Pahin turn-off miehessä

ehdottomasti...

on aivan ehdottomasti se, että mies lähestyy asenteella "tuo nainen on lihava/ruma/vanha/jotain muuta vastaavaa, niin hänelle kelpaa takuulla ihan kuka tahansa"

Ja sitten kaikki epäonnistuneet miehet, joihin muut naiset ei koskisi pitkällä tikullakaan, kuvittelevat minun olevan niin epätoivoinen, että huolin ihan kenet tahansa

Ja kyllä, se asenne näkyy myös päälle päin.

5

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....r

Enpä ole tuollaisesta ilmiöstä tietoinen. Ehkä kuvittelet vain.

• f3b2d

Eli kun itsesi tasoinen ruma läski on vilpittömin mielin lähestynyt, olet antanut tylyt pakit, koska sinulle kelpaa vain komea supersankari?

• ap.

"Eli kun itsesi tasoinen ruma läski on vilpittömin mielin lähestynyt, olet antanut tylyt pakit, koska sinulle kelpaa vain komea supersankari? "

Ei minua miehen lihavuus sinänsä haittaa, jos mies on muuten kiinnostava. Mutta, kuten sanottua, jos lihava, tai mitä muuta tahansa oleva mies kuvittelee minua epätoivoiseksi tapaukseksi ja olettaa minun olevan aivan onnessani vain siksi, koska hän alentui lähestymään minua, niin kyseinen herrahenkilö painukoot hiiteen.

• rtyyt
        ap. kirjoitti:

"Eli kun itsesi tasoinen ruma läski on vilpittömin mielin lähestynyt, olet antanut tylyt pakit, koska sinulle kelpaa vain komea supersankari? "

Ei minua miehen lihavuus sinänsä haittaa, jos mies on muuten kiinnostava. Mutta, kuten sanottua, jos lihava, tai mitä muuta tahansa oleva mies kuvittelee minua epätoivoiseksi tapaukseksi ja olettaa minun olevan aivan onnessani vain siksi, koska hän alentui lähestymään minua, niin kyseinen herrahenkilö painukoot hiiteen.

Vähän kuulostat huonoitsetuntoiselta nyt. Tai sitten olet roikkunut liikaa näillä palstoilla.

En ole tuollaisesta asenteesta oikeasti irl ikinä kuullut. Ja miten sen asenne näkyy päällepäin?

• Vanhempi ATM

Kirjoitat, että kammoksumasi asenne näkyy päällepäin. Mitä tarkoitat?

Kysymykseni taustalla on omia kokemuksia. Olen nimittäin voimakkaasti kauneus/komeusihanteista poikkeava mies, siis hyvin ruma mies. Se tietenkin näkyy päällepäin, vaikka tietenkin vaikutelmaa voi ja pitääkin hiukan parantaa esim. sopivilla vaatteilla. Varsinkin aikaisemmin pyrin etsimään mahdollista kumppania aktiivisesti juuri itseni kaltaisista naisista, siis ulkonäöllisesti yleisistä ihanteista poikkeavista. Ajattelutapani oli eräänlainen vakka ja kansi -periaate. Olen tullut joka kerran torjutuksi. Ymmärrän hyvin, jos nainen torjuu esim. baarissa ventovieraan taholta tulleen lähestymisyrityksen, oli lähestyjä kuka tahansa. Sellaiset lähestymistavat eivät muutenkaan toimi hyvin meillä ulkonäkörajoitteisilla. Mutta niissäkin tilanteissa, joissa ensin on tutustuttu ja viihdytty yhdessä, ja sitten olen tullut ilmaisseeksi kiinnostukseni muustakin kuin tuttavuudesta tai kaveruudesta, on tuloksena ollut torjunta. Joskus tyly, useammin neutraali tai hämmästynyt, mutta useimmiten varsinkin aikuisiällä kohtelias.

Niistä tylyistä pakeista mieleeni on tullut ajatus, että nainen voi kokea ulkonäöllisesti epämiellyttävän miehen lähestymisen jollakin tavoin loukkaavana. Ehkä hän kokee ruman miehen asenteen ylimieliseksi, kun tämä rohkenee tehdä naiselle aloitteen enemmästä kuin kaveruudesta. Siitäkin huolimatta, että siihen saakka oltaisiin oltu hyvinkin samoilla aaltopituuksilla.

Ei, en tarkoita syyllistää ketään. Enhän edes voi sanoa, miten itse toimisin vastaavassa tilanteessa, koska minua ei ole kukaan nainen koskaan live-elämässä lähestynyt.

En myöskään tarkoita, että tällaiset tilanteet, kaverista tylysti torjutuksi, olisivat mitenkään tavallisia, etenkään kun on tultu keski-ikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe