Oikeamielisyys, rakkaus ja iankaikkinen elämä.

alex.kasi

Jokainen ihminen on kirottu ja vailla iankaikkista elämää, siitä yksinkertaisesta syystä että me heikkoudessamme taukoamatta teemme tekoja Jumalaa ja siten itse elämää vastaan.

Raamattu kutsuu tätä tilaamme kiroukseksi ja synnin orjuudeksi mikä lepää KOKO ihmiskunnan päällä.

Kirouksen ihmiskunta on itse vetänyt ja vetää päivittäin päälleen syntiensä tähden. Jumalan tuomio on siinä että Hän jättää sen joka ei halua olla kuuliainen Hänelle - Jumala ei ensisijassa sano minä tuomitsen (ja mehän olemme jo "tuomittuja"). Vaan Jumala sanoo: Minä PELASTAN sen joka ojentaa minulle kätensä. Minä poistan kirouksen ja otan tyköni sen joka haluaa tulla ja elää MINUN oikeudenmukaisuudessani ja rakkaudessani (minun tahtoni mukaan).

Kirouksen poistamiseen ihminen tarvitsee aina Jumalan apua, sillä ilman että vaellamme Jumalan oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa ei iankaikkinen elämä todellisuudessa tule koskaan meille mahdolliseksi.

Vain Jumalassa on iankaikkinen elämä ja vain Jumala joka itse on iankaikkinen voi auttaa muita iankaikkiseen elämään. Vain Jumala joka on itse oikeudenmukainen ja rakkaudellinen voi opettaa muille TODELLISTA oikeudenmukaisuutta ja rakkautta ja Jumala tekee sen Poikansa kautta.

Meidän tulisi ymmärtää, että jo pienikin epäoikeudenmukaisuus tai rakkaudettomuus erottaa meidät Jumalasta ja poistaa siten iankaikkisen elämän mahdollisuuden.

???? Kuinka sitten kukaan ihminen voisi välttää kirouksen ja saada iankaikkisen elämän ????

Jeesus sanoi: "Jumalalle kaikki on mahdollista"..

Jumala lähetti meille "oman kirkkautensa valon" Jeesuksessa, opettamaan meille iankaikkisen elämän totuutta. Hän kertoi meille ilman kaunisteluja ja kiertelyjä koko totuuden niin kirouksesta kuin iankaikkisesta elämästä.

Että olemme kaikki kirouksen alla ja että iankaikkinen elämä on meille mahdollista vain hänessä - Jumalan Pojassa. Uskomalla Jeesukseen ja hänen sanoihinsa uskome - siihen Jumalan totuuteen joka tulee ilmi hänessä ja joka osoittautui todelliseksi oikeudenmukaiseksi ja rakkaudelliseksi kaikkia kohtaan.

Kun me katsomme "oikein silmin" Jeesukseen silloin näemme JUMALAN oikeudenmukaisuuden ja rakkauden hänessä - SEN AINOAN TÄYDELLISEN - sellaisen oikeudenmukaisuuden ja rakkauden joka on vain Jumalassa ja Jumalasta ja joka voi olla vain ikuisessa elämässä.

Totuus on että iankaikkinen elämä AINA täytyy elää Jumalan oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa (eikä ihmisten) ja siksi on täydellinen luottamus ja kuuliaisuus Jumalle välttämätöntä (mutta älkäämme antako kenenkään joka vain luule olevansa oikealla tiellä mutta opettaa meille ihmisoppeja ja eksyttää meitä).

Hedelmistä me tunnemme oikean opin - se on kuuliaisuuden ja Jumalan lahjomattoman oikeudenmukaisuuden ja muuttumaton rakkauden oppi - joka ei käänny ihmismielen ajatuksiin.

alex

15

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jokainen ihminen on kirottu ja vailla iankaikkista elämää......"

Miksi tuollaista pötyä laittaa esille!
      Kukaan ei ole kirottu ja ikuista eläää ei ole.

• "Kukaan ei ole kirottu ja ikuista elämää ei ole."

No - Raamatun mukaan - juuri SE että "ikuista elämää ei ihminen voi saada" (omin voimin) juuri tarkoittaa että me olemme syntiemme tähden kirottuja.

Minä keskustelen Raamatusta ja sen sanomasta - mutta ei sinun tarvitse tutustua Raamattuun jos et halua, vaikka toisaalta ihmettelen että niin moni jotka eivät edes tiedä mitä Raamattussa sanotaan - kuitenkin ovat sitä arvostelemassa. ja käyttäytyvät kuin tietäisivät .. vai mitä "suopursukka" .. mitä muuta kirjaa ihmiset arvostelisivat vaikka eivät sitä olisi lukeneet - tai ymmärtäneet lukemaansa. :)

http://www.youtube.com/watch?v=KVCvih46Y2g&feature=fvwrel

alex

• Tuo on pettyneen katkera vihakirjoitus, vihan kohteena kaikki ihmiset.

• Kuinka vähän te helluntaiuskovat tajuattekaan Raamatusta?? se on aivan uskomatonta..Kaiken aikaa tuijotatte vain ihmisiin - tuo on sitä, tuo on tätä ..ja aina menee pieleen .. koska ette tajua asiaa ,,

Aloitus on Raamattua ja totta - vaikka et tajunnut siitä tuon taivaallista.
        Ei siinä ole kysymys minusta tai kenestäkään ihmisestä erkoisesti - vaan meistä kaikista.. sillä jokainen ihminen on kirottu ja vailla iankaikkista elämää jos ei Jumala häntä pelasta. Ei siinä ole mitään vihaa ketään kohtaan ..

Minä olen ollut huomaavinani, että tällä palstalla muutamat ihmiset ajattelevat että täällä vallitsee jonkinlainen "lukkoon lyöty helluntai-ajattelu" ja sensuuri - toisin ajattelevien kirjoitukset mieluimmin poistetaan ja että nämä viestien poistajat ovat niitä jotka mielellään määräisivät sen mitä ihmiset ajattelevat tai ainakin kirjoittavat täällä.

MIKSI?

Oma ajatukseni on että syy on siinä, että he eivät voi muutakaan - koska heidän n.s. oppinsa on niin helppo kaataa Raamatulla - se on kuin korttitalo - miksi täällä muuten poistettaisi kirjoituksia joissa ei loukata ketään tai olla mitenkään hävyttömiä ketään kohtaan - ollaan vain erimieltä..

Sekin kuvaa ilmapiiriä täällä että sanotaan esimerkiksi että tästä aiheesta on jo keskusteltu - ?? - onko tämä jonkinlainen suljettu kerho - uudet kirjoittajat älköön vaivautuko ?? Nämä asiat on jo käyty läpi ??

Enpä usko, että se on Suomi24 sivujen tarkoitus ..
        Suomi24 palstojen tarkoitus ei ole luoda jonkinlaisia suljettuja kerhoja joissa sensuroidaan kirjoituksia joiden sisältö ei muutamia miellytä tai arvostellaan mielivaltaisesti niissä kirjoittajia ?

Joku kirjoitti että tämä palsta on omiaan karkoittamaan kaikki Jumalaa etsivät niin kuas Jumalasta kuin mahdollista on.. ja täytyy valitettavasti myöntää että hän on oikeassa.. koska täällä ajatellaan että jos et usko niin kuin ME - se on ikuiseen piinaan - sielun luontaiseen kuolemattomuuteen ja kaikenlaiseen muuhun mitä palstalla olevat sensuroijat "opettavat" - niin kirjoituksiasi poistellaan mielivaltaisesti .. SE on palstan tunnelma - joka pitäisi muuttaa .. vai mitä mkieltä olet ? Peku ..

alex

(viesti on kopioitu koneeseeeni - varmuuden vuoksi ) .

• "Jokainen ihminen on kirottu ..."

Millä tavoin sinä nm. alex koet olevasi kirottu?

• Jokainen ihminen on vailla iankaikkista elämää (siis kirouksen alla) - syntiensä tähden - sanoo siis Raamattu - ja siitä minä kirjoitin. Täällä on muutamia jotka uskovat olevansa kuolemattomia sieluja - mutta valitettavasti sellaista opetusta en Raamatusta löydä.

alex

• "jotka uskovat olevansa kuolemattomia sieluja -"

eikö uskovan ole sitten turha ponnistella uskossaan, jos palkkana ei ole kuolemattomuus - Raamattu lupaa ikuisen elämän, jos uskoo. Minkälainen se sitten on se ikuinen elämä, sitä ei ole kukaan tullut meille kertomaan.

