Heippa ,
Tässä on meidän parisuhteen ongelma...
Olen ollut aina elämässäni aikana (ikä 25v) urheilullinen nainen. Omistan kauniin ja kiinteän kropan. Kolme vuotta sitten tutustuin nykyiseen poikaystävääni, joka taas vihasi urheilua. Tähän tuli kuitenkin muutos yli vuosi sitten...
Sain kuitenkin ylipuhuttua poikasytävääni urheilemaan kanssani, menimme yhdessä 10kilsan lenkille jne. Nykyään poikaystävääni on melkein kaikissa mun harrastuksissani mukana. Hänellä on jopa ihan omia harrastuksia. Urheilu lähensi meidät entistä enemmän. Hän on nyt laihtunut noin 12 kiloa, todella seksikäs ja timmi kroppa ja olen todella ylpeä hänestä, MUTTA!
Tämä laihdutus juttu on alkanu mennä ihan överiksi. Hän laskee joka ikistä kaloria niin, että mulla menee koht hermot! mä en saa ostaa ollenkaan mitään karkkeja tai limua kotiin. Olen monesti yritänyt selittää ettei se yksi pizza tai yksi karkkipussi kuukaudessa 10 kiloa lihota, koska me syödään muuten terveellistä kotiruokaa.
Alussa olin tässä jutussa mukana, kannustustin jne. Olin tarkkana siitä mitä ostan jääkaappiin, koska tiesin, että minun on helppoa olla syömättä mitään roskaruokaa, mutta hänen ei. Nyt tää juttu on alkanut mennä överiks. Mä en uskalla mieheni kanssa mennä syömään ulos ku tyylii pitäisi tietää kuinka monta kaloria safkassa on!
Mä oon niin huolissani ku voi olla! mä pelkään, että ex sohvaperunasta tulee sairas anoretikko! sit mulla on hirvee syylinen olo..tuntuu, että minä tämän hänelle opetin. Mä oon yritänyt hänelle selittää, että elämästä on nautittavaa. Syödään terveellisesti, liikutaan yhdessä, mässäillään joskus. Mutta meidän koko parisuhdemme/elämämme pyörii kilojen ympärillä.
What can i do....
Laihdutusprosessi
6
223
Vastaukset
- nyt mars
Mies lääkäriin!
- Myös saman henkinen.
Ei kannata vielä tehdä hätiköityjä päätöksiä, sillä miehesi on vain huomannut liikunnan ja terveellisen ruokavalion hyvät vaikutukset ja pyrkii tietysti parantamaan tuloksia liiaksi. Mielestäni se on ihan normaali reaktio aluksi. Yleesä se normalisoituu kun itse huomaa menneensä liian pitkälle, se aiheuttaa helposti vastakkaisen reaktion, jolloin mennään toiseen ääripäähän ja painoa tulee roimasti enemmän kuin mitä oli alunperin. Toisilla taas se johtaa painon sahaamiseen edestakaisin. Eli koska sinulla tuntuisi olevan varsin hyvä käsitys liikunnan ja hyvän ruokavalion suhteesta, joten pyri vain ohjaamaan miestäsi samoille linjoille itsesi kanssa, vaikka se muodostua aika rankaksi joksikin aikaa.
Uskoisin vuoden sisällä näkyvän mihin tilanne asettuu. - 4 x vkossa
Saisitkohan miehesi innostumaan kuntosalilla käymisestä!
Siellä lasketaan myös kaloreita, mutta että saataisiin lihakset kasvamaan ja rasva poistumaan.
Mielestäni on ihan tervettä vähän katsoa mitä suuhunsa laittaa. Mutta kohtuus kaikessa on paikallaan...
Miehelle kuin miehelle on luultavasti ihanne kroppa, kun painoa on jotain 90 (pituus normi 184), mutta vyötärö alle 90, mieluiten 85!
Tosissaan kuntosaleilla treenajat nostavat painonsa kyllä järjestään toiselle sadalle, mutta se onkin toinen juttu... - laihtunut mies
Mulla olis vähän samas juttu paitti et aloitin itse laihduttamaan ja laihduin 25 kg 5kk aikana nyt olen laihtunut 33 kg ja lasken kaloreita ja katson mitä suuhuni laitan. Käyn salilla joka päivä ja tolleen. Alkoholi on ainoo mistä en luovu mut en juo sitäkään joka viikonloppu enkä hirveitä määriä muutenkaaan. Mut haluaisin laihtua lisää vaan ainakin 10 kg ja sen takia lasken kaloreita. Nyt painan n 80 kg ja haluan painaa 70 kg niin olisin laihtunut 43 kg yhteensä
- oppeliini1
Turhaan huolehdit. Roskaruokaa ei tarvitse edes harvoinkaan. Tai jos todella sinun on sitä pakko saada ja syodä, niin nauti se silloin kun mies ei ole näkoetäisyydellä.
Siihen pystyy kuka tahaansa! Mies ei ole sinun seurassa 24/7. Kenties 23/7 jolloin se jättää kokonaisen tunnin nauttia jäätelostä tai pizzasta.
Yleensähän tiedetään ettv ihmiset tarvitsevat vain 1/3 syomästään ruoasta pitääkseen heidät hyvinvointisina. 2/3 syomästään ruoasta pitää taas lääkärit hyvinvointisina (selvennyksenä; syojän ylipaino ym ym ym jonka hoidosta lääkäreille maksetaan) - hipsssilekl
Ymmärrän miestäsi hyvin, sillä olen itse koukussa karkkiin ja roskaruokaan. Se on kaikki tai ei mitään. En osaa olla kohtuukäyttäjä niissä.
Jos miehesi kokee voivansa hyvin hoikempana ja terveellistä ruokaa syövänä, niin älä nyt lähde muuttamaan tilannetta. Etsikää sellainen ravintola, jossa tietää kalorimäärät tarkemmin. Mielestäni esim. subwayn patongit ja hampuriaisaterioiden kalorit tiedetään tai ainakin niitä voi kysyä esim. ennakkoon sähköpostilla.
Monissa ravintoloissa voi myös ottaa esim. ranskalaisten tilalle salaattia, jolloin paistettu pihvi salaatti on ihan mainio ateria. Joissakin ravintoloissa pihvin paino tiedetään (esim. 150 g), jolloin kalorit voi vaikka laskea vähän yläkanttiin, niin ei tule epätietoisuutta sitiä, paljonko on tullut syötyä kaloreita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462