OIKAISTAAN HIUKAN...

v.e.w2-

teuta kirjoitti:
Ei ole örvelö minun tuttu , sanoit oikein tunnen kaikki
minun tuntemani uskovaiset , se on totta .
Mutta en tuomitse ketään , sen tekee KARITSA. !

9

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu.

      2Moos , 20.2. Tastä alkaa 10 kääkyä niiden sijanti ja järjestys saattaa olla jonkin asyeen ero , mutta asia sisältö on takuulla
      sama . örvelö krinaa turhaan täältä on kaikki .

      en tiedä mitä tarkoitat Rehellisyydellä ,l tämän rehellisempi en voi olla , luulen että minulla on varaa kysyä sinulta samaa ..

      • n-f-de.

        mitä helevetin kääkyä?
        Jos tarkoitat 10-käskyä niin kirjoita niin!

        JUMALAN MOOSEKSELLA ANTAMA LAKI EI OLE 10-"KÄÄKYÄ" VAAN SEN 10-"KÄÄKYÄ" ANTOI luciferilaisuuden herra epäjumalanne, joka tunnetaan myös nimeltää Luder/Luther ja nuokaan ei ole sen rikollisuuden isäm oikeita nimiä.

        Tässä alkua Jumalan Mooseksella antamasta Lain tekstistä; opettele laskemaan sillä niitä KÄSKYJÄ on enemmän kuin järjettömiksi itsensä tunnustaneiden elukkojen "kääkyä" laissa:

        Raamatusta: 2.Mooseksen kirja:
        1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        8 Muista pyhittää lepopäivä.
        9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        13 Älä tapa.
        14 Älä tee huorin.
        15 Älä varasta.
        16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
        18 Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.
        19 Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi."
        20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".

        jne....


      • teu.
        n-f-de. kirjoitti:

        mitä helevetin kääkyä?
        Jos tarkoitat 10-käskyä niin kirjoita niin!

        JUMALAN MOOSEKSELLA ANTAMA LAKI EI OLE 10-"KÄÄKYÄ" VAAN SEN 10-"KÄÄKYÄ" ANTOI luciferilaisuuden herra epäjumalanne, joka tunnetaan myös nimeltää Luder/Luther ja nuokaan ei ole sen rikollisuuden isäm oikeita nimiä.

        Tässä alkua Jumalan Mooseksella antamasta Lain tekstistä; opettele laskemaan sillä niitä KÄSKYJÄ on enemmän kuin järjettömiksi itsensä tunnustaneiden elukkojen "kääkyä" laissa:

        Raamatusta: 2.Mooseksen kirja:
        1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        8 Muista pyhittää lepopäivä.
        9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        13 Älä tapa.
        14 Älä tee huorin.
        15 Älä varasta.
        16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
        18 Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.
        19 Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi."
        20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".

        jne....

        Sinä et ehkä tiedä , että vasta reilut 2200 vuotta myöhemmin , on jakeet erotettu toisistaan sitä
        ennen Raamattu kirjoitettiin ilman jakeita silloin
        kun Mooses on kirjoittanut kaikki tekstinsä niin
        ne kirjoitettiin HEBREAKSI .

        Mikä Raamattu on ? Se on kristittyjen PYHÄ Kirja .
        Se on käännetty useammalle kielelle kuin mikään muu kirja maailmassa , ja se leviää yhä vaLTAVINA PAINOKSINA , KAIKKIALLA MAAILMASSA .

        RAAMATTU ON JATKUVASTI AJANKOHTAINEN,
        SE ON KRISTILLISEN USKON PERUSKIRJA JA
        Siksi kristilliselle kirkolle välttämätön . Sitä luetaan
        ja julistetaan jokaisessa Jumalanpalveluksessa . Mutta se on myös yksityisen lukijan kirja .

        Josta miljoonat on saaneet rohkaisua ja löytäneet vastauksen omaan elämäänsä syvinmpiin kysymyk-
        siin .Se on kirja , joka kutsuu lukijaansa samaistu-maan niihin lukemattomiin ihmisiin joiden elämää,
        etsintää ja pelastuksen riemua se kuvaa.

        Raamattu ei ole vain yksi kirja , vaan kokonainen pieni kirjasto se on kaikkiaan 66:n eri kirjoituksen kokoelma Tähän viittaa meilläkin vanhoissa Raamatuissa esiintyvä nimi BIBLIA , joka johtaa
        Latinan kautta Kreikan sanasta biblia ,


      • TEU.
        teu. kirjoitti:

        Sinä et ehkä tiedä , että vasta reilut 2200 vuotta myöhemmin , on jakeet erotettu toisistaan sitä
        ennen Raamattu kirjoitettiin ilman jakeita silloin
        kun Mooses on kirjoittanut kaikki tekstinsä niin
        ne kirjoitettiin HEBREAKSI .

        Mikä Raamattu on ? Se on kristittyjen PYHÄ Kirja .
        Se on käännetty useammalle kielelle kuin mikään muu kirja maailmassa , ja se leviää yhä vaLTAVINA PAINOKSINA , KAIKKIALLA MAAILMASSA .

        RAAMATTU ON JATKUVASTI AJANKOHTAINEN,
        SE ON KRISTILLISEN USKON PERUSKIRJA JA
        Siksi kristilliselle kirkolle välttämätön . Sitä luetaan
        ja julistetaan jokaisessa Jumalanpalveluksessa . Mutta se on myös yksityisen lukijan kirja .

        Josta miljoonat on saaneet rohkaisua ja löytäneet vastauksen omaan elämäänsä syvinmpiin kysymyk-
        siin .Se on kirja , joka kutsuu lukijaansa samaistu-maan niihin lukemattomiin ihmisiin joiden elämää,
        etsintää ja pelastuksen riemua se kuvaa.

        Raamattu ei ole vain yksi kirja , vaan kokonainen pieni kirjasto se on kaikkiaan 66:n eri kirjoituksen kokoelma Tähän viittaa meilläkin vanhoissa Raamatuissa esiintyvä nimi BIBLIA , joka johtaa
        Latinan kautta Kreikan sanasta biblia ,

        Mutta Suomeksi Raamattu on Kreikaksi Grammata
        "joka tarkoittaa "kirjoitukset " .

        Raamattu on syntynyt VT:n aikana n.1447vuoden ku-
        luessa Ennen Jeesusta , kuitenkin Jeesus luki Tooraa
        vielä siihen asti kun , oli Ristinpuulla (0030) eli
        1447 30=1477. Markuksen kirja valmistui oo45 jKr.
        ensimmäisenä . tästä voidaan laskea Uusi aika tooralle
        1447 45=1492 vuotta siitä kun , Mooses piirsi ensimmäisen
        kirjoitus merkkinsä , 1 Moos.1:1.

        Kieli jota hän kirjoitti , oli Hebreaa .
        Jossakin pakkosiirtolaisuuden aikana tuli mukaan aramea,
        jota oli alettu pitämään arvossa ,
        kun Aleksanteri suuri valloitti palestiinan ja Ekyptin , alettiin käyttää Kreikkaa . UT:n kirjoitukset on kaikki kreikkaa, silloin
        Vanhatestamentti käänneettiin Toorasta ->Septuagintaan ,

        n. 200 eKr ,,, UT:n Osat alkoi olla valviit 100 jKr.
        n.300 jKr.valmistui Raamattu Gootinkielellä .
        405 jKr. valmistui Vulgata . Latinaksi , säilytetään Vatikaanissa . (Tai Brittiläisessä Museossa ) London.
        1534, valmistui Lutherin saksantama Raamattu.saksaksi.
        1542. koko Raamattu Ruotsi Tämä oli Kustaa-Vaasan ,
        raamatturuotsissa ne on nimitetty Kunigaan nimeen.
        1546 Vulgata sai Trenton katolisessa kirkollikokouksessa
        se tehtiin katolisen kirkon kaanoniseksi tekstiksi .
        1548 , valmistui Agricolan ym. kust. UUsi Testamentti .FI
        1642. valmistui Agricolan suomentama Raamattu suomeksi .


    • v.ds-.ws

      Sinä et ehkä tiedä , että vasta reilut 2200 vuotta myöhemmin , on jakeet erotettu toisistaan sitä
      ennen Raamattu kirjoitettiin ilman jakeita silloin
      kun Mooses on kirjoittanut kaikki tekstinsä niin
      ne kirjoitettiin HEBREAKSI .

      • teu.

        Oikeastaan örvelö on alkanut pehmetä , tai jotain ..
        Jäi vielä kertomatta että Toora kirjoitettiin Hebreaksi
        ja kirjoitus tapahtui oikealta vasemmalle ja vielä yksi
        ihmeellisyys kirjoittaja kirjoiti vain konsonantit ja kun
        lukija luki tätä tekstiä hän lisäsi vokaalit joten piti olla
        opetettu lukija joka taisi tehdä täyton sujuvasti ..

        sittenmmin vasta on tullut pikkumerkit eli aika moinen
        oli Jeesuskin kun kuki syngoogassa alle 12 v. tooraa.
        kun hän oli 12 v. pääsi vanhenmpien kassa Jerusalemiin
        ja hakeuti pappien luo keskustelemaan Raamatun sanoja
        ja unhettui vanhemmilta kolmeksi päiväksi ja jakoi vain
        keskusteluja pappien kassa , jotka ihmettelivät ..


      • b-fd-eW
        teu. kirjoitti:

        Oikeastaan örvelö on alkanut pehmetä , tai jotain ..
        Jäi vielä kertomatta että Toora kirjoitettiin Hebreaksi
        ja kirjoitus tapahtui oikealta vasemmalle ja vielä yksi
        ihmeellisyys kirjoittaja kirjoiti vain konsonantit ja kun
        lukija luki tätä tekstiä hän lisäsi vokaalit joten piti olla
        opetettu lukija joka taisi tehdä täyton sujuvasti ..

        sittenmmin vasta on tullut pikkumerkit eli aika moinen
        oli Jeesuskin kun kuki syngoogassa alle 12 v. tooraa.
        kun hän oli 12 v. pääsi vanhenmpien kassa Jerusalemiin
        ja hakeuti pappien luo keskustelemaan Raamatun sanoja
        ja unhettui vanhemmilta kolmeksi päiväksi ja jakoi vain
        keskusteluja pappien kassa , jotka ihmettelivät ..

        unohdit katekismuksen herran oppeineen!
        Salaatko tahallis oman rakkaan sontatunkios?

        Luder/Lutherin katekismus; ensimmäinen KÄSKY jota ei vielä ole raamattussa:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA, että tuossa tekee herra Luder/Luther itsestään (epä)jumalan ja samalla kieltää sinuakin palvelemasta JUMALAA JA JEESUSTA ja sitä olet uskollisena uskovaisena noudattanut, pilkkaamalla Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä luciferin herra epäjumalias palvelevana ateistina; lestadiolaisena sontaluukkuna!


      • b-.d_we
        teu. kirjoitti:

        Oikeastaan örvelö on alkanut pehmetä , tai jotain ..
        Jäi vielä kertomatta että Toora kirjoitettiin Hebreaksi
        ja kirjoitus tapahtui oikealta vasemmalle ja vielä yksi
        ihmeellisyys kirjoittaja kirjoiti vain konsonantit ja kun
        lukija luki tätä tekstiä hän lisäsi vokaalit joten piti olla
        opetettu lukija joka taisi tehdä täyton sujuvasti ..

        sittenmmin vasta on tullut pikkumerkit eli aika moinen
        oli Jeesuskin kun kuki syngoogassa alle 12 v. tooraa.
        kun hän oli 12 v. pääsi vanhenmpien kassa Jerusalemiin
        ja hakeuti pappien luo keskustelemaan Raamatun sanoja
        ja unhettui vanhemmilta kolmeksi päiväksi ja jakoi vain
        keskusteluja pappien kassa , jotka ihmettelivät ..

        katekismus on luciferilaisuuden käsikirja. Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen pilkkaamista jonka ensimmäissä käskyssä rikollisen opin laatinut julistaa itse itsensä epäjumalaksi ja kieltää palvelemasta muita jumalia; siis Jumalaa ja Jeesustakin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
        "Kiva kun olit tarkkana
        teuta 13.11.2010 14:18
        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

        JUMALAN ei ole rikollisen lahkon herra vaan se herra epäjumalana on luciferin saatanallisuuden ase:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10196262
        Fered.
        28.10.2011 23:00
        Ja tiedätkö minkä takia . Luthr: oli Jumalan ase ,koska hän
        oli laittanut Lutherin uskon uudistajaksi , siksi

        luciferin herra epäjumala käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        epäjumalansa tunnustaneet ovat tällaisia:
        luterilaisuuden uskovaisten uskon tunnustus:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'


    • n.f-ewe-

      Siis... yllä; aloituksessa mainitut luciferilaisten väitteet eivät pidä paikkaansa vaan ne ovat Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä pilkkaavien uskontunnustuksen antaneiden sieluttomien luciferilaisten oppia:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10196262
      Ja tiedätkö minkä takia . Luthr: oli Jumalan ase ,koska hän..."

      TÄSSÄ teuta TUOMITSEE JEESUKSEN KAHTEEN KERTAAN PAAVALIN RIKOKSESTA:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10460285
      MATTI
      17.2.2012 21:05
      ....SIKSI JEESUS PERUSTI SEURAKUNNAN , JOHON KELPASI KAIKKI
      JA SIKSI SITÄ IHMETELLÄÄN TÄNÄÄN TÄÄLLÄ ,, TÄSTÄ ON KAIKKI KIINNI-- "
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10300746
      " ...ja samaksi olemme samaa seurakuntaa"

      JNE....

      TÄMÄ (ensimmäinen epäjumalan katekismuksen käsky) EI OLE JUMALAN TAI JEESUKSEN ANTAMASSA LAISSA JOSSA KIELLETÄÄN JUMALAN JA JEESUKSEN PALVELEMINEN mutta epäjumalaa pitää palvella uskossa:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      Rikollisella kristinuskolla ja sen luciferilaisuuden lahkolaisilla on yhteinen vihollinen, Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      639
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      98
      566
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe