Olen seurustellut poikaystäväni kanssa 2,5 vuotta. Vähän aikaa sitten en enää ollut niin varma tunteistani ja ilmoitin hänelle, että haluaisin pitää vähän taukoa. Emme siis enää varsinaisesti ole yhdessä, mutta näämme melko usein ihan kaverimielessä. Saatan olla kiinnostunut toisesta miehestä. Exäni sanoi, että siihen asti voimme olla kavereita, kunnes löydän jonkun uuden. Hänelle ero oli ja on edelleen todella kova paikka. Toisaalta ymmärrän, ettei hän halua nähdä minua uuden miehen kanssa ja siksi ei haluaisi olla tekemisissä jos uuden löytäisin. Minulla on jonkinlaisia tunteita, tottakai, exääni. Eihän 2,5 vuoden tiiviin yhdessäolon jälkeen toista voi noin vain unohtaa.
Toisaalta haluaisin jatkaa tuttua ja "turvallista" suhdetta, mutta meidän suhteemme ei ole aina ollut mitään ruusuilla tanssimista. Hän on useasti käynyt minuun väkivaltaisesti (ihan pienten riitojen yhteydessäkin) jja hän on todella mustasukkainen. Minun ei tarvitse kuin jutella jollekkin miespuoliselle tutulle niin heti aletaan epäillä jotain.
Mietin, että olisiko minulla parempi tulevaisuus ilman häntä ja joskus sitten vähän myöhemmin jonkun muun miehen kanssa. Aina kun olen ilman häntä, olen todellakin sitä mieltä, että nyt minun pitää jatkaa elämääni, siis ilman häntä ja suunnata uusiin tuliin. Mutta aina kun hän on seurassani, tulee jotenkin epävarma olo. Olen niiin hukassa! Ajatus siitä, että hänen kanssaan joskus olisi yhteisiä lapsia, yhteinen koti, ehkä häät, kutkuttaa. Mutta jos suhteemme on jo näin lyhyen yhdessäolon jälkeen ollut monesti karilla, niin mitä se myöhemmin voi olla?
Sanoin hänelle eromme yhteydessä, että ehkä meillä voi joskus olla jotain, mutta se ei välttämättä ole viikon, kuukauden tai ehkä vuodenkaan päästä. Nyt aina kun näemme, hän tivaa minulta, voiko meillä enää olla mahdollisuuksia ja minun pitäisi tietää heti. Ja kun en tiedä! Jos sanon, että ei tai en tiedä, hän kuulemma pistä välit poikki, koska ei halua nähdä minua enää. Välit poikki siksi, koska hän kuulemma miettii asiaa usein ja se vaivaa häntä. Toisaalta ymmärrän, mutta ei hän voi minua painostaa tekemään päätöstä nyt tällä sekunnilla. Mitä te tekisitte minun tilanteessani? Hän on kuitenkin minulle sen verran tärkeä, että haluaisin kaveri hänen kanssaan olla, mutta se ei käy. Kertokaa mielipiteitänne ja antakaa neuvoja!
Ei tekisi mieli roikkua vanhassa suhteessa, mutta ei kai uskalla päästää irtikään... Toivottavasti oli selkeästi artikuloitu, niin kaikenlaisia ajatuksia päässä, että ei oikein osaa sanoiksi pukea. Kiitos!
Olen todella hukassa!!
5
160
Vastaukset
Jos suhteessa on ollut väkivaltaa niin siihen ei kannata palata.
Kaipaat sitä, mikä on ollut tuttua ja turvallista (tai "turvallista") mutta yhteinen seurustelunne on osoittanut, että ette voi olla yhdessä. Nyt joudut sietämään epävarmuutta ja uusia tilanteita mutta se on ainoa tapa päästä jaloilleen ja joskus myöhemmin siihen oikeaan suhteeseen, jossa voit olla aidosti turvassa.- minxsi
Mielestäni olisi kaikista paras kun unohtaisitte tuon kaverisuhteen ja antaisitte pölyn laskeutua. Jos exäsi on ollut sinua kohtaan väkivaltainen en edes harkitsisi suhteen jatkoa millään tasolla. Pistäkää välit totaalisesti poikki ja koittakaa kummatkin elää omaa elämäänne ilman toisianne. Katsokaa sitten joskus vuoden päästä kun kummankin tunteet ovat laimenneet kykenettekö mahdollisesti jonkinlaiseen ystävyys suhteeseen. En kyllä usko että kaipaat hänen ystävyyttään sen jälkeen kun olet uuden kumppanin löytänyt.
Itse olen exäni kanssa "kaveri". Hän soittaa minulle 2-3 kertaa vuodessa, kyselee kuulumiset ja se siitä. Itse en hänen ystävyydestään/soitoistaan piittaisi mutta pakko puheluihin on vastata, hän soittaa niin kauan/ monta kertaa että vihdoinkin vastaan. - seurustelu sucks
Ei sun sen uuden miehen tai ihastuksen kanssakaan välttämättä ole kovin ruusuista tulevaisuutta. Jos nyt yhtäkkiä päätät ihastuu toiseen niin mikä estää sua ihastumasta taas uuteen. Ei naisista ota selvää mitä ne haluaa kun ei ne osaa elää yhdessä suhteessa.
- omillaan suhteessa
Seurustelu ei ole itsetarkoitus. On parempi opetella olemaan tyytyväinen elämäänsä yksinkin, pärjäämään ja viihtymään. Vasta siten voi luoda tasapainoisen suhteen. Jos koko elämä menee siihen ettei osaa olla ilman jotain toista voi tuleva puoliso kokea sen ahdistavana. Napanuora pitää voida katkaista silloin kun suhde ei toimi. Ap on ilmeisesti sen verran nuori ettei ole elämänkolhuja päässyt syntymään. Kannattaa myös vältellä fyysisiä kolhuja, mustasukkaisia ja väkivaltaisia miehiä. Muista ettei ne ole merkki välittämisestä vaan ennemminkin itsekkyydestä. Välittävä mies ei ole väklivaltainen, eikä osoita mustasukkaisuutta negatiivisesti. Etkä sinäkään anna aihetta jos välität. Eri asia on jos joku "kokee" jotkut juttelut ym. normaalitoiminnot mustasukkaisesti, sekään ei ole tervettä.
- Titonya6
Jep, olen melko nuori vielä ja tuo suhde on ensimmäinen vakava suhteeni. Olimme vielä "lapsia" kun aloimme seurustelemaan. Aikuistuminen on muuttanut meitä ihmisinä sen verran, ettemme ole enää niin läheisiä. Se on käsitykseni asiasta, miksi tälläiseen tilanteeseen on tultu. Onhan myös muita syitä, mutta ne muutkin syyt voi johtua tuosta. Ollaan muututtu niin paljon, kasvettu aikuisiksi. Koska tämä on ensimmäinen vakava suhteeni, en ole ennen tällaisessa tilanteessa ollut. Siksi en tiedä miten pitäisi toimia, mikä olisi järkevintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462