Eli ensiksi mainittakoon, että en ole tullut palstalle pilkan kohteeksi. Olen tullut tänne etsimään realistisia kommentteja ja ehkä vastauksia, miten voisin parantaa elämääni. Satunnaisten ja ajattelemattomien kommenttien heittämiset pyydän jättämään taka-alalle.
Ongelmani on siis otsikon mukainen uutuuden viehätys, joka valtaa elämääni parisuhteen saralla, ja tarkemmin mietittynä myös sen ulkopuolella. Olen elänyt ihanan miehen kanssa parisuhteessa nyt 5v. Aloitimme suhteemme melko varhaisessa vaiheessa, kummankin ollessa alle 20v.
Aijemmat suhteeni kerkesin lopettaa, ennen kuin ne kunnolla alkoivatkaan. Kaikissa suhteissa sama alku, todella vahva ihastuminen, joka kuitenkin hiipui jo parin kuukauden aikana.
Tässä suhteessa tuo vaihe kesti pidempään, mutta sen jälkeen alkoi alamäki.
Olen pettänyt monta kertaa ja itseni tuntien tulen pettämään vastaisuudessakin, jollen saa omaa minääni kuriin. Ongelmana on, etten osaa lopettaa, sillä olen jokseenkin riippuvainen jännityksestä, sekä siitä kaikesta flirtistä, jonka saan jakaa muiden kanssa. Tiedostan ongelman, joten ehkä olen asteen lähempänä voittoa, kuka ties.
Seksi ei toimi, annan vaan pakosta. Muiden kanssa nautin siitä suunnattomasti ja janoan vain lisää.
Kuitenkin haluaisin kaiken toimivan parisuhteessamme, ja haluaisin lopettaa tämän kamalan touhun, en vain tiedä miten onnistua. Rakastan miestäni, tavalla tai toisella, mutta fyysinen rakkaus on tippunut matkan varrelle aikapäiviä sitten. Voiko tuota saadakaan enää takaisin?
Olemme eronneet pari kertaa ja palanneet takaisin yhteen. Ensimmäiset 2 viikkoa yhteenpaluusta kaikki on toiminut moitteettomasti, kunnes tulee vastaan taas hetki, että löydän itseni tilanteesta, jota haluaisin välttää.
Mieheni käytös ei ole myöskään ollut moitteetonta, mutta tässä me vaan roikumme, odottaen sitä parempaa arkea, johon kummallakaan ei ole kompassia. Yhdessä siis haluaisimme olla, mutta tässä kirjoitteluani itsekseen nauraen, tuntuu suhteemme olevan jokseenkin hakuteillä.
Onko jollakin mahdollisesti vastaavaa kokemusta omalla kohdalla? Onko jollain ollut onnellinen ulospääsy vastaavasta tilanteesta vai onko tämä vain kivulias ja hidas itsemurha parisuhteelle?
Jatkuva uutuuden viehätys
12
1554
Vastaukset
- yrityskova10
Ai niin, unohdin vallan kiittää etukäteen niitäkin sankareita, jotka jaksoivat lukea vollotukseni läpikotaisin. ISO KIITOS!
- kokemusta löytyy
Voi itku.
Ei välttämättä helpotusta näköpiirissä, itse olen 47v nainen ja kirjoituksesi oli aivan kuin minun kynästä.
Ja tähän ikään ei ole muutosta tullut.
Olen pahoillani. - Mcleod
En tiedä onko mulla tuota samaa, mutta jonkinlainen sitoutumisenpelo mulla on.
Olen aina ollut tällainen. Jo nuorena kun aloin seurustella, kaikki meni hyvin ensin alkuun, sitten jonkin ajan päästä aloin taas katsella muita ja halusin jotain uutta.
Olen ollut 2 kertaa naimisissa, eka kerran 1,5 vuotta ja toisen kerran jopa ennätykselliset seitsemän vuotta joista viimeiset neljä meni ilman (tai lähes ilman) seksiä mieheni kanssa! Hän muuttui suoraan sanoen vastenmieliseksi minulle!
Äkkiä laskien mulla on ollut tähän mennessä noin 38 eri miestä, aina yhdestä yöstä tuohon seitsemään vuoteen. En nyt kyllä muista kaikkia.....
