Suomalaisten pinna on äärimmäisen lyhyt täällä pienessä Suomessa.Liikennettä on vähän.
Menkää vaikka Shanghaihin jossa kestää päästä muutama kilometrin matka pari tuntia keskustaan.Olisi kiva katsella lyhytpinnaista jossakin suurkaupungissa jossa matka ei todellakaan etene joutuisasti.
Suomalaisten pinna on lyhyt
17
134
Vastaukset
- 23456765
Se on tosiaan huvittavaa, kun jossakin pikkukaupungissa sattuu toinen auto eteen, niin torvi soi hyvin herkästi. Kysymys voi olla heikosta itsetunnosta.
- S,,,,
Suomalaisilla on geeniperimänä erittäin heikko itsetunto.Tämän olen valitettavan usein joutunut toteamaan,varsinkin liikenteessä.
- ihan outoa?
Melkoinen logiikka aloittajalla. Mitä sitä hätäilemään sellaisessa paikassa jossa ei ikinä ole päässyt ohittelemaan ja ruuhka kulkee omaa vauhtiaa. Siihen kasvaa ikään kuin itsestään.
suomen väljässä liikenteessä pääsee ajamaan vapaasti ja silloin tupeltajat alkavat joskus harmittaa.- LÅSWSW
ITSEHILLINTÄÄ,ITSEHILLINTÄÄ SUOMALAISET SIELLÄ SUOMEN PIKKU TEILLÄ.
ELÄMÄSSÄ ON MUITAKIN MURHEITA KUIN JOKU OHITTAMINEN.ELÄMÄ ON PIENTÄ JOS OTTAA STRESSIÄ JOSTAKIN NOPEUDESTA.
- nibe332
Minä ajan päivittäin Roomassa, ei ole mitenkään vaikeata, tulkaa itse kokeilemaan-
- csdds
Näin on.Jonossa ajaminen kehittää itsehillintää.
- ahdistunein kansa
niinpä, kuinka sitä ohittaa jos se on mahdotonta.
Eiköhän noissa "ruuhkamaissakin" ohitettasi jos se olisi mahdollista.
Melkoisen typerää verrata aivan toisenlaista liikennettä keskenään.
Jos Suomessa olisi jonkinlainen järkevä liikenne kulttuuri, kuten esim Saksassa, jossa edellä ajava hitaampi väistää Heti takaisin oikealle kaistalle jos takaa tulee nopeampi auto. Suomalaiset ovat vaan pikkusieluisia ja munaisia ja ajaa jullittavat vasenta kaistaa kun siihen on Minun oikeus ja saahan sillä tehtyä kiusaa muille kun itseä ahistaa ja tiellä pääsee pätemään ja olemaan Herra. - Jarrumies
ahdistunein kansa kirjoitti:
Jos Suomessa olisi jonkinlainen järkevä liikenne kulttuuri, kuten esim Saksassa, jossa edellä ajava hitaampi väistää Heti takaisin oikealle kaistalle jos takaa tulee nopeampi auto. Suomalaiset ovat vaan pikkusieluisia ja munaisia ja ajaa jullittavat vasenta kaistaa kun siihen on Minun oikeus ja saahan sillä tehtyä kiusaa muille kun itseä ahistaa ja tiellä pääsee pätemään ja olemaan Herra.Kyllä väistetäänkin, jos se takaa tuleva ei aja selvää ylinopeutta. Muuten pyritään kouluttamaan urpoa, kun poliisikaan ei joka paikkaan kerkeä. Ikävä juttu, jos rajoitusten mukaan ajaminen ahdistaa noin kovin.
- kuspäinen kansa
Jarrumies kirjoitti:
Kyllä väistetäänkin, jos se takaa tuleva ei aja selvää ylinopeutta. Muuten pyritään kouluttamaan urpoa, kun poliisikaan ei joka paikkaan kerkeä. Ikävä juttu, jos rajoitusten mukaan ajaminen ahdistaa noin kovin.
onko jarrumiehen tehtävä toimia kansanpoliisina? Neuvostoliitossa oli aikanaa noita "poliiseja" ja mihin se maan vei?
Itse annan kyllä tietä vaikka takaa tulija ajoisi kuinka lujaa, parempi niin ja turvallisempaa kuin temppuilla edessä ja häiritä sujuvaa menijää. - ei koko kansa...
kuspäinen kansa kirjoitti:
onko jarrumiehen tehtävä toimia kansanpoliisina? Neuvostoliitossa oli aikanaa noita "poliiseja" ja mihin se maan vei?
Itse annan kyllä tietä vaikka takaa tulija ajoisi kuinka lujaa, parempi niin ja turvallisempaa kuin temppuilla edessä ja häiritä sujuvaa menijää.Jaa että sääntöjen mukaan ajaminen on "kansanpoliisina toimimista"? Ei ihme, että olet noin ahdistuneen oloinen. Aja juuri niin päin persettä kuin pystyt, kunhan et vaaranna muita tai oleta, että muilla on velvollisuus edesauttaa perseilyäsi.
- ???
ahdistunein kansa kirjoitti:
Jos Suomessa olisi jonkinlainen järkevä liikenne kulttuuri, kuten esim Saksassa, jossa edellä ajava hitaampi väistää Heti takaisin oikealle kaistalle jos takaa tulee nopeampi auto. Suomalaiset ovat vaan pikkusieluisia ja munaisia ja ajaa jullittavat vasenta kaistaa kun siihen on Minun oikeus ja saahan sillä tehtyä kiusaa muille kun itseä ahistaa ja tiellä pääsee pätemään ja olemaan Herra.Ajatellaanpa nyt moottoritietä, jossa oikeanpuoleisella kaistalla liikenne kulkee vähän hitaammin ja vasemmalla vähän nopeammin. Vasemmallakin kaistalla on yhtenäinen jono.
Kun vasenta kaistaa ajaessasi saavutat jonon pään, miksi liimaudut edelläsi ajavan takapuskuriin? Myös se sinun edelläsi oleva haluaisi luultavasti ajaa nopeammin, mutta ei pysty koska hänenkin edessään on hitaampia.
Onko sinun kiireesi niin paljon tärkeämpi kuin kaikkien muiden jonossa ajavien, että jokaisen muun pitäisi vuorollaan päästää sinut ohitseen?
Ruuhkamaissa tosiaan taidetaan ymmärtää, että kaikki muutkin siinä ruuhkassa jumittavat ovat menossa jonnekin, eikä kukaan ole liikenteessä huvikseen. Suomalainen taas tuntuu ajattelevan että muut ovat tehneet ruuhkan ihan vaan vittuuttaan hidastaakseen MINUN matkaani.
- kumpi lie?
Kyse on siitä että ajamalla nopeammin pääse aikaisemmin työpaikalleen tekemään hyvinvointiyhteiskuntaa ja tekemään laadukasta suomalaista työtä, ja sitten illalla pääsee aikaisemmin halaamaan perhettään sekä harrastamaan ystäviensä kanssa.
Tai sitten kyse on vain hosumisesta ja mielikuvituskiireestä jonka päämäärä on aamulla tylsä työ ja illalla telkkarin tuijotus. - Urban Classon
Suomalaisen kateuskulttuurin suuri kompastuskivi on se käsittämättömän suuiri kiinnostus tarkkailla muita kuin itseään, oli sitten kyse naapurin ansiotuloista tai ohiajavan auton todellisesta ylinopeudesta.
Tämähän puolestaan johtaa suoraan siihen, että suomalainen "autoilija" vesi kielellä odottaa että joku kanssa-autoilija tekee ns "virheen". Kosto on välitön. Tähän onkin sitten monia keinoja; kiilaaminen, eteen ajaminen ja hidastelu, keskisormen näyttö, lasinpesunesteen ruiskuttelu jne jne muuta "rankkaa kamaa"...:-)
Paljon ulkomailla ajaneena, Suomi taitaakin olla ainut liikennekulttuuri, jos töötin käyttö tulkitaan automaattisesti v****luksi. Jopa Ruotsi on monta askelta edellä meidän vesilasimyrskyjä.
Tästä tehtiin muutama vuosi ihan kv-benchmarkia, tutkimuksen päätavoite oli liikennekuolemissa ja onnettumuuksissa, mutta tällainen spin-off myös oli johtopäätöksissä. Koitin googlettaa ko paperia, mutten löytänyt. - Tapana?
Tässä porukassa kun ajaa niin suomalaisten pinna on ihmeen pitkä,
ei voi kuin ihailla.
Liian monet ajaa ihan tahallaan väärin mikä ärsyttää muita,
useinhan asioihin ei edes oikein pääse puuttumaankaan niin
ne jää sikseen. Sitten on se toinen puolikasta jotka koheltaa
ilman että itse sitä tiedostavat edes, se on se vaarallisin porukka
ja isolukuisin.
Miksi pitäisi sietää sellaista jos joku uhmaa omaisuuttasi ja
jopa terveyttäsi, kyydissäsi voi olla muitakin kuten oma perhe.
Jos mä ammun uudenvuodenaattona raketilla jonkun
parvikkeelle missä on lapsia niin onko asia vaan kintaalla
viitattu että sattuuhan noita. Vaikka ammuin raketilla ihan
tahallaan niin kun mulla nyt vaan on tapana tehdä niin, tapana.
Auto, sillä voi tehdä mitä vaan, autolla saat kaiken anteeksi. - Fetz
Päivittäin työpaikoilla pompotettavan ja kateellisen kansan ainut pätemismahdollisuus: auto. Siellä ei kukaan komentele, saa kiihtyä rauhassa!
Surullista mutta totta.- Korven kasvatti
Vanha perinne. Kun uudisasukkaan ohi erämaajoessa ui lastu, hän otti kirveen ja lähti etsimään rauhanhäiritsijää.
- Fetz
"Älä tuu mun maille". prkl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602