Ponkaajia paikalla?

mielyttävää asiointi

Helsingin tiukka linja romanien leiriytymiseen on saanut romanit siirtymään yöpuulle esimerkiksi Vantaan puolelle.

Selviytymisen keinot ovat kirjavia. Osa romaneista hankkii ruokaa kauppojen roskiksista. Myyrmannin ostoskeskuksen vessa on puolestaan profiloitumassa romanien peseytymispaikaksi.

- He ovat Vantaan puolella kuin herran kukkarossa, eikä kukaan tee asialle mitään, toteaa romanien päiväkeskuksessa Helsingin Sörnäisissä työskentelevä Marjatta Vesalainen Keski-Uusimaa-lehden haastattelussa.

10

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Net mun käsittäkseni asuu kylläkin useimmiten autoissaan.

      Systeemihän menee niin, että asiaan hankala puuttua. Olemassa lait ja sen sellaiset. Roskaamisesta hankala sakottaa, jos tekijöitä ei pysty tunnistamaan. Ja kertoo paljon Myyrmannista, että net on majoittuneet sinne.

      Kandeis muistaa, suomessa tuhansia asunnottomia, paljon etenkin pääkaupunkiseudulla. Net asuu koijissa metsissä. Ei ehkä munkaan mielesta romanikerjäläisiä suomeen tarvitaisi, mutta net nyt tulee, koska se on mahdollista. Eikä se ongelma ole vain pks-seudulla, on niitä muuallakin maassa.

      Kyse siis lainsäädännöstä jne. Net nyt näyttää kuuluvan suomen luontoon siinä kuin kevätjoutsenetkin.Laissa muuten mainitaan astalon esimerkiksi pesäpallomaila, mullla on vain golfmailoja.


      =DW=

      • sät,sät

        Net, net, net.... Mitääääh? Siis mitä kieltä?


    • Adios.

      Kevät on tulossa. Romanit ja kerjäläiset saapuvat palstalle.

      Muutenkin näyttää olevan kevätahdistusta luettavissa useissa aloituksissa.


      Huokaus.

      • -

        Ahdistuskin lienee osoitus elämisestä ja tuntemisestä?
        Itselläni ei ole tarvetta ylentää itseäni.


      • Adios.
        - kirjoitti:

        Ahdistuskin lienee osoitus elämisestä ja tuntemisestä?
        Itselläni ei ole tarvetta ylentää itseäni.

        Ei minullakaan ole rahkeita itseäni ylentää.

        Kevätahdistuksella viittaan aloituksiin ja kommentteihin jotka on kirjoitettu xenofobisen ahdistuksen häiritessä mielen tasapainoa.


      • -
        Adios. kirjoitti:

        Ei minullakaan ole rahkeita itseäni ylentää.

        Kevätahdistuksella viittaan aloituksiin ja kommentteihin jotka on kirjoitettu xenofobisen ahdistuksen häiritessä mielen tasapainoa.

        Mielen poukkulaudalla saa valmistautua moniin huisiin olemuksiin, jos vaikka xenofobia vaivaisikin. :))
        Naurattaa, välillä, anteeksi.
        Minusta kun ihmisen ulostuonti on tajunnanvirran kalansaalista.
        Miksi ihmisen pitäisi hävetä ajatuksiaan, miksei saa antaa kaikkeaan, sitä halutessaan?

        Vieläkin, mieli innostuu välillä intoutumaan tasamaastaan poukkoilemaan, korkealle, korkeammalle, kuin korkeimmat vuorten huiput.
        Lie tramboliini-ilmiö?
        Pouks, lensin kai Kuuhun?


      • Adios.
        - kirjoitti:

        Mielen poukkulaudalla saa valmistautua moniin huisiin olemuksiin, jos vaikka xenofobia vaivaisikin. :))
        Naurattaa, välillä, anteeksi.
        Minusta kun ihmisen ulostuonti on tajunnanvirran kalansaalista.
        Miksi ihmisen pitäisi hävetä ajatuksiaan, miksei saa antaa kaikkeaan, sitä halutessaan?

        Vieläkin, mieli innostuu välillä intoutumaan tasamaastaan poukkoilemaan, korkealle, korkeammalle, kuin korkeimmat vuorten huiput.
        Lie tramboliini-ilmiö?
        Pouks, lensin kai Kuuhun?

        Saa, saa kalansaaliin päästää valloilleen.

        Mutta sattuneesta syystä verkkoni reiät ovat niin tiuhat että kaikki sintit siihen tarttuu.

        Kelaan verkkoni ja poistun taas kesää odottelemaan.


      • -
        Adios. kirjoitti:

        Saa, saa kalansaaliin päästää valloilleen.

        Mutta sattuneesta syystä verkkoni reiät ovat niin tiuhat että kaikki sintit siihen tarttuu.

        Kelaan verkkoni ja poistun taas kesää odottelemaan.

        Älähän minnekään kelaa, saati verkkojasi pura, eikö siellä jo liene kesä? Täällä talvi ja jää.
        Olen oiva onkija, kunhan joku muu madon laittaa koukkuun.


    • oikeusvaltio*******

      1960-luvulla oli rappukäytävissä vielä kyltti jossa luki :
      "Kerjääminen ja kaupustelu kielletty."

      Sitten kyltit poistettiin..

      Silti ovien takana joskus soitti ovikelloa joku iäkäs huonosti pukeutunut.. "Voisitteko avustaa" niiasi tai piti hattua kädessään. Minulla oli palkka 450 mk/kk - verot..asuin vuokralla ja elin palkallani.. ei olut avustukseen, mutta mieleen jäi ja pahaa teki..

      Suomalainen kerjää kun Hänen täytyy Romanialainen kerjää koska hänellä on oikeus.

    • kohtaloko?

      Ja kohta tulevat marjanpoimijat!
      Miksi meitä näin rangaistaan?
      Miksi tämä tuska?
      Eikö Jumalakaan meitä auta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe