Mitä pitäisi tehdä?

Yksinäinen nainen

Moi !!

Ajattelin kysyä täältä apua, koska asiasta en kellekkään uskalla naamatuste puhua tai puhemessa..

Mieheni siis on väkivaltainen minua kohtaan. Eilenkin hän kuristi minua seinää vasten, raahasi minua hiuksista ja huusi että lyö minulta tajun pois tai tappaa minut. Tuota on jatkunut jo varmaan 4kk, mutta miestä en halua jättää koska rakastan häntä niin paljon.

Kännissä mies harvoin kyllä väkivaltainen on, mutta kerran oltiin miehen ystävällä ottamassa hieman ja meillä tuli riitaa jostain pienestä asiasta. Mies talutti minut kädestä vessaan, otti hiuksista kiinni ja hakkasi päätäni seinään ja paiskasi minut hiuksista maahan. Miehen ystävä tuli väliin ja sanoi vain että "****** on kännissä, ei hän tarkoita".

Mieheni usein myös uhkaa että lyö minua kohta, tai tappaa minut. Olen myös menettänyt kaikki ystäväni, koska en saa nähdä heitä. Minulla on enään mieheni ja sukulaiseni.

Riitelemme paljon ja minusta tuntuu että väkivalta johtuu minusta, koska nalkutan.

Mitä minun pitäisi tehdä? Miestäni en haluaisi jättää, koska rakastan häntä!

24

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Jos et halua jättää miestäsi niin kuole suhteeseenne tyhmä nainen.

• kaikkee kans

Joo, täys idiootti oot! Mites sitten rakastat ku henki lähtee?!

• Tarviiko.-

Tuota oikeasti kysyä,voi,voi.

• Yksinäinen nainen

Toivoisin ihan kunnollisia vastauksia, kiitos!

• .

nää on. Jätä miehes, jos se neuvo ei kelpaa niin oma on ongelmas jos (kun) kuolet.

• lkjsdflkjdf

Kyllä tiedät että rakkaus ei ole tuollaista. Vika ei ole sinun. Lähde pois. Se on ainut asia mitä voit tehdä. Olen ollut samassa tilanteessa ja lopulta jättänyt miehen. Meni 6 vuotta terapiaa että sain elämäni takaisin.

Jos jäät suhteeseen, sä voit olla kuollut jokin päivä. Jos lähdet, sekään ei ole helppoa mutta parempi vaihtoehto kuitenkin.

Jos et näe että ero on ainoa vaihtoehto, olet jo haudannut itsesi. Suhde väkivaltaisen ihmisen kanssa on aina väärin, niin itseään kuin sitä toista kohtaan. Jos rakastat häntä kuten sanot, jätät hänet jotta hän ehkä ymmärtäisi hakea apua jokin päivä.

• Yksinäinen nainen
        lkjsdflkjdf kirjoitti:

Kyllä tiedät että rakkaus ei ole tuollaista. Vika ei ole sinun. Lähde pois. Se on ainut asia mitä voit tehdä. Olen ollut samassa tilanteessa ja lopulta jättänyt miehen. Meni 6 vuotta terapiaa että sain elämäni takaisin.

Jos jäät suhteeseen, sä voit olla kuollut jokin päivä. Jos lähdet, sekään ei ole helppoa mutta parempi vaihtoehto kuitenkin.

Jos et näe että ero on ainoa vaihtoehto, olet jo haudannut itsesi. Suhde väkivaltaisen ihmisen kanssa on aina väärin, niin itseään kuin sitä toista kohtaan. Jos rakastat häntä kuten sanot, jätät hänet jotta hän ehkä ymmärtäisi hakea apua jokin päivä.

Kiitos vastauksestasi! :) Olen halunnut ehdottaa miehelleni että hakisi apua, mutta jotenkin pelkään että hän sitten satuttaa minua.

Kai minun on pakko nostaa kissa pöydälle, kun hän illemmalla töistä kotiin tulee..

• Yksinäinen nainen kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi! :) Olen halunnut ehdottaa miehelleni että hakisi apua, mutta jotenkin pelkään että hän sitten satuttaa minua.

Kai minun on pakko nostaa kissa pöydälle, kun hän illemmalla töistä kotiin tulee..

Ei kissaa pöydälle vaan turvakotiin NYT ja sen jälkeen heidän avullaan asiat kuntoon, lähestymiskielto jne.

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/vakivaltatyo/turvakodit/

Rakkaudella ei ole mitään tekemistä tuollaisen suhteen kanssa.