Nyt olen alkanut käydä terapiassa muun syyn takia, mutta mulle on alkanut selvitä, etttä mun kohdalla on kyseessä juuri tuo sitoutumisen ja läheisyyden pelko. Johtuen erittäin traumaattisista tapahtumista elämässäni noin 2-8 vuotiaaseen.
En tietenkään voi sanoa mikä syy sinun käytöksesi takana on, mutta veikkaisin jotain saman tapaista?
Voisit miettiä sitä, ja ehkä alkaa käydä purkamassa ajatuksiasi jossain? En nyt tiedä minkälaiset mahdollisuudet Suomessa on, kun olen asunut jo toistakymmentä vuotta ulkomailla, mutta varmasti joku muu tietää?? Olisin esittänyt myöskin tuota näkökulmaa, kuin "Mcleod", eli olisiko kysymyksessä pelko tai haluttomuus oman sisimmän paljastumisesta ja tämän takia sitoutumispelosta/-haluttomuudesta.
Toisaalta, uutuuden viehätys, tai halu uuteen ja jännittäväänkin on tervekin tunne. Esimerkiksi talouselämä pysähtyisi, jollei kukaan mitään uutta haluaisi. Silloin, kun se, kuten kohdallasi ilmeisesti kohdistuu ihmissuhteisiin on tietysti ongelma käsillä, jo yksistään loukkaamisen ja lokatuksi tulemisen todennäköisyyden kannalta.
Olisiko sinun mahdollista "kanavoida tuo uutuuden viehätys muuhun, kuin ihmissuhteisiin?- Viisas Vaimo...
Äkkiseltään voisi arvella, ettet arvosta itseäsi etkä muitakaan ihmisiä, ainakaan sitä, jota väität rakastavasti koska toimit harkiten väärin ja samalla tietoisesti loukkaat puolisoasi. En usko, että pystyt muuttumaan tämän suhteen aikana ja uskoisin, että siihen sinulla ei ole mahdollisuuttakaan ja onko edes kanttiakaan?
Jatkuvat ja tietoinen pettäminen on aina jonkinsortin luuserien hommaa ja heille ei mielestäni kuulu empatia tai muukaan ymmärtäminen. Sinunkin tulisi nyt tehdä edes yksi reilu asia eli erota miehestäsi ja antaa hänelle mahdollisuus oikeaan parisuhteeseen. On ikävää, että sinun itsetunto- ja identiteettiongelmat kostautuvat puolisollesi.
Avain onnelliseen elämään on se, että ymmärtää itse olevansa vastuussa elämäntilanteestaan ja vallinnoistaan, olipa puoliso tai ympäristö mikä tahansa.
Ryhdistäydy! - ededcrfvrfv
Et osaa rakastaa, Olet myös varmaankin jo liian vanha oppiaksesi. Nauti elämästä ja pane menemään. Äläkä pilaa jonkun muun ihmisen elämää parisuhdevirityksillä. Olet riippuvainen huomiosta ja uusista valloituksista. Miksi et siis nauttisi niistä?
Ei tuollainen "vika" parane terapialla tai turhilla lässytyksillä. Ihminen on mikä se on. - thjät tynnyrit
Te kaksi viimeistä, ja muutkin typerykset; lukekaa tämä:Tyhmä on liian tyhmä tajutakseen asian itse
2.4.2012 20:35 | 98 |
Helsingin Sanomat
Tyhmyys voi olla myös siunaus. Monien tutkimusten mukaan epäpätevyys ei juuri haittaa ihmisiä, sillä he ovat liian tietämättömiä ymmärtääkseen, miten epäpäteviä he todellisuudessa ovat.
Ihmisen kykyä arvioida omaa tietämättömyyttään on tutkittu professori David Dunningin laboratoriossa Cornellin yliopistossa.
Tutkimuksissa ihmisiltä kysytään tietoja esimerkiksi maantiedosta ja sukupuolitaudeista. Heille annetaan myös loogista päättelyä tai tunneälyä vaativia tehtäviä. Lopuksi ihmiset itse arvioivat, kuinka hyvin he pärjäsivät.
Tulokset ovat aina samanlaisia: vaikka ihmiset pärjäisivät testeissä hyvinkin huonosti, he uskovat pärjänneensä keskitasoa paremmin.
Samanlaisia tuloksia on saatu huumorintajututkimuksissa. Vaikka ihmisellä ei olisi lainkaan huumorintajua, hän luulee olevansa keskimääräistä huumorintajuisempi.
Dunningin mukaan kyse ei ole vain siitä, että ihmiset olisivat optimistisia, vaan siitä, ettei heillä ole riittävää asiantuntemusta arvioida omaa tietämystään.
:- Viisas vaimo...
Tämä on totta lähes kaikessa itsearvioinnissa, miten liene liittyy aiheeseen, sen tietänet vain sinä itse.
Tarkoituksellinen pettäminen on typerää ja tyhmää ja suurimmasta osasta ihmisistä väärin vaikka itsearviointi olisi kuinka pielessä tahansa.
Tiedoksesi: tieteen olemukseen kuuluu jatkuva epävarmuus ja tieto siitä, että milloin tahansa tieto voi muuttua, toisekseen kun tehdään massatutkimuksia, yksilötasolla tulokset vaihtelevat usein hyvinkin paljon, mutta tämänkin olet varmasti lukenut jostain.
Pidän itse kyllä kiinni käsityksestä, että ihminen todellakin voi itseään muuttaa. Näkisin ihmiskunnan tulevaisuuden varsin masentavana, jos em käsityksestä luovumme.
Ymmärrystä ja tukea tässä(kin) asiassa täytyisi löytää, ei teoille, mitä ap kuvailee, vaan sille, mihin hän tukea ja ohjeita hakee, eli toiveelle ja yrityksille tapojensa ja tottumuksien muuttamiseksi paremmaksi, etsii. Se, onko tämä oikea paikka niiden etsimiseen, on eri asia.
Rakkaus puolisoaan kohtaan esitän kyllä silti muutaman edellisen kirjoittajien tapaan voimakkaan epäilyksen, sillä todellakaan rakastamaa, siis oikeasti rakastamaa puolisoa kohtaan ei kykene kuvailemaasi tekemään.- King Corvax
"eli toiveelle ja yrityksille tapojensa ja tottumuksien muuttamiseksi paremmaksi, etsii."
Miksi se on huono tapa että haluaa seksiä useiden ihmisten kanssa? Suunnilleen kaikki niin kuitenkin haluavat.
- King Corvax
Lisäksi sinulle on opetettu, että vain parisuhde on oikea tapa toimia ja elää, ja että se jännityksen ja vaihtelun tarve on paha, paha, paha asia joka sinun tulee kitkeä itsestäsi pois.
Olet myös parisuhteessa, koska kieltäydyt kasvamasta aikuiseksi, omillaan pärjääväksi yksilöksi. Haluat pysyä pikkutyttönä, joka on läheisriippuvainen.
Olisiko nyt kuitenkin hyväksyttävä se, että sinä olet sitä sorttia joka haluaa seksiä aina uusien ihmisten kanssa ja haluaa nautiskella. Nykyajan Suomessa sinä et tarvitse miestä huolehtimaan turvallisuudestasi. Kykenet tekemään itse oman elämäsi. Kun nyt mietit, niin homoseksuelli miesystävä tai kämppis ei juuri poikkeaisi kaverina tuosta sinun kumppanistasi. Miksi et eläisi esim niin?
Mihin ihmeeseen sinä tarvitset sitä parisuhteen parempaa arkea saati sitten tuota kuivuutta? Oletko vain uskonut, mitä elokuvat ja yhteiskunta ja äitisi on sinulle kertonut, miten tulee elää?
Olet vielä lisäksi nainen, joten tulet aina saamaan seksiä ainakin 40-vuotiaaksi saakka jos pidät huolta itsestäsi. Miehillä tilanne on vaikeampi jos ei osaa niksejä naisten kaatamiseksi. Sinun ei tarvitse kuin flirttailla ja näyttää vihreää valoa. Ja samoilla aseilla saat miehet myös tekemään miesten hommat sinulle.Luitko tuon alkuperäisen kirjoituksen? Hänhän nimenomaan kertoi haluavansa olla parisuhteessa, eikö? Siis, parisuhteessa elävän, on nyt vähintäänkin "huono tapa", harrastaa seksiä "mahdollisimman monen kanssa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462