on juu koska olen saanut vain törkeää käytöstä sieltä , en tupakoi tai juo , syön normaalisti joku kirjoitti tos aikasemmin maitotuotteista käyttäsin mutta maha ei kestä yhtään , lapsena toki käytin maitotuotteita normaalisti, juu on se noloa kun henki haisee ja kuiteskin pelottaa lääkäriin meno nytkin 5 hammasta josta pala pois tai jäljellä vain kuoret ;(

      • hymy hävettää

        joo itelläkin on toi lääkärikammo... monesti ovat "puuduttaneet" mutta puudutus ei oo purrut ja ovat alottaneet hommat aina vedet silmillä saa puristaa sitä penkkiä ;s

        miesystäväni kertoi eilen että olen alkanut narskutella hampaita nykyään yölllä... näihin ei vihlo vaikka joisi kylmää maitoa tai vettä. .. pelottaa silti mennä sinne hammaslääkäriin, kun tuntuu että hammaslääkärit kahtoovat pahana jos kun hampaat on huonossa kunnossa... :(


    • rohkeutta nyt

      kerokaa rohkeasti hammaslääkäri kammosta! kannattaa.jätin itse aikanaan hampaiston hoidot kesken juurihoidonkin ja peruin ja peruin.säryt alkoi vaivata ja suussa oleva paha maku ja haju,mikä haisee kauas.lopulta kipu voitti pelot ja kerroin jo ajanvarauksen yhteydessä että mulla on hamm.lääkäripelkoja hoitavalle naislääkärille.hän otti asian esiin ja sanoi että hienoa kun kerroit asiasta ja otetaan hetki kerrallaan.hän kertoi vaihe váiheelta mitä tekee seuraavaksi,kysyi olotilaa,sattuuko ja sanoi ennen toimenpidettä että seuraavaksi tuntuu sellaiselta ym.mutta se kannatti,en saanut ahdistuskohtausta enää ja hoidatin koko kaluston.vuosiin ei ole ollut kurkkutauteja,äläisiä bakteeritulehduksia nieluissa.syynä oli paha bakteeristo suussa joka olisi voinut levitä verenkierron kautta kehoono sairastuttaen sydämen ym elimiä tuhoavin seurauksin.jos puree yöllä hampaita,se on paha juttu,sekin tuhoaa hampaistoa ja murentaa .siihen on saatavissa kiskot ja ne pitää mittauttaa hammaslääkäriltä tai suu ja leukakirurgian puolelta.en ole sairastanut vuosiin kurkkutulehduksia koska suuni on terve ja hoidan aktiisvisesti hampaat.kalkki ja d-vitamiinia saa tablettimuodoissa jos ei maitotuotteet sovellu.sosiaalinen elämäkin kärsii jos bakteerit ja tulehduspesäkkeet muhivat kehossa,suun kautta.haju on kuin viemäristä se etäännyttää lähisuhteet

    • hymy hävettää

      voiko olla laktoosi intoleranssi ja eroosilla jotain tekemistä toisten kanssa? Minulla todettiin tämä laktoosi homma pari vuotta takaperin ja silloin minulla hampaat olivat kunnossa ei ollut mitään ongelmia..

      Mutta nyt kun joudun käyttämään laktoosittomia tuotteita moneen otteeseen niin sen jälkeen ne alkoivat mennä huonoksi. :(

      Itseäni pelottaa aivan suunnattomasti että hammaslääkäri moittii minut maasta taivaaseen ja puudutuksessa iskeevät piikin miten sattuu. Olen aina sanonut kun soita niille että minulla on tämä kammo, mutta silti joka kerta vapisen siinä penkissä kui haavan lehti..

    • hoitakaa suunne

      eipä laktoosi taida liittyä mitenkään.kaikki mehujuomat ja limsat syövyttävät hampaat,ja yksipuolinen kaliton ruokavalio.ole vaan luja hammaslääkärissä,ja älä anna hammaslääkärin ajatuksien olla päässäsi,se on vain sinun oletusta.pese aamuin illoin hampaat apteekin kuivan suun hammastahnoilla,lankaa illoin ja älä käytä mitään mehuja enää.karkit vähennyksiin,mutta saa nauttia .syö joka päivä xylitol jenkkiä 2 palaa kerrallaan ruokailujen välissä,juo vettä. älä häpeä hampaitasi,jos ei tee asialle mitään,se on nolompaa.ja hampaat pitävät kasvojen tyhtiä yllä,eli jos ne murenee,ja putoavat,kasvot alkavat löytyä ja memettävät ryhtiä,ja se vanhentaa ja vetää naamakasaan kuten vauvoilla ja vanhuksiaa kellä ei hampaita.

    • kalsium ja d

      Sokeri pois. Juotko riittävästi maitoa? D-vitamiinia pitäisi saada myös riittävästi.

      • 4141

        Ei se maito mitään auta hampaisiin.


    • Oksa65

      Kyllä se maito auttaa, jos on veressä tarpeeksi D vitamiinia... Itsellä veren D vitamiinipitoisuus oli jostain syystä laskenut noin. 1/7 osaan tarvittavasta, ja hampaat sen näköist että vois pelotella lapsia..... Ei varmaankaan kaikki tällä selity, mutta lääkäri oli aivan kauhuissaan, miten voi olla noin alhanen D pitosuus....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe