Kumin puhkeaminen

Sssshhh

Onko kenelläkään käynyt vastaavaa. Pyörällä ajettu reilut 12 tuntia sitten. Parkissa sisällä ja yhtäkkiä valtavan suhinan kera etukumi tyhjäksi. No reikähän siellä oli mutta jäi täydeksi mysteeriksi mistä se ilmestyi. Ulkorengas ja vanne kunnossa eikä lattiallakkaan mitään terävää.

10

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • martonen

      Ulkorenkaassa piikki uponneena vuotokohdassa? Tarkistus ennen uudelleen asennusta. Sisärenkaissa on joskus tehtaan jäljiltä heikko kohta, se on saattanut pettää.
      Olisi mukava kuulla löytyikö mitään selittävää, identtistä tapausta ei ole kohdalleni sattunut.

      • Sssshhh

        Nyt on paikkaus suoritettu. Ei ollut ulkorenkaassa mitään terävää. Reikä oli pistomainen, ei viilto tai hiertymä. Merkillinen tapaus.


      • jagundrar
        Sssshhh kirjoitti:

        Nyt on paikkaus suoritettu. Ei ollut ulkorenkaassa mitään terävää. Reikä oli pistomainen, ei viilto tai hiertymä. Merkillinen tapaus.

        Löysin minäkin viime kesänä pyöräni pyöräkellarista takarenkaassa viilto ja ulkorengas ja sisärengas meni vaihtoon. Ulkorenkaaksi tuli Schwalben Marathon Plus.


      • Sssshhh
        jagundrar kirjoitti:

        Löysin minäkin viime kesänä pyöräni pyöräkellarista takarenkaassa viilto ja ulkorengas ja sisärengas meni vaihtoon. Ulkorenkaaksi tuli Schwalben Marathon Plus.

        Ei ollut pyöräkellarissa vaan sisällä eteisessä ja olin itse kuulemassa kun tyhjeni hetkessä.


      • ?
        Sssshhh kirjoitti:

        Nyt on paikkaus suoritettu. Ei ollut ulkorenkaassa mitään terävää. Reikä oli pistomainen, ei viilto tai hiertymä. Merkillinen tapaus.

        Olen kuullut että terävä hiekoitussepeli rikkoo pyörän kumeja.


      • Sssshhh
        ? kirjoitti:

        Olen kuullut että terävä hiekoitussepeli rikkoo pyörän kumeja.

        Luulen, että kyseessä oli terävä sepeli, joka irrottuaan aiheutti kumin tyhjenemisen. Ja ei siinä vanteen tarkastamisessa mene kuin minuutti, joten teen sen aina kun paikkaan sisäkumin.


      • ?
        Sssshhh kirjoitti:

        Luulen, että kyseessä oli terävä sepeli, joka irrottuaan aiheutti kumin tyhjenemisen. Ja ei siinä vanteen tarkastamisessa mene kuin minuutti, joten teen sen aina kun paikkaan sisäkumin.

        Työkaveri sitä kirosi kun joutui pari kertaa talven aikana paikkaamaan sisäkumeja juurikin sen sepelin takia pk-seudulla.


      • ripax
        ? kirjoitti:

        Työkaveri sitä kirosi kun joutui pari kertaa talven aikana paikkaamaan sisäkumeja juurikin sen sepelin takia pk-seudulla.

        Minulla on tuplapistosuojatut renkaat, joilla voi ajaa vaikka nastan yli ja se jää renkaaseen puhkaisematta sisuskumia!


    • ........

      No sisärengas asettuu vanteelle vain tietyllä tapaa, joten reiän aiheuttaja pitäisi olla helppo selvittää. Jos reikä esimerkiksi on vanteen puolella, niin miksi tutkia ulkorengas?

    • mies pyöräilijä

      Jonkun alepan sisäkumit on niin huonoja et puhkeevat helposti ilman näkyvää syytä. Kannttaa ostaa kunnon päälliskumi ja sisäkumi ja maksaa vähän enemmän niistä niin kestää. Mulla on maastopyörä ja maasto renkaat. kumi ei ole yli 2 vuoteen puhjennut ja kerran olen päälliskumin vaihtanut 2 vuoden aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe