SUURIA SYNTISIÄ JOTKA KAIPAAVAT MUUTOSTA
Helluntailaisuutta on kritisoitu palstalla ja vähän muuallakin siitä tosiasiasta että helluntailaisissa on paljon entisiä rikollisia ja laitapuolen kulkijoita. Mutta tämä todistaa mielestäni sen että helluntaiseurakunnissa Jumalan Henki toimii. Ajatelkaapa sitä että Jumala lähettää helluntaiseurakuntaan kalliisti ostamiaan ja pelastamiaan sieluja kasvamaan ja vahvistumaan helluntaiuskovien rinnalla. Kyllä tämä on Jumalan puolelta suurta armoa ja suuren luottamuksen osoitusta.
Jumala ei katso henkilöön. Hän pelastaa sen, joka on nöyrällä ja aralla tunnolla Jumalan edessä ja tuntee ja tunnustaa syntinsä. Hyvät ihmiset ja fariseukset eivät koe olevansa syntisiä ja tarvitsevansa Jeesusta pelastajaksi. He kun ovat niin onnistuneita. Heidät Jumala suorastaan oksentaa ulos suustaan. Mutta "suuret syntiset" eivät ajattele olevansa niin hyviä ja onnistuneita ihmisiä että Jumalan on suorastaan pakko hyväksyä heidät sellaisinaan. Heille armon aurinko ja Jumalan rakkaus loistaa voimakkaasti. Ja vierestä seuraava uskova kokee sen ja tulee itsekin siunatuksi armon auringon paistaessa kirkkaasti kohti Saatanan raatelemaa lähimmäistä.
Mieleeni tulee tosikertomus Niki Gruzista. (En nyt muista nimeä tarkasti). Hän oli New Yorkin gangstereista se suurin gangsteri ja ehkä kaikkein vaarallisin rikollinen. Ei hänelle tuottanut vaikeuksia pistää lähimmäinen päiviltä. Hän oli siis hyvin epämiellyttävä ja vaarallinen roisto jolla oli monia vakavia rikoksia omallatunnollaan. Mutta miten Jumalan suhtautui häneen? Oliko Jumala vihainen hänelle ja oliko Jumala jättänyt Nikin synteihin? Ei varmasti ollut hyljännyt Nikiä!
Jumala lähetti David Wilkersonin Nikin tielle. Daavid oli pieni ja laiha äijänkäppänä nuoren ja voimakkaan Nikin rinnalla. David lähestyi Nikiä vaikka hän tiesi että Niki on suorastaan hengenvaarallinen mies. Kukaan tavallinen kansalainen ei olisi tahtonut olla missään tekemisissä Niki Gruzin kanssa. Mutta David Wilkerson ei ollut tavallinen mies. Hän oli Herran palvelija. Jumala oli pukenut Davidin Hänen rakkaudellaan. David koki Jumalan rakkauden Nikiä kohtaan. Se on täysin pyyteetöntä ja ansiotonta rakkautta. Jumalan rakkautta ei kukaan voi ansaita eikä tarvitsekaan ansaita koska se on ihmiselle mahdottomuus. Jumala ei rakastakaan ihmistä sen tähden että hän ansaitsee sen. Jumala rakastaa ihmistä siksi koska Hän on luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Jumalan rakkaus ei siis ole riippuvainen ihmisen teoista. Se on riippuvainen Jumalasta ja Jeesuksen teosta.
Kun David Wilkerson lähestyi Nikiä kerta toisensa jälkeen aina uudestaan ja uudestaan ja puhu hänelle Jeesuksesta Kristuksesta, Niki sanoi kerran Daavidille että jos vielä kerran tulet eteeni, minä tapan sinut ja REVIN SINUT KAPPALEIKSI. David sanoi: "Sinä voit tappaa minut jos tahdot ja repiä kappaleiksi mutta muista että JOKAINEN RUUMIINI PALA HUUTAA SINULLE: JEESUS RAKASTAA SINUA! Niki joutui toteamaan että tuo mies ja hänen rakkautensa ja rohkeutensa ei ole tästä maailmasta. Niki alkoi ymmärtämään että Daavid välittää hänelle rakkautta ja Sanaa joka on Jumalasta. Pikku hiljaa Jumalan rakkaus mursi Nikin niin että hän tuli uskoon ja pelastui.
Ajattelen että mikäli Daavid olisi ollut ”tavallinen mies,” hän olisi juossut pakoon viimeistään siinä vaiheessa kun Niki uhkasi tappaa hänet. Mutta koska Daavid Wilkerson oli itselleen ja maailmalle kuollut ja täynnä Kristusta, hän ei juossut pakoon niin kuin ei Jeesuskaan olisi juossut pakoon. Daavid Wilkerson oli mies joka olisi voinut todeta Paavalin tavoin: "En enää elä minä vaan Kristus elää minussa." Kristus Davidissa voitti Niki Gruzin Jumalalle. Siis, Wilkerson ei voittanut Nikiä, vaan Jumalan rakkaus joka oli hänessä. Kristus ja Hänen rakkautensa voitti Nikin Jeesukselle Kristukselle. Mutta David sai olla välittämässä Jumalan rakkautta ja Jumalan Sanaa pelastukseksi Nikille. Ilman Jumalan rakkautta David olisi ollut vain tyhjä astia niin kuin helisevä kulkunen. Ilman Jumalan rakkautta David ei olisi uskaltanut lähestyä Niki Grutzia.
Saakoon Jumalan Henki, Jeesuksen Henki vallata meidät niin että ihmiset jotka kohtaavat meidät eivät kohtaa meitä vaan meissä elävän ja vaikuttavan Kristuksen Jeesuksen (Hengen).
Jesaja 46:4 "Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan." http://www.youtube.com/watch?v=9bxc9hbwkkw
Psalmi 121
HÄN NOSTAA JA KANTAA JA PELASTAA
12
103
Vastaukset
"Ilman Jumalan rakkautta David ei olisi uskaltanut lähestyä Niki Grutzia"
Jopas ovat vaarallisia toisilleen.
Jos me ns. normaalit oltaisiin tollasia niin maailma olisi paha paikka elää.- Nähty on
Sopii kysyä minkä hengen alla helluntailaislahko toimii. Muistakaa että saaatana on ovela.
- jaikal.se
Nähty on kirjoitti:
Sopii kysyä minkä hengen alla helluntailaislahko toimii. Muistakaa että saaatana on ovela.
>>>Muistakaa että saaatana on ovela.
- ralle ryökäle
Tuliko siitä aloitetun pelastetusta samanlainen kuin aloittaja. Rykii toisuskovien päälle, paiskoo vihaa ateisteille, hyväksyy raamatun julmat siveelisyysnormit -tapa, syytä, ylenkatso, hauku ja jälleen hauku! Siis tuliko käännynnäisestä raamatun joka sanaan uskova?
- eräs uhrinne
Olen itsekin elänyt vaikean elämän. Helluntailaisuus ei kuitenkaan ole koskaan vahvistanut minua, tai tuonut mitään siunausta, päinvastoin. Epämääräinen ja pinnallinen hengellisyys, sekä oppi eivät antaneet turvallisuutta. Erottuani helluntaiseurakunnasta ja liityttyäni kirkkoon, alkoi lääkäreidenkin silminnähtävä toipuminen päihde-, sekä henkisistä ongelmista. Raitistuin. Luterilaisessa kirkossa löysin armollisen Kristuksen. Helluntailaisten Jeesus vaatii aina korkeampiin suorituksiin. Kirkossa saan levätä Taivaan Isän kämmenellä. Kuitenkin te helluntailaiset aina pilkkaatte meitä nimikristityiksi.
Te vahingoititte koko nuorta elämääni, enkä ole koskaan tullut täysin ehjäksi. Te ette ole Jumalan seurakunta, vaan väkevä eksytys.- Sama täällä
Helluntailiike ei minullekaan antanut mitään apua joutuessani vaikeaan tilanteeseen perheeni kanssa. Irtauduttuani ko. uskonnollisesta ryhmästä sain muualta hengellisen avun vaikeaan tilanteeseeni. Nyt asiani ovat hyvin.
Tuosta vaiheesta on kulunut n. kolmekymmentä vuotta. Pinnallisuus on niistä ajoista lähtien korostunut helluntaissa. Eipä ole sinne mitän asiaa enää.
Aloitus ei käsittänyt esittämäänsä juttua hengellisesti.
Hellareita ei arvostella sen takia, että heidän joukossaan on entisiä rikollisia.
Hellareita arvostellaan siksi, että heidän oppinsa on rikollista ja epärehellistä jopa omaa oppikirjaansa raamattua vastaan.- jaikal.se
Minusta tuntuu suospursukka että hellareita arvostelevat ja tuomitsevat ihmiset eivät tunne helluntailaisuutta.
Tai sitten he ovat törmänneet joihinkin hellareitten joukkoon ujuttautuneisiin "ei uskoviin" ihmisiin. Hellareitten joukossa kun on monenlaista kengän kuluttajaa. Eivät kaikki "hellarit" ole automaattisesti vilpittömässä uskossa Jeesukseen Kristukseen. On voinut käydä niin että on peritty vanhemmilta usko ja menty kasteelle ja liitytty seurakuntaan isän ja äidin painostuksesta ilman omaa tahtoa ja uskon vakaamusta.
Sitten jollekin on voinut käydä niin että hän on joutunut innokkaan hellarievankelistan käännyttämäksi eikä ole itse ehtinyt mukaan tapahtumien kulkuun. Evankelistalla kun on voinut olla kiire "rukasta" syntisen puolesta ja julistaa synnit anteeksi. Syntinen ei olekaan tullut sydämestään uskoon. Hän kun ei edes ymmärtänyt mitä tapahtuu. Niin hän on sydämessään jäänyt uskon ja sen tuovan elämän ulkopuolelle. Mutta hänet on tuotu seurakuntaan uutena uskovana. Silloin hän ei myöskään ole uudestisyntynyt eikä näin myöskään tullut uskoon. Mutta hän on joutunut ihmisten johdattelun ja painostuken alaisena menemään jopa kasteelle ja liittymään seurakuntaan. Näitä kutsutaan käännynnäisiksi.
Sitten nämä käännynnäiset hellarit ovat seurakunnissa ja heitä luullaan uskoviksi vaikkka he itsekin ihmettelevät että mitä ihmettä minä täällä teen ja kuinka ihmeessä minä tänne jouduin. Minä olen ollut todistamassa tämmöisiä tapauksia joissa rukoiltava ei edes tiennyt mitä tapahtuu mutta uskovat julistivat synnit anteeksi ja kertoivat sitten että nyt olet uskossa ja pelastettu ja "herran haltuun" ja sillä selvä.
Minä omalta puoleltani varmistan aina ennen kuin rukoilen syntisen kanssa pelastukseen johtavan rukouksen että, syntinen on ymmärtänyt mitä tässä nyt tapahtuu ja mistä on kysymys. Tahdon aina varmistaa että syntinen tekee ratkaisunsa omasta vapaasta tahdostaan eikä kenekään toisen ihmisen tahdosta.
Uskoon tullaan omasta vapaasta tahdosta ja oman uskon ratkaisun kautta, ei ihmisten painostuksen kautta ja tähden ihmisten mieliksi. Mikäli joku tekee uskon ratkaisunsa miellyttääkseen ihmisiä, hän ei koe uudestisyntymistä eikä hän tule uskoon Raamatun ilmoittamalla tavalla. Jumala kun näkee ihmisen sydämeen eikä Häntä voi petkuttaa. Käännynnäinen ei silloin myöskään ymmärrä hengellisiä asioita koska hän on sydämessään niiden ulkopuolella. Hän on "ulalla". Tästä syystä joku "uskova hellari" voi käyttäytyä niin kuin käyttäytyy ja puhu niin kuin puhuu.
Mistä erotat oikean vasta uskoon tulleen uskovan käännynnäisestä? Siitä että hän, oikea uskova, puhuu palavasti Jeesuksesta ja hän on innostunut evankeliumin Sanasta. Hän tahtoo todistaa Jeesuksesta omasta tahdostaan, ei ihmisten painostuksesta. Hänellä on oma uskoon tulo kertomus jonka hän mielellään kertoo. Siinä kertomuksessa Jeesus Kristus on päähenkilö. Hän ei myöskään elä tahallisissa tietoisissa synneissä. Jeesus Kristus on hänelle tärkein henkilö. Oikea uskova julistaa sydämestään lähtevän tunnustuksen: "Jeesus Kristus on Herra".
Uskovaa näyttelevä käännynnäinen ei mielellään puhu Jeesuksesta. Hän käyttää Jeesuksen nimen asemasta sanaa "Jumala". Hän ei varsinkaan tunnusta Jeesusta Kristusta Herrakseen, eikä myöskään Jumalakseen. Mikäli joku "uskova" ei kykene tunnustamaan Jeesusta Herraksi, hän ei ole oikea uskova. Jos Jeesuksen Herraksi tunnustaminen vaikuttaa olevan "uskovalle" vaikeaa tai vastenmielistä, voidaan panna suuri kyssäri hänen uskovaisuudelleen.
Tässä nyt oli infoa ja testiä meille jokaiselle siitä että olemmeko uskossa vai olemmeko uskonnollisia ihmisiä tai käännynnäisiä. - jaikal.se
>>>Hellareita arvostellaan siksi, että heidän oppinsa on rikollista ja epärehellistä jopa omaa oppikirjaansa raamattua vastaan.
"Hellareiden oppi ei ole rikollista eikä hellarit opeta rikosten tekemiseen........."
Hiukan tolkkua jaikal. Tajusit takuulla, etten väittänyt hellarien opettavan rikosten tekoa.
Raamatun oppi on rikollista totuuden suhteen. Ei pidä syöttää ihmisten päälle luomisteoriaa, syntiä, pelastusta, henkimaailmaa ym. hömppää. Tämän hömpän takia maailmassa on tehty paljon rikollista kanssaeläjien suhteen. Hömppä ajaa myös henkisesti kannattajiaan vikarateille.
Samaa tekevät kaikki uskonnot.- eenokki 12
jaikal laittaa muutamien pedofiilien ja "uudestisyntyneiden" helluntaisaarnaajien pahat teot pieneen kimppuun ja yrittää tällä ja tähän kimppuun viedä ihmisten huomion muualle siis puhdistamalla lahko väheksymällä pahoja tekoja vaikka koko helluntailaisuus sen alusta asti on täynnä haureuden hengen tuotetta.
jaikal muistuttaa sitä kuuluisaa paratiisin käärmettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131125
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait85845Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18669Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275632- 77608
- 104584
- 60584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet89445