• edell. kirjoittaja
        Yksinäinen nainen kirjoitti:

Edellinen vastaa:

Sun pitäis nyt ymmärtää se, että ensin sun on lähdettävä turvakotiin tai läheisten luokse. Ja sieltä käsin sitten sanot miehelle että hänen pitää hakea apua, että suhde näin ei toimi ja että sä pelkäät elämäsi puolesta etkä hyväksy sitä että hän hakkaa sua. Usko minua asian kokeneena että mitään ihanampaa ei ole kuin väkivallaton elämä. Siihenkin oppii kuitenkin ja oppii sen että järki voittaa tunteet. Sun pitäisi myös mennä terapiaan että oppisit rakastamaan itseäsi. Nyt et sitä tee.

• täysin nolla

No jätä se on ainoo oikee vastaus. Muuten saatat tosiaan kuolla niin että et ehdi tajuamaankaan. vai nautitko siitä et koko ajan se uhkaa tappaa. Lueskele niitä perhesurmia lehdistä ja mieti omaa tilannetta. Miehes on sekopää oikeesti. väkivalta ei johdu sinusta vaan siitä et miehes on sekopää joka nauttii naisen alistamisesta ja lyömisestä. Aika yksinkertaista sanoisin.

• moonshine82

Jos jatkat miehen kanssa yhdessä asumista, hänellä ei ole mahdollista muuttaa käytöstään sinua kohtaan.
      Yhtenä päivänä tapahtuu jotain sellaista, joka vie miehen vankilaan. Jos rakastat häntä hänen julmista teoistaan huolimatta, anna hänelle olosuhteisiin muutos. Muuta pois, tavalla tai toisella. Mies saattaa saada herätyksen. Tai sitten ei.

Miehen on ITSE otettava vastuu käyttäytymisestään ja HALUTA muutosta. Sinä voit kiivetä vaikka prse edellä puuhun, jos mies uskottelee, että se vaikuttaa hänen käytökseensä parantavasti.
      Mutta ei se vaikuta. Älä ole miehen marionetti!

Rakasta miestäsi etäämmältä ellet ole masokisti, joka haluaakin tulla hakatuksi ja satutetuksi.
      Minkälaista muutosta itse haluat tilanteeseen? Jos haluat pahoinpitelyn loppuvan, se loppuu, kun olet hänen ulottumattomissa.

• Yksinäinen nainen

Kiitos kaikille jotka ovat vastanneet!!
      Mies kylläkin lähti eilen ovet paukkuen kun sanoin että apua pitäisi saada.
      Kotiin en uskaltanut jäädä yöksi, joten tulin nyt tänne veljeni luokse yöksi.
      Täällä nyt saan kuulema olla niin pitkään kun haluan.

Viestinne on saanut minut miettimään että olenko minä päästäni pimeä, kun tuollaisen miehen kanssa seurustelen..

• edellinenkirjoittaja

Hienoa! Olet oikealla tiellä

• mun neuvo sulle

Olet pimee jos olet sen miehen kanssa. Eikö oma terveytesi ole sulle tärkeintä. on niitä parempiakin miehiä. Ota vaikka joku luuseri ujo hiljainen ruma mies joka kohtelee hyvin. sellaset ujot ja hiljaiset ei lyö ketään

• Mirrsssi

Hei aloittaja. Lue itse ensimmäinen viestisi ja mieti itse oletko päästäsi pimeä. Sanon ihan lämpimästi että kyllä olet. Luulin aluksi että juttusi ei ole totta, niin naivilta kuulostat.

Juttusi on klassinen perheväkivaltatapaus. Mies eristää naisen kavereistaan ja sukulaisistaan esim. haukkumalla heitä.

Pyydän sinulta, älä jää suhteeseen, muutoin saamme lukea sinusta seuraavan kerran iltapäivälehtien otsikoista. Toinen vinkki, älä ala suhteeseen sellaisen miehen kanssa joka käyttää alkoholia tai ainakaan harrastaa kännäilyjä. Lopeta itse "ottaminen" äläkä liiku sellaisten junttien seurassa jotka "ottaa hieman".

Miehelläsi on sairas käyttäytymismalli. Jos jäät, annat hänelle mahdollisuuden jatkaa sitä. Jos lähdet, annat hänelle mahdollisuuden parantua.

Jos jäät, niin älä ainakaan tee lapsia pliis. Mies tulee vain pahenemaan vuosien myötä. Sinä et voi tehdä mitään. Puhuminen ei auta, pahimmassa tapauksessa menetät henkesi. Mieti itse, haluatko elää, vai oletko valmis kuolemaan rakkautesi vuoksi. Mies voi joskus mennä humalassa niin sekaisin että oikeasti tappaa sinut.

Eroaminen on vaikeaa, mutta se kannattaa. Itse erosin alkoholisti miehestä. Olimme yhdessä 20 vuotta. Mies alkoi loppuvuosina olla humalassa pelottava, hän uhkaili ja oli juoppohulluustilassa. Laitoin makuuhuoneen oven eteen hyllyjä esteeksi että hän ei tulisi yöllä kimppuun. Yritin erota 10 vuotta, järkeä puhumalla. Mutta mies ei suostunut. Aina rukoili ja manipuloi minut jäämään.

Lopulta lähdin salaa, en kertonut minne ja laitoin osoitteen salaiseksi. Mies ei päässyt enää perään. Ero oli tosi rankka, mutta olin kuitenkin mielettömän helpottunut.

Pakko vielä purkaa yksi älytön juttu, jotkut tutut suutahtivat minulle kun jätin miehen silla lailla, ilman mitään varoituksia tai puhumista, kun lähdin noin vain salaa. Hyvänen aika, olinhan minä jo puhunut 10 vuotta. Toisaalta toiset tutut taas ihmettelivät miksi en ollut lähtenyt jo aikaisemmin.

• Yksinäinen nainen

En olisikaan mennyt mieheni kanssa yhteen jos oisin tiennyt että hän on näin väkivaltainen..
      Lasta yritimme varmaan vuos sitten, mutta sain keskenmenon. Sen jälkeen emme ole yrittäneet, enkä haluakkaan jos tilanteemme tälläisenä pysyy.

On hienoa että täällä ei syrjitä perheväkivallan uhreja ja pystyn nyt edes netin välityksellä kertomaan tunteitani purkamaan edes hieman ahdistustani.

Tämä on ensimmäinen paikka jossa kerron minun ja mieheni välisestä ongelmasta, perheenikään ei tiedä ja veljellenikin sanoin että tuli pieni riita miehen kanssa.

Kai se sanonta on totta että rakkaus tekee sokeaksi..

• Herätys

Jos henkesi on kallis niin ota jalat allesi. Ja kiitä onneasi että olet selvinnyt hengissä ja ilman pysyviä fyysisiä vammoja tähän saakka!

• Herätys

Niin, ja kerro perheellesi ja lähimille ystävillesi, jotta he voivat tarvittaessa suojella sinua itseltäsi (= estää menemästä sen hullun luokse).

• täysin nolla

Naiset on pimeitä. kiltillä miehellä ei tee mitään ja on monesti todistettu et naiset tykkää väkivaltaisista miehistä. Sit ne ei osaa erota enään vähän ajan päästä kun mies on alkanut lyömään ja kyselevät sit täältä neuvoa et mitä tehdä. Rakkaus on ihmeellistä. Monet mukavat miehet ei sitä saa lainkaan kun naiset ottavat mielummin sen psykopaatin. Onko ne hullut sit niitä komeita miehiä ulkonäöltään joihin naiset rakastuu. Että onnea vaan valitsemallasi tiellä...

• Yksinäinen nainen

Noin viikko sitten tapasin miehen, joka on ällistyttävän kiltti minulle.
      Olemme pitäneet joka päivä yhteyttä ja käyneet lasillisella.

Jätin entisen mieheni eilen, koska huomasin että kilttejä miehiä on
      todella olemassa!!

Olen iloinen päätöksestäni, minun ei enään tarvitse kokea väkivaltaa.

• varovaisuus kannatta

Väkivaltaiset miehet on ekaks kilttejä. Jos olisin sinä niin kysyisin siltä et onko se lyönyt koskaan ketään naista, onko se narsisti tai onko se juoppo.

• Yksinäinen nainen

Ei ole juoppo, eikä ole ikinä naista lyönyt.
        Mutta päivä kerrallaan, katsotaan mihin tämä juttu etenee :))

• Ei se ny

Ihan noin mee,itse olen kiltti mies alussa ja lopussa enkä ketään ole koskaan lyönyt tms.
        Mutta aika pitkään saikin sitten olla yksin,vasta yli 4kymppisenä löysin rakkauden.

• Vatvo

Jätä se sika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe