miksi hyökkäätte hernestin kimppuun?

ihminen.

Kokoaika ja kaikilla aseilla hyökkäätte asiakirjoittajan kimppuun.
Vaikka hän mitää sanoo, niin vähintään yksirivi vastauksessanne hänelle kertoo kuinka huono ihminen hän on muiden vl pedofilien lisäksi. Kauheaa ihmisvihaa noilta muutamalta elämässään katkeroituneelta ihmiseltä. Miksi ylläpito sallii tällaisen rotuviha kirjoittelun edelleen?

106

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chris_hitchens

      Ei kai hänen henkilönsä kimppuun hyökätä. Minusta (voin tietysti puhua vain omasta puolestani) hän saa lokaa niskaansa siksi, että hän vaikuttaa täydellisen kyvyttömältä nähdä SRK:n ja sen johtajien toiminnassa mitään moitittavaa ja sen sijaan pyrkii osoittamaan että "tapahtuu sitä kaikenlaista muuallakin" ja näinollen mitätöimään VL-yhteisössä tapahtunutta.

      Kun hän lisäksi esittää typerää ja tietämätöntä vaikka on sanojensa mukaan ja varttunut ihminen, on tuossa aika lailla syytä kritisoida.

      • ...............?

        Elä valehtele yhtään. Hän ei missään kiistä mitään. Täysin asiakirjoittaja. Pelkkää ihmisvainoa. Vl sijaiskärsijän roolissa vaikka kiltisti vaivautuu teille vastaamaan. Sinähän tuossa vaikutat sellaiselta josta häntä syytät.


      • Hemesti

        Niin, siinäpä probleema. SRK:n toiminnassa pitäisi nähdä moitittavaa. Ootko ihan tosissasi? En kyllä näe moitittavaa. Ihminen on kuitenkin aina epätäydellinen. Minä ja sinäkin. Oisko poliisin ja oikeuslaitoksen, tai omaisten toiminnassa ollut jotain moitittavaa. Nytpä pulman lykkäs. On niin monta osapuolta ja jokaisella oma näkemyksensä, toisella konkreettisen omakohtainen , toisilla etäältä kommantoitava. Tuskin koskaan kaikki osapuolet tulevat tietämään toistensa tuntemukset. Ei toisen tuskaa pysty kokemaan kuin hän itse. Kaikki haluavat kuitenkin lakia noudattaa. Ja ainakin tänä päivänä kaikille on selvää, miten menetellä hyväksikäyttötapauksissa. Ilmoitus ei saisi kiertää monen kautta, mutta suorinta tietä, silloin apu olisi lähimpänä. Tällaista oon yrittänyt täällä sepittää, mutta oon tullu "kaltoinymmärretyksi".


      • chris_hitchens
        Hemesti kirjoitti:

        Niin, siinäpä probleema. SRK:n toiminnassa pitäisi nähdä moitittavaa. Ootko ihan tosissasi? En kyllä näe moitittavaa. Ihminen on kuitenkin aina epätäydellinen. Minä ja sinäkin. Oisko poliisin ja oikeuslaitoksen, tai omaisten toiminnassa ollut jotain moitittavaa. Nytpä pulman lykkäs. On niin monta osapuolta ja jokaisella oma näkemyksensä, toisella konkreettisen omakohtainen , toisilla etäältä kommantoitava. Tuskin koskaan kaikki osapuolet tulevat tietämään toistensa tuntemukset. Ei toisen tuskaa pysty kokemaan kuin hän itse. Kaikki haluavat kuitenkin lakia noudattaa. Ja ainakin tänä päivänä kaikille on selvää, miten menetellä hyväksikäyttötapauksissa. Ilmoitus ei saisi kiertää monen kautta, mutta suorinta tietä, silloin apu olisi lähimpänä. Tällaista oon yrittänyt täällä sepittää, mutta oon tullu "kaltoinymmärretyksi".

        Kun nyt on käynyt selvästi ilmi, että hyväksikäyttö on vähintään vuosikymmeniä jatkunut ilmiö ja sen on KOKO AJAN mahdollistanut osaltaan vanhoillislestadiolaisuuteen kuuluva oppi maallikkoripistä ja armonmerestä. Tämän lisäksi liikkeen johdosta on annettu vähintään törkeitä, pahimmillaan kammottavia kommentteja - kuten vaikka se "ei ole suurempi synti kuin...".

        Johanna Hurtig on saanut myös kylmää vettä päälleen - taas vähän epäilyksen siementä uskottavuuttaan vastaan kylväen. SRK:n johdossa on henkilö, joka on myöntänyt salanneensa rikoksia ja tämä myös tuntuu olevan tyystin kritiikin yläpuolella.

        Maijan tarinaa koskien on heitetty sellaisia "hienovaraisia" vihjauksia sen totuudettomuudesta, tarkoituksena tietystikin loata kirjoittajat ja mitätöidä kirjassa kuvatut asiat. Kaikkiaan minua häiritsee eniten se, että Hemesti (pahoittelut hyökkäyksestä henkilö kohtaan) esittää hieman yksinkertaista ja yllättynyttä vaikka samaan aikaan todella hienovaraisesti ja taitavasti kylvää epäuskoa pedofiliakohun todellisuutta kohtaan. Kieroa...


      • AAA+++
        Hemesti kirjoitti:

        Niin, siinäpä probleema. SRK:n toiminnassa pitäisi nähdä moitittavaa. Ootko ihan tosissasi? En kyllä näe moitittavaa. Ihminen on kuitenkin aina epätäydellinen. Minä ja sinäkin. Oisko poliisin ja oikeuslaitoksen, tai omaisten toiminnassa ollut jotain moitittavaa. Nytpä pulman lykkäs. On niin monta osapuolta ja jokaisella oma näkemyksensä, toisella konkreettisen omakohtainen , toisilla etäältä kommantoitava. Tuskin koskaan kaikki osapuolet tulevat tietämään toistensa tuntemukset. Ei toisen tuskaa pysty kokemaan kuin hän itse. Kaikki haluavat kuitenkin lakia noudattaa. Ja ainakin tänä päivänä kaikille on selvää, miten menetellä hyväksikäyttötapauksissa. Ilmoitus ei saisi kiertää monen kautta, mutta suorinta tietä, silloin apu olisi lähimpänä. Tällaista oon yrittänyt täällä sepittää, mutta oon tullu "kaltoinymmärretyksi".

        Kolmen aan kirjoitus. Nyt jäämme odottamaan ihmisvainoa tuolta toiselta...

        Tosi hyvä kirjoitus - taas!


      • aika kuluu..
        chris_hitchens kirjoitti:

        Kun nyt on käynyt selvästi ilmi, että hyväksikäyttö on vähintään vuosikymmeniä jatkunut ilmiö ja sen on KOKO AJAN mahdollistanut osaltaan vanhoillislestadiolaisuuteen kuuluva oppi maallikkoripistä ja armonmerestä. Tämän lisäksi liikkeen johdosta on annettu vähintään törkeitä, pahimmillaan kammottavia kommentteja - kuten vaikka se "ei ole suurempi synti kuin...".

        Johanna Hurtig on saanut myös kylmää vettä päälleen - taas vähän epäilyksen siementä uskottavuuttaan vastaan kylväen. SRK:n johdossa on henkilö, joka on myöntänyt salanneensa rikoksia ja tämä myös tuntuu olevan tyystin kritiikin yläpuolella.

        Maijan tarinaa koskien on heitetty sellaisia "hienovaraisia" vihjauksia sen totuudettomuudesta, tarkoituksena tietystikin loata kirjoittajat ja mitätöidä kirjassa kuvatut asiat. Kaikkiaan minua häiritsee eniten se, että Hemesti (pahoittelut hyökkäyksestä henkilö kohtaan) esittää hieman yksinkertaista ja yllättynyttä vaikka samaan aikaan todella hienovaraisesti ja taitavasti kylvää epäuskoa pedofiliakohun todellisuutta kohtaan. Kieroa...

        Täysin järjetön ja totuuden vastainen kirjoitus, joka piti sisällään vainon.

        Anarkiassa tuollaisesta kirjoituksesta ei joudu vastuuseen, ei edes lakimies...


      • kalju lakimies

        kalju lakimies on itseään täynnä. kaveritkin, sikälikin kun niitä näennäisesti edes on, kärsivät myötähäpeästä.


      • chris_hitchens
        AAA+++ kirjoitti:

        Kolmen aan kirjoitus. Nyt jäämme odottamaan ihmisvainoa tuolta toiselta...

        Tosi hyvä kirjoitus - taas!

        Tuossapa aika reipas kuitti jo tulikin. Ei kovin yllättävää. Vaientaminen tuntuu olevan verissä...


      • vastauksesi....
        chris_hitchens kirjoitti:

        Tuossapa aika reipas kuitti jo tulikin. Ei kovin yllättävää. Vaientaminen tuntuu olevan verissä...

        ... lyhenevät kuin pyyt mualiman lopun edellä. Jäljellä enää vainoharhaisuus ja huono itsetunto, joka taas aiheuttaa vainoharhaa...


      • Hemesti
        chris_hitchens kirjoitti:

        Kun nyt on käynyt selvästi ilmi, että hyväksikäyttö on vähintään vuosikymmeniä jatkunut ilmiö ja sen on KOKO AJAN mahdollistanut osaltaan vanhoillislestadiolaisuuteen kuuluva oppi maallikkoripistä ja armonmerestä. Tämän lisäksi liikkeen johdosta on annettu vähintään törkeitä, pahimmillaan kammottavia kommentteja - kuten vaikka se "ei ole suurempi synti kuin...".

        Johanna Hurtig on saanut myös kylmää vettä päälleen - taas vähän epäilyksen siementä uskottavuuttaan vastaan kylväen. SRK:n johdossa on henkilö, joka on myöntänyt salanneensa rikoksia ja tämä myös tuntuu olevan tyystin kritiikin yläpuolella.

        Maijan tarinaa koskien on heitetty sellaisia "hienovaraisia" vihjauksia sen totuudettomuudesta, tarkoituksena tietystikin loata kirjoittajat ja mitätöidä kirjassa kuvatut asiat. Kaikkiaan minua häiritsee eniten se, että Hemesti (pahoittelut hyökkäyksestä henkilö kohtaan) esittää hieman yksinkertaista ja yllättynyttä vaikka samaan aikaan todella hienovaraisesti ja taitavasti kylvää epäuskoa pedofiliakohun todellisuutta kohtaan. Kieroa...

        Varmasti Maijan tarina on totta. Tietenkin, mutta se on käsittämätön tavallisen vl-tallaajan näkökulmasta. Aivan uskomaton ja sairas tapaus Sairaudesta johtuvaa, ei ollenkaan lähelläkään hyväksyttävää uskovaisten käytöstä Aivan toiselta planeetalta..


      • Kerro meille.
        Hemesti kirjoitti:

        Varmasti Maijan tarina on totta. Tietenkin, mutta se on käsittämätön tavallisen vl-tallaajan näkökulmasta. Aivan uskomaton ja sairas tapaus Sairaudesta johtuvaa, ei ollenkaan lähelläkään hyväksyttävää uskovaisten käytöstä Aivan toiselta planeetalta..

        Siis myönnät Maijan tarinan olevan totta. Mikä kohta siinä ei ole "uskovaisen käytöstä"?


      • oihoih.
        Kerro meille. kirjoitti:

        Siis myönnät Maijan tarinan olevan totta. Mikä kohta siinä ei ole "uskovaisen käytöstä"?

        Olet oikiasti sairas ihminen kun et tuota ymmärrä.

        Pelkäisin kohdata sinua. Jumala varjelkoon.


      • Etkö uskalla?
        oihoih. kirjoitti:

        Olet oikiasti sairas ihminen kun et tuota ymmärrä.

        Pelkäisin kohdata sinua. Jumala varjelkoon.

        Hemesti. Sanoit, että Maijan tarinassa on tehty jotain sellaista, mikä ei ole uskovaisen tekemää, joten voisitko tarkentaa, kiitos.


      • Rikosten salailua!
        Etkö uskalla? kirjoitti:

        Hemesti. Sanoit, että Maijan tarinassa on tehty jotain sellaista, mikä ei ole uskovaisen tekemää, joten voisitko tarkentaa, kiitos.

        Hemesti ei halua paljastaa, missä kohdassa toimittiin vl-rippisalailu-opin vastaisesti ja missä ei.


    • 3131

      Ja kun tiedämme että se on hernesti-hämminkäinen os. konttori 313

      • 911911

        No, tuo nyt osoittaa teidän "tietämyksenne" tason...
        Pitäisikö yleistää että ei-vl:t ei tiedä mitään?


      • piru taalla vaan..

        Ei täällä nyt muita ole, joten elä yritä hämätä välihuudoilla mikkiä vaihtamalla.

        Olet ihan raasu.. =P


      • That's it
        piru taalla vaan.. kirjoitti:

        Ei täällä nyt muita ole, joten elä yritä hämätä välihuudoilla mikkiä vaihtamalla.

        Olet ihan raasu.. =P

        Minua puolestaan vaivaa, kun nimimerkki Hemesti vaihtaa roolia melkein lapsenomaisesta ihmettelijasta kaikkea kontrolloivaan ja kaiken hallitsevaan uskonvartijaan. Jotenkin aina tulee olo, etta nimimerkin suojissa hanet on pantu ohjailemaan lukijoita "salakavalasti" vl-yhteison ilmiselvista ongelmista pois ja samalla hurskastelemaan omalle porukalle.

        Itse en ole vakikirjoittaja, en kuulu vl-porukoihin, vaan olen ihan tavallinen ihminen, en edes Suomestakaan. Se miksi joskus kirjoitan -useammin vain luen ja joskus peukutan- on toive, etta he saisivat naisiin ja lapsiin kohdistuvat kaltoinkohtelut ja rikokset kuriin.

        Samalla tietysti toivon, etta opin rakenteellisten ongelmien tarkasteluun (laajennettu rippisalaisuus, naisten pakkoraskaudet ja vl-uskon kaikkivoipaisuus) syntyisi mahdollisuus aidosti.

        Se miksi luen palstaa, on paljolti henkilokohtainen asia. Minulla on muutama vl-uskovainen tuttu ja vaistoan heidan kurjimuksensa.

        ps. olen samaa mielta, etta palstalla huseeraa myos jokunen ikiliikkuja.


      • haavemaan kyyneleet
        That's it kirjoitti:

        Minua puolestaan vaivaa, kun nimimerkki Hemesti vaihtaa roolia melkein lapsenomaisesta ihmettelijasta kaikkea kontrolloivaan ja kaiken hallitsevaan uskonvartijaan. Jotenkin aina tulee olo, etta nimimerkin suojissa hanet on pantu ohjailemaan lukijoita "salakavalasti" vl-yhteison ilmiselvista ongelmista pois ja samalla hurskastelemaan omalle porukalle.

        Itse en ole vakikirjoittaja, en kuulu vl-porukoihin, vaan olen ihan tavallinen ihminen, en edes Suomestakaan. Se miksi joskus kirjoitan -useammin vain luen ja joskus peukutan- on toive, etta he saisivat naisiin ja lapsiin kohdistuvat kaltoinkohtelut ja rikokset kuriin.

        Samalla tietysti toivon, etta opin rakenteellisten ongelmien tarkasteluun (laajennettu rippisalaisuus, naisten pakkoraskaudet ja vl-uskon kaikkivoipaisuus) syntyisi mahdollisuus aidosti.

        Se miksi luen palstaa, on paljolti henkilokohtainen asia. Minulla on muutama vl-uskovainen tuttu ja vaistoan heidan kurjimuksensa.

        ps. olen samaa mielta, etta palstalla huseeraa myos jokunen ikiliikkuja.

        Hernedti vai mikä hermesetas se olikaan kirjoittaa vain asiaa ja on rehellisen johdonmukainen. Se että esiintyy ulkosuomalaisena tai mustalaisena, ei tee kirjoittajasta herra jeesusta.

        Yksikään syytös hernestistä ei pidä paikkaansa. Tiedät sen itsekin ja siksi vain väitit. Terve keskustelija sen sijaan todistaa väitteensä.

        Uskon että sinuakin edes vähän hävettää?

        Uskomukseni perustuu puhtaasti siihen että sinäkin olet vain ihminen, etkä enkeli gapriel.


      • chris_hitchens
        That's it kirjoitti:

        Minua puolestaan vaivaa, kun nimimerkki Hemesti vaihtaa roolia melkein lapsenomaisesta ihmettelijasta kaikkea kontrolloivaan ja kaiken hallitsevaan uskonvartijaan. Jotenkin aina tulee olo, etta nimimerkin suojissa hanet on pantu ohjailemaan lukijoita "salakavalasti" vl-yhteison ilmiselvista ongelmista pois ja samalla hurskastelemaan omalle porukalle.

        Itse en ole vakikirjoittaja, en kuulu vl-porukoihin, vaan olen ihan tavallinen ihminen, en edes Suomestakaan. Se miksi joskus kirjoitan -useammin vain luen ja joskus peukutan- on toive, etta he saisivat naisiin ja lapsiin kohdistuvat kaltoinkohtelut ja rikokset kuriin.

        Samalla tietysti toivon, etta opin rakenteellisten ongelmien tarkasteluun (laajennettu rippisalaisuus, naisten pakkoraskaudet ja vl-uskon kaikkivoipaisuus) syntyisi mahdollisuus aidosti.

        Se miksi luen palstaa, on paljolti henkilokohtainen asia. Minulla on muutama vl-uskovainen tuttu ja vaistoan heidan kurjimuksensa.

        ps. olen samaa mielta, etta palstalla huseeraa myos jokunen ikiliikkuja.

        Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä - myös kiinnostukseni aiheeseen pohjautuu pitkälti samoihin syihin kuin sinulla.

        Aika hauska sinänsä, että teit tuosta Hemestin "lapsellisuudesta" samanlaisen tulkinnan kuin mitä tuossa aiemmin tarjottelin.


      • chris_hitchens
        chris_hitchens kirjoitti:

        Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä - myös kiinnostukseni aiheeseen pohjautuu pitkälti samoihin syihin kuin sinulla.

        Aika hauska sinänsä, että teit tuosta Hemestin "lapsellisuudesta" samanlaisen tulkinnan kuin mitä tuossa aiemmin tarjottelin.

        Siis samaa mieltä nimimerkin That´s it kanssa, en kyynelehtijän. Ettei vaan tule epäselvyyttä :)


      • pippuria pyllylle
        chris_hitchens kirjoitti:

        Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä - myös kiinnostukseni aiheeseen pohjautuu pitkälti samoihin syihin kuin sinulla.

        Aika hauska sinänsä, että teit tuosta Hemestin "lapsellisuudesta" samanlaisen tulkinnan kuin mitä tuossa aiemmin tarjottelin.

        Kun sairaus ylittää kriittisen kynnyksen, niin henkohtaisuuksiin meno muodostaa päälauseen myös siinä tapauksessa kun se on kirjoitettu lauseen loppuun.

        Toivon silti ettet kuole vitutukseen, vaikka alkupään viestien mongerruksissasi puhuit vain omasta puolestasi. Niin se mualima muuttuu lyhyelläkin aikajanalla :-/


      • . , .
        chris_hitchens kirjoitti:

        Siis samaa mieltä nimimerkin That´s it kanssa, en kyynelehtijän. Ettei vaan tule epäselvyyttä :)

        Olemme valistuneita, vaikka huomaamme sinun viestivän ajatuksella että harvalukuinen lukijakunta olisi oikeasti tyhmä.


      • sffasdsfs
        chris_hitchens kirjoitti:

        Siis samaa mieltä nimimerkin That´s it kanssa, en kyynelehtijän. Ettei vaan tule epäselvyyttä :)

        Itsesi kanssa.


      • totesin saman.
        sffasdsfs kirjoitti:

        Itsesi kanssa.

        admata parka


      • velihyväverkosto
        totesin saman. kirjoitti:

        admata parka

        Riippuen asianosaisen hikoilu ja punastumistasosta voidaan olettaa ketjun poistopyynnön olevan jo matkalla.

        Tallensin varalta :P


      • Hemesti
        velihyväverkosto kirjoitti:

        Riippuen asianosaisen hikoilu ja punastumistasosta voidaan olettaa ketjun poistopyynnön olevan jo matkalla.

        Tallensin varalta :P

        Yleensä ketjut, joissa on vl-myönteisyyttä , poistuvat.


      • voi taivas.
        That's it kirjoitti:

        Minua puolestaan vaivaa, kun nimimerkki Hemesti vaihtaa roolia melkein lapsenomaisesta ihmettelijasta kaikkea kontrolloivaan ja kaiken hallitsevaan uskonvartijaan. Jotenkin aina tulee olo, etta nimimerkin suojissa hanet on pantu ohjailemaan lukijoita "salakavalasti" vl-yhteison ilmiselvista ongelmista pois ja samalla hurskastelemaan omalle porukalle.

        Itse en ole vakikirjoittaja, en kuulu vl-porukoihin, vaan olen ihan tavallinen ihminen, en edes Suomestakaan. Se miksi joskus kirjoitan -useammin vain luen ja joskus peukutan- on toive, etta he saisivat naisiin ja lapsiin kohdistuvat kaltoinkohtelut ja rikokset kuriin.

        Samalla tietysti toivon, etta opin rakenteellisten ongelmien tarkasteluun (laajennettu rippisalaisuus, naisten pakkoraskaudet ja vl-uskon kaikkivoipaisuus) syntyisi mahdollisuus aidosti.

        Se miksi luen palstaa, on paljolti henkilokohtainen asia. Minulla on muutama vl-uskovainen tuttu ja vaistoan heidan kurjimuksensa.

        ps. olen samaa mielta, etta palstalla huseeraa myos jokunen ikiliikkuja.

        Kyllä kertakaikkiaan on elämä hukassa kun pitää ultrapitkillä viesteillä korjata viatonta hernestiä. Ja ulomailtakin tokkiisa

        on se hernesti oikea pahuuden pesä.


      • sdfgdsadfss
        Hemesti kirjoitti:

        Yleensä ketjut, joissa on vl-myönteisyyttä , poistuvat.

        Näin. Poistopyynnön lähettää yleensä tuo sama...


      • sama..
        sdfgdsadfss kirjoitti:

        Näin. Poistopyynnön lähettää yleensä tuo sama...

        Toinen vaihtoehto on se että tulee muka "pienen hetken" päästä "vahingossa" paikalle ja "loukkaantuu" vihjailusta...


      • touhaamista
        voi taivas. kirjoitti:

        Kyllä kertakaikkiaan on elämä hukassa kun pitää ultrapitkillä viesteillä korjata viatonta hernestiä. Ja ulomailtakin tokkiisa

        on se hernesti oikea pahuuden pesä.

        juuri sammaa mielta. on se oikeasti pahuuden tyyssija, ihan pahalta tuntuu, kun se touhaa niin mahottomasti ja turhaa, mukamas asiaa. tokkiisa piisais muukin touha!


    • adressit.com

      Tehkää adressi Hemestin puolesta!

      • Hemesti

        En oo adressi-ihmisiä. Yritetään pärjätä muuten.


      • Miksi et laita?
        Hemesti kirjoitti:

        En oo adressi-ihmisiä. Yritetään pärjätä muuten.

        Hemesti ei laita nimeään Hurtig-addressiin, koska vihaa Hurtigia ja rakastaa lastenraiskaajia.


      • häivy saatanan mulkku
        Miksi et laita? kirjoitti:

        Hemesti ei laita nimeään Hurtig-addressiin, koska vihaa Hurtigia ja rakastaa lastenraiskaajia.

        Häivy sotkemasta asiallisia ketjuja. Sinut kyllä tunnistetaan jo kellonajan perusteella. Voit avata oman pedofiliketjusi ja runkata siellä. Hyi saatana sua itsetyydyttäjää pienten ja heikkojen kustannuksella.


      • Olet mahtava!
        häivy saatanan mulkku kirjoitti:

        Häivy sotkemasta asiallisia ketjuja. Sinut kyllä tunnistetaan jo kellonajan perusteella. Voit avata oman pedofiliketjusi ja runkata siellä. Hyi saatana sua itsetyydyttäjää pienten ja heikkojen kustannuksella.

        Todella rakentava kirjoitus! Teillä siellä konttorilla on sana hallussa.


      • Hemesti
        häivy saatanan mulkku kirjoitti:

        Häivy sotkemasta asiallisia ketjuja. Sinut kyllä tunnistetaan jo kellonajan perusteella. Voit avata oman pedofiliketjusi ja runkata siellä. Hyi saatana sua itsetyydyttäjää pienten ja heikkojen kustannuksella.

        No, no, ei noin hävitöntä tekstiä kenellekään !


      • häivy saatanan mulkku.
        Olet mahtava! kirjoitti:

        Todella rakentava kirjoitus! Teillä siellä konttorilla on sana hallussa.

        .


      • Lastenraiskaajat!
        Hemesti kirjoitti:

        No, no, ei noin hävitöntä tekstiä kenellekään !

        Osalla suojelemistanne lastenraiskaajista alkaa olla jo poliisi niin lähellä, että hermo menee ja kielenkäyttökin alkaa olla lastenraiskaajan arvolle sopivaa:)


      • kuulehan Artmada!
        Lastenraiskaajat! kirjoitti:

        Osalla suojelemistanne lastenraiskaajista alkaa olla jo poliisi niin lähellä, että hermo menee ja kielenkäyttökin alkaa olla lastenraiskaajan arvolle sopivaa:)

        Kehen atmata viittaat? siellä ulkomailla:-]


      • Atmarna (original)(aito)
        kuulehan Artmada! kirjoitti:

        Kehen atmata viittaat? siellä ulkomailla:-]

        säädytöntä vihjailua, en se ollut minä, olen kyllä ulkomailla.


    • kaleva :)

      Ai mitä se piispa sanoikaan myös::: Lainaus kalevasta " Samalla hän varoitti muita moralisoimasta ja leimaamasta liikkeen jäseniä"

    • Lusiferus.

      Avaus on liian myötämielinen ja lojaali lestadiolaista yhteisöä kohtaan, vaikka tässä puhutaankin vain yhdestä kirjoittajasta.

      Tästä seuraa varmasti ryöppy. Ikäänkuin kaikkea ei olisi vielä sanottu useaan kertaan. Valmistaudu hernesti pitkiin herjausryöppyihin, joita pikkupirulaiset paraikaa muokkaavat kirjalliseen muotoon. Odotettavissa kaikkien huonojen itsetuntojen ilta...

      Voiko muuten vitutukseen kuolla?

      :-/

    • Hemesti

      Kiitos myötäelämisestä.

    • immeinen.

      Keskity sinä vaan palstan aiheeseen. Joutoajan voit käyttää kirjoitusharjoitteluun ilman datayhteyttä.

      • härre ihme .

        Piikki se on välipiikkikin :D

        nimimerkinvaihtotalkoita tuo tuskin olisi kuitenkaan vaatinut.

        (ymmärrän suakin että sua ottaa nyt koville)


      • Hemesti

        Kiitos vinkistä !


    • hernesti

      kiittää perhettä, sukulaisia, ystäviä ja ennen kaikkea hernesti-siionia väärien ilmiöiden puolustuspuheista. hernestille on löytynyt puolustajia ja rinnallakulkijoita. SRK on myös hernestin tukena ilmoitettuaan, että rikokset kuuluvat poliisille eivätkä hernesti-siionin puhuvaisille veljille.

      hernesti ei halua häpäistä perhettään, sukulaisiaan eikä rinnallakulkijoitaan puhumattakaan hernesti-siionista puolustaessaan SRK:n avoimen kirjeen ilmoitusta. Pyhä ei ole paha, vaan paha on paha, ja rippisalaisuus koskee niin pahaa kuin pyhääkin. Siitäkin huolimatta, mitä SRK avoimessa kirjeessään Päivämies-lehteen pränttäsi.
      Puhujat eivät ole vastuussa mistään. Pahat ovat vastuussa hernesti-siionissa. He ovat ymmärtäneet siionin saarnan väärin.

      hernesti on asialla.

      • hyvä että sinulla on...

        ... Hernesti, jota voit täällä seurata ja fanittaa.
        Muutenhan elämäsi olisi sisällötön ja siten tylsä.

        Uskon että tapaat hernestin taivaassa. Uskon että saat hernestistä kaverin siellä Edenin puutarhassa jos se on vielä siellä taivaassakin sellaisenaan olemassa. Teille järjestynee yhteinen hiekkalaatikkolin sinnekin.


      • hernesti
        hyvä että sinulla on... kirjoitti:

        ... Hernesti, jota voit täällä seurata ja fanittaa.
        Muutenhan elämäsi olisi sisällötön ja siten tylsä.

        Uskon että tapaat hernestin taivaassa. Uskon että saat hernestistä kaverin siellä Edenin puutarhassa jos se on vielä siellä taivaassakin sellaisenaan olemassa. Teille järjestynee yhteinen hiekkalaatikkolin sinnekin.

        on asialla.


    • Heipähei ihminen!

      Miepä avaan sulle muutaman asian.

      Itse henkilökohtaisesti annan asioitten tapella keskenään ja harvoin menen henkilökohtaisuuksiin. Se jos mikä on asiatonta. Olen syyllistynyt siihen muutaman kerran ja saanut todella asialliset nuhteet ja pyytänyt anteeksi esim. Lyyleriltä joskus muinoin.

      Kommentit, joissa mennään henkilökohtaisuuksiin, pitää jättää omaan arvoonsa, ei niistä kannata välittää, enkä usko että Hemesti nyt suuremmin välittääkään.

      Ihmisvihaa tällä palstalla on vähän, kuitenkin. Vl:t itse syyttävät niitä, jotka ovat eronneet lahkosta, katkeruudesta ja sanovat, että he ovat hyljänneet uskonsa.

      Mikä ei pidä useinkaan paikkaansa. Ei se, joka jättää vl-lahkon, jätä aina uskoaan. Luulen, että he jopa vahvistuvat uskossaan. Ja heidän täytyy muutenkin olla tosi vahvoja ihmisiä, jos lähtevät vl-lahkosta pois.

      Rotuviha on rotuvihaa. Vl-ihmiset eivät ole eri rotua, vai mitä? Heillä on vain erilainen elämänkatsomus.

      Maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan lestadiuksesta ja hänen lanseeraamasta uskonnosta. Eivät hekään ole yhtään huonompia kuin vl-ihmiset.

      Hemestin teksteissä on useinkin epäjohdonmukaisuuksia ja naivistisuutta. SRK:n ehdoton tukeminen, viittaa siihen, että oman järjen käyttö on jätetty vähemmälle, sillä en usko, että Hemesti nyt ihan pöljä olis.

      Tai sitten kommentit eivät ole omia, oikeasti.

      • lyyleri hei kuuleppa

        Miks te kaikki vihjailette? Eikö olisi helpompi kertoa esimerkki johon voi ottaa kantaa? Samaa vihjailua tuossa harrasti se toinen jonka nimeä en uskalla ääneen lausua koska on vaara että ketju poistuu.
        Elä siis vihjaile, vaan kerro esimerkki hemestistä ja Srk:sta.

        Elä usko kaikkia. Minuakin aikanaan pidettiin srk:n kyttänä täällä, vaikka en kuulu edes kirkkoon saatikka srk:hin.
        En ole käynyt palstalla kuin viime kesänä viimeksi, joskus 5 v sitten kävin enemmänkin.


      • siia wariskalle
        lyyleri hei kuuleppa kirjoitti:

        Miks te kaikki vihjailette? Eikö olisi helpompi kertoa esimerkki johon voi ottaa kantaa? Samaa vihjailua tuossa harrasti se toinen jonka nimeä en uskalla ääneen lausua koska on vaara että ketju poistuu.
        Elä siis vihjaile, vaan kerro esimerkki hemestistä ja Srk:sta.

        Elä usko kaikkia. Minuakin aikanaan pidettiin srk:n kyttänä täällä, vaikka en kuulu edes kirkkoon saatikka srk:hin.
        En ole käynyt palstalla kuin viime kesänä viimeksi, joskus 5 v sitten kävin enemmänkin.

        Sorru väärälle nimelle


      • siia wariskalle kirjoitti:

        Sorru väärälle nimelle

        Valman Blogissa Hemesti kommentoi näin:"Mitä nämä johtajat ovat tehneet , että heidät pitäis hyllyttää? Hehän johtavat Jumalan sanan julistamisen järjestelyjä, julkaisutoimintaa, ja yleensä kaikkea toimintaa. Ei he mitään sosiaali- eikä kriminaaliasioita käsittele. Ne ovat eri viranomaisten heiniä, täysin ammattilaisten heiniä. "

        SRK:n johtajat tekevät paljon muutakin kuin mitä tuossa mainitaan. Esimerkiksi sekaantuvat perheiden sisäisiin asioihin kuten ehkäisyyn ja lapsien lukumärään. Se jos mikä on sosiaalitoimintaa. Se on nimenomaan perhepoliittista toimintaa.

        Näin ollen, olen sitä mieltä, että SRK:n johtajien olisi pitänyt jo vuosia sitten puuttua perheiden sisäiseen väkivaltaan, koska ovat kuitenkin niistä tienneet.

        Tämä on ainakin yksi asia, jota Hemesti ei voi mitenkään ymmärtää. Haen kuitenkin häneltä enemmän myötätuntoa niitä heikompia kohtaan. Sehän on kristityn ihmisen oppien mukaista, mutta en oikein löydä sitä. Enemmänkin kylmyyttä ja tiukkaa vl-oppia.

        On tietenkin helppoa tehdä ja puhua ja kirjoittaa justiinsa niinkuin käsketään, se on turvallista, mutta Jumala ei ole antanust Hemestillekään aivoja tyhjän takia vaan sen takia, että hän itse ajattelisi asioita eikä suodattaisi kaikkea SRK:n ohjeiden mukaan.


      • minä sama taas
        Wariska kirjoitti:

        Valman Blogissa Hemesti kommentoi näin:"Mitä nämä johtajat ovat tehneet , että heidät pitäis hyllyttää? Hehän johtavat Jumalan sanan julistamisen järjestelyjä, julkaisutoimintaa, ja yleensä kaikkea toimintaa. Ei he mitään sosiaali- eikä kriminaaliasioita käsittele. Ne ovat eri viranomaisten heiniä, täysin ammattilaisten heiniä. "

        SRK:n johtajat tekevät paljon muutakin kuin mitä tuossa mainitaan. Esimerkiksi sekaantuvat perheiden sisäisiin asioihin kuten ehkäisyyn ja lapsien lukumärään. Se jos mikä on sosiaalitoimintaa. Se on nimenomaan perhepoliittista toimintaa.

        Näin ollen, olen sitä mieltä, että SRK:n johtajien olisi pitänyt jo vuosia sitten puuttua perheiden sisäiseen väkivaltaan, koska ovat kuitenkin niistä tienneet.

        Tämä on ainakin yksi asia, jota Hemesti ei voi mitenkään ymmärtää. Haen kuitenkin häneltä enemmän myötätuntoa niitä heikompia kohtaan. Sehän on kristityn ihmisen oppien mukaista, mutta en oikein löydä sitä. Enemmänkin kylmyyttä ja tiukkaa vl-oppia.

        On tietenkin helppoa tehdä ja puhua ja kirjoittaa justiinsa niinkuin käsketään, se on turvallista, mutta Jumala ei ole antanust Hemestillekään aivoja tyhjän takia vaan sen takia, että hän itse ajattelisi asioita eikä suodattaisi kaikkea SRK:n ohjeiden mukaan.

        ai että hermesti oli sanonut osuvasti, sillä näkyy olevan sana hallussa. Täytyypä alkaa lukemaan sen juttuja enemmänkin.

        Ei minulla sinuakaan vastaan mitään ole. Taivaassa tavataan.
        Toki olisin odottanut jotain vähän "pornompaa" todistetta hermestiä vastaan kun sen verran rajua ennakkoa jaoit edellisessä viestissä. Mutta kyllä se siitä, olet kuitenkin asiallinenkin!


      • Hemesti

        Kiitos Wariska ! Olen tosi naivi ja vähän pölijä, mutta ajattelen asioista tietyllä tavalla ja oletan, että täällä vaihdetaan ajatuksia. En loukkaannu hyökkäyksistä, mutta ihmettelen niitä. Ihmettelen, miksi en sais olla jotain omaa mieltä asioista.


      • Hemesti
        lyyleri hei kuuleppa kirjoitti:

        Miks te kaikki vihjailette? Eikö olisi helpompi kertoa esimerkki johon voi ottaa kantaa? Samaa vihjailua tuossa harrasti se toinen jonka nimeä en uskalla ääneen lausua koska on vaara että ketju poistuu.
        Elä siis vihjaile, vaan kerro esimerkki hemestistä ja Srk:sta.

        Elä usko kaikkia. Minuakin aikanaan pidettiin srk:n kyttänä täällä, vaikka en kuulu edes kirkkoon saatikka srk:hin.
        En ole käynyt palstalla kuin viime kesänä viimeksi, joskus 5 v sitten kävin enemmänkin.

        Tämä on tosi suuri ihmettelyn aihe !


      • Hemesti
        Wariska kirjoitti:

        Valman Blogissa Hemesti kommentoi näin:"Mitä nämä johtajat ovat tehneet , että heidät pitäis hyllyttää? Hehän johtavat Jumalan sanan julistamisen järjestelyjä, julkaisutoimintaa, ja yleensä kaikkea toimintaa. Ei he mitään sosiaali- eikä kriminaaliasioita käsittele. Ne ovat eri viranomaisten heiniä, täysin ammattilaisten heiniä. "

        SRK:n johtajat tekevät paljon muutakin kuin mitä tuossa mainitaan. Esimerkiksi sekaantuvat perheiden sisäisiin asioihin kuten ehkäisyyn ja lapsien lukumärään. Se jos mikä on sosiaalitoimintaa. Se on nimenomaan perhepoliittista toimintaa.

        Näin ollen, olen sitä mieltä, että SRK:n johtajien olisi pitänyt jo vuosia sitten puuttua perheiden sisäiseen väkivaltaan, koska ovat kuitenkin niistä tienneet.

        Tämä on ainakin yksi asia, jota Hemesti ei voi mitenkään ymmärtää. Haen kuitenkin häneltä enemmän myötätuntoa niitä heikompia kohtaan. Sehän on kristityn ihmisen oppien mukaista, mutta en oikein löydä sitä. Enemmänkin kylmyyttä ja tiukkaa vl-oppia.

        On tietenkin helppoa tehdä ja puhua ja kirjoittaa justiinsa niinkuin käsketään, se on turvallista, mutta Jumala ei ole antanust Hemestillekään aivoja tyhjän takia vaan sen takia, että hän itse ajattelisi asioita eikä suodattaisi kaikkea SRK:n ohjeiden mukaan.

        Ohhhoh , Wariska, nyt tuli paksua tekstiä. Sanoppa esimerkki perheiden sisäisiin asioihin puuttumisesta. Paitsi, eikö se ole hyvä silloin, jos epäillään insestiä? Minä en kyllä oo minkäänlaista puuttumista minun perheeni asioihin huomannu . Wariska, rakas ihminen, onko sinulla ennakkoluuloja vl:iä kohtaan? Näin oletan, koska esität ihmeellisiä heittoja. Ulkoapäin voi kyllä heittää minkälaisia oletuksia tahansa. Se on kyllä luuloihin perustuvaa ja harmillista, ettei totuudenmukaista.


      • Hemesti
        Hemesti kirjoitti:

        Kiitos Wariska ! Olen tosi naivi ja vähän pölijä, mutta ajattelen asioista tietyllä tavalla ja oletan, että täällä vaihdetaan ajatuksia. En loukkaannu hyökkäyksistä, mutta ihmettelen niitä. Ihmettelen, miksi en sais olla jotain omaa mieltä asioista.

        Nää viestit pomppii ihan mihin lystäävät!


      • P.V.
        Hemesti kirjoitti:

        Nää viestit pomppii ihan mihin lystäävät!

        Hemesti, ootko ollu vantustuvalla seuranpidossa.


      • Hemesti
        P.V. kirjoitti:

        Hemesti, ootko ollu vantustuvalla seuranpidossa.

        Oon käsittäny Jumalan suurena viisautena, että minun naisena ei tarvi nousta saarnapönttöön. Mulla on jotensakin nokko muita askareita.


      • minä sama taas kirjoitti:

        ai että hermesti oli sanonut osuvasti, sillä näkyy olevan sana hallussa. Täytyypä alkaa lukemaan sen juttuja enemmänkin.

        Ei minulla sinuakaan vastaan mitään ole. Taivaassa tavataan.
        Toki olisin odottanut jotain vähän "pornompaa" todistetta hermestiä vastaan kun sen verran rajua ennakkoa jaoit edellisessä viestissä. Mutta kyllä se siitä, olet kuitenkin asiallinenkin!

        Minua muuten hirviästi nauratti kun sekoitit minut Lyyleriin. Lyyleri on oikiasti ihana ihiminen, mutta silläki on kovasti tiukat mielipiteet sillä tavalla, että eivät ole omia.

        Miten niin pornompaa mielipidettä?

        Onko mulla pornoja mielipiteitä?

        Onkohan meillä sama käsitys pornosta?

        Asiallisuudessakin saa olla hieman kärkeä, muuten ei saada kunnon debattia aikaan.

        Toivottavasti ne raiskaajat ja pedofiilit eivät pääse sinne taivaaseen vaikka niiden synnit on saatukki anteeksi. Mitä jos ne rupeaa raiskailemaan sielläkin?

        Muuten pedofiileistä sen verran, että jos he eivät oikeasti pääse hoitoon niin varmaan tekevät tekosensa uudestaan. Se on niiden luonto. On vaarallista vain saarnata tuollainen rikos anteeksiannetuksi ja unohdetuksi.


      • Hemesti kirjoitti:

        Ohhhoh , Wariska, nyt tuli paksua tekstiä. Sanoppa esimerkki perheiden sisäisiin asioihin puuttumisesta. Paitsi, eikö se ole hyvä silloin, jos epäillään insestiä? Minä en kyllä oo minkäänlaista puuttumista minun perheeni asioihin huomannu . Wariska, rakas ihminen, onko sinulla ennakkoluuloja vl:iä kohtaan? Näin oletan, koska esität ihmeellisiä heittoja. Ulkoapäin voi kyllä heittää minkälaisia oletuksia tahansa. Se on kyllä luuloihin perustuvaa ja harmillista, ettei totuudenmukaista.

        Ystäväni Hemesti!
        Ei ole paksua tekstiä. (En lihavoinut) ;))))))))))))

        Kyllä SRK:n vanhat patut puuttuvat perheen sisäisiin asioihin, mutta he tekevät ja ovat kautta aikojen tehneet sen niin, että vl-ihmiset ovat luulleet sitä Jumalan sanaksi.

        Kaikki tämä ehkäisykiellot ja äitien raskauksien seuraaminen, on perheiden sisäisiin asioihin puuttumista. Lapsiluku on perheen oma asia, ei lahkon. Mutta insesti taas on rikos samoin perheväkivalta, siihen saakin puuttua.

        Tottakai mulla on ennakkoluuloja vl-lahkolaisia kohtaan ja monesti nämä ennakkoluulot ovat valitettavasti olleet oikeat.

        Asun seudulla, jossa on paljon lestadiolaisia, sekä että. vanhoillisia ja vain lestadiolaisia.

        Ne ovat olleet mulle seurana aina alakoulusta lähtien. Lesta ope laittaa meidät piiriin ja kertoo meille helvetin tulesta ja muista kaheuksista ja erottaa uskovat ja ei uskovat. Ei mitään rotia. Eikä ainakaan kristillistä lempeyttä.

        Työkavereina on ollu sekä mukavia että hirveitä lestoja. Niinku myös tavallisia syntisiä, mukavia ja hirveitä.

        Vl-lahkolaiset eivät ole ainoita joihin suhtaudun ennakkoluuloisesti. Suhtaudun kaikkiin ihmisiin, joita en tunne, ennakkoluuloisesti, mutta olen myöskin avoin ottamaan vastaan mukavat ja lempeät ihmiset, olivatpa ne sitten vaikka hottentotteja.

        Mutta etkö sinäkin suhtaudu ennakkoluuloisesti niihin ihmisiin, jotka eivät ole vl-lahkolaisia?


      • Hemesti
        Wariska kirjoitti:

        Ystäväni Hemesti!
        Ei ole paksua tekstiä. (En lihavoinut) ;))))))))))))

        Kyllä SRK:n vanhat patut puuttuvat perheen sisäisiin asioihin, mutta he tekevät ja ovat kautta aikojen tehneet sen niin, että vl-ihmiset ovat luulleet sitä Jumalan sanaksi.

        Kaikki tämä ehkäisykiellot ja äitien raskauksien seuraaminen, on perheiden sisäisiin asioihin puuttumista. Lapsiluku on perheen oma asia, ei lahkon. Mutta insesti taas on rikos samoin perheväkivalta, siihen saakin puuttua.

        Tottakai mulla on ennakkoluuloja vl-lahkolaisia kohtaan ja monesti nämä ennakkoluulot ovat valitettavasti olleet oikeat.

        Asun seudulla, jossa on paljon lestadiolaisia, sekä että. vanhoillisia ja vain lestadiolaisia.

        Ne ovat olleet mulle seurana aina alakoulusta lähtien. Lesta ope laittaa meidät piiriin ja kertoo meille helvetin tulesta ja muista kaheuksista ja erottaa uskovat ja ei uskovat. Ei mitään rotia. Eikä ainakaan kristillistä lempeyttä.

        Työkavereina on ollu sekä mukavia että hirveitä lestoja. Niinku myös tavallisia syntisiä, mukavia ja hirveitä.

        Vl-lahkolaiset eivät ole ainoita joihin suhtaudun ennakkoluuloisesti. Suhtaudun kaikkiin ihmisiin, joita en tunne, ennakkoluuloisesti, mutta olen myöskin avoin ottamaan vastaan mukavat ja lempeät ihmiset, olivatpa ne sitten vaikka hottentotteja.

        Mutta etkö sinäkin suhtaudu ennakkoluuloisesti niihin ihmisiin, jotka eivät ole vl-lahkolaisia?

        Ai jaa, otan osaa, että sinulle on käynyt noin pahasti ja sinua on vainottu ja komenneltu. Minua ei ole. Tulen hyvin toimeen kyläläisten kanssa, eivät he täällä erottele ketään uskonnon perusteella, eikä muutenkaan. Täällä pidetään kaikkia samanarvoisina. Helvetin olemassaoloa ei minulla ole lupa kyseenalaistaa. Se on Raamatun mukaan täällä ajassa valittava kahdesta tiestä, joiden tiedämme johtavan joko tai. Se on karu totuus, mutta sitä ei varmaan tarvi toitottaa, sen tietää jokainen toitottamattakin. Tykkään asua tällä kylällä, jossa jokaista arvostetaan ihmisenä ja omana itsenään, eikä jonkun toisen tekemien rikosten perusteella.


      • Hemesti kirjoitti:

        Ai jaa, otan osaa, että sinulle on käynyt noin pahasti ja sinua on vainottu ja komenneltu. Minua ei ole. Tulen hyvin toimeen kyläläisten kanssa, eivät he täällä erottele ketään uskonnon perusteella, eikä muutenkaan. Täällä pidetään kaikkia samanarvoisina. Helvetin olemassaoloa ei minulla ole lupa kyseenalaistaa. Se on Raamatun mukaan täällä ajassa valittava kahdesta tiestä, joiden tiedämme johtavan joko tai. Se on karu totuus, mutta sitä ei varmaan tarvi toitottaa, sen tietää jokainen toitottamattakin. Tykkään asua tällä kylällä, jossa jokaista arvostetaan ihmisenä ja omana itsenään, eikä jonkun toisen tekemien rikosten perusteella.

        Missä kohtaa Raamattua sanotaan että helvetti on olemassa?

        Eikä teiltä ole kielletty Raamatun lukeminen?

        Ainakin eräs vl kertoi, että seuroissa oli puhuja sanonut, että ei kaikkien tarvitse Raamattua lukea vaan kuunnella mitä puhuja ja saarnamies sanoo.

        Oli tällä palstalla.


      • sanat kertoo
        Hemesti kirjoitti:

        Oon käsittäny Jumalan suurena viisautena, että minun naisena ei tarvi nousta saarnapönttöön. Mulla on jotensakin nokko muita askareita.

        Vaikea paikka sanoa, mutta et ole nainen; naisena sulla olis erilainen sanasto. Olet vanha kalkkeutunut ukko!


    • kyseilijä

      Hemesti, oletko töissä SRK.n konttorilla?

      • Hemesti

        SRK:n konttorilla ? Voi että, mua ny vähän naurattaa, anteeksi vain ! Mutta oon muorinketale Pohojanmaalta. Ihan saat olla rauhassa, tosi naivi ja höpö immeinen vaan. En tunne ketään SRK:n konttorilta. Tuskin he täällä joutaisivat lörpöttelemään. Täällä ei asiallista keskustelua pysty edes pitkälle viemään, kun vihakirjoitukset sinkoilevat ympäriinsä.


    • Tumppih

      Muorinketaleen karvaiset kädet, mutta Hämminkäisen saarnaääni.

      • kirjailija P.V

        Vantustuvan seuraisäntä ja kirjailija hän on.


      • hän on lapseton
        kirjailija P.V kirjoitti:

        Vantustuvan seuraisäntä ja kirjailija hän on.

        No, se selittää sen, ettei Hemestillä ole mitään empatiankykyä uhreja, raiskattuja lapsia kohtaan.


      • Hemesti
        kirjailija P.V kirjoitti:

        Vantustuvan seuraisäntä ja kirjailija hän on.

        oon lukenu Päivämiehestä nimen Vantustupa.


      • Hemesti

        Luottaisitko minun saarnalahjoihini?


      • Hemesti kirjoitti:

        Luottaisitko minun saarnalahjoihini?

        Luottaisin, olisit hyvä saarnaamaan ja nimenomaan naisena. Ei muutako vanhat patut pois ja vedät naiset tilalle.

        Saarnaa myötätuntoa ja lempeyttä, jätä helvetin tulet väliin.

        Helvetti on meillä täällä maan päällä, toisilla vain helvetimpi kuin toisilla.


      • Hemesti
        Wariska kirjoitti:

        Luottaisin, olisit hyvä saarnaamaan ja nimenomaan naisena. Ei muutako vanhat patut pois ja vedät naiset tilalle.

        Saarnaa myötätuntoa ja lempeyttä, jätä helvetin tulet väliin.

        Helvetti on meillä täällä maan päällä, toisilla vain helvetimpi kuin toisilla.

        Sen minäkin ymmärtäisin, että Jumalan sanaa ei voi saarnata kuulijoitten korvasyyhyn mukaan , vaan muuttamattomana. Saan olla helpottunut, ettei minun naisena tarvi huolehtia saarnateksteistä. Pyhäkoulun opettajuus on ihan nokko mulle.


      • myös pyhäkoulun ope
        Hemesti kirjoitti:

        Sen minäkin ymmärtäisin, että Jumalan sanaa ei voi saarnata kuulijoitten korvasyyhyn mukaan , vaan muuttamattomana. Saan olla helpottunut, ettei minun naisena tarvi huolehtia saarnateksteistä. Pyhäkoulun opettajuus on ihan nokko mulle.

        Täällä toinen pyhäkoulun opettaja, se on niin ihanaa työtä pienten lasten parissa, saa opettaa Jeesuksesta, Jeesuksen silmäterille, pienille enkeleille.

        Joskus kuitenkin kulkee kylmät väreet selkää pitkin, kun katselen heitä, ettei vaan joku heistä joudu kotonaan tai sukulaisten luona seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Jumala on antanut meille aikuisille tehtävän suojella ja varjella näitä pieniä taivaan taimia.

        Rukoilen Jumalan Siunausta sinulle Hemesti ja meille kaikille pyhäkoulujen opettajille, tärkeään työhömme, Taivaassa tavataan Hemesti!


      • Hemesti, mitä mieltä
        myös pyhäkoulun ope kirjoitti:

        Täällä toinen pyhäkoulun opettaja, se on niin ihanaa työtä pienten lasten parissa, saa opettaa Jeesuksesta, Jeesuksen silmäterille, pienille enkeleille.

        Joskus kuitenkin kulkee kylmät väreet selkää pitkin, kun katselen heitä, ettei vaan joku heistä joudu kotonaan tai sukulaisten luona seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Jumala on antanut meille aikuisille tehtävän suojella ja varjella näitä pieniä taivaan taimia.

        Rukoilen Jumalan Siunausta sinulle Hemesti ja meille kaikille pyhäkoulujen opettajille, tärkeään työhömme, Taivaassa tavataan Hemesti!

        Minulla tuli muuten mieleen yksi asia, mikä voisi auttaa vl-perheiden lapsia hakemaan apua, jos he ovat joutuneet väkivallan uhreiksi, seksuaalisesti riistetyksi tai heillä muita ongelmia.
        Pyhäkoulun opettaja voisi olla aina yksi ja sama henkilö. Silloin pyhäkoulun opettaja voisi luoda luottamuksellisen suhteen pyhäkoulussa käyviin lapsiin, jolloin lapsi voisi turvautua häneen, jos hänellä on tarve pyytää apua.

        Nyt vl-liikkeessä pyhäkoulun opettajat vaihtuvat joka sunnuntai, miten kukaan opettaja voi tutustua yhteenkään pyhäkoululapseen paremmin, kuin Jumalan terve ja Jumalan rauhaan.

        Sama ohje pitäisi ottaa käyttöön päiväkerhoissa ja raamattuluokissa. Sielläkin pitäisi olla sama opettaja aina saman kylän lapsille. Nyt tajuan, ettei kukaan vl-perheen lapsi ole voinut tutustua koskaan kehenkään aikuiseen paremmin, koska he eivät koskaan kohtaa ketään aikuista, eivät edes pyhäkoulussa.

        Maijakin varmaan kävi pyhäkoulussa, huomasikohan Maijan pyhäkoulunopettaja mitään outoa Maijan käytöksessä siellä. Jos Maijalla olisi ollut aina sama turvallinen pyhäkoulun opettaja, hän ehkä olisi voinut kertoa ongelmistaan hänelle.


      • Hemesti, mitä mieltä kirjoitti:

        Minulla tuli muuten mieleen yksi asia, mikä voisi auttaa vl-perheiden lapsia hakemaan apua, jos he ovat joutuneet väkivallan uhreiksi, seksuaalisesti riistetyksi tai heillä muita ongelmia.
        Pyhäkoulun opettaja voisi olla aina yksi ja sama henkilö. Silloin pyhäkoulun opettaja voisi luoda luottamuksellisen suhteen pyhäkoulussa käyviin lapsiin, jolloin lapsi voisi turvautua häneen, jos hänellä on tarve pyytää apua.

        Nyt vl-liikkeessä pyhäkoulun opettajat vaihtuvat joka sunnuntai, miten kukaan opettaja voi tutustua yhteenkään pyhäkoululapseen paremmin, kuin Jumalan terve ja Jumalan rauhaan.

        Sama ohje pitäisi ottaa käyttöön päiväkerhoissa ja raamattuluokissa. Sielläkin pitäisi olla sama opettaja aina saman kylän lapsille. Nyt tajuan, ettei kukaan vl-perheen lapsi ole voinut tutustua koskaan kehenkään aikuiseen paremmin, koska he eivät koskaan kohtaa ketään aikuista, eivät edes pyhäkoulussa.

        Maijakin varmaan kävi pyhäkoulussa, huomasikohan Maijan pyhäkoulunopettaja mitään outoa Maijan käytöksessä siellä. Jos Maijalla olisi ollut aina sama turvallinen pyhäkoulun opettaja, hän ehkä olisi voinut kertoa ongelmistaan hänelle.

        Miksi opettajat vaihtuvat joka sunnuntai?

        Ei meillä vaihtunut. Mulla koko ajan sama opettaja niin kauan kun kävin pyhäkoulua.

        Samoin lapsillani on ollut päiväkerhon tädit koko ajan samat, välillä ollu harjoittelijoita kaverina, mutta pääsääntöisesti koko ajan samat.

        Luterilaisessa kirkossa siis.

        Pelkäättekö te jotenkin lapsien kiintymistä vai onko tämäkin niinden SRK:N järjen jättiläisten aikaan saannosta.

        Jos ne, siis ne paapat SRK:sta oikeasti pelkäävät sitä, että lapset alkaisivat puhumaan. Lapsethan puhuvat totta. Tai sitten ne eivät puhu mitään vaan ovat vaiti, sekin on oire jostakin.

        Rakkaus lapseen on tärkeintä.

        Olettako muuten ajatellu, että on aika vaarallista omat vl-pyhäkoulut ja omat vl-riparit. Näköala kapenee ja lapset ja nuoret ovat vaarassa joutua hyväksikäytetyiksi, koska joka paikassa on hyssytetty olemaan vaiti.

        Jos nämä lapset ja nuoret olisivatkin olleet syntisten lasten kanssa samoissa pyhäkouluissa ja samoilla ripareilla niin olisiko säästytty näiltä kammottavilta asioilta?

        Avatkaa silmänne vl-naiset ja laittakaa lapsenne toisten kanssa samoihin kouluihin.


      • Oma pyhäkoulun ope
        Wariska kirjoitti:

        Miksi opettajat vaihtuvat joka sunnuntai?

        Ei meillä vaihtunut. Mulla koko ajan sama opettaja niin kauan kun kävin pyhäkoulua.

        Samoin lapsillani on ollut päiväkerhon tädit koko ajan samat, välillä ollu harjoittelijoita kaverina, mutta pääsääntöisesti koko ajan samat.

        Luterilaisessa kirkossa siis.

        Pelkäättekö te jotenkin lapsien kiintymistä vai onko tämäkin niinden SRK:N järjen jättiläisten aikaan saannosta.

        Jos ne, siis ne paapat SRK:sta oikeasti pelkäävät sitä, että lapset alkaisivat puhumaan. Lapsethan puhuvat totta. Tai sitten ne eivät puhu mitään vaan ovat vaiti, sekin on oire jostakin.

        Rakkaus lapseen on tärkeintä.

        Olettako muuten ajatellu, että on aika vaarallista omat vl-pyhäkoulut ja omat vl-riparit. Näköala kapenee ja lapset ja nuoret ovat vaarassa joutua hyväksikäytetyiksi, koska joka paikassa on hyssytetty olemaan vaiti.

        Jos nämä lapset ja nuoret olisivatkin olleet syntisten lasten kanssa samoissa pyhäkouluissa ja samoilla ripareilla niin olisiko säästytty näiltä kammottavilta asioilta?

        Avatkaa silmänne vl-naiset ja laittakaa lapsenne toisten kanssa samoihin kouluihin.

        Minäkin kävin lapsena ev.lut kirkon pyhäkoulussa, silloin kun se ei vielä ollut syntiä.
        Meillä oli aina sama ihana pyhäkoulun opettaja.

        70 -luvulla vl-liike tuomitsi kirkon pyhäkoulut väärä henkisiksi ja alkoi järjestää omia pyhäkouluja niin, että joka sunnuntai vaihtui pyhäkoulun opettaja.

        Samoin alettiin pitään päiväkerhoja, jossa myös vaihtui opettajat joka viikko, kuten myös raamattuluokissa opettajat vaihtuivat joka viikko.

        Nyt tajuan, miten kauheaa se on lapselle, joka viikko on eri ihminen, mitään kiintymyssuhdetta ei voi syntyä opettajan ja lapsen välille.

        Tämä on ollut yksi syy siihen, että vl-pedofilia on pysynyt niin hyvin piilossa, vl-lapsilla ei ole mitään mahdollisuutta tutustua kehenkään muuhun aikuiseen, kuin omiin vanhempiin, jos heillä sitä aikaa sitten jokaiselle maijalle on löytynyt.

        Olen työskennellyt kouluissa ja huomannut, miten vaikea vl-perheiden lasten on kommunikoida oman opettajan kanssa, mihin kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota. Vl-lapset tarvitsisivat enemmän aikuisten ihmisten seuraa ja huomiota, että he oppisivat kommunikoimaan myös aikuisten kanssa.


      • 3000 sisarta
        Hemesti kirjoitti:

        Sen minäkin ymmärtäisin, että Jumalan sanaa ei voi saarnata kuulijoitten korvasyyhyn mukaan , vaan muuttamattomana. Saan olla helpottunut, ettei minun naisena tarvi huolehtia saarnateksteistä. Pyhäkoulun opettajuus on ihan nokko mulle.

        eikös apostoli kiellä naisen opetuksen ja muistaakseni kehottaa vaikenemaan. Kyllä kai se koskee sitten kaikkea saarnaamista. Vai onko sittenkin ajateltava jotakin muuta!


      • Oma pyhäkoulun ope kirjoitti:

        Minäkin kävin lapsena ev.lut kirkon pyhäkoulussa, silloin kun se ei vielä ollut syntiä.
        Meillä oli aina sama ihana pyhäkoulun opettaja.

        70 -luvulla vl-liike tuomitsi kirkon pyhäkoulut väärä henkisiksi ja alkoi järjestää omia pyhäkouluja niin, että joka sunnuntai vaihtui pyhäkoulun opettaja.

        Samoin alettiin pitään päiväkerhoja, jossa myös vaihtui opettajat joka viikko, kuten myös raamattuluokissa opettajat vaihtuivat joka viikko.

        Nyt tajuan, miten kauheaa se on lapselle, joka viikko on eri ihminen, mitään kiintymyssuhdetta ei voi syntyä opettajan ja lapsen välille.

        Tämä on ollut yksi syy siihen, että vl-pedofilia on pysynyt niin hyvin piilossa, vl-lapsilla ei ole mitään mahdollisuutta tutustua kehenkään muuhun aikuiseen, kuin omiin vanhempiin, jos heillä sitä aikaa sitten jokaiselle maijalle on löytynyt.

        Olen työskennellyt kouluissa ja huomannut, miten vaikea vl-perheiden lasten on kommunikoida oman opettajan kanssa, mihin kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota. Vl-lapset tarvitsisivat enemmän aikuisten ihmisten seuraa ja huomiota, että he oppisivat kommunikoimaan myös aikuisten kanssa.

        On varmaan aika kauheaa vl-lapselle mennä eka luokalle kouluun. Jos on ollut koko lapsuuden kotihoidossa tai sitten päiväkodissa jossa on vain lesta lapsia ja lesta hoitajia tai lesta perhepäivähoitajan hoidossa.

        Sehän raukka menee ihan outoon maailmaan.

        Eipä silti, mun lapset eivät ole olleet koskaan päivähoidossa ulkopuolisella, mutta kavereita kyllä oli joka lähtöön. Sanoivat että ei saa lapsi tarpeeksi virikkeitä kun ei ole oikeassa päivähoidossa ja että tulee omituisia lapsia. No, vähän erikoisia ovat, mutta ihanalla tavalla ja hyvin näyttävät pärjäävän maailman tuulissa.

        Olen samaa mieltä siitä, että vl-lapsilla on vaikeuksia koulussa sopeutua syntisten lasten joukkoon. Yläkoulussa vaikeudet muuttuvat erilaisiksi. Jopa niin, että nuoret luulevat, että heidän ei tarvitse totella ei-uskovaista opettajaa ja että sellaiselle opettajalle voi sanoa mitä vain.

        Jos jossain koulussa kiusataan vl-lapsia niin osaavat ne vl-lapsetkin kiusata niitä lapsia, jotka eivät kuulu vl-lahkoon. Eikä se kielenkäyttö ole sen kummempaa kuin syntisten lasten kielenkäyttö. V-alkuiset sanat kuuluvat myös heidän sanavarastoonsa.


      • Oma ope
        Wariska kirjoitti:

        On varmaan aika kauheaa vl-lapselle mennä eka luokalle kouluun. Jos on ollut koko lapsuuden kotihoidossa tai sitten päiväkodissa jossa on vain lesta lapsia ja lesta hoitajia tai lesta perhepäivähoitajan hoidossa.

        Sehän raukka menee ihan outoon maailmaan.

        Eipä silti, mun lapset eivät ole olleet koskaan päivähoidossa ulkopuolisella, mutta kavereita kyllä oli joka lähtöön. Sanoivat että ei saa lapsi tarpeeksi virikkeitä kun ei ole oikeassa päivähoidossa ja että tulee omituisia lapsia. No, vähän erikoisia ovat, mutta ihanalla tavalla ja hyvin näyttävät pärjäävän maailman tuulissa.

        Olen samaa mieltä siitä, että vl-lapsilla on vaikeuksia koulussa sopeutua syntisten lasten joukkoon. Yläkoulussa vaikeudet muuttuvat erilaisiksi. Jopa niin, että nuoret luulevat, että heidän ei tarvitse totella ei-uskovaista opettajaa ja että sellaiselle opettajalle voi sanoa mitä vain.

        Jos jossain koulussa kiusataan vl-lapsia niin osaavat ne vl-lapsetkin kiusata niitä lapsia, jotka eivät kuulu vl-lahkoon. Eikä se kielenkäyttö ole sen kummempaa kuin syntisten lasten kielenkäyttö. V-alkuiset sanat kuuluvat myös heidän sanavarastoonsa.

        Suosittelen vl-vanhempia viemään lapsiaan seurakunnan päiväkerhoon, muskariin ja pyhäkouluun.
        Lasten on hyvä oppia olemaan muidenkin kanssa, kuin vl-lasten ja vl-aikuisten kanssa.

        Eikö kukaan muu näe sitä ongelmana, että vl-liikkeessä päiväkerhon ohjaajat, pyhäkoulun opettajat ja raamattuluokan opettajat vaihtuvat viikottain.

        Miksi ko. systeemi toimii näin?
        Näen asian niin, että kukaan ei halua ottaa yksin vastuuta ko. tehtävistä esim. että olisi pyhäkoulun opettaja, joka sunnuntai, vuodesta toiseen, tai ennemminkin kyse on siitä, että kukaan ei halua kuluttaa niin paljon omaa aikaansa toisten lasten opettamiseen.
        Ratkaisu taähän voisi olla palkka, pyhäkoulun opettajaksi valittaisiin yksi henkilö ja hän saisi kunnon palkan työstään., samoin päiväkerhon ohjaajaksi ja raamattuluokan opettajaksi.

        Lasten etu on kyseessä.


      • uskottavuus hoi
        myös pyhäkoulun ope kirjoitti:

        Täällä toinen pyhäkoulun opettaja, se on niin ihanaa työtä pienten lasten parissa, saa opettaa Jeesuksesta, Jeesuksen silmäterille, pienille enkeleille.

        Joskus kuitenkin kulkee kylmät väreet selkää pitkin, kun katselen heitä, ettei vaan joku heistä joudu kotonaan tai sukulaisten luona seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Jumala on antanut meille aikuisille tehtävän suojella ja varjella näitä pieniä taivaan taimia.

        Rukoilen Jumalan Siunausta sinulle Hemesti ja meille kaikille pyhäkoulujen opettajille, tärkeään työhömme, Taivaassa tavataan Hemesti!

        falskia puhetta ja asian sivuun laittamista; kumpikaan ei ole takuulla lasten ope...
        kieroa touhuilua.


      • Hemesti
        Hemesti, mitä mieltä kirjoitti:

        Minulla tuli muuten mieleen yksi asia, mikä voisi auttaa vl-perheiden lapsia hakemaan apua, jos he ovat joutuneet väkivallan uhreiksi, seksuaalisesti riistetyksi tai heillä muita ongelmia.
        Pyhäkoulun opettaja voisi olla aina yksi ja sama henkilö. Silloin pyhäkoulun opettaja voisi luoda luottamuksellisen suhteen pyhäkoulussa käyviin lapsiin, jolloin lapsi voisi turvautua häneen, jos hänellä on tarve pyytää apua.

        Nyt vl-liikkeessä pyhäkoulun opettajat vaihtuvat joka sunnuntai, miten kukaan opettaja voi tutustua yhteenkään pyhäkoululapseen paremmin, kuin Jumalan terve ja Jumalan rauhaan.

        Sama ohje pitäisi ottaa käyttöön päiväkerhoissa ja raamattuluokissa. Sielläkin pitäisi olla sama opettaja aina saman kylän lapsille. Nyt tajuan, ettei kukaan vl-perheen lapsi ole voinut tutustua koskaan kehenkään aikuiseen paremmin, koska he eivät koskaan kohtaa ketään aikuista, eivät edes pyhäkoulussa.

        Maijakin varmaan kävi pyhäkoulussa, huomasikohan Maijan pyhäkoulunopettaja mitään outoa Maijan käytöksessä siellä. Jos Maijalla olisi ollut aina sama turvallinen pyhäkoulun opettaja, hän ehkä olisi voinut kertoa ongelmistaan hänelle.

        Joo, ihan hyvä idea. On monta vuoroa vuodessa yhdellä pyhäkoulunopella. Pyhäkoulut ovat keskustelevia. Päivän aiheesta. Vanhemmatkin mukana.


      • Hemesti
        Oma ope kirjoitti:

        Suosittelen vl-vanhempia viemään lapsiaan seurakunnan päiväkerhoon, muskariin ja pyhäkouluun.
        Lasten on hyvä oppia olemaan muidenkin kanssa, kuin vl-lasten ja vl-aikuisten kanssa.

        Eikö kukaan muu näe sitä ongelmana, että vl-liikkeessä päiväkerhon ohjaajat, pyhäkoulun opettajat ja raamattuluokan opettajat vaihtuvat viikottain.

        Miksi ko. systeemi toimii näin?
        Näen asian niin, että kukaan ei halua ottaa yksin vastuuta ko. tehtävistä esim. että olisi pyhäkoulun opettaja, joka sunnuntai, vuodesta toiseen, tai ennemminkin kyse on siitä, että kukaan ei halua kuluttaa niin paljon omaa aikaansa toisten lasten opettamiseen.
        Ratkaisu taähän voisi olla palkka, pyhäkoulun opettajaksi valittaisiin yksi henkilö ja hän saisi kunnon palkan työstään., samoin päiväkerhon ohjaajaksi ja raamattuluokan opettajaksi.

        Lasten etu on kyseessä.

        lapset käyvät yleisesti seurakunnan päiväkerhoissa, ainakin täällä maaseutupitäjissä. Niitä arvostetaan .


      • myös ope
        Hemesti kirjoitti:

        lapset käyvät yleisesti seurakunnan päiväkerhoissa, ainakin täällä maaseutupitäjissä. Niitä arvostetaan .

        Hyvä, että se päiväkerhotoiminta rauhanyhdistyksiltä on loppunut, kaatui varmaan mahdottomuuteensa, juuri siihen, että pienet lapset kuljetttiin viikottain eri tätien kanssa askarteleen, minkäälaista kiintymyssuhdetta lapsen ja opettajan välille ei syntynyt.

        Oletko ajatellut minkälainen hurlumhei -hommaa vl-liikeen pyhäkoulut ja raamattuluokat ovat, siellä kohdellaan lapsia massana.
        Joka sunnuntai on eri opettaja, vaikka lapselle on erittäin tärkeää, että hänellä on sama tuttu henkilö opettajana, johon hän voi kiintyä ja ennenkaikkea kokea, että opettaja myös kiintyy häneen.
        Vieläkö seurakunnan pyhäkoulut ovat väärähenkisiä, vanhempien kannattaisi viedä lapsiaan sinne, siellä toiminta ei ole mennyt pelkäksi toiminnaksi, mitä ry:n hommat valitettavan usein ovat.


      • Hemesti
        myös ope kirjoitti:

        Hyvä, että se päiväkerhotoiminta rauhanyhdistyksiltä on loppunut, kaatui varmaan mahdottomuuteensa, juuri siihen, että pienet lapset kuljetttiin viikottain eri tätien kanssa askarteleen, minkäälaista kiintymyssuhdetta lapsen ja opettajan välille ei syntynyt.

        Oletko ajatellut minkälainen hurlumhei -hommaa vl-liikeen pyhäkoulut ja raamattuluokat ovat, siellä kohdellaan lapsia massana.
        Joka sunnuntai on eri opettaja, vaikka lapselle on erittäin tärkeää, että hänellä on sama tuttu henkilö opettajana, johon hän voi kiintyä ja ennenkaikkea kokea, että opettaja myös kiintyy häneen.
        Vieläkö seurakunnan pyhäkoulut ovat väärähenkisiä, vanhempien kannattaisi viedä lapsiaan sinne, siellä toiminta ei ole mennyt pelkäksi toiminnaksi, mitä ry:n hommat valitettavan usein ovat.

        Rauhanyhdistyksissä järjestetään edelleen kerran viikossa päiväkerhoja ja perhekerhoja.


      • myös ope
        Hemesti kirjoitti:

        Rauhanyhdistyksissä järjestetään edelleen kerran viikossa päiväkerhoja ja perhekerhoja.

        Et ole vieläkään vastannut siihen, mitä jatkuva opettajien vahtuminen vaikuttaa pieneen lapseen, eihän kouluissakaan vaihdu opettajat viikottain.

        On tutkittu, että ylä-asteiässä olevilla lapsilla voi olla eri opettajia, eli aineopettajat. Jotkut kritisoivat sitäkin vastaan. myös minä olen sitä mieltä, että ylä-asteella pitäisi olla enemmän tunteja vain oman opettajan kanssa omassa luokassa, kysymys on kiintymyssuhteesta, jota lapsi tarvitsee.


      • nenätkin vuotaa
        myös ope kirjoitti:

        Et ole vieläkään vastannut siihen, mitä jatkuva opettajien vahtuminen vaikuttaa pieneen lapseen, eihän kouluissakaan vaihdu opettajat viikottain.

        On tutkittu, että ylä-asteiässä olevilla lapsilla voi olla eri opettajia, eli aineopettajat. Jotkut kritisoivat sitäkin vastaan. myös minä olen sitä mieltä, että ylä-asteella pitäisi olla enemmän tunteja vain oman opettajan kanssa omassa luokassa, kysymys on kiintymyssuhteesta, jota lapsi tarvitsee.

        Hemesti, oletko lasten pyllyjä pyyhkimässä, vai miksi et ehdi vastata kysymykseeni?


      • That's it
        kirjailija P.V kirjoitti:

        Vantustuvan seuraisäntä ja kirjailija hän on.

        Vinnurvaan viittanette? Pentti.
        harmi kun olen ulkomailla ja ulkona myös nimimerkkieni kanssa.


      • Hemesti
        myös ope kirjoitti:

        Et ole vieläkään vastannut siihen, mitä jatkuva opettajien vahtuminen vaikuttaa pieneen lapseen, eihän kouluissakaan vaihdu opettajat viikottain.

        On tutkittu, että ylä-asteiässä olevilla lapsilla voi olla eri opettajia, eli aineopettajat. Jotkut kritisoivat sitäkin vastaan. myös minä olen sitä mieltä, että ylä-asteella pitäisi olla enemmän tunteja vain oman opettajan kanssa omassa luokassa, kysymys on kiintymyssuhteesta, jota lapsi tarvitsee.

        Kyllä kait täällä vuojesta vuoteen oomma me samatkin pyhäkoulunopet. Oppilaitten sukupolvet vain vaihtuu !


      • Yeah
        That's it kirjoitti:

        Vinnurvaan viittanette? Pentti.
        harmi kun olen ulkomailla ja ulkona myös nimimerkkieni kanssa.

        I'm agree.


    • perämela

      Jaa että ei lestadiukset puutu kotien tekemisiin ?

      mitäs se sitten oli, kun eräs leskimummu laittoi aikanaan television, ja kun se kuultiin tuli miehiä, ja yksi meni suoraan katolle vääntämään antennia irti !

      siihen loppui mummon lestadiolaisuus kylläkin saman tien.

      että sellaista puuttumattomuutta.

    • hernesti

      Pientä rajaa sentään; rotuvihakirjoittelu on yhdyssana. Mitähän rotua mahdat tarkoittaa?

    • 33+22

      Hermestin kimppuun ei saa hyökätä, ainoastaan niitä vääriä oppeja, mitä hänellä on.

      • No kunhan kysyn taas

        "ainoastaan niitä vääriä oppeja, mitä hänellä on."

        Tarkoitatko "ainoastaan niitä vääriä oppeja, joita hänellä on"?


    • 33+22

      Niin vääriä oppeja, joita hänellä on, niin niitä vastaan saa hyökätä, koska hän itsekin kun tajuaisi tekisi itsekin samaa.

    • maijan tarina

      Maijan tarina on täyttä paskaa! Kyllähän sen huomaa kun lukee sitä.. 10 kertaa MUKA raiskattu Maija 10 vuoden aikana.. Haha!!! Sairas ja sekopää, tosi narsistinen ja itserakas ihminen. Haluaa sääliä kaikilta. Sairas mikä sairas!!

      • Surua tulvii

        Sydän on surua täynnä, kun lukee näin kauhean tekstin. Yksi ainoa hiljainen kysymys, miksi kirjoitat noin raakasti ja iljettävästi. Oisko mitään keinoa auttaa sinua niiden, jotka sinut tuntevat, vai oletko saanut pettyä ihan jokaiseen.


      • SAIRAAN HOITOKOKOSTOLLO

        Kirjoitus osoittaa sen mihin narsistinen hoitokokouslainen tollo on valmis piilottaakseen narsisminsa.

        Lisäksi tapa miten sen esittää on häikäilemätön.
        Haki ensin kuukauden vanhan ketjun, jossa harvinaista kylläkin, palstan vl-kommentoija hemesti saa joiltakin sympatiaa.
        Narsisti oksensi tietoisesti juuri tähän ketjuun oksennuksensa.
        Käytti törkeästi MAIJAN tarinaa hyväkseen mustamaalatakseen uskovaiset.
        Narsistille ominaiseen tyyliin uskoi muidenkin uskovan oksentajan olevan joku vl ihminen ja siksi valitsi juuri tämän ikivanhan ketjun.

        Toivottavasti poliisit sananmukaisesti puhaltavat tuon tyhjän tyypin lukkojen taakse mahdollisemman äkkiä.


      • huhhuh sentään

        tollasen kynsiin kun pieni lapsi joutuu, niin jälki on kammottavaa.


      • kynsilakkaa
        huhhuh sentään kirjoitti:

        tollasen kynsiin kun pieni lapsi joutuu, niin jälki on kammottavaa.

        Vl-perheissä on paljon narsismia, lapsia pahoinpidellään.


    • kansalaisasiaa

      No ei hän nyt niin kovin montaa sanaa tai ainakaan lausetta kyllä sano. Eihän tässä ulkopuolinen edes tiedä, kuka hän on eikä mitenkään voi vihata häntä henkilönä, mutta hänen puheensa ovat uhria niin tolkuttoman loukkaavia, ainakin normaalin ajatuksenjuoksun kannalta, ettei niitä voi katsoa läpi sormien. Toki ymmärtää, että hän on pahassa pakkorakosessa ja joutuu puolustamaan SRK:ta viimeiseen hengen vetoon asti, mutta kun kyseessä on vakava yhteisöllinen ongelma, niin vaieta ei voi ulkopuolinenkaan. Sisäpiiriläiset tietenkin tuntevat ja tietävät hänet, mutta se on toinen asia se. Ei ole kyse vihasta tai rotuvihasta. Ihan kansalaisvelvollisuuttaan tässä yrittää hoitaa edes kirjoittamalla.

    • pienet piirit

      Hemesti hoitokokoustollojen sylkykuppina.

      • tppia

        Onko Olavikin alakanu Hemestiä haukkuun.


    • Kuristusote jo oli

      Tässä vaiheessa vielä joku yritti epätoivon vimmalla hämätä puolustelemalla Hemestin sanoja ta tarkoitusperiä, vaikka oli jo päivänselvää, ettei pelleity/ ilkeily voi jatkua enää kauan. Liian moni jo epäili.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe