Olen viime aikoina joutunut pohtimaan otsikon kysymystä. Olen 25, ja muutaman epäonnistuneen lyhyemmän suhteen jälkeen uskon löytäneeni Sen Oikean, jos sellaisia edes on. Olemme olleet kolme vuotta yhdessä. Mies on ihan erilainen kuin aiemmat poikaystäväni (ei juo liikaa, ei ole sairaalloisen mustasukkainen...) mutta alkuhuuman hälvettyä tietyt asiat ovat alkaneet vaivata.
Olen korkeasti koulutettu, tähtään korkealle ja minulla on vilkas ja korkealentoinen mielikuvitus. Rakastan syvällisiä keskusteluja ja mm. maailmanpolitiikan analysointia. Rakastan omien ajatuksieni haastamista ja maailmankuvan avartamista. Tämä vaan ei onnistu mieheni kanssa. Hän ei ole aikoinaan pitänyt koulutusta arvossa, minkä seurauksena hänen yleissivistyksensä on huono. Häntä kiinnostavat lähinnä omaan elämään liittyvät maanläheiset asiat. Ennen asia ei niinkään vaivannut, mutta nyt huomaan pohtivani, kestänkö sitä ikuisesti, että mieheltä ei syvällistä pohdintaa irtoa.
Rakastan miestä paljon. Hän on tukeni ja turvani, enkä kestäisi varmaan päivääkään ilman hänen hellyydenosoituksiaan. Hän on kiltti ja ihana, ja tätä yhtä asiaa lukuunottamatta täydellinen mies.
Millaisia kokemuksia teillä on? Onko täydellisiä miehiä, vai onko aina jotain "puutteita", mitkä on vain hyväksyttävä? Itse olen alkanut pelätä, että kaipuuni saada kumppaniksi syvällinen pohdiskelija kasvaa liian suureksi.
Onko täydellistä miestä edes olemassa?
54
1995
Vastaukset
- Tommosia miettivän
kannattaa erota.
- 17+9
Jaa, siis eli heti kun pitkässä parisuhteessa joutuu sen vääjäämättömän kysymyksen eteen, että onko kumppani todella se oikea jonka kanssa haluaa perustaa perheen jne, niin automaattinen vastaus on ero? Ei sitten ihme että eroprosentit on tässä maassa niin korkeat......
Parisuhde on nähdäkseni aina kompromissi, ja epäilyksen aiheita tulee vuosien varrella aivan varmasti. Mutta ei se tarkoita että suhde on huono ja kumppani väärä. - 1+1=?
Luultavasti yliarvioit oman älykkyytesi,
miehelläsi voi olla muita, kompensoivia kykyjä.
Mutta mieti tunneälylläsi,
(mikäli sinulle on sellaista suotu, narsisteilla ei yleensä ole)
mitä teet.
Toivon kaikkea hyvää sinulle.
- usko huviksesi
Ei ole täydellistä miestä vi.tun pösilö.
- Samaa mieltä!
Kukaan ei voi olla täydellinen.
Itselläni on yksi niistä maailman ihanimmista miehistä, muttei hänkään täydellinen ole!
Etkö, aloittaja, voi keskustella globaaleista päivänpolttamista jonkun "sivistyneemmän" ystäväsi/sukulaisesi kanssa? Jos miehesi on sinulle muuten sopiva niin en ihan ymmärrä ongelmaa. Mieti niin päin, että miehesi miettii sinusta, että olisit muuten täydellinen, mutta kun jauhat jatkuvasti maailmanpolitiikan analyysia...
- oletko aloittaja
kovin yksinäinen noin parisuhteen ulkopuolella, eli onko sinulla tuota keskusteluhalua tyydyttäviä tuttavuuksia miehen lisäksi? Meilläkin on mieheni kanssa usein keskusteluissa eri maailmat, koska tykkään enemmän pohdiskella hyvin abstrakteja "maailmanparannuksia". (Yhdessäkin silti paljon puhutaan, mutta ne jutut on sitten toisen fiiliksiä kuunnellen ja niihinkin mukautuen.)
Meillä toimii ehkäpä juuri siksi, että omaan hyvin monipuolisen tuttavapiirin mieheni lisäksi, tiedostan olevani onnekas:) Parisuhteessa ehkä kaikkein tärkeintä on se yhteisen arjen sujuvuus, riidaton ja suhteellisen kaunaton yhteiselo, ei se tee parisuhdetta, vaikka molemmat oisi tosi fiksuja, mutta muu (kuten luonteva hellyys, seksi, toiminta puuttuu). Toki sitten on eri, jos tuntuu että aina juttelet aidasta silloin kun mies seipäästä, eli teillä on aivan erilaiset keskustelun tasot, etkä siksi voi arvostaa miestä kumppanina?
Niin ja...loppuun, kun kysyit täydellisyydestä. Onko maailman edes tarkoitus olla täydellinen, eihän sitä ole kukaan luonut vaan se on syntynyt sarjana sattumia. Se, jos mikä tekeekin maailmasta tutustumisen arvoisen paikan! Mukavaa kevättä!- luinpas oman
vastaukseni ja kuulostan paljon pahemmalta, mitä tarkoitin :) En siis tosiaan allekirjoita sitä väitettä, että fiksuus=yleissivistys esim. maailmanpolitiikasta tai muista aloittajan mainitsemista asioista. Yleissivistys liittynee enemmän siihen, kuinka paljon jaksaa seurata asioita, ja fiksulla taas voi hyvin olla edellytykset muttei kiinnostusta perehtyä tietynlaisiin juttuihin.
- Marianne313
Olipa hyvä ja piristävä vastaus :) Kyllä minulla on hyviä ystäviä, joiden kanssa "parantaa maailmaa", ja nämä ystävät ovatkin minulle äärettömän tärkeitä. Se vaan surettaa, ettei vastaava keskustelu onnistu oman rakkaan kanssa. Olisin onnessani jos saisin kuunnella hänen mielipiteitään esim. politiikasta, mutta se ei taida koskaan tapahtua :D Ei mies sentään tyhmä ole, meitä vaan kiinnostaa eri asiat. En häntä kuitenkaan aio jättää, kuten aloitusviestissä kerroin, hän on maailman ihanin ja kiltein mies.
Ja siitä täydellisyydestä, ymmärrän kyllä liiankin selvästi että itsekin olen kaukana täydellisestä :D Joten miten sitä sitten voisi toisiltakaan vaatia... - näin se menee
Marianne313 kirjoitti:
Olipa hyvä ja piristävä vastaus :) Kyllä minulla on hyviä ystäviä, joiden kanssa "parantaa maailmaa", ja nämä ystävät ovatkin minulle äärettömän tärkeitä. Se vaan surettaa, ettei vastaava keskustelu onnistu oman rakkaan kanssa. Olisin onnessani jos saisin kuunnella hänen mielipiteitään esim. politiikasta, mutta se ei taida koskaan tapahtua :D Ei mies sentään tyhmä ole, meitä vaan kiinnostaa eri asiat. En häntä kuitenkaan aio jättää, kuten aloitusviestissä kerroin, hän on maailman ihanin ja kiltein mies.
Ja siitä täydellisyydestä, ymmärrän kyllä liiankin selvästi että itsekin olen kaukana täydellisestä :D Joten miten sitä sitten voisi toisiltakaan vaatia...No joo, koita muistaa että miestäsi voi v*'ttaa taas sinun jauhantasi politiikasta jne. ja se "syvällisyys", toisaalta taas hypetys koulutuksesta jne.
Meillä mies höpöttää omia asioitaan, ja en todellakaan kuuntele mitä puhuu, kun ei kiinnosta. Ja osaan sanoa suoraan, etten jaksa kuunnella eikä koko asia kiinnosta, että soittakoot jollekin jota kiinnostaa. Niin minäkin teen. - ohi meni
luinpas oman kirjoitti:
vastaukseni ja kuulostan paljon pahemmalta, mitä tarkoitin :) En siis tosiaan allekirjoita sitä väitettä, että fiksuus=yleissivistys esim. maailmanpolitiikasta tai muista aloittajan mainitsemista asioista. Yleissivistys liittynee enemmän siihen, kuinka paljon jaksaa seurata asioita, ja fiksulla taas voi hyvin olla edellytykset muttei kiinnostusta perehtyä tietynlaisiin juttuihin.
Fiksuushan nimenomaan on sitä, että käyttää kykyjään ja on kiinnostunut ympäristöstään. Niin sitä yleissivistystä hankitaan.
Älykäs ihminen, joka tietää asioista hyvin vähän ei ole fiksu. - N
luinpas oman kirjoitti:
Tarkoitat varmaan taiteilisuutta..
- ...
Kyllä jokaisessa ihmisessä on jotain "vikaa". Sun miehes vika on vaan luonne ero, sitä ei kiinnosta samat asiat, eikä se silloin ota niistä selvää ja jaksa jutella. Etkö vois jutella syvällisiä jonkun kaverin kans, jos mies on muuten täydellinen. Ei kannata pilata hyvää suhdetta, huonoja miehiä on niin paljon, että on vaikee löytää sopiva ihminen, joka vielä tykkää susta.
- Loveable man?
Minä olen päälle 3-kymppinen mies ja haluaisin puolisoltani samaa: syvällisiä pohdintoja, keskustelua maailmaa koskevista asioista jne.
Itse omaan erittäin hyvän yleissivistyksen ja seuraan ajankohtaisia ilmiötä, että pysyisin mukana maailmassa ja tietenkin, että se kiinnostaa minua. Lisäksi tiedän erittäin paljon psykologiasta ja sosiaalipsykologista kokemuksieni kautta.
Puolisoni on hieman huono keskustelemaan kaikista. Arkisista asioista puhumme paljon ja lapsistamme. Meillä on muuten todella hyvä kommunikaatio, mutta puolisoni ei puheittensa mukaan jaksa mennä pintaa syvemmälle. No tässä on aikaa ja ehkä puolisoani alkaa kiinnostaa enemmän muukin ympärillä olevat jutut kuin oma perhe.
Jos aloittaisin parisuhteen uudestaan niin tärkemmäksi tulisi: keskustelutaito; se että osaa ja pystyy puhua/keskustella kaikesta ja siihen löytyy mielenkiintoa, seksi ja läheisyys/hellyys/romantiikka.- 1+1=?
Olen melko samaa mieltä;
parisuhteessa tärkeintä on suhteen toimivuus, minulle seksi ja henkinen yhteys on erittäin tärkeää. Yliälyllisiä keskusteluja voi harrastaa muidenkin kanssa....
- ...
Ei ole. Eikä täydellistä naista.
- täysillä eläjä
Niin sitä saattaa pilata hyvän suhteen liikoja miettimällä. Sen kummempia miettimättä, voin sanoa, että olipas typerää tekstiä kerta kaikkiaan. Puolisosi täydellisyys on sinun omasta päästäsi kiinni... ehkä hän on liian hyvä sinulle.
- Marianne313
Mies onkin tavallaan mulle liian hyvä. Hän on paljon kiltimpi ja ihmisläheisempi kuin minä, ja erittäin lapsirakas. Olen äärettömän kiitollinen hänestä. Se ainut ongelma on tietyn älyllisen haasteen puuttuminen suhteesta.
- Cloetta...
Täydellisiä miehiä eikä täydellisiä naisia kuin ei myöskää täydellistä ihmistä ole olemassa, objektiivisesti ajateltuna. Luulisi sinun pohtijatyyppinä tämän hyvinkin ymmärtävän.
Olen korkeastikoulutettu ja suht vaativassa työssä oleva keski-ikäinen nainen. Puolisoni on käytännönläheinen perinteinen mies, jolla on koulutusta keskikoulun verran ja jonkin verran ammattiinsa liittyvää koulutusta. Minä siis olen lukenut paljon enemmän ja yleistietoni on huomattavasti laajempi. Se ei silti tarkoita sitä, että olisin fiksumpi. Nimittäin näin ei ole - mieheni on minua ystävällisempi, empaattisempi ja usein fiksumpi vaikka minä kuinka tietäisin enemmän asioita.
Nykyään kunnioitan miestäni todella paljon ja tuntuu, että rakkaus on vain kasvanut viime vuosina kun olen tajunnut, että ihminen on niin paljon muutakin kuin koulutuksensa tai asemansa työelämässä. Mieheni on hyvin maskuliinen ja kuten totesin, hyvin konservatiivinen joten en osaisi kuvitellakaan, että hänen kanssaan pohtisimme syvällisiä ja analysoisimme vaikka seksielämäämme - pohdiskeluja ja keskusteluja varten minulla on läheisiä ystäviä.
En halua olla mieheni kaveri vaan haluan olla hänen vaimonsa. Meidän ei tarvitse olla samanlaisia vaan meillä onni syntyy pitkälti siitä, että täydennämme toisiamme.
Kaikkien ei tietenkään tarvitse ajatella näin ja kaikilla tälläinen selkeä ja perinteinen nais-mies parisuhde ja -jako ei onnistu.
Yhdessä olemme olleet 33 vuotta.- Koomista
Miten kummassa konservatiivisuus liittyy siihen, ettet voi pohdiskella miehesi kanssa syvällisiä?! Mainitsit että seksielämäänne ette analysoi mutta maailmassa on pari muutakin aihetta, joista voi puhua syvällisesti ja jotka eivät liity sukupuolirooleihin millään tavalla. Vai vetoaako suppea miehesi kenties itse omaan maskuliinisuuteensa kun hän perustelee sitä, ettei viitsi keskustella?
- 1+1=?
Koomista kirjoitti:
Miten kummassa konservatiivisuus liittyy siihen, ettet voi pohdiskella miehesi kanssa syvällisiä?! Mainitsit että seksielämäänne ette analysoi mutta maailmassa on pari muutakin aihetta, joista voi puhua syvällisesti ja jotka eivät liity sukupuolirooleihin millään tavalla. Vai vetoaako suppea miehesi kenties itse omaan maskuliinisuuteensa kun hän perustelee sitä, ettei viitsi keskustella?
Hyvä kommentti, kuin myös edellinen,
mutta ehkä useimmat parisuhteet toimivat perinteisellä kaavalla, vanhoja sukupuolirooleja noudattaen. Onneksi ei meillä.
- 20 + 19
Paremmin asetettuna ongelma on siis se, milloin tietää, että tämä nykyinen siippa on suunnilleen niin hyvä, kuin voi saada.
Sama ongelma on pienemmässä mitassa, kun ostaa vaikka asunnon. Olisiko jossain samalla rahalla vielä nätimpi/parempi asunto kuin tämä. Järkevä kaupantekijä tekee pohjatutkimuksen mutta osaa myös lopulta tehdä kauppapäätöksen vakuuttuneena, että päätös on hyvä. Hän ei jää murehtimaan sitä, olisiko löytynyt parempi. - Vanha mutta kokenut
Hei TS!
Täydellisiä miehiä on yksi vähemmän kuin täydellisiä naisia.
Jos olet kiinnostunut tietämään kuka se nainen on ota peili käteen ja kurkista.
Ps.
Me vähemmän täydelliset rakastamme puolisoamme juuri sellaisena kuin on. - miettinyt samaa
Aloittajan ongelma on mielestäni aika iso. Silti en väitä, että hänen kannattaisi erota miehestään. On vaikea löytää kumppania, joka vastaisi edes tärkeimpinä pitämiensä ominaisuuksien puolesta ihannekumppania. Yhteiselämän tulisi kuitenkin olla melko tyydyttävää. On kurjaa, jos tulee usein tunne, että harmittaa jokin toisessa.
Parisuhteen pitäisi tuoda hyviä asioita osapuolten elämään. Yhdessä pitää olla mukavampaa kuin mitä yksin olisi. Kaikkea ei voi saada :) Vaatimuksilla on tapana hioutua iän myötä. Nyt 38 vuotiaana vaadin enää että nainen olisi suht. täysissä järjissään oleva ;D
- Täydellinen nainen ?
Onko täydellistä ihmistä ylipäätään olemassa?
Onko reilua "vaatia" yhdeltä ihmiseltä kaikkea?
Voit tavata jossain henkilön, jolla kumppanisi kaikki hyvät ominaisuudet, sekä kaipaamasi asiat muutama uusi.. Mutta.. vastaavasti huonoja puolia voi olla niin paljon, ja niin vakavia, ettei niiden kanssa voi elää.
Jos rakastat kumppaniasi, olosi on turvallinen, etkä jää mistään elintärkeästä paitsi.. sopeudu. Rakasta häntä sellaisena kuin on, saatat löytää hyviä puolia lisääkin.
Tiedän liian monia, jotka ovat pilanneet elämänsä kuvaamasi kaltaisen tilanteen, ja hätiköityjen päätösten vuoksi.
Älä ole yksi heistä.
Tiedätkö, oletko itse kumppanillesi 100%:sen oikea?
Onko oikein vaatia yhdeltä ihmiseltä kaikkea? - oppeliini1
Mutta tehän täydennätte toisianne! Miehelle tärkeitä ovat kodinläheiset, jokapäiväisen elämän pyorittämiseen liittyvät asiat, sinä taas näet ja koet kaiken globaalisemmin.
(Kuinka usein itse toivonkaan että EN tietäisi mitä maailmalla tapahtuu, harvemmin kuulee, näkee kovin positiivistä /mieltä ylentävää!)
Kenties miehesi alkaa kiinnostua ulkomaailmasta jos salaa pikkuhiljaa ruokit tiedomurusia sieltä, muruja jotka voit yhdistää teidän jokapäiväiseen elämään. Hei, eihän Roomaakaan päivässä rakennettu! :)
Oli miten oli, osaat antaa arvon hänen hyvyydelleen ja sisäiselle kauneudelleen, hänen korkealle moraalilleen ja rakastettavuudelleen. Tuo lista jo nyt on niin pitkä että teidän valitessanne toisenne, olette kumpikin voittajia!
Toisaalta, tee itsellesi kristallin kirkkaasti selväksi että ennenkuin annat hänelle elinikäisen lupauksen rakastaa myotä-ja vastoinkäymisissä, tarkoitat sitä myos.
Tuo mies on aivan liian rehellinen ja hyvä kenenkään petkutettavaksi.- Marianne313
Ajatuksia herättävä viesti, kiitos! On aivan totta että mieheni on poikkeuksellinen mies; rehellinen, kiltti, empaattinen... listaa voisi jatkaa loputtomiin. Aloitusviestini kysymys tarkoittikin lähinnä sitä, että olemmeko me miehen kanssa oikeat toisillemme, eikä sitä että pitäisin häntä itseäni huonompana. Hän se meistä parempi ihminen on, ainakin tietyllä mittapuulla :) Meillä vaan on eri kiinnostuksen kohteet, ja voihan asian noinkin nähdä kuin sanoit, että me täydennämme toisiamme.
Tämän ketjun aloittaminen oli todella hyvä ajatus, ajatukset asian suhteen ovat paljon selkiytyneet! - niin no...
Marianne313 kirjoitti:
Ajatuksia herättävä viesti, kiitos! On aivan totta että mieheni on poikkeuksellinen mies; rehellinen, kiltti, empaattinen... listaa voisi jatkaa loputtomiin. Aloitusviestini kysymys tarkoittikin lähinnä sitä, että olemmeko me miehen kanssa oikeat toisillemme, eikä sitä että pitäisin häntä itseäni huonompana. Hän se meistä parempi ihminen on, ainakin tietyllä mittapuulla :) Meillä vaan on eri kiinnostuksen kohteet, ja voihan asian noinkin nähdä kuin sanoit, että me täydennämme toisiamme.
Tämän ketjun aloittaminen oli todella hyvä ajatus, ajatukset asian suhteen ovat paljon selkiytyneet!Mielestäni asenne "me täydennämme toisiamme" on itsensä huijaamista tässä tapauksessa.
Mitä yhteistä teillä oikein on? Entä sitten vanhana kiikkustuolissa, kun ystäviä ei enää ole, eikä jaksamista fyysisiin aktiviteetteihin? Mistä te keskustelette?
Edessä hiljainen vanhuus, kun miehestä ei ole älylliseksi kumppaniksi. - 9 + 4
niin no... kirjoitti:
Mielestäni asenne "me täydennämme toisiamme" on itsensä huijaamista tässä tapauksessa.
Mitä yhteistä teillä oikein on? Entä sitten vanhana kiikkustuolissa, kun ystäviä ei enää ole, eikä jaksamista fyysisiin aktiviteetteihin? Mistä te keskustelette?
Edessä hiljainen vanhuus, kun miehestä ei ole älylliseksi kumppaniksi.Kun nuorena muodostaa parisuhteen, kiikkustuoli tuskin on mielessä.
Eikä se älyllisyys mitään takaa. Toinen haluaa keskustella ympäristöpolitiikasta, toinen urheilupolitiikasta. Toinen on kiinnostunut oopperasta, toinen kuvanveistosta.
Sitä paitsi ne älylliset keskustelut on yleensä käyty muutamassa kuukaudessa. Sen jälkeen pitää löytää muita puheenaiheita. - Cloetta...
niin no... kirjoitti:
Mielestäni asenne "me täydennämme toisiamme" on itsensä huijaamista tässä tapauksessa.
Edessä hiljainen vanhuus, kun miehestä ei ole älylliseksi kumppaniksi.Ei pidä paikkaansa. Miksei vanhana kiikkustuoli-iässä olisi ystäviä? Todennäköisempäähän se on kuin se, että eläisimme mieheni kanssa kuta kuinkin yhtä vanhaksi. Kyllä sitä sosiaalista elämää kodin ulkopuolella on vielä vanhoillakin.
Ja kiikkustuoli-iässä taitaa olla tärkeintä, että arki sujuu ja on mukavaa olla yhdessä ja jutella niitä näitä. AInakin meillä todennäköisesti käy näin.
Yhdessä on ollut hyvä olla. Mies 56 ja minä 53. - Omilla
Cloetta... kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Miksei vanhana kiikkustuoli-iässä olisi ystäviä? Todennäköisempäähän se on kuin se, että eläisimme mieheni kanssa kuta kuinkin yhtä vanhaksi. Kyllä sitä sosiaalista elämää kodin ulkopuolella on vielä vanhoillakin.
Ja kiikkustuoli-iässä taitaa olla tärkeintä, että arki sujuu ja on mukavaa olla yhdessä ja jutella niitä näitä. AInakin meillä todennäköisesti käy näin.
Yhdessä on ollut hyvä olla. Mies 56 ja minä 53.vanhemmillani ainakin vauhti kiihtyi kun jäivät eläkkeelle! Nykyään täytyy kysyä, että ovatko kotona kun on menossa käymään. Kummatkin ovat yli 7-kymppisiä.
- hyvät miehet
Marianne313 kirjoitti:
Tämän ketjun aloittaminen oli todella hyvä ajatus, ajatukset asian suhteen ovat paljon selkiytyneet!Rehelline, kiltti ja empaattinen mies ei ole mikään poikkeus. Minun kaikki poikaystäväni ovat olleet tuollaisia. Sen keskustelutaitoisimman kanssa seurustelen edelleen.
Täydellisyyshakuisuus on korvienvälistä kiinni. Omista odotuksista. Kokeilkaapas joskus asettaa vähän vähemmän odotuksia toiselle ihmiselle. Hyväksyä ihminen ilman mittavia odotuksia.
:-)- King Corvax
Ei pidä paikkaansa, että miehesi olisi poikkeuksellinen siinä, että on kiltti ja empaattinen ja haluaa olla hyvä naiselle. Näitä miehiä on ihan liikaa, mutta he ovat näkymättömiä.
On olemassa myös paljon miehiä, jotka täyttävät noi hyvät kriteerit mutta ovat myös syvällisiä. Itse tunnen sellaisia useita ja noh... ennen lukeuduin myös noihin mutta enää en ole kiltti kun se ei oikein toiminut naisten kanssa niin kuin nykyinen asenteeni.
Olen huomannut, että näistä kilteistä ja koulutetuista miehistä ne saa naisia, joilla on hyvä ulkonäkö ja pieni pahan pojan imago kuitenkin vaikka kuoren alla ovat koiranpentuja.
En kuitenkaan suosittele nuoria miehiä panostamaan aloittajan mainitsemiin puutteisiin. Aloittaja on selvästi poikkeustapaus. Usein tuon ikäiset naiset eivät vielä ole kiinnostuneita mistään noista asioista. Eikä tarvitsekaan olla. Sitä varten on kaverit. - -
"Onko täydellisiä miehiä, vai onko aina jotain "puutteita", mitkä on vain hyväksyttävä?"
Ainoastaan sellainen ihminen on rehellinen ja täydellinen joka myöntää itsessään ja muissa ihmisissä puutteellisuuden ja epäkohdat. Täydellistä ei siis toisinsanoen ole olemassakaan.
Tähän löytyy hyvin loogiset perustelut. Sitä myötä kun ihmisen tietoisuus asioista kasvaa, ymmärtää ihminen toimineen aiemmin väärin. Tämä edellyttää sitä että ihmisen tulee myöntää toimineensa väärin ja muuttaa omaa toimintamallia. Tällöin ihminen ei ikinä ole ollut täydellinen koska hän joutuu jatkuvasti korjaamaan omia näkemyksiään elämästä eikä tule ikinä saavuttamaan täydellisyyttä. Mitä pidemmälle tiede menee, sitä enemmän virheellisiä käsitteitä löytyy menneisyydestä. Lopulta ihmiselämä päättyy eikä ihminen ole ikinä saavuttanut täydellisyyttä.- -
Voisin vielä lisätä tuohon muutaman sanan.
Jos kaipaa miehiltä, tai muulta yhteiskunnalta täydellisyyttä, oletko valmis jakamaan omaa viisauttasi muille vai haluatko hylätä muun yhteiskunnan ja antaa heidän kuolla tai kuihtua omaan tyhmyyteen?
Jos itse olet viisas ja älykäs. Oletko niin viisas ja älykäs että saat tehtyä tyhmästä ihmisestä viisaan ja älykkään? Haluatko tehdä ainoastaan omasta miehestäsi viisaan ja älykkään vai koko yhteiskunnasta? Miten ajattelit palvella omaa yhteiskuntaasi vai ajattelitko ainoastaan käyttää heitä hyväksi?
Jos kysyt yhteiskunnalta mielipidettä suomi24:ssa, on yhteiskunnan mielipide sinulle tärkeä. Jos et itse näe omaa älykkyyttäsi, olet tyhmien ihmisten armoilla suomi24:ssa. Saattaa täällä olla jokunen älykäskin, en sitä kiellä. Jos kuitenkin itse tarvitset muiden apua, et liene niin älykäs että pärjäisit ilman muiden apua. Ei liene kuitenkaan hyvä pakottaa itseään sellaiseen suhteeseen missä ei itse ole tyytyväinen. Jos kaipaat älyllistä seuraa, liene parasta etsiä sellaista seuraa.
Jos pidät kuitenkin yhteiskunnallisista asioista, varaudu siihen että yhteiskunnan tulee toimia yhteisönä jossa älykkäät ihmiset auttavat tyhmempiä ihmisiä. Vaikka onhan tuo historia osoittanut sen että usein älykkäät ihmiset ennemmin kääntyvät tyhmiä ihmisiä vastaan sen vuoksi että tyhmät ihmiset kääntyvät älykkäitä vastaan. Tyhmien tulee jotenkin pärjätä elämässä ja usein se on tyhmyydellä millä ihminen pärjää jos hän ei pärjää älyllä. Jos älykkäät kuitenkin pitävät tyhmiä ihmisiä vähemmän arvokkaina yhteiskunnassa, kuka tarjoaa tyhmille sellaisen työn missä heitä arvostetaan? Kuka suostuu tekemään niitä töitä missä aiemmat tyhmät ihmiset ovat saaneet osakseen halveksuntaa? Jos älykkäät pitävät älyn tuomasta vallasta, pitävät älykkäät enemmän vallasta eivätkä pyri auttamaan yhteiskuntaa. Tämän vuoksi älykkäät ovat valmiita hylkäämään tyhmät ihmiset rinnaltaan.
Siinä jotain pohdintoja. Saa nähdä paljonko tulee miinuksia :)
- 21v Mies
Onhan meitä. Mut tää on todella käänteistä, hyvät miehet saa todella kieroja naisia, hyvät naiset saa todella kieroja miehiä. Elämän käänteispsykologia on aika pyllystä. Juttelisit minun kanssa niin aivan varmasti usko hyviin miehiin nousisi. Olen itsekin ajatellut tätä ja totesin että FakIt, ihan sama jotain joskus sitten jos on tullakseen. Olen mukava, hellä, kirjoitan runoja naiselleni, päivittäin, mitä enemmän saan, sitä enemmän annan. Nyt olen tosin sinkku koska sain tarpeekseni koko sukupuolesta, olen todennut että minulle jää vain lusikka käteen.
- 16 + 3
"Nyt olen tosin sinkku koska sain tarpeekseni koko sukupuolesta, olen todennut että minulle jää vain lusikka käteen."
Käteen jäi kyllä vähän muuta...
- Wisegye
oma yleistietoni on keskitason yläpuolella, seuraan maailmantapahtumia jne.jne. mutta ikinä en ole kiinnostunut naisesta joka on korkeasti koulutettu tai ajattelee elämää liialla järjellä, hyi sentään...
- Mie
Uskon vahvasti löytäneeni itselleni täydellisen miehen. Hän on toisin sanoen paras mahdollinen. Hänessä on vikoja ja hän ärsyttää minua välillä, muttei mitään sellaista, joka saisi minut rakastamaan häntä yhtään vähemmän. Samalla tavalla hän hyväksyy minut juuri tällaisena vikoineni. Kyse on nimenomaan siitä, että hän sopii minulle ja päinvastoin. Siedämme toistemme huonot puolet, koska on paljon enemmän kaikkea sellaista, mikä yhdistää meitä, eikä sitä kokonaisuutta löydy kenestäkään toisesta.
- ....................
Eiköhän täydellisiä miehiä ole niin paljon kuin me naiset annetaan olla? Se mitä toinen pitää vikana pitää toinen toivottuna, pitää miettiä onko vika itsessä vai toisessa.. Aika iso plussa on jo se, että ollaan toisille rehellisiä ja kilttejä, voidaan luottaa. Sellainen suhde antaa paljon ja vaatii paljon, mutta on sen arvoinen. Vai mieluummin pettävä mies, joka osaa puhua? Mieheni ei ole täydellinen, enkä ole minäkään. Ei olla täydellisiä toisillemme, mutta me ei haeta täydellisyyttä. Kun toiseen voi täysin luottaa, viihdytään parhaiten yhdessä ja meillä on sama arvomaailma, niin erilaisuus on vain plussaa. Itse haaveileen taivaisiin saakka ja mies ei keksi yhtäkään toivetta. Se niistä yhteisistä haaveista, mut ainaki meil on lapset, yhteinen koti ja elämä, avioliitto, .. :)
- naisissa ei ole
vikoja, vaan monia "ominaisuuksia", kuten ranskalaisissa autoissa ;-)
- 1+1=?
Miehet taas on rakennettu samalla Ladan kaavalla, vain pieniä tyyppieroja löytyy...
- sydämen ääni
Minä arvostan miehessä enemmän sydämen sivistystä (empaattisuus, hellyys, toisen huomioonottaminen), kuin kirjasivistystä. Tulevaa perhettä ajatellen myös. Jos ongelma kasvaa ylitsepääsemättömäksi, tietysti sitten harkitsisin uudestaan. Vaikka jostain löytyisi pohdiskelevampi ja keskustelevampi mies kuin nykyinen, saattaa hänessä olla muita "vikoja", jotka tulevat esteeksi suhteeseen. Kuuntele sydämesi ääntä. Se, että löytää rakkauden on jo iso asia.
- hammasratasss
jooo,toisilla se epäkohta on viina ja väkivalta kun sinä mietit sitä että miehesi ei osaa kanssasi argumentoida oikein.Voi hyvät hyssykkät....
- maisterisneiti
Usein ihannekumppanilta odotetaan myös sitä että olisi kaikki samat kiinnostuksen kohteet ja niistä voisi syvällisesti keskustella. Itse en koe tätä kuitenkaan välttämättömäksi, pystyn parantamaan maailmaa ihan tarpeeksi hyvien ystävien kanssa ja miehen kanssa sitten on muita syvällisiä keskusteluita, joita taas ei kaverien kanssa ole.
Kumppanin valinnassa on mulle paljon tärkeämpää ne asiat mitkä vaikuttaa arkeen kuin se että onko hän kiinnostunut ihan kaikista asioista mistä minäkin. Mutta sellaisen miehen kanssa en voisi olla, jolla ei ole mitään tavoitteita tai jotain asiaa mitä hän harrastaa intohimoisesti, esim. musiikki, piirtäminen tai ihan mikä vaan mikä tuo elämään muutakin sisältöä kuin sen kahdeksasta neljään duunia ja tv:n eteen -meiningin. Kunhan on sen verran älyä päässä ja yleissivistystä että pystyy esim. yhdessä katotusta dokumentista keskustelemaan jotakin :D Se olisi myös kamalaa, jos miestä ei edes pätkääkään kiinnostaisi oppia lisää yhtään mistään. - akkahki
Minä olen myös suhteessamme se, joka on korkeammin koulutettu ja omistan oikein hyvän yleissivityksen jne, mieheni taas on vain ammattikoulun käynyt. Hän ei ole missään nimessä tyhmä, mutta joissakin pienissä asioissa (esim. oikeinkirjoitus, matematiikka) hän on aika pihalla. Välillä se ärsyttää kovastikin ja kaipaisin älyllisempiä keskusteluja. Onneksi sitä varten minulla on hyviä, myös akateemisesti koulutettuja ystäviä, joiden kanssa voin keskustella. Rakastan miestäni, vaikka hänessä on puutteitakin, mutta hän on aivan ihana ihminen. Hellä, huomaavainen, fiksu, mukava, tietenkin hyvännäköinen, ei tahdo lapsia jne: hän on oikeastaan kaikkea sitä mitä mieheltä toivoisinkin.
Toista ei voi muuttaa, ja minusta aloittajan kannattaisi vain hyväksyä se, ettet välttämättä voi "parantaa maailmaa" miehesi kanssa - mutta sitä vartenhan sinulla on myös ystäviä! Älä anna noin pienen asian pilata hyvää suhdetta.- hakupiku
Kiinnostavaa ja hienoa, että arvostat miestäsi joistakin (omasta mielestäsi) pienistä puutteista huolimatta. Kun listasit matematiikan ja oikeinkirjoituksen, en voinut olla miettimättä, miten itse suhtautuisin.
Jotenkuten kestän huonon kirjoitustaidon, vaikka mielestäni se viestiikin sekä nukkumisesta peruskoulussa että jonkin tasoisesta logiikan puutteesta, mutta jos matemaattiset taidot uupuu, on pakko miettiä, mitä mies loppujen lopuksi pystyy järjellä ajattelemaan. Kumpikin - matemaattiset kyvyt ja kielellinen lahjakkuus - ovat loogisen päättelykyvyn mittaamisessa käytettyjä kriteereitä mm. Mensan testeissä.
Yleisestikin ajatellen on hyväksi sietää erilaisuutta, mutta jokainen mies tarvitsee kunnioitusta. Pystyykö nainen aidosti näyttämään miehelle kunnioittavansa häntä, jos kasvoille ilmestyy tuon tuostakin "miten sä et tuotakaan tajua" - ilme? - maisterisneiti
hakupiku kirjoitti:
Kiinnostavaa ja hienoa, että arvostat miestäsi joistakin (omasta mielestäsi) pienistä puutteista huolimatta. Kun listasit matematiikan ja oikeinkirjoituksen, en voinut olla miettimättä, miten itse suhtautuisin.
Jotenkuten kestän huonon kirjoitustaidon, vaikka mielestäni se viestiikin sekä nukkumisesta peruskoulussa että jonkin tasoisesta logiikan puutteesta, mutta jos matemaattiset taidot uupuu, on pakko miettiä, mitä mies loppujen lopuksi pystyy järjellä ajattelemaan. Kumpikin - matemaattiset kyvyt ja kielellinen lahjakkuus - ovat loogisen päättelykyvyn mittaamisessa käytettyjä kriteereitä mm. Mensan testeissä.
Yleisestikin ajatellen on hyväksi sietää erilaisuutta, mutta jokainen mies tarvitsee kunnioitusta. Pystyykö nainen aidosti näyttämään miehelle kunnioittavansa häntä, jos kasvoille ilmestyy tuon tuostakin "miten sä et tuotakaan tajua" - ilme?Eihän se kunnioittavaa ole jos tuon tuosta miettii että "eikö tuo tajua mitään". Eihän parisuhteesta mitään tule jos pitää toista vähän tyhmänä eikä arvosta tarpeeksi. Siinä juuri mielestäni menee se raja, että minkä verran eroavaisuuksia yleissivistyksessä jne saa olla jotta hyvä parisuhde on mahdollinen.
Mieheni taas osaa ja tietää paljon sellaisia asioita, joista minulla ei ole hajuakaan, ja sehän juuri on mielenkiintoista suhteessa kun oppii ja kokeilee uusia asioita toisen johdattamana :)
- NainenNNNNNN
Olenko sitten poikkeuksellinen nainen mutta arvostan miehessä sitä että kemiat kohtaa sängyssä ja seksi on hyvää:) Sillä jaksaa pitkälle! Muita tarpeita voi tyydyttää ystävien, työkavereiden ym. kanssa ja saada syvällistä keskustelukaveruutta myös muualta. Seksi on asia josta en tingi! Ja se että toinen saa minut nauramaan. Se johtaa rentoutumiseen ja hyvään seksiin lopulta!
Näin yksinkertaiset ovat minun toiveet. Miksi tehdä asioista monimutkaisempia?- 1+1=?
Et ole mitenkään poikkeuksellinen,
seksillä pidetään parisuhde ja maailma kunnossa.
Kaikki naiset eivät vain ole ymmärtäneet sitä.....
- elämää kokenut
Eroa ihmeessä ja etsi täydellinen jos luulet löytäväsi.
Voin kertoa että, et löydä jokaisessa on puutteita jotka täytyy osata hyväksyä. - 20
Kaikissa puutteita on? Mua haukuttiin siitä että olin sellainen mitä ap haluaisi miehen olevan. Olisi kuulemma pitänyt olla semmoinen perusjamppa joka röyhtäsee ruuan päälle ja painuu illaksi autotalliin. Erohan siinä tuli. Pian kuitenkin eksä alkoi ruinata takas kun perusjampat olikin vähän turhan "perusmalleja" ajattelultaan eli tylsää oli kun mistään ei voinut puhua...
- perfect mies
Täydellinen mies on sellainen joka ei petä ja lyö. Ja minä en petä ja lyö, joten olen täydellinen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462