Tällä palstalla puhutaan paljon anteeksiantamisesta ja että joku pappi tai saarnaaja voi saarnata anteeksi synnintekijän synnin.
Oikeasti en ymmärrä sitä, että miten voi pappi tai saarnamies antaa anteeksi pedofiilin ja insestintekijän ja raiskaajan synnin?
Eikö ensisijaisesti pitäisi pyytää anteeksi uhreilta?
Miksi uhrit ovat huonommassa asemassa kuin rikoksentekijät?
Onko se uhrin syy, jos joutuu rikoksen kohteeksi?
Ja mikä se synti on, jonka voi saarnata anteeksiannetuksi?
Minkälainen synti on niin hepponen?
Ja mikä se synti sitten oikein on loppupeleissä?
Ja jos saa anteeksi synnin, niin onko se syntikori silloin tyhjä?
Voiko sitten tehdä taas uusia syntejä?
Voisko syntejä antaa anteeksi netin kautta, niinku verkkoanteeksiantamista?
Kuka antaa anteeksi ja kelle?
13
241
Vastaukset
- Vastaukset.
Eikö ensisijaisesti pitäisi pyytää anteeksi uhreilta?
- Ei
Miksi uhrit ovat huonommassa asemassa kuin rikoksentekijät?
- Tekijät ovat uhreja
Onko se uhrin syy, jos joutuu rikoksen kohteeksi?
- Kyllä, usein näin.
Ja mikä se synti on, jonka voi saarnata anteeksiannetuksi?
- Kaikki synnit
Minkälainen synti on niin hepponen?
- Mikä tahansa
Ja mikä se synti sitten oikein on loppupeleissä?
- Synti on synti
Ja jos saa anteeksi synnin, niin onko se syntikori silloin tyhjä?
- Kyllä on
Voiko sitten tehdä taas uusia syntejä?
- Kyllä voi
Voisko syntejä antaa anteeksi netin kautta, niinku verkkoanteeksiantamista?
- Kyllä voi Naurettavaa tuo VL;ien syntien anteeksi jakaminen/ antaminen pelkällä vilkuttelulla ja rikosten peittämisellä.
Ei edes Jumala anna nateeksi yhtään syntiä ilman veriuhria. Miten se jollain lukemattomalla ääni vapisten puhuvalla maallikko saarnaajalla onnistuisi.
VL;t eivät tajua, että he ovat ojassa ja aallokko on kokonaisuudessaan päällä, kun ovat kaikkivaltiaan tuomarin, Jeesuksen edessä. Hän kysyy, - tunnustitko minut Herraksi ihmisten edessä?
Vastaushan on – Herra sinun nimessäsi me syntejä jaettiin anteeksi? Ehkä saatiinkin, mutta Hän sanoo – MENKÄÄ POIS TE KYYKÄÄRMEEN SIKIÖT? Te ette tunnustaneet minua kuninkaaksi, ei jokainen joka sanoo Herra, herra peri taivasten valatkunta, pitää uudestisyntyä ylhäältä, minun nimessäni.
Vaikka kuinka olisin synnit anteeksi, se ei pelasta AINOASTAAN USKO JEESUKSEEN HERRANA. Se peittää alleen suuretkin synnit, joita kadutaan ja sovitetaan rikotun edessä.
Kes.- dimual dydi
Nsurettavinta on tserään nokiahörhön roikkuminen lastlevi palstalla. Toisaalta ymmörretävää, eihän niillä ola oma palsta eikä omaa sanomaa. Nokia liike sairas liike. Edes vl ei pärjää sairaudessa.
- armonoppilas
Oikeat vastaukset tässä:
"joku pappi tai saarnaaja voi saarnata anteeksi synnintekijän synnin."
- Ei tarvitse olla pappi eikä saarnaajakaan, vaan riittää kun synninpäästön julistaja on elävässä uskossa, eli että hänellä on Pyhä Henk, ja että rikoksia/syntiä tehnyt saa katumuksen armoni.
"Oikeasti en ymmärrä sitä, että miten voi pappi tai saarnamies antaa anteeksi pedofiilin ja insestintekijän ja raiskaajan synnin?"
- Kuka tahansa jolla on Pyhä Henki, voi antaa kaikki synnit anteeksi, myös pedofilian, insesmin ja raiskauksen synnit. Edellyttäen tietenkin että rikollinen saa katumuksen armon. Jos rikollinen kertoo anteeksi antajalle rikoksen, niin anteeksiantajan täytyy ilmoittaa se viivyttelemättä poliisille yhdessä rikollisen kanssa. Ellei rikollinen suostu lähtemään mukaan, niin anteeksiantajan on kerrottava rikokset vaikka yksin poliisille, mutta se tulee tehdä viivyttelemättä.
"Eikö ensisijaisesti pitäisi pyytää anteeksi uhreilta?"
- Järjestyksellä ei ole väliä, mutta kyllä uhriltakin pitäisi pyytää anteeksi parannuksen hedelmänä. Jos uhri on elävässä uskossa niin hän voi antaa anteeksi myös Jumalan puolesta ilman erillistä anteeksijulistajaa. Asia tulisi ilmoittaa välittömästi myös poliisille. Rikoksen voi ilmoittaa poliisille ja siitä saa/kannattaa muutenkin puhua, vaikka se olisikin syntinä annettu anteeksi. Evankeliumi ja anteeksiantamus ei siis ole synnin peite. Uhrin henkilöllisyyden suojelemiseksi asiaa ei kannattane levitellä turhaan. Mutta poliisille, lastensuojeluun ja terapeutille kannattaa ainakin uhrin kertoa. Rikollisen ja muidenkin tapauksesta tietävien täytyy viivyttelemättä ilmoittaa asiasta poliisille ja lastensuojeluun, varoen ettei tieto leviä asiattomille henkilöille.
"Miksi uhrit ovat huonommassa asemassa kuin rikoksentekijät?"
- Niin ei saisi olla, mutta valitettavasti Suomen oikeusjärjestelmä ja lainsäädäntö on näissä asioissa kivikautinen, tai oikeastaan surkeampi. Kivikaudella pedofiileja ehkä oltaisiin rangaistu kovalla kädellä, riippuen yhteisöstä. Maijan tapauksessa uhria kohdeltiin tosiaankin huonommin kuin pedofiiliraiskaajia, mutta niin ei saisi koskaan tapahtua. Se oli epäoikeudenmukaista. Viimeisellä tuomiolla tilit tasataan, luulisin.
"Onko se uhrin syy, jos joutuu rikoksen kohteeksi?"
- EI OLE. Valitettavasti uhreja usein kohdellaan väärin mm syyllistäen tai vältellen, vaikka niin ei saisi tehdä.- armonoppilas
"Ja mikä se synti on, jonka voi saarnata anteeksiannetuksi?"
- Kaikki synnit lukuunottamatta Pyhän Hengen pilkkaa. Mutta Jumalan edessä anteeksisaaminen edellyttää vilpitöntä katumusta.
"- Minkälainen synti on niin hepponen?"
Mikään synti ei ole "hepponen". Jokaisesta turhasta sanastakin ansaitsee helvetin tulen. Väärä ajatuskin ansaitsee helvetin rangaistuksen. Tuomio on sitä ankarampi mitä enemmän ja mitä pahempia syntejä tekee. Synnit eivät ole hepposia, joten Jumalan toisen persoonan Herran Jeesuksen täytyi maksaa niistä verensä ja elämänsä sovitukseksi, että ne voidaan Hänen nimessään ja veressään antaa anteeksi Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästön kautta. Anteeksisaaminen edellyttää kuitenkin vilpitöntä katumusta.
"Ja mikä se synti sitten oikein on loppupeleissä?"
- Syntiä on kaikki vääryys. Ja kaikki vääryys on syntiä. Synti on sydämen luopumista Jumalasta. Synti on Jumalan tahdon rikkomista. Yksikin synti vie helvettiin, jos kaikki synnit eivät ole anteeksi.
Synnit voidaan jakaa neljään kategoriaan:
-Epäusko("kaikkien syntien äiti"). Kadottava synti. Sen voi saada anteeksi uudestisyntymällä, eli saamalla parannuksen armon.
-Jokapäiväinen synti, eli normaali synti, jonka elävässä uskossa oleva saa uskoa etulahjana anteeksi ilman erillistä synninpäästöä. Anteeksisaamattomana ansaitsee iankaikkisen rangaistuksen. Joskus nimellisiä ja joskus ei-nimellisiä.
-Kuolemansynti (mm pedofilia on kuolemansynti). Kuolettaa uskon, joten sitä ei saa etulahjana anteeksi. Jos on vilpitön katumus niin sen voi saada anteeksi uudestisyntymisessä eli saamalla epäuskon ja kaikki synnit anteeksi, eli saamalla parannuksen armon. Anteeksisaamattomana ansaitsee vielä ankaramman iankaikkisen rangaistuksen.
Jos on kysymyksessä joku sellainen synti joka on samalla ajallinen rikos (esim pedofilia), niin sen saa vilpittömästi katuva syntinä anteeksi Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöstä, mutta silloinkin ajallisena rikoksena siitä tulee kärsiä ajallinen rangaistus lakien ja asetusten mukaan, sekä korvata uhrille vahingot ja kärsimykset taloudellisesti, sekä pyytää myös henkilökohtaisesti uhrilta anteeksi katuen ja rikoksensa vähättelemättä/mitäänsalaamatta tunnustaen. Kuolemansynnit ovat yleensä nimellisiä, mutta en tiedä onko ne aina.
-Pyhänhengen pilkka. Sitä ei anneta ikinä anteeksi, eikä voidakaan antaa. Myös pedofilia tai rikosten salailu saattaa joskus olla tätä jos sen tekee uskovaisen nimeä kantava, häpäisten siten Jumalan nimen ja Jumalan valtakunnan ja evankeliumin ja Pyhän Hengen. Jos syntiä tehneelle tulee vilpitön katumus, niin hän ei ole voinut tehdä Pyhän Hengen pilkkaa, koska siitä ei saa katumuksen armoa.
Tässä muutama Raamatunpaikka synnistä. Voit itse etsiä niitä lisää:
Room. 3:20
Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on. [Gal. 2:16, Gal. 3:11 | Room. 4:15, Room. 5:13, Room. 7:7]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
1. Moos. 4:7
Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa." [Room. 6:12]
4. Moos. 5:7
Hänen tulee tunnustaa tekemänsä synti ja korvata aiheuttamansa vahinko kokonaisuudessaan sille, jolle on vahingon tuottanut, sekä lisätä korvaukseen vielä viidesosa. [3. Moos. 5:16,23,24]
Room. 7:11
Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut. [1. Moos. 3:13]
Room. 7:13 - armonoppilas
armonoppilas kirjoitti:
"Ja mikä se synti on, jonka voi saarnata anteeksiannetuksi?"
- Kaikki synnit lukuunottamatta Pyhän Hengen pilkkaa. Mutta Jumalan edessä anteeksisaaminen edellyttää vilpitöntä katumusta.
"- Minkälainen synti on niin hepponen?"
Mikään synti ei ole "hepponen". Jokaisesta turhasta sanastakin ansaitsee helvetin tulen. Väärä ajatuskin ansaitsee helvetin rangaistuksen. Tuomio on sitä ankarampi mitä enemmän ja mitä pahempia syntejä tekee. Synnit eivät ole hepposia, joten Jumalan toisen persoonan Herran Jeesuksen täytyi maksaa niistä verensä ja elämänsä sovitukseksi, että ne voidaan Hänen nimessään ja veressään antaa anteeksi Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästön kautta. Anteeksisaaminen edellyttää kuitenkin vilpitöntä katumusta.
"Ja mikä se synti sitten oikein on loppupeleissä?"
- Syntiä on kaikki vääryys. Ja kaikki vääryys on syntiä. Synti on sydämen luopumista Jumalasta. Synti on Jumalan tahdon rikkomista. Yksikin synti vie helvettiin, jos kaikki synnit eivät ole anteeksi.
Synnit voidaan jakaa neljään kategoriaan:
-Epäusko("kaikkien syntien äiti"). Kadottava synti. Sen voi saada anteeksi uudestisyntymällä, eli saamalla parannuksen armon.
-Jokapäiväinen synti, eli normaali synti, jonka elävässä uskossa oleva saa uskoa etulahjana anteeksi ilman erillistä synninpäästöä. Anteeksisaamattomana ansaitsee iankaikkisen rangaistuksen. Joskus nimellisiä ja joskus ei-nimellisiä.
-Kuolemansynti (mm pedofilia on kuolemansynti). Kuolettaa uskon, joten sitä ei saa etulahjana anteeksi. Jos on vilpitön katumus niin sen voi saada anteeksi uudestisyntymisessä eli saamalla epäuskon ja kaikki synnit anteeksi, eli saamalla parannuksen armon. Anteeksisaamattomana ansaitsee vielä ankaramman iankaikkisen rangaistuksen.
Jos on kysymyksessä joku sellainen synti joka on samalla ajallinen rikos (esim pedofilia), niin sen saa vilpittömästi katuva syntinä anteeksi Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöstä, mutta silloinkin ajallisena rikoksena siitä tulee kärsiä ajallinen rangaistus lakien ja asetusten mukaan, sekä korvata uhrille vahingot ja kärsimykset taloudellisesti, sekä pyytää myös henkilökohtaisesti uhrilta anteeksi katuen ja rikoksensa vähättelemättä/mitäänsalaamatta tunnustaen. Kuolemansynnit ovat yleensä nimellisiä, mutta en tiedä onko ne aina.
-Pyhänhengen pilkka. Sitä ei anneta ikinä anteeksi, eikä voidakaan antaa. Myös pedofilia tai rikosten salailu saattaa joskus olla tätä jos sen tekee uskovaisen nimeä kantava, häpäisten siten Jumalan nimen ja Jumalan valtakunnan ja evankeliumin ja Pyhän Hengen. Jos syntiä tehneelle tulee vilpitön katumus, niin hän ei ole voinut tehdä Pyhän Hengen pilkkaa, koska siitä ei saa katumuksen armoa.
Tässä muutama Raamatunpaikka synnistä. Voit itse etsiä niitä lisää:
Room. 3:20
Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on. [Gal. 2:16, Gal. 3:11 | Room. 4:15, Room. 5:13, Room. 7:7]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
1. Moos. 4:7
Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa." [Room. 6:12]
4. Moos. 5:7
Hänen tulee tunnustaa tekemänsä synti ja korvata aiheuttamansa vahinko kokonaisuudessaan sille, jolle on vahingon tuottanut, sekä lisätä korvaukseen vielä viidesosa. [3. Moos. 5:16,23,24]
Room. 7:11
Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut. [1. Moos. 3:13]
Room. 7:13Room. 7:13
Onko nyt hyvä tuottanut minulle kuoleman? Ei toki, vaan synti. Jotta synti paljastuisi synniksi, se tuotti minulle hyvän avulla kuoleman. Näin käsky teki synnin vielä monin verroin pahemmaksi.
Room. 7:17
Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Room. 7:20
Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki. [1. Moos. 3:3 | Room. 3:20 ]
Hepr. 12:1
Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme, [1. Kor. 9:24; Fil. 3:14]
Jaak. 1:15
Ja sitten himo tulee raskaaksi ja synnyttää synnin, ja kun synti on kasvanut täyteen mittaan, se synnyttää kuoleman. [Room. 6:23]
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
1. Joh. 5:16
Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei johda kuolemaan, hän rukoilkoon ja siten antakoon hänelle elämän; tarkoitan niitä, joiden synti ei ole kuolemaksi. Mutta on myös syntiä, joka johtaa kuolemaan, ja sellaisen synnin vuoksi en kehota rukoilemaan. [4. Moos. 15:30; Hepr. 6:4-6, Hepr. 10:26-31]
Job 19:29
Pelätkää toki miekkaa! Tuollainen kovuus on synti, joka ansaitsee kuoleman. Muistakaa: on olemassa tuomari.
Ps. 36:1
Laulunjohtajalle. Herran palvelijan Daavidin psalmi. (36:2) Synti kuiskii väärintekijän sydämessä niin ettei hän enää pelkää Jumalaa.
Ps. 36:2
(36:3) Synti kiehtoo hänen silmänsä niin ettei hän näe eikä vihaa vikojaan.
Sananl. 10:19
Paljossa puheessa vaanii synti, viisas se, joka kielensä hillitsee. [Matt. 12:36; Jaak. 3:2]
Sananl. 14:34
Vanhurskaus on kansalle kunniaksi, mutta synti on kansojen häpeä.
Sananl. 24:9
Mielettömän ajatukset täyttää synti, herjaajaa jokainen kammoksuu.
Saarn. 8:8
Ihminen ei ole tuulen valtias, ei hän pysty sitä pidättämään, eikä kukaan hallitse kuolemansa hetkeä. Sodasta ei ole pääsyä, eikä synti päästä tekijäänsä vapaaksi.
Jes. 22:14
Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.
Jer. 17:1
"Juudan asukkaiden synti on kirjoitettu rautapiirtimellä, kaiverrettu timanttikärjellä heidän sydämensä tauluun ja heidän alttariensa sarviin.
Valit. 4:6
Sodoma hävitettiin hetkessä ihmiskäden koskematta. Mutta suurempi kuin Sodoman synti on oman kansani rikos. [1. Moos. 19:24,25]
Hes. 9:9
Hän vastasi: "Israelin ja Juudan synti on suuri, hyvin suuri. Maa on veren tahraama, ja Jerusalemissa poljetaan oikeutta. He sanovat: 'Herra on hylännyt maamme, ei Herra meistä välitä.' [Hes. 8:13]
Hes. 16:49
Sinun sisaresi Sodoman synti oli julkea itsekkyys. Hän vietti tyttärineen yltäkylläistä ja huoletonta elämää, mutta kurjalle ja köyhälle hän ei avannut kättään.
Miika 1:13
Valjastakaa hevoset vaunujen eteen, te Lakisin asukkaat! Tytär Siionin synti on saanut alkunsa teistä, Lakisiin johtavat Israelin rikkomusten jäljet. [2. Kun. 19:8]
Matt. 12:31
"Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. [Hepr. 10:28,29]
Joh. 9:41
Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." [Joh. 15:22; Room. 2:19]
Joh. 16:8
ja hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio.
Joh. 16:9
Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,
"Ja jos saa anteeksi synnin, niin onko se syntikori silloin tyhjä?"
- Kyllä. Koska ei voi saada vain yhtä syntiä kerrallaan anteeksi, koska aina jos saa synnit anteeksi, niin ne saa silloin aivan kaikki kerrallaan anteeksi. Synnit voi saada anteeksi vain vilpittömästi katuen, Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöstä, jonka julistaa sellainen ihminen jossa Jumalan valtakunta ja Kristus asuu Pyhän Hengen kautta. - armonoppilas
armonoppilas kirjoitti:
Room. 7:13
Onko nyt hyvä tuottanut minulle kuoleman? Ei toki, vaan synti. Jotta synti paljastuisi synniksi, se tuotti minulle hyvän avulla kuoleman. Näin käsky teki synnin vielä monin verroin pahemmaksi.
Room. 7:17
Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Room. 7:20
Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki. [1. Moos. 3:3 | Room. 3:20 ]
Hepr. 12:1
Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme, [1. Kor. 9:24; Fil. 3:14]
Jaak. 1:15
Ja sitten himo tulee raskaaksi ja synnyttää synnin, ja kun synti on kasvanut täyteen mittaan, se synnyttää kuoleman. [Room. 6:23]
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
1. Joh. 5:16
Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei johda kuolemaan, hän rukoilkoon ja siten antakoon hänelle elämän; tarkoitan niitä, joiden synti ei ole kuolemaksi. Mutta on myös syntiä, joka johtaa kuolemaan, ja sellaisen synnin vuoksi en kehota rukoilemaan. [4. Moos. 15:30; Hepr. 6:4-6, Hepr. 10:26-31]
Job 19:29
Pelätkää toki miekkaa! Tuollainen kovuus on synti, joka ansaitsee kuoleman. Muistakaa: on olemassa tuomari.
Ps. 36:1
Laulunjohtajalle. Herran palvelijan Daavidin psalmi. (36:2) Synti kuiskii väärintekijän sydämessä niin ettei hän enää pelkää Jumalaa.
Ps. 36:2
(36:3) Synti kiehtoo hänen silmänsä niin ettei hän näe eikä vihaa vikojaan.
Sananl. 10:19
Paljossa puheessa vaanii synti, viisas se, joka kielensä hillitsee. [Matt. 12:36; Jaak. 3:2]
Sananl. 14:34
Vanhurskaus on kansalle kunniaksi, mutta synti on kansojen häpeä.
Sananl. 24:9
Mielettömän ajatukset täyttää synti, herjaajaa jokainen kammoksuu.
Saarn. 8:8
Ihminen ei ole tuulen valtias, ei hän pysty sitä pidättämään, eikä kukaan hallitse kuolemansa hetkeä. Sodasta ei ole pääsyä, eikä synti päästä tekijäänsä vapaaksi.
Jes. 22:14
Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.
Jer. 17:1
"Juudan asukkaiden synti on kirjoitettu rautapiirtimellä, kaiverrettu timanttikärjellä heidän sydämensä tauluun ja heidän alttariensa sarviin.
Valit. 4:6
Sodoma hävitettiin hetkessä ihmiskäden koskematta. Mutta suurempi kuin Sodoman synti on oman kansani rikos. [1. Moos. 19:24,25]
Hes. 9:9
Hän vastasi: "Israelin ja Juudan synti on suuri, hyvin suuri. Maa on veren tahraama, ja Jerusalemissa poljetaan oikeutta. He sanovat: 'Herra on hylännyt maamme, ei Herra meistä välitä.' [Hes. 8:13]
Hes. 16:49
Sinun sisaresi Sodoman synti oli julkea itsekkyys. Hän vietti tyttärineen yltäkylläistä ja huoletonta elämää, mutta kurjalle ja köyhälle hän ei avannut kättään.
Miika 1:13
Valjastakaa hevoset vaunujen eteen, te Lakisin asukkaat! Tytär Siionin synti on saanut alkunsa teistä, Lakisiin johtavat Israelin rikkomusten jäljet. [2. Kun. 19:8]
Matt. 12:31
"Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. [Hepr. 10:28,29]
Joh. 9:41
Jeesus vastasi: "Jos olisitte sokeita, teitä ei syytettäisi synnistä, mutta te väitätte näkevänne, ja sen tähden synti pysyy teissä." [Joh. 15:22; Room. 2:19]
Joh. 16:8
ja hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio.
Joh. 16:9
Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun,
"Ja jos saa anteeksi synnin, niin onko se syntikori silloin tyhjä?"
- Kyllä. Koska ei voi saada vain yhtä syntiä kerrallaan anteeksi, koska aina jos saa synnit anteeksi, niin ne saa silloin aivan kaikki kerrallaan anteeksi. Synnit voi saada anteeksi vain vilpittömästi katuen, Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöstä, jonka julistaa sellainen ihminen jossa Jumalan valtakunta ja Kristus asuu Pyhän Hengen kautta."Voiko sitten tehdä taas uusia syntejä?"
- Ei ole ikinä luvallista tehdä (lisää) syntiä! Synninluvallisuus lienee kuolemansynti, tai se on katumattomuutta joka estää anteeksi saannin. Jos oikein pitkään harkiten tai muuten erityisen tahallaan tekee syntiä niin ei välttämättä saa katumuksen armoa(paatuu), jolloin ei voisi saada anteeksikaan. Kuitenkin ihmisessä pysyy perisynti myös uudestisyntymisen jälkeen, joten Paavalinkin opetuksen mukaan synti tarttuu "aina". Ei sen harvemmin kuin AINA. Paavali opettaakin että laittakaa synti pois. Se tarkoittaa että ensinnäkin uskoo etulahjana synnit anteeksi sitä mukaan kun syntiä tarttuu, jos on jo elävässä uskossa. Ja sitten jos ahdistaa niin voi pyytää Jumalan lapsilta synninpäästöä lääkkeeksi ja uskon vahvistukseksi ja elävän uskon varmistamiseksi siltä varalta jos on sattunut kuolemansyntiä tulemaan tai jos on sattunut sydämessään kieltämään uskon. Nimellisistä synneistä on tärkeää myös kertoa jollekin Jumalan lapselle, niin ne jaksaa paremmin uskoa anteeksi ja saa paremman rauhan ja säilyy paremmin elävässä uskossa. Epäuskoisen täytyy saada parannuksen armo eli uudestisyntyä, saadakseen kaikki syntinsä anteeksi.
"Voisko syntejä antaa anteeksi netin kautta, niinku verkkoanteeksiantamista?"
- Kyllä esim seurojen nettilähetyksistä voi saada syntinsä anteeksi Jumalan valtakunnan synninpäästöstä jos julistajalla on Pyhä Henki. Mutta sen täytyy olla suora lähetys. Myös puhelimitse tai esim Messengerin välityksellä voi julistaa synnit anteeksi, jos se tapahtuu välittömästi eli ilman liiallista viivettä. Suorasta lähetyksestä voi uskoa anteeksi, mutta ei tallenteesta. Elävän uskon tuntomerkkinä on halu tulla myös fyysisesti läsnäolevaksi Jumalan lasten seuroihin. - armonoppilas
armonoppilas kirjoitti:
"Voiko sitten tehdä taas uusia syntejä?"
- Ei ole ikinä luvallista tehdä (lisää) syntiä! Synninluvallisuus lienee kuolemansynti, tai se on katumattomuutta joka estää anteeksi saannin. Jos oikein pitkään harkiten tai muuten erityisen tahallaan tekee syntiä niin ei välttämättä saa katumuksen armoa(paatuu), jolloin ei voisi saada anteeksikaan. Kuitenkin ihmisessä pysyy perisynti myös uudestisyntymisen jälkeen, joten Paavalinkin opetuksen mukaan synti tarttuu "aina". Ei sen harvemmin kuin AINA. Paavali opettaakin että laittakaa synti pois. Se tarkoittaa että ensinnäkin uskoo etulahjana synnit anteeksi sitä mukaan kun syntiä tarttuu, jos on jo elävässä uskossa. Ja sitten jos ahdistaa niin voi pyytää Jumalan lapsilta synninpäästöä lääkkeeksi ja uskon vahvistukseksi ja elävän uskon varmistamiseksi siltä varalta jos on sattunut kuolemansyntiä tulemaan tai jos on sattunut sydämessään kieltämään uskon. Nimellisistä synneistä on tärkeää myös kertoa jollekin Jumalan lapselle, niin ne jaksaa paremmin uskoa anteeksi ja saa paremman rauhan ja säilyy paremmin elävässä uskossa. Epäuskoisen täytyy saada parannuksen armo eli uudestisyntyä, saadakseen kaikki syntinsä anteeksi.
"Voisko syntejä antaa anteeksi netin kautta, niinku verkkoanteeksiantamista?"
- Kyllä esim seurojen nettilähetyksistä voi saada syntinsä anteeksi Jumalan valtakunnan synninpäästöstä jos julistajalla on Pyhä Henki. Mutta sen täytyy olla suora lähetys. Myös puhelimitse tai esim Messengerin välityksellä voi julistaa synnit anteeksi, jos se tapahtuu välittömästi eli ilman liiallista viivettä. Suorasta lähetyksestä voi uskoa anteeksi, mutta ei tallenteesta. Elävän uskon tuntomerkkinä on halu tulla myös fyysisesti läsnäolevaksi Jumalan lasten seuroihin.Ja tuosta nimellisestä synnistä vielä että jos on jotakin ihmistä vastaan rikottu, niin väärin tekijä voi saada paremman rauhan ja uskonvarmuuden jos pyytää henkilökohtaisesti myös siltä ihmiseltä anteeksi jolle on tehnyt pahaa, ja korvaa vahingot ja kärsimykset myös taloudellisesti niin runsasti kuin rahaa riittää. Jos ei ole rahaa niin voi korvata myös vaikkapa jollakin palvelutyöllä: ompelee villasukkia ja lähettää postissa, kolaa lumet ja leikkaa ruohot. Tosin lähestymiskielto saattaa estää jälkimmäiset. Tietenkin rikokset tulee ilmoittaa viivyttelemättä myös poliisille(myös rikollisen oman uskonvarmuuden ja sydämen rauhan saamiseksi se kannattaa ja on jopa välttämätöntä jos on kysymyksessä sellainen vakava rikos jonka poliisilta salaaminen on kuolemansynti).
- armonoppilas
armonoppilas kirjoitti:
Ja tuosta nimellisestä synnistä vielä että jos on jotakin ihmistä vastaan rikottu, niin väärin tekijä voi saada paremman rauhan ja uskonvarmuuden jos pyytää henkilökohtaisesti myös siltä ihmiseltä anteeksi jolle on tehnyt pahaa, ja korvaa vahingot ja kärsimykset myös taloudellisesti niin runsasti kuin rahaa riittää. Jos ei ole rahaa niin voi korvata myös vaikkapa jollakin palvelutyöllä: ompelee villasukkia ja lähettää postissa, kolaa lumet ja leikkaa ruohot. Tosin lähestymiskielto saattaa estää jälkimmäiset. Tietenkin rikokset tulee ilmoittaa viivyttelemättä myös poliisille(myös rikollisen oman uskonvarmuuden ja sydämen rauhan saamiseksi se kannattaa ja on jopa välttämätöntä jos on kysymyksessä sellainen vakava rikos jonka poliisilta salaaminen on kuolemansynti).
Jos rikoksen tekijä on tullut liikuntakyvyttömäksi niin ettei pysty enää muuta tekemään uhrin hyväksi. Niin ainakin hän voi silloinkin rukoilla rikostensa uhrin puolesta. Tietenkin kaikkien ihmisten kannattaa rukoilla toistensa puolesta. Myös rikoksen uhrin kannattaa rukoilla rikoksen tekijän puolesta(Tätä en sano vaatimuksena, mutta Jeesus on niin neuvonut).
No niin, tässähän oli melkeinpä ekumeenista analyysia anteeksiannosta.
Itse olen päätynyt sellaiseen anteeksiantamiseen/saamiseen, että:
Jos olet tehnyt väärin jotakin ihmistä kohtaan, ainoa tapa saada tekosi anteeksi, on pyytää anteeksi antoa teon kohteelta ja jos teko täyttää rikoksen merkit, on tekijän itsensä tunnustettava se lainedustajalle tai jollekkin, joka kertoo sen tällaiselle edustajalle. Uhrillahan on kaikki maailman valta kertoa tekijästä viranomaisille. Vaikka antaisikin anteeksi.
Jos olet tehnyt vääryyttä eläintä tai luontoa kohtaan, silloin onkin anteeksipyyntö/saaminen paljon vaikeampaa, oletkin tekemisissä Jumalan kanssa.
Muita syntejä en tiedä. Jos olet pilkannut Jumalaa, se ei Häntä paljon hätkäytä. Hänellä on niin suuret olkapäät, että ne kyllä kestävät pilkankin. Jumala kyllä näkee ihmisen sydämeen ja tietää onko pilkka oikeaa vai feikkiä ja pahan olon purkamista. Pyhästä Hengestä en tiedä mikä se on. Tai sitten se on kaikkien maailman elävien olentojen yhteisten sielujen koostuma, elikkä Pyhä Henki. Joo, niin se varmaan on.
Synti on vaikea käsite ja eri uskonnoille ne merkitsevät eri asiaa. Myöskin monille uskonnoille on ominaista, että miehelle ja naiselle synti on eri asia samoin köyhälle ja rikkaalle.
Uskonnot kun eivät ole Jumalasta vaan ihmisistä. Ja ihminen ei todellakaan ole erehtymätön.- armonoppilas
Nuo muut vastaajat vastasivat sinulle mitä sattuun. Kirjoitin itse huolellisesti ja olen perehtynyt aiheisiin oikeasti.
Kehoitan että lukisit HUOLELLA kaikki vastaukseni tästä keskustelusta. Tietenkin kehoitan etsimään vastauksia ennenkaikkea Raamatusta ja Jumalan valtakunnasta.
Jumalan valtakunta?
Monet uskonnot ja niiden edustajat sanovat, että heidän uskontonsa on Jumalan valtakunta.
Vl-lahko sanoo, että he ovat Jumalan valtakunta. Jehovilla on valtakunnann salinsa.
Minulle Jumaln valtakunta on maailmankaikkeus ja totta ka,siletähän etsin vastauksia kaikkiin kysymyksiin.
Raamattu on minulle vain ihmisten kirjoittama kirja, ei mitään muuta. Hyvä kirja ei siinä mitään, mutta Jumalan sanana en sitä pidä, niin kui en pidä Koraaniakaan joka on myöskin uskonnollinen pyhä kirja. Ja sekin on ihmistne kirjoittama.
Hienosti olit kirjoittanut oman kommenttisi. Ja asiallisesti. Hyvä niin.
Syntiä on sydämen luopumista Jumalasta. Ja saanko sen selkokielelle?Voi kauhia ko paljon kirjoitusvihreitä? :)))))))))))))))
Jumalan
totta kai
sieltähän
kuin
ihmisten
Tässä korjatut sanat
:))))))))))))))))))))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483