Joo eli nyt ois hakusessa pitkäikäinen fillari lähinnä kouluun ajamiseen, sekä muuhun yleiskäyttöön. Hintahaarukka mulla taitaa olla 200-350e.
Olen katellut Soliferin alennuksessa olevaa 21vaihteista hybridipyörää ( http://www.soliferpyorat.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=26 ) , joka on myynnissä citymarketissa 330e, näyttäisi olevan alumiinirunko.
Mahtaisiko olla järkevä ostos? Mitä muita ehdotuksia?
Pyörä lähinnä kaupunkikäyttöön
28
286
Vastaukset
- 55555555555555555555
Tuskin tuo kovin pitkäikäinen on. Eipä kyllä taida olla mikään muukaan tuossa hintaluokassa. Kiekot, eli polkupyörän pyörät sekä voimansiirto-osat ovat melko heppoisia.
- jeppejannu
No siis, onko tuo pyörä 320 euron arvoimen, vai onko kyseisessä hintaluokassa parempi vaihtoehto?
- 55555555555555555555
Ei se kaikkein huonoinkaan ole, jos runkokoko vain sattuu sopimaan. Tuo on 21-tuumainen runko. Jos sen mitoitus menee yhtään samalla systeemillä kuin maastopyörien runkojen, se sopii noin vajaat 190 senttiä pitkälle kuskille.
Joku Kona Dew olisi sikäli parempi, että siitä olisi useita runkokokoja.
- Joo, siis ei
Ei tuossa hintaluokassa kannata ostaa vaihdepyörää. Vaihteeton Jopo on yksi valinta.
(Tuota Konan Dew'ä on kyllä sanottu halvimmaksi käyttökelpoiseksi vaihdepyörksi. Jos on pakko olla vaihteet, sitten se)- Jaa-hans
Tuoteryhmä: miesten hybridit
- eistanamitäpelleilyä
Joo se on aivan käsittämätön taikakalu. Oikea ihmeiden ihme, jossa jopa kaikissa muissa saman hintaluokan fillareista tutut ja niissä täysin kelvottomiksi todetut voimansiirron osasarjatkin muuttuu kelvollisiksi...
Voi v...u sentään. - Alkup. Maantiepyöräi
Jaa-hans kirjoitti:
Tuoteryhmä: miesten hybridit
Itse asiassa Kona Dew on maerikkalaisittain "asphalt" eli eurooppalaisittain "fitnesspyörä".
http://www.konaworld.com/
Mutta suosittelen kuitenkin tuossa hintaluokassa ja tuohon käyttöön vaihteetonta pyörää. Jopo tai joku kiva fixi voisi olla ihan ok. - Jaa-hans
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Itse asiassa Kona Dew on maerikkalaisittain "asphalt" eli eurooppalaisittain "fitnesspyörä".
http://www.konaworld.com/
Mutta suosittelen kuitenkin tuossa hintaluokassa ja tuohon käyttöön vaihteetonta pyörää. Jopo tai joku kiva fixi voisi olla ihan ok.Kyllä sitä hybridinä myydään. Totuus, jota et asfaltillasi kumoa.
- Alkup. Maantiepyöräi
Jaa-hans kirjoitti:
Kyllä sitä hybridinä myydään. Totuus, jota et asfaltillasi kumoa.
Saahan hevosta myydä vaikka kamelina, mutta ei se tee siitä kamelia kuten ei asiantuntemattoman kauppiaan ilmoitukseen kirjaama hybridi tee Dew'stä hybridiä. Lähinnä se osoittaa jotain myyjän ammattitaidista tai sitten hänen moraalistaan.
- Taaskosealkaa
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Saahan hevosta myydä vaikka kamelina, mutta ei se tee siitä kamelia kuten ei asiantuntemattoman kauppiaan ilmoitukseen kirjaama hybridi tee Dew'stä hybridiä. Lähinnä se osoittaa jotain myyjän ammattitaidista tai sitten hänen moraalistaan.
Pysytäänpä asiassa. Hybridi mikä hypridi.
- Alkup. Maantiepyöräi
Taaskosealkaa kirjoitti:
Pysytäänpä asiassa. Hybridi mikä hypridi.
Hybridi on hybridi, mutta Konan Dew on amerikkalaisittain asphalt ja eurooppalaisittain fitnesspyörä. Ei siitä tule hybridiä, vaikka joku tonttu kirjoittaa mainokseen niin. Osoittaa lähinnä myyjän täydellistä osaamattomuuta pyöräalalla. Ostaisitko itse pyörän toopelta, joka myy Konan Dew'ä hybridinä?
- markettiostaja
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Hybridi on hybridi, mutta Konan Dew on amerikkalaisittain asphalt ja eurooppalaisittain fitnesspyörä. Ei siitä tule hybridiä, vaikka joku tonttu kirjoittaa mainokseen niin. Osoittaa lähinnä myyjän täydellistä osaamattomuuta pyöräalalla. Ostaisitko itse pyörän toopelta, joka myy Konan Dew'ä hybridinä?
Jos haluaa juuri kyseisen pyörän ostaa, niin eikö se nyt ole sama keltä toopelta sen ostaa tai millä nimityksellä sitä myydään?
Parempi jos sen voi vielä samalla ostaa kun kävelee kohti maitohyllyä ja maksaa samalle kassalle kuin maitopurkki. - Alkup. Maantiepyöräi
markettiostaja kirjoitti:
Jos haluaa juuri kyseisen pyörän ostaa, niin eikö se nyt ole sama keltä toopelta sen ostaa tai millä nimityksellä sitä myydään?
Parempi jos sen voi vielä samalla ostaa kun kävelee kohti maitohyllyä ja maksaa samalle kassalle kuin maitopurkki.Aloittelijan on parempi ostaa pyöränsä sellisesta paikasta, joka osaa myydä. Mitoitus onnistuu ja saa oikeat varusteet mukaan.
Et tee mitään väärän kokoisella pyörällä. Eikä paljon lämmitä, jos myyjä ei ole ymmärtänyt kysyä tärkeimpien tarvikkiden olemassa oloa. - Alkup. Maantiepyöräi
eistanamitäpelleilyä kirjoitti:
Joo se on aivan käsittämätön taikakalu. Oikea ihmeiden ihme, jossa jopa kaikissa muissa saman hintaluokan fillareista tutut ja niissä täysin kelvottomiksi todetut voimansiirron osasarjatkin muuttuu kelvollisiksi...
Voi v...u sentään.Kona tekee halpiksistaan täyttä kokosarjaa. Muilla on vain yksi tai kaksi kokoa. Käveletkö sinä kolme numeroa liian suurissa kengissä?
- ööhö
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Kona tekee halpiksistaan täyttä kokosarjaa. Muilla on vain yksi tai kaksi kokoa. Käveletkö sinä kolme numeroa liian suurissa kengissä?
Kuvitteletko tai luuletko että a) ne pari kokoa ei sovi kenellekkään b) että ne pari kokoa on vain jättiläisille tai onnettomolle persjaloille c) että nämä markettimerkit ovat ainoa vaihtoehto tuolle joille.
Tai siis yksilysti mitä luulet, väärässä olet. - Börje 321
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Itse asiassa Kona Dew on maerikkalaisittain "asphalt" eli eurooppalaisittain "fitnesspyörä".
http://www.konaworld.com/
Mutta suosittelen kuitenkin tuossa hintaluokassa ja tuohon käyttöön vaihteetonta pyörää. Jopo tai joku kiva fixi voisi olla ihan ok.Hybridi mikä hybridi, eikä se siitä muuta vaikka voissa paistais. Tämä keskustelu käytiin jo viime vuonnakin. Jonkun mielenterveys järkkyy kun hänelle myyty asfalttipyörä paljastuukin kaikkien parjaamaksi hybridiksi. Eipä muuta kuin lääkitys kuntoon niin kyllä se taas siitä. Tsemppiä vaan! :)
- -
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Hybridi on hybridi, mutta Konan Dew on amerikkalaisittain asphalt ja eurooppalaisittain fitnesspyörä. Ei siitä tule hybridiä, vaikka joku tonttu kirjoittaa mainokseen niin. Osoittaa lähinnä myyjän täydellistä osaamattomuuta pyöräalalla. Ostaisitko itse pyörän toopelta, joka myy Konan Dew'ä hybridinä?
>>Konan Dew on amerikkalaisittain asphalt
Just, täällä Alkup.Maantiepyöräi taas selittää asfalttipyöristä joka on kuitenkin ensisijaisesti pelkkä Konan markkinointitermi tuolle pyörälle. - Alkup. Maantiepyöräi
- kirjoitti:
>>Konan Dew on amerikkalaisittain asphalt
Just, täällä Alkup.Maantiepyöräi taas selittää asfalttipyöristä joka on kuitenkin ensisijaisesti pelkkä Konan markkinointitermi tuolle pyörälle.Tuota tuota. Luokituksethan eivät ole suomeksi vakiintuneita, mutta anglosaksisessa maailmassa, jonka käännöstermejä käytämme nykyään, on kuiten melko yhtenäinen käytäntö. Yksi selvä ero Atlantin eri puolilla on kuitenkin asphalt vs. fitness. Se on maantiepyörä, joka on enemmän tai vähemmän modattuna varustettu suoralla tangolla.
Jos ollaan ihan tarkkoja, niin Konan Dew sarjan alkuperäisissä malleissa runkoa ei haettu maantiepyöristä, vaan se oli crossari. Ero maasturigeometrialla olevaan hybridiin on kuitenkin niin silmiinpistävä, että jokainen sen näkee. - Alkup. Maantiepyöräi
ööhö kirjoitti:
Kuvitteletko tai luuletko että a) ne pari kokoa ei sovi kenellekkään b) että ne pari kokoa on vain jättiläisille tai onnettomolle persjaloille c) että nämä markettimerkit ovat ainoa vaihtoehto tuolle joille.
Tai siis yksilysti mitä luulet, väärässä olet.Nähnyt liian monta kertaa, kun asiaa tuntemattomalle kaverille on myyty "lähinnä sopivan kokoinen pyörä", kun mallistossa ei ole oikean kokoista. Osa tapausksita on varmasti tahallisia, mutta osassa voi olla, ettei myyjä vain osannut mitoittaa poikupyörää oikein. Aloittelijan on hölmöä mennä ostamaan pyörää, josta ei ole normaalia kokojakaumaan. Todennäköisyys, että pissitään silmään, on hyvin suuri.
- -
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Tuota tuota. Luokituksethan eivät ole suomeksi vakiintuneita, mutta anglosaksisessa maailmassa, jonka käännöstermejä käytämme nykyään, on kuiten melko yhtenäinen käytäntö. Yksi selvä ero Atlantin eri puolilla on kuitenkin asphalt vs. fitness. Se on maantiepyörä, joka on enemmän tai vähemmän modattuna varustettu suoralla tangolla.
Jos ollaan ihan tarkkoja, niin Konan Dew sarjan alkuperäisissä malleissa runkoa ei haettu maantiepyöristä, vaan se oli crossari. Ero maasturigeometrialla olevaan hybridiin on kuitenkin niin silmiinpistävä, että jokainen sen näkee.>>Yksi selvä ero Atlantin eri puolilla on kuitenkin asphalt vs. fitness
Viitteitä sitten kehiin sitten kun asia on kerta selvä. :) Konan markkinointiläpyskä ei ole edelleenkään sama kuin koko jenkkien markkinat. Ei sillä että itse termi kiinnostaisi itseäni, kutsuttakoon pyöriä miksi tahansa niin ajo-ominaisuudet ratkaisevat.
>>Se on maantiepyörä, joka on enemmän tai vähemmän modattuna varustettu suoralla tangolla.
http://citybiketampa.com/wp-content/uploads/2009/07/kona_dew_delux.jpg
Näyttääkö Kona Dew nyt ihan rehellisesti mielestäsi vain maantiepyörälle suoralla tangolla? Katso tarkkaan. - Crovemn
- kirjoitti:
>>Yksi selvä ero Atlantin eri puolilla on kuitenkin asphalt vs. fitness
Viitteitä sitten kehiin sitten kun asia on kerta selvä. :) Konan markkinointiläpyskä ei ole edelleenkään sama kuin koko jenkkien markkinat. Ei sillä että itse termi kiinnostaisi itseäni, kutsuttakoon pyöriä miksi tahansa niin ajo-ominaisuudet ratkaisevat.
>>Se on maantiepyörä, joka on enemmän tai vähemmän modattuna varustettu suoralla tangolla.
http://citybiketampa.com/wp-content/uploads/2009/07/kona_dew_delux.jpg
Näyttääkö Kona Dew nyt ihan rehellisesti mielestäsi vain maantiepyörälle suoralla tangolla? Katso tarkkaan.Yksinkertainen yhtälö. Pyörä näyttää hybridiltä ja sitä markkinoidaan hybridinä=pyörä on hybridi.
- Paremppi valinta
http://www.evanscycles.com/products/jamis/beatnik-2012-single-speed-hybrid-bike-ec031788
Beatnik'ia on saatavana Suomestakin. - tuolla ainakin
http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/01.06.03/maantiepyorat/t/2558/beatnik/
Intersport mainostaa Beatnikkia. Intersportin kanssa kannattaa olla varovainen. Myyjät eivät välttämättä osaa myydä oikean kokoista pyörää.- Börje 321
Juuh ja Interportista tuon saa halvemmalla kun tuohon Evanssin hintaan laittaa postit päälle.
- jappajannu
Missä myydään noita konan -pyöriä? Joku 350e hinta menis aika nappiin.
- jeppejannu
Ei kai ole poistunut Suomen valikoimista? Googlettelyn jälkeen vaikuttaa vähän siltä.
- jeppejannu
http://www.bikeshop.fi/Kona_Dew_City/ekauppa/pKODWC/&listpos=4 Joo, no bikeshopista löytyo 400e. Jos jostain vielä halvemmalla, olis aika jees.
- jeppejannu
Tallinnasta sais tollasen Kona Dew -11 hintaan 311e, sinne pääsis maanantaina 7 eurolla. Kannattaako? Siis toihan on kai viime vuoden malli.
Ja niin siis vaihteetonta pyörää en aio hankkia, enkä varsinkaan jopoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483