Haaparannan krh hoitokokouksessa

pp

17

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saastainen firma.

      SRK ilmoitti lopettaneensa hoitokokoukset, mutta ne jatkuvat aivan entiseen malliin ja hengellinen välivalta kukoistaa vl-uskonyhteisössä.

    • *

      Mielenkiintoista on lukea Sulilan kertomus siitä, että tässä kysymyksessä on jälleen vedottu Heikki Saaren 1970-luvulla kehittämään kuuliaisuus-oppiin.

      Kaukana ovat nämä opit luterilaisuudesta. Lähinnä voisi verrata 1500-luvun paaviin.

      Pakkokristillsyyttä, isäntähenkeä ja harhaoppia.

      • *

        Ai niin, samaan kuulisiuuteen vedottiin 1930-luvulla, kun Rauhan Sanaksi muodostunut ryhmä erotettiin SRK:sta.


      • rapakalja.

        Kyllä täytyy sanoa että on sinullakin mielenkiintoiset lukuharrastukset.

        Käy kaljalla välillä, ihan oikeesti..


      • *
        * kirjoitti:

        Ai niin, samaan kuulisiuuteen vedottiin 1930-luvulla, kun Rauhan Sanaksi muodostunut ryhmä erotettiin SRK:sta.

        Ei muista lestadiolasryhmistä tule samanlaisia viestejä julkisuuteen, vaikka varmaan niissäkin jakaantuu mielipiteet tässä naispappeuskysymyksessä.

        Tämä on ihan omanlaista toimintaan SRK:saa.


      • *
        * kirjoitti:

        Ai niin, samaan kuulisiuuteen vedottiin 1930-luvulla, kun Rauhan Sanaksi muodostunut ryhmä erotettiin SRK:sta.

        Ja tähän oppiin perustuu myös television pitämiskielto, ainkain entisen pääsihteerin Voitto Savelan muistelen todenneet, että television pitäminen on opillinen kysymys. Sen hankkivat nousevat hänen mielestääns seurakuntaa vastaan.


      • Valta toisen yli
        * kirjoitti:

        Ja tähän oppiin perustuu myös television pitämiskielto, ainkain entisen pääsihteerin Voitto Savelan muistelen todenneet, että television pitäminen on opillinen kysymys. Sen hankkivat nousevat hänen mielestääns seurakuntaa vastaan.

        Aivan niin. Syntiä ei ole television hankkiminen itsessään, eikä sen katseleminenkaan, vaan syntiä on kun "ei osoita kuuliaisuutta seurakunnan päätöksiä kohtaan".

        Eli kyse on vallankäytöstä ja sillä selvä.


      • Valta pois toiselta
        Valta toisen yli kirjoitti:

        Aivan niin. Syntiä ei ole television hankkiminen itsessään, eikä sen katseleminenkaan, vaan syntiä on kun "ei osoita kuuliaisuutta seurakunnan päätöksiä kohtaan".

        Eli kyse on vallankäytöstä ja sillä selvä.

        Ei se ole mitään syntiä jos ei tottele seurakunnan päätöksiä esim. televisokieltoa. Juuri tuossa sanotaan ettei television hankinta eikä sen katseleminen ole syntiä. Miksi ihmeessä se sitten on kielletty sniin sanotulla seurakunnan päätöksellä ??? Ei sitä päätöstä tarvitse totella. Se on kiihkoilua ja siinä mielessä se päätös itsessään on synti.


    • oiskohan syy täällä

      Minä luulen, että se Haaparannan kirkkoherran hoitokokouksen syy löytyy täältä linkistä kun katsoo adressin allekirjoituksen nimeroa 103.

      http://www.adressit.com/allekirjoitukset/irtisanoutuminen_hurtigin_kaltoinkohtelusta/start/100

      Kotimaa24 kirjoittaa Sulilaan kohdistetusta hoitokokouksesta, että "Hän (siis Kimmo Sulila) pyysi (Tornion ry:n) puheenjohtajaa kaksi ja puolituntia myöhemmin, iltakymmeneltä, päättämään kokouksen".

      Herää kysymys, oiskohan tuo Tornion ry:n puheenjohtaja jatkanut tuota kokousta 1970-luvulla pidettyjen hoitokokousten malliin vaikka aamuyöhön saakka, ellei Sulila olisi halunnut sitä keskeyttää. Onhan nimittäin yleisesti tiedossa, että 70-luvulla hoitokokoukset pidettiin monta kertaa siihen aikaan yöstä, kun oli jo pimeä tullut; siihen vuorokauden aikaan kun mustarastaat lauloi ja sudet liikkui yöllä yön pimeydessä sillä pimeydentyöthän eivät kesä valoa, joten ne on tehtävä pimeydessä.

      Laitan lukemisen helpottamiseksi tähän vielä tuon aloituksessa olevan Kotimaa24 linkin.
      http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/8282-kirkkoherra-hoitokokoukseen-naispappeuskannan-vuoksi

      • SRK kostaa taas!

        Kimmo Sulilalle sis kostetaan se, että hän asettui Hurtigin puolelle ja SRK:n salaamaa lastenraiskaamista vastaan. Toinen vaihtoehto on, että Voittonen kostaa Sulilalle viimekesäisen hyllyttämisensä Ruotsin suviseuroissa.


      • jos yksi sanoo
        SRK kostaa taas! kirjoitti:

        Kimmo Sulilalle sis kostetaan se, että hän asettui Hurtigin puolelle ja SRK:n salaamaa lastenraiskaamista vastaan. Toinen vaihtoehto on, että Voittonen kostaa Sulilalle viimekesäisen hyllyttämisensä Ruotsin suviseuroissa.

        "Jos yksi sanoo: "Minä olen Paavalin puolella",
        toinen taas: "Minä Apolloksen", ettekö silloin ole kuin ihmiset ainakin?”
        1. Kor. 3:4


    • otetaanpa totuus muk

      Kyse ei ollut mistään ulosheittämisestä vaan siitä, että Sulila ei voi toimia saarnaajana liikkeessä jos hän opettaa ja uskoo tämmöisessä kysymyksessä toisella tavalla kuin liikkeen oma opetus on.

    • Sulila irtautunut

      Ei ole mitään yksittäisiä syitä, kuten yllä on ehdoteltu. Kyseessä on isompi kuva jossa Kimmo monessa opillisessa kannassaan on lähtenyt rakentelemaan vl-opista selkeästi poikkeavia ajatuksia ja niitä esille tuomaan. Niistä on luonollisesti syytä keskustella. Tapaus on hyvin saman kaltainen Risto Leppäsen kohdalla. Kyse ei tällöin ole hoitokokouksesta (tai ihan sama millä nimellä tällaista uskovaisten velvollisuutta lähestyä vaaraan joutunutta lammasta nyt sanotaan).

      • SRK painostaa.

        Siis ei hoito- vaan painostuskokous. Kiitos tarkennuksesta.


    • -epätietoinen-

      Onko nyt kyseessä se amatöörinyrkkeilijä? lukeutuuko hoitokokouslaistollojen aateliin?

      • olisiko jokiire

        Tulee mieleen isotalon Antti ja Rannanjärvi tästä VL johdosta. tekivät mitä lystäsivät. Polttivat satoja ja latoja. hajoittivat ja rällästivät. Samanlaista paskasakkia tämä Vl.
        Miten on mahdollista että vaikka kuinka löytyy todisteita niin mitään ei tapahdu???


      • sama.
        olisiko jokiire kirjoitti:

        Tulee mieleen isotalon Antti ja Rannanjärvi tästä VL johdosta. tekivät mitä lystäsivät. Polttivat satoja ja latoja. hajoittivat ja rällästivät. Samanlaista paskasakkia tämä Vl.
        Miten on mahdollista että vaikka kuinka löytyy todisteita niin mitään ei tapahdu???

        Luulen että johtuu ainoastaan ja vain teistä hoitokokouslaistolloista. Hölmöläinenkin muuttaa jossain vaiheessa toimintatapaansa, viimeistään silloin kun tulee nälkä. Mutta te, te vaan ölisette, tajuamatta lainkaan mitä teette.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe