Tasan vuosi ja yksi päivä etsintäkuulutusta päällä sakon muuntorangaistuksen muuntoa koskevassa tiedoksiannosta ja en ole yksin samassa tilanteessa on tuhansia.
Kaksi kertaa puhaltanutkin autolla liikkuessa.
Kyllä täällä saa ihan vapaasti kuljeskella poliiseista välittämättä
Hampaaton on poliisi
16
296
Vastaukset
- 18
Joo
Onhan noista etsintäkuulutuksista ollut mediassakin juttua useaan kertaan. Suomessa on koko ajan n. 30.000 voimassa olevaa etsintäkuulutusta.
Poliisi etsii vain ani harvaa etsintäkuulutettua, mutta lähes kaikki jäävät kiinni, kuka minkäkin syyn vuoksi, koska etsintäkuulutusten voimassaoloajat ovat vuosikausia.
Sakon muuntorangaistus raukeaa kolmen vuoden kuluttua lainvoimaisen tuomion antopäivästä. Muut etsintäkuulutukset ovat voimassa keskimäärin 5-10 vuotta, pisimmät 15-20 vuotta. - sdfdsy
Niin, eipä taida näillä resursseilla olla poliisilla aikaa juoksennella metsästämässä kaikkein vähäpätöisempiä etsintäkuulutettuja. Mutta onko se nyt niin mukavaa pelätä kokoaikaa vankilaankaan joutumistakaan...
- mitä pelkäämistä?
"Mutta onko se nyt niin mukavaa pelätä kokoaikaa vankilaankaan joutumistakaan... "
Mitäs pelkäämistä tässä on?
Kyse on vasta tiedoksiannosta sakon muuntorangaistuksen käsittelyyn, eli jos tapaavaat saan tiedoksiannon noin kuukauden päästä olevaan muuntorangaistus käsittelyyn tai voin maksaa sakon ennen sitä. Muuntotuomio jälkeenkin oikeusrekisterikeskus lähettää vielä yhden maksukehotuksen, ennenkuin antaa tuomio täytäntööön pantavaksi ulosottomiehelle, ja sakonhan voi maksaa vaikka linnan portilla ennen sisäänmenoa.
Lisäksi tästä ei tule korkoja tai muitakaan kuluja, joten miksi maksaa ennen kuin on pakko? - mitä pelkäämistä?
mitä pelkäämistä? kirjoitti:
"Mutta onko se nyt niin mukavaa pelätä kokoaikaa vankilaankaan joutumistakaan... "
Mitäs pelkäämistä tässä on?
Kyse on vasta tiedoksiannosta sakon muuntorangaistuksen käsittelyyn, eli jos tapaavaat saan tiedoksiannon noin kuukauden päästä olevaan muuntorangaistus käsittelyyn tai voin maksaa sakon ennen sitä. Muuntotuomio jälkeenkin oikeusrekisterikeskus lähettää vielä yhden maksukehotuksen, ennenkuin antaa tuomio täytäntööön pantavaksi ulosottomiehelle, ja sakonhan voi maksaa vaikka linnan portilla ennen sisäänmenoa.
Lisäksi tästä ei tule korkoja tai muitakaan kuluja, joten miksi maksaa ennen kuin on pakko?Minunkin poliisin olisi "vaikeaa homma" löytää, ihan käymällä kotiovella:) No odotellaan valtion juoksupoikia, niitähän poliisit ovat.
- 19
mitä pelkäämistä? kirjoitti:
Minunkin poliisin olisi "vaikeaa homma" löytää, ihan käymällä kotiovella:) No odotellaan valtion juoksupoikia, niitähän poliisit ovat.
Aika tietämätöntä porukkaa, kuten aina tällä palstalla. Kyllä haasteiden toimittaminen on edelleen haastemiesten tehtävänä, ei poliisin. Vasta, kun haastemies ei ole onnistunut tehtävässään haastettava etsintäkuulutetaan muuntorangaistusmenettelyä varten. Sen jälkeen riippuu ihan ´poliisipiiristä´ miten niitä haastettavia poliisi tavoittelee. Niissä piireissä, joissa poliisi tuntee ´omansa´ haaste napsahtaa kiinni nopeasti. Isoissa piireissä muun toiminnan kylkiäisenä.
- mitä pelkäämistä?
19 kirjoitti:
Aika tietämätöntä porukkaa, kuten aina tällä palstalla. Kyllä haasteiden toimittaminen on edelleen haastemiesten tehtävänä, ei poliisin. Vasta, kun haastemies ei ole onnistunut tehtävässään haastettava etsintäkuulutetaan muuntorangaistusmenettelyä varten. Sen jälkeen riippuu ihan ´poliisipiiristä´ miten niitä haastettavia poliisi tavoittelee. Niissä piireissä, joissa poliisi tuntee ´omansa´ haaste napsahtaa kiinni nopeasti. Isoissa piireissä muun toiminnan kylkiäisenä.
”””Aika tietämätöntä porukkaa, kuten aina tällä palstalla. Kyllä haasteiden toimittaminen on edelleen haastemiesten tehtävänä, ei poliisin. Vasta, kun haastemies ei ole onnistunut tehtävässään haastettava etsintäkuulutetaan muuntorangaistusmenettelyä varten. Sen jälkeen riippuu ihan ´poliisipiiristä´ miten niitä haastettavia poliisi tavoittelee. Niissä piireissä, joissa poliisi tuntee ´omansa´ haaste napsahtaa kiinni nopeasti. Isoissa piireissä muun toiminnan kylkiäisenä.”””
Kyllä täällä on todellakin tietämätöntä porukkaa, kuten sinä.
Haastemies ei todellakaan hoida muuntorangaistusmenettelyä varten olevia juttuja, sen hoitaa ulosottomies! Kuten vuosi sitten ulosottomiehen lähettämässä kirjeessä todetaan (OHESSA SANASTA SANAAN).
^^^^^^^^^^^^^^^^^^Kehotan teitä ensi tilassa tai viimeistään määräpäivään mennessä saapumaan ulosottovirastoon sakkorangaistuksen muunnon tiedoksiantoa varten. Sakon määrä on xxx.xx. Mikäli teidän katsotaan pakoilevan, teidät tullaan etsintäkuuluttamaan. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^¨¨
Meidän kylässä, poliisi kyllä minut tuntee (naapurissa asuu), mutta ei tiedä hauistuista:) - ,,,,,,,,,,,
mitä pelkäämistä? kirjoitti:
”””Aika tietämätöntä porukkaa, kuten aina tällä palstalla. Kyllä haasteiden toimittaminen on edelleen haastemiesten tehtävänä, ei poliisin. Vasta, kun haastemies ei ole onnistunut tehtävässään haastettava etsintäkuulutetaan muuntorangaistusmenettelyä varten. Sen jälkeen riippuu ihan ´poliisipiiristä´ miten niitä haastettavia poliisi tavoittelee. Niissä piireissä, joissa poliisi tuntee ´omansa´ haaste napsahtaa kiinni nopeasti. Isoissa piireissä muun toiminnan kylkiäisenä.”””
Kyllä täällä on todellakin tietämätöntä porukkaa, kuten sinä.
Haastemies ei todellakaan hoida muuntorangaistusmenettelyä varten olevia juttuja, sen hoitaa ulosottomies! Kuten vuosi sitten ulosottomiehen lähettämässä kirjeessä todetaan (OHESSA SANASTA SANAAN).
^^^^^^^^^^^^^^^^^^Kehotan teitä ensi tilassa tai viimeistään määräpäivään mennessä saapumaan ulosottovirastoon sakkorangaistuksen muunnon tiedoksiantoa varten. Sakon määrä on xxx.xx. Mikäli teidän katsotaan pakoilevan, teidät tullaan etsintäkuuluttamaan. ^^^^^^^^^^^^^^^^^^¨¨
Meidän kylässä, poliisi kyllä minut tuntee (naapurissa asuu), mutta ei tiedä hauistuista:)Menihän tuo sen verran oikein, ettei haasteen tiedoksianto kuulu poliisille, niin kuin luullaan. Vasta etsintäkuulutuksen jälkeen tieto tulee poliisin rekistereihin, jolloin poliisi hoitaa sen, yleensä vain muun toimensa ohessa.
- mitä pelkäämistä?
,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Menihän tuo sen verran oikein, ettei haasteen tiedoksianto kuulu poliisille, niin kuin luullaan. Vasta etsintäkuulutuksen jälkeen tieto tulee poliisin rekistereihin, jolloin poliisi hoitaa sen, yleensä vain muun toimensa ohessa.
"Menihän tuo sen verran oikein, ettei haasteen tiedoksianto kuulu poliisille, niin kuin luullaan."
Kuka sellaista on luullut?
- kiuas kuumanam
"Menihän tuo sen verran oikein, ettei haasteen tiedoksianto kuulu poliisille, niin kuin luullaan."
Kuka sellaista on luullut?- ,,,,,,,,,,,,
Ketä lienet tarkoittanut, mutta kait minä sen tiedän, että rangaistuksen täytäntöönpanoasiat kuuluvat ulosottomiehille ja Rikosseuraamusvirastolle. Asia tulee poliisille vasta mutkan kautta. Jos ulosottomiehen tiedoksianto ei tuota tulosta, niin hän palauttaa asian Rikosseuraamusvirastolle, joka laatii etsintäkuulutuksen ja siirtää asian poliisin hoidettavaksi.
- ,,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Ketä lienet tarkoittanut, mutta kait minä sen tiedän, että rangaistuksen täytäntöönpanoasiat kuuluvat ulosottomiehille ja Rikosseuraamusvirastolle. Asia tulee poliisille vasta mutkan kautta. Jos ulosottomiehen tiedoksianto ei tuota tulosta, niin hän palauttaa asian Rikosseuraamusvirastolle, joka laatii etsintäkuulutuksen ja siirtää asian poliisin hoidettavaksi.
Korjaus, Rikosseuraamuslaitokselle.
- diipa daapa
,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Ketä lienet tarkoittanut, mutta kait minä sen tiedän, että rangaistuksen täytäntöönpanoasiat kuuluvat ulosottomiehille ja Rikosseuraamusvirastolle. Asia tulee poliisille vasta mutkan kautta. Jos ulosottomiehen tiedoksianto ei tuota tulosta, niin hän palauttaa asian Rikosseuraamusvirastolle, joka laatii etsintäkuulutuksen ja siirtää asian poliisin hoidettavaksi.
höpö höpö, lue koko ketju!
- ikävää!
,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Ketä lienet tarkoittanut, mutta kait minä sen tiedän, että rangaistuksen täytäntöönpanoasiat kuuluvat ulosottomiehille ja Rikosseuraamusvirastolle. Asia tulee poliisille vasta mutkan kautta. Jos ulosottomiehen tiedoksianto ei tuota tulosta, niin hän palauttaa asian Rikosseuraamusvirastolle, joka laatii etsintäkuulutuksen ja siirtää asian poliisin hoidettavaksi.
taas tätä palstan roskaa!
- kertokaa, pula on!
,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Ketä lienet tarkoittanut, mutta kait minä sen tiedän, että rangaistuksen täytäntöönpanoasiat kuuluvat ulosottomiehille ja Rikosseuraamusvirastolle. Asia tulee poliisille vasta mutkan kautta. Jos ulosottomiehen tiedoksianto ei tuota tulosta, niin hän palauttaa asian Rikosseuraamusvirastolle, joka laatii etsintäkuulutuksen ja siirtää asian poliisin hoidettavaksi.
"""""""""Ketä lienet tarkoittanut, mutta kait minä sen tiedän, että rangaistuksen täytäntöönpanoasiat kuuluvat ulosottomiehille ja Rikosseuraamusvirastolle. Asia tulee poliisille vasta mutkan kautta. Jos ulosottomiehen tiedoksianto ei tuota tulosta, niin hän palauttaa asian Rikosseuraamusvirastolle, joka laatii etsintäkuulutuksen ja siirtää asian poliisin hoidettavaksi. """""""""
Mistä näitä pellejä oikein löytyy. iso pula on?
- 19
Juu, iso pula on ja mistä näitä pellejä oikein löytyy, ei sellaista Rikosseuraamuslaitosta ole olemassakaan, eihän.
http://www.rikosseuraamus.fi/49146.htm
http://www.rikosseuraamus.fi/49171.htm- et ole yksin!
""""Juu, iso pula on ja mistä näitä pellejä oikein löytyy, ei sellaista Rikosseuraamuslaitosta ole olemassakaan, eihän.
http://www.rikosseuraamus.fi/49146.htm
http://www.rikosseuraamus.fi/49171.htm""""
*****Tietysti elämäsi on vaikeaa, joten otan osaa.*****
Mutta yritä pärjätä...tuosta osoitteesa löydät apua:
http://www.mielenterveysseura.fi/
Tuemme sinua..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483