Liian vähäiset tunteet miestä kohtaan

nainen28v..

Mitä tehdä kun mies on sitä mitä olen etsinyt, mutta omat tunteeni häntä kohtaan eivät ole kovin voimakkaat? Mies on mm. älykäs, kivannäköinen, huomaavainen, luotettava, tasapainoinen ja hyvä kuuntelija. Meillä on kivaa yhdessä, mutta joskus mietin, että pitäisikö meillä olla vielä mukavempaa ja hauskempaa.

Yhdessä oltu kohta vuosi. Alussa olin kyllä ihastunut, mutta suhde jotenkin arkipäiväistyi todella äkkiä. Olen seurustellut jo monta kertaa ja useita kertoja miettinyt juuri tätä, että miltä sen pitäisi tuntua? On ehkä sellainen tunne, että jotain puuttuu. Olenko kenties liian vaativa ja etsinkö jotain täydellistä?

16

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wandering man

Tää vastaus saattaa tuntua kovalta ja kylmältä, mutta jotenkin tuntuu, et olet todellakin sen tarpeessa.
      Jos kumppaneita on ollu useita ja tämä nykyinenkin on "täydellinen" mies, niin vika tuskin on heissä. Olisiko sinun syytä mennä lähimmän peilin eteen ja katsoa sinne.
      Toista itseksi kysymys: "Miksi ihmissuhteeni epäonnistuvat?" ja poistu sieltä vasta, kun olet löytänyt vastauksen kysymykseesi.

• ap

Voin vastata kysymykseesi heti, toki olen sitä miettinyt paljon aiemminkin. Ihmissuhteitteni epäonnistumisten syyt ovat olleet: 1.) mies petti ja jätin hänet 2.)on tultu yhteiseen päätökseen siitä, että emme ole oikeat toisillemme 2.) mies jätti, koska ei halunnut panostaa suhteeseen ja halusi vapautta

• ap
        ap kirjoitti:

Voin vastata kysymykseesi heti, toki olen sitä miettinyt paljon aiemminkin. Ihmissuhteitteni epäonnistumisten syyt ovat olleet: 1.) mies petti ja jätin hänet 2.)on tultu yhteiseen päätökseen siitä, että emme ole oikeat toisillemme 2.) mies jätti, koska ei halunnut panostaa suhteeseen ja halusi vapautta

siis tuo viimeinen oli tarkoitus olla 3.) ...

• lautaset jakoon

Naisille nyt ei mikään kelpaa. Täydellistä suhdetta ei ole olemassakaan ja jos naisilla olis aivot niin ne ehkä tajuaisi sen.

• Wandering man

Ap:lle pahottellut, että sanoin vähän topakasti, mutta sain vähän ensimmäisestä viestistäsi eri kuvan. Sanoit, että kumppaneita on ollut useita, mut ei tuo nyt viel paha, jos neljä niitä on ollut.

Mut ehkä sun pitäs miettiä, kumpaa haluat. Miehen, joka vie jalat alta ja todennäköisestä pettää tai ei halua vapautta tai sitten otat hieman tavallisemman, arkisemman miehen, joka ei ehkä saa sinua hekuman huipulle.
        Aikamoinen epätodennäköisyys, että löydät nuo ominaisuudet yhdestä miehestä.
        Ainakaan minä en ole sellaista naista löytänyt ja kaks viimeistä juttua olivat katastrofeja, niin nyt etisin sitten hieman tylsempää ja turvallisempaa naista.
        Elämä on sarja valintoja.

• palanen mielipidettä

Mukavat miehet on mukavia, koska heille rakkaus on epäitsekästä. Eivät he myöskään osaa kaiketi säväyttää, koska ovat huomaavaisia... sellainenhan on nössöä. Itse olen tällainen mukava kaverimies, joka tulee onnelliseksi siitä kun saa antaa, enkä vaadi mitään takaisin... tietysti sitä saa aina toivoa, että joku nainen osaisi arvostaa tarpeeksi näitä piirteitä, eikä lähtisi etsimään mitään tulista romanssia. Mielestäni et ansaitse noin hyvää miestä, koska itse olet itsekäs ja mielessäsi odotat vain enemmän ja enemmän, tavallaan vaadit. En oiken tiedä, mitä tuollaiselle asialle voisi tehdä. Haaveilijat harvoin onneaan löytävät, mutta kai sekin on mahdollista. Alkumetrien palava intohimo kuitenkin kääntyy syväksi pettymykseksi suhteen arkeennuttua. Itse uskon vaatimattomasti käynnistyvään suhteeseen, jossa perusteellinen tutustuminen toiseen on mahdollista, ja siitä se rakkaus sitten kasvaa todella syväksi kumppanin arvostamiseksi ja kunnioittamiseksi. Mutta todellakin, on kyllä kokemusta sinunlaisistasi naisista... teitä on aika paljon, ja en kyllä tuomitse mitenkään. Tärkeintä kai se että itse on onnellinen, mutta rohkenen epäillä, että voiko koskaan olla onnellinen, jos haaveile mahdottomia. Oma valinta kaikilla.

• xfactor

niin mutta ei aloittaja välttämättä vaadikaan mieheltä niitä jatkuvia rakkaudenosoituksia ja tekoja, ehkä hän vain tarkoittaa, ettei pari tuo toistensa parhaita piirteitä esille?

minulla on monta kivaa miespuolista kaveria joiden kanssa viihdyn, mutten kuitenkaan haluaisi olla suhteessa heidän kanssaan olivat he miten kunnollisia tai huomaavaisia tahansa, koska jotain puuttuu.

• palanen mielipidettä
        xfactor kirjoitti:

niin mutta ei aloittaja välttämättä vaadikaan mieheltä niitä jatkuvia rakkaudenosoituksia ja tekoja, ehkä hän vain tarkoittaa, ettei pari tuo toistensa parhaita piirteitä esille?

minulla on monta kivaa miespuolista kaveria joiden kanssa viihdyn, mutten kuitenkaan haluaisi olla suhteessa heidän kanssaan olivat he miten kunnollisia tai huomaavaisia tahansa, koska jotain puuttuu.

No joo, voi olla... en vaan ymmärrä aina. Tunteet on tunteita, mikäs niille tekee. Ja naiset varmaan yleisestikin miehiä tunteellisempia. Yks lysti, hyväksyn asian ja that's it.

• palanen mielipidettä

Olen myös aika paljon joutunut sivusta seuraamaan kuinka hurmuri miehet manipuloivat ja lopulta satuttavat naisia. Itse olen tehnyt sen valinnan, että en halua olla sellainen... mieluummin oon sitten ilman naista, mutta kyllä minullekin varmasti se oikea tulee eteen, ehkä sitten vanhempana törmään kypsiin ja kaiken kokeneisiin naisiin. Nyt ei niin haittaa, tapailen uusia tuttavuuksia ja nautin hetkistä niin kuin pitääkin. Toki suon kaikille omat romanssinsa, ketä niitä ikinä kaipaavatkaan. Itse olen valmis kyllä sitoutumaan kun vaan se oikea tulee vastaan, ja uusiin tuttavuuksiin suhtaudun avoimin mielin.

• palanen sydäntä

Hmmmh, voi että kun tapaisin kaltaisesi miehen vuosien päästä kun olen aikuinen nainen, oma työ, mieli ja elämä hyvässä tasapainossa. Nyt elelen vain itsekseni kehittäen itseäni aikuisemmaksi ja itsenäisemmäksi, mutta joskus vuosien päästä toivon löytäväni tuollaisen ajattelevan miehen jolla on oikeasti hyvä sydän. Haluaisin olla kaltaisellesi juuri se oikea, ajatteleva nainen jonka kanssa elämästä nautittaisiin täysillä mutta perusasiat kunnossa, hyvä sydän molemmilla. Anteeksi nyt vain, mutta kirjoituksesi oli vain niin hyvä.

• palanen sydäntä kirjoitti:

Hmmmh, voi että kun tapaisin kaltaisesi miehen vuosien päästä kun olen aikuinen nainen, oma työ, mieli ja elämä hyvässä tasapainossa. Nyt elelen vain itsekseni kehittäen itseäni aikuisemmaksi ja itsenäisemmäksi, mutta joskus vuosien päästä toivon löytäväni tuollaisen ajattelevan miehen jolla on oikeasti hyvä sydän. Haluaisin olla kaltaisellesi juuri se oikea, ajatteleva nainen jonka kanssa elämästä nautittaisiin täysillä mutta perusasiat kunnossa, hyvä sydän molemmilla. Anteeksi nyt vain, mutta kirjoituksesi oli vain niin hyvä.

Todella hyvä kirjoitus sinullakin! Tee juuri niin kuin tuossa kirjoitat!

• palanen mielipidettä
        palanen sydäntä kirjoitti:

Kiitos =)

• sklsjdlk

Olisiko sinun vikasi se, että haluat miehen tekevän sinun onnelliseksi ja viihdyttävän sinua? Ikävä kyllä, naiset tuntuvat haluavan sitä, että mies on jännittävä ja yllätyksellinen. Valitettavasti Harlekin-romaanien kaltaisia miehiä ei ole kuin yksi kymmenestätuhannesta ja sellaista on turha jäädä odottamaan. Aina voi myös miettiä, että oletko juuri sinä oikeasti myöskin täydellinen nainen, jota varten pitäisi olla täydellinen mies...

Minusta nainen voi etsiä myös omista kavereistaan esim. shoppailuseuraa ja kaveria niihin harrastuksiin, jotka on itselle tärkeitä. Ei miestä tarvitse raahata joka paikkaan. Sen sijaan miehen kanssa pitäisi olla yhteisiä mieltymyksiä esim. sängyssä, jotta vetovoimaa on edes jossain määrin. Tosin seksinkin osalta voi "kouluttaa" toista

• 2 + 17

"naiset tuntuvat haluavan sitä, että mies on jännittävä ja yllätyksellinen"

Ja miehet tuntuvat haluavan sitä, että nainen haluaa heidän kanssaa seksiä ja usein.

"sellaista on turha jäädä odottamaan"

Näin. Mutta ihmiset valitsevat toivon ja toivottomuuden väliltä. Elämä on toivotonta, jos hyväksyy realiteetit, joten turhakin toivo riittää jaksamaan seuraavaan päivään.

• tylsä parempi

Minulla on tässä ollut jokunen palava rakastuminen pitkän "tylsän rakkauden" jälkeen. Niin voimakas rakastuminen, että olen ajatellut, että en ikinä voisi elää ilman sitä miestä. Mutta niin vaan se palo sammuu aika nopeasti, kun ne miehet ovat olleet rakkaudettomia hyväksikäyttäjiä tai muuten vaan sitoutumiskyvyttömiä naistenmiehiä. Nyt olen löytänyt toisenlaisen rakkauden, sellaisen turvallisen, jossa on hyvä olla. Suosittelen tuota "tylsää rakkautta". Rakkauden pitää tuntua siltä, että siinä suhteessa on hyvä olla. Ei tarvitse koko ajan pelätä, missä mennään, vaan toinen on turvallisesti oma kumppani.

• Romantikkooo

Oon mies, mutta ite olen vuosia kaivannut juurikin sellaista arkipäiväistä ja tylsää rakkautta. Kun on ollut kolhuja elämässä, eikä ole tarpeeksi mielikuvitusta keksiäkseni jatkuvasti kaikkea villiä ja eksoottista (myös niiden villien ideoiden toteuttaminen vaatisi jonkinlaista realismin tajua, esim. kun on koulua ja töitä ja ties mitä muuta sääilmiötä, niin on vaikea vaan repäistä ja olla jännittävä ja kehitellä jotain. Enkä haluaisi olla jännittävä myöskään niin, etten kertoisi tyttöystävälleni kaikkea, vaan jotenkin yrittäisin olla salaileva ja jonkinmoinen mysteeri. Se vaikuttaisi varmastikin vaan siltä, että salailisin jotain hirveää, tai ettei hän tuntisi minua ollenkaan, ettei meidän välillä olisi luottamusta, jota siinä nyt on, kun ollaan niin tylsä pariskunta ja tiedetään toistemme synkimmätkin salaisuudet :)

Haluan kaikkea tylsää sen naisen kanssa. Haluan kodin jossa pyörittää tylsää arkea, ja jutella ihan tylsiä ja hölmöjä juttuja sen naisen kanssa. Haluan haaveilla kaikkea tylsää ja tavanomaista sen naisen kanssa, kuten ulkomailla käymistä tai koiran hankkimista jne.
        Itse en mitään jännittävää ja eksoottista haluaisi, ja toivon ettei hänkään ala kaivata mitään enempää, kuin mitä pystyn hälle tarjoamaan. Tottakai voisin joustaa ja muuttua ja olla välillä yllätyksellinen, mutta se on todella haastavaa, kun ei tiedä oikein että miten sellainen olisi ja missä välissä. Jos toisella on opiskelussa kiireitä, ei voi lähteä välttämättä viikonlopuksi jonnekin reissuun tai mitä jännittävää sitä kotioloissakaan keksisi. Romanttinen illallinen tietty onnistuu, muttei se siitä hurjemmaksi muutu, kun samat ihmiset on kyseessä, eli on sillä jännitykselläkin rajansa.

Uskon myös omalta kohdaltani, että tämä tylsä parisuhde syvenee, koska aina kun olen nopeasti ihastunut johonkin naiseen palavasti, en ole tätä naista edes tuntenut. Nyt tämä on alkanut kuin kynttilänliekki, eli tässä on hyvät mahdollisuudet lähteä kunnon rakkaudenroihut kasvamaan :) Ite olen omistautunut tähän, ja naisenikin tuntuu olevan, eli tylsästä voi kehittyä se rakkaustarina, joka kestää vuosikymmeniä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2118
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      39
      509
    Aihe