• Pitää erottaa sielullinen ja hengellinen ihminen. Kaikki sielulliset=lihalliset ihmiset kuolevat ja heidän ruumiinsa muuttuu maan tomuksi. Sillä ei ole mitään merkitystä, se oli maallista jonka loppu on kuolema.

Mutta mikäli ihminen hoitelee leiviskänsä eläessään niin, että hänet kelpuutetaan Jeesuksen seurakunnan jäseneksi, niin silloin elämä jatkuu. Ei lihallisena = sielullisena vaan hengellisenä luomuksena.

• lappix kirjoitti:

Pitää erottaa sielullinen ja hengellinen ihminen. Kaikki sielulliset=lihalliset ihmiset kuolevat ja heidän ruumiinsa muuttuu maan tomuksi. Sillä ei ole mitään merkitystä, se oli maallista jonka loppu on kuolema.

Mutta mikäli ihminen hoitelee leiviskänsä eläessään niin, että hänet kelpuutetaan Jeesuksen seurakunnan jäseneksi, niin silloin elämä jatkuu. Ei lihallisena = sielullisena vaan hengellisenä luomuksena.

Jatkuu jatkuu - mutta vasta kun kuolleet nousevat ylös - niinkuin Raamattussa sanotaan. Toisten elämä jatkuu jopa ikuisesti mutta toisten vain jonkin aikaa .. sillä ylösnouvat kaikki - ne jotka eivät usko tarvitsevansa Jumalan apua - voidakseen saada iankaikkisen elämän nousevat vasta niiden 1000 vuoden jälkeen jolloin jonka aikana ne jotka ovat ensimmäisessä ylösnousemuksessa mukana saavat "tervehtyä" syntiensä vaurioista. Sitten tulee se viimeinen koettelemus jokaiselle..

Raamattu sanoo: Ilm. 20:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Ilm. 20:9&rnd=1335962855327

alex

Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.

• Jokainen ihminen on kirottu ja vailla iankaikkista elämää, siitä yksinkertaisesta syystä että me heikkoudessamme taukoamatta teemme tekoja Jumalaa ja siten itse elämää vastaan.

JOO NÄIN ON ENNENKUIN PÄÄSEMME KRISTUXEEN JA OLLAAN KRISTUXESSA KOSKA ENNEN ON ENNEN ---> 5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
      6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
      7 ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
      8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
      9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
      10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

• Niin on - Kristus on ainoa tie ja mahdollisuus Jumalan valtakuntaan... juuri siksi että hän lunasti meidät - kuoli meidän kuolemamme.

Mutta - tuo näkökanta että Jeesus ei voisi pelastaa ihan kenet parhaaksi katsoo - vaikka sitten pahimman ateistin - on minulle vieras. Ei valinta ole ihmisen vaan Jumalan Pojan .. ei se riitä että sanoo Herra Herra ..
        Ja jos vaikka lukee näitä kirjoituksia palstalla .. niin tuntuu että suurimmalle osalle on tuo pyhyys on on vain jonkinlainen teoria tai opittu läksy - että muka ollaan synnittömiä koska ollaan Jeesuksessa.

Itselleni on asia siten että - yritän kasvaa siinä minkä tiedän hyväksi ja sen lopullisen kasvun saan vasta Jumalan valtakunnassa - mutta Opettaja on sama niin siellä kuin täälläkin. Kun Jeesus kysyi niiltä kahdeltatoista opetuslaåseltaan : "Aiotteko tekin lähteä?" Niin Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen luo me menisimme? Sinulla on ikuisen elämän sanat.

alex

• voi voitettuja

alexin oppi itsensä ulkopuolella elävästä ihmisestä on harhaa.

Kotona itsessään oleva kristitty on joka päivä sodassa

- p...kelettä itseään,
      - maailmaa
      - ja omaa lihaansa vastaan.

Matt. 10:34-39

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'

Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

Joka löytää elämänsä, kadottaa sen;
      ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Hrhaopit ovat nimenomaan sen vuoksi houkuttelevia, kun ne tarjoavat ihmiselle sellaista jota hänellä ei ole.

Ihmiselle ei kelpaa se, että hän syntisenä ja kelvottomana saa Jumalan armosta lahjaksi vanhurskauden, vaan hänen pitää ryhtyä itse ansaitsemaan "kannuksiaan".

*) YLPEYS on kaiken tämän takana. Ja ylpeyden juuri on halu tulla Jumalan kaltaiseksi. - Niin tragikoomiselta kun se äkikseltään kuulostaakin. Kun ihmistä, siis hänen vaikuttimiaan, aletaan syvällisemmin tutkimaan, sieltä löytyy kukkoileva olemus joka ei millään alistuisi Jumalan tahtoon, vaan haluaa elää vapaana ja voimakkaana (kaikkivoipana), noudattaen alhaisia, usein tiedostamattomia, himojaan.

Kun tämän on saanut JUmalan armosta ymmärtää ja tietoisena siitä seuraa ihmisten kirjoittelua, niin ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Ihminen on niin pahasti hukassa itseltäänkin, valheen (hyvä ihminen) verkko ei niin vaan murru. Vaikka kaikki ympärillä näkevät mikä on ihmisen todellinen tilanne, niin ei hän sitä usko, onhan hän omassa mielessään hyvä ja onnistunut kristitty, Jumalan kaltaiseksi tullut! :-)))))

• Tuota ihmisen sotimista voisi kutsua toisellakin niumellä - vaikkapa muuttumiseksi - joko oikeaan tai väärään suuntaan - sillä paikallaanhan ei kukaan elävä ihminen pysy. Mielestäni siitä ei kannata nostaa niin suurta meteliä ..

Raamatunjakeesi oli hyvä (niinhän nuo Raamatunjakeet ovat:) mutta en ole varma että tajuatso sen sisällön - siinä sotiessasi :) ..

"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. "

Sille joka ymmärtää että ainoastaan Jumalan tahdossa on iankaikkinen elämä mahdollista valkenee tuokin helposti. Ei siinä kehoiteta ketään sotimaan vanhempiaan vastaan - vaan vain todetaan se tosiasia että jos pitää jotain muuta tärkeämpänä kuin Jumalan tahtoa - silloin ei voi saada iankaikkista elämää. MIKSI? (hyvä sana tuo MIKSI? jota kaikkien tulisi käyttää usein) Koska AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus - ei kenelläkään toisella, sanoo Raamattu. Jos ei elä niinkuin iankaikkinen elämä edellyttää - silloin jää sitä vaille. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Taistelu? njaa - ok, ihmisellä on noita heikkouksia hankittuja ja perittyjä - ja nehän ovat tietysti esteenä iankaikkisen elämän saamiseksi, ei niitä kuitenkaan tässä maailmassa saa taisteltua pois - joskus siinä voi jopa käydä niin että ne vajavaisuudet vain kasvaa siinä "taistellessa" vaikka eivät asianomaiset sitä aina tajua - valitettavasti ..kun ovat niin "pyhiä" ..

Itse olen sitä mieltä, että paras vastarinta tyhmyydelle on ollut viisastuminen - pikku hiljaa päivä päivältä - on viisasta yrittää hankkia tietoa Jumalasta - esimerkiksi Jumalan ominaisuuksista, ymmärrystä saa Jumalan sanasta - jos ei lisää siihen omia uskomuksiaan.

Kol. 3:9/10
      Älkää valehdelko toisillenne.
      Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu... oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.

alex

• länteen antimet

"Hedelmistä me tunnemme oikean opin"
      Näin sanoo aloittaja ja näin se on. Toisessa ketjussa aloittaja opettaa raamattua ja taas toisessa tuomitsee koko herätysliikkeen. Ei samasta lähteestä voi tulla suolaista ja puhdasta vettä.

• Kuulehan Alexi!
      Miksi teet aina vaan uusia aloituksia,
      melkein samanlaisista asioista?
      Kirjoituksessasi ei ollut yhtäkään raamatun lausetta....
      Ovatko sinunkin sanasi tyhjät ja köyhät?

Tuntuupi tutulta..anteeksi vain,
      mutta konnunsuolla tuollaisia opitaan....
      Huom.Että pyysin JO anteeksi.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe