Muistan pienenä olleeni katsomassa, kun pitkät marssijonot lähtivät punaliput hulmuten työväentalolta. Mihin ovat kadonneet?
Vieläkö Kemissä marssitaan vappuna?
15
371
Vastaukset
- 16
Etkö tiedä, kommunismi on haudattu jo aikoja sitten ja marssit sen mukana.
Nyt marssitaan kokoomuksen ja käteisen pillin mukaan. - kalinka.kalinka
Marssijonossa on paperimiehet ja metallimiehet, kantavat Kokoomuksen lippua. Taustalla tanssii Katainen ripaskaa, ja balalaikka soi
- tavarits...
Kyllähän siellä punalippua kannetaan, työväen miehet jättävät Bemarinsa työväen talon taakse, ettei kukaan näe ja sitten marssimaan,, ennen oli mosset ja ladat, aatteeen palo oli kova, nyt on vain "muka" aatteenpalo, näin ajat muuttuu, toveritkin ovat huomanneet, että menneisyydessä eläminen ei ole tätä päivää.
- suomimies..
Pienenä ollessasi jonot olivat pitkät ja viina haisi, nyt jonot ovat lyhyet, mutta viina haisee edelleen.
Ps, viina haisee, koska vanhoja perinteitä halutaan kunnioittaa, viinahan on viisasten juoma, siksi mekin sitä tissutellaan. - Joo vielä
marssitaan, ja poltetaan punasta Norttia.
- Jjhhzbkxk
Luonnollinen poistuma ollut aika suurta ja suurenee vain. Muutama kymmenen marssijaa siellä vielä yleensä on, sitä pahinta änkyräporukkaa jotka ei vieläkään oo toipuneet neuvostoliiton hajoamisesta. Muutama pikkusen yksinkertainen nuorempikin saattaa eksyä mukaan.
- marximaan
Näin se homma etenee!
http://www.pohjolansanomat.fi/PS-Uutiset/1194740478682/artikkeli/meri-lapin vappusaa poutainen.html - kova porukka
Kuka oli Kemin kovin kommari? Ehdotuksia: Tennilä
- Onhan
kaupungintalon viereissä puisto-osassa Eino Tainion patsas. Oli joku toinenkin ns. kova luu aikoinaan, mutta pääsi kansanedustajaksi, ja muutti jonnekkin etelään.
- PikkuPorvariPerkele
Tennilä on Rovaniemen poikia jos et sitä tienny. Lälly jätkä.
Olen kuullut salaisista lähteistä, että vanha kunnon taistolais toveri ja Marxismilaisuuden kannattaja ja vasta uuden kirjan julkaissut Björn Arne Christer ”Nalle” Wahlroos tulisi Kemiin marssimaan Aatteen puolesta.
Näin vappuna hänellä saattaa olla jonkinlainen naamari, mutta hänet tuntien niin eiköhän housut paljasta minkä banderollin alla hän sipsuttelee? - Unna Junnà ♂
PikkuPorvariPerkele kirjoitti:
Tennilä on Rovaniemen poikia jos et sitä tienny. Lälly jätkä.
Olen kuullut salaisista lähteistä, että vanha kunnon taistolais toveri ja Marxismilaisuuden kannattaja ja vasta uuden kirjan julkaissut Björn Arne Christer ”Nalle” Wahlroos tulisi Kemiin marssimaan Aatteen puolesta.
Näin vappuna hänellä saattaa olla jonkinlainen naamari, mutta hänet tuntien niin eiköhän housut paljasta minkä banderollin alla hän sipsuttelee?Kaivakaahan virsikirjat esille. http://www.youtube.com/watch?v=wTLScFjXZXE
- kippish
Nuo punalipun palvojat ovat liikkeellä aina niin aikasin ettei tavallinen vappusimaa nauttinut kansalainen jaksa niitä lähteä toljottamaan :P
Autoletka sentään aina lähtee liikkeelle sopivaan aikaan. Vai lähteekö se tänä vuonna? - uskkallatko
Aatteena työväenliike on henkitoreissaan, yhteisöllisyys on pois muodista eikä ihmiset enää halua/uskalla näyttää aatteitaan. Yhteisöllisyyden tilalle on tullut raha ja minä-keskeisyys. Toisesta välittäminen on pois muodista.
- 16
Käteinen kätyreineen ymmärtää hyvin että Kokoomusken valta perustuu siihen että ihmiset korostavat yksilöllisyyttä ja kilpailevat keskenään, yhteisöllisyys ei kokkarien sanavarastoon kuulu.
Yksilöitä on helppo hallita mutta yhteisölliset ihmiset hallitsevat itse itